071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط دریافت اکسپرس اینتری کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است. با توجه به رفاه اجتماعی، شرایط کاری مناسب، سیستم آموزشی قوی و کیفیت زندگی بالا کشور کانادا  تبدیل به یک مقصد رویایی برای مهاجرت شده است. روش مهاجرت همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت است؛ سیستم فدرال اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور کانادا است. شرایط دریافت اکسپرس اینتری کانادا به سن، سطح تحصیلات
میزان توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسه و … بستگی دارد.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری یک روش فدرال است. در اینجا منظور از فدرال این است که سیستم اکسپرس انتری همه استان ها و ایالت ها را در بر می گیرد. این سیستم در سال 2015 بوجود آمد و هدف آن جذب نیروی کارآمد و ماهر در مشاغل متفاوت، آسان‌تر کردن مهاجرت کاری و دریافت اقامت دائم کشور کانادا است.

شرایط مهاجرت کاری از طریق اکسپرس اینتری شامل تحصیلات دانشگاهی، سابقه کاری (حداقل ۱ سال سابقه)، حداقل نمره زبان مورد نیاز (نمره کل ۶ و برای هر یک از چهار مهارت زبانی نیز نمره 6)، محدودیت سنی (سن زیر ۳۰ سال بیشترین شانس را دارد)، وضعیت تاهل، پیشنهاد شغلی و انعطاف پذیری (سازش و خو گیری با محیط جدید) م‌شود و با توجه به این ویژگی‌ها نمره‌ای برای هر فرد تایین می‌شود.

در اکسپرس اینتری کانادا، هر متقاضی در یکی از چهار دسته زیر قرار دارد و از این طریق آن می‌توانید

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Class)
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال یا اسکیل ترید (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)
  • برنامه مهاجرت استانی کانادا (Provincial Nominee Programs (PNP

شرایط دریافت اکسپرس اینتری کانادا

شرایط دریافت اکسپرس اینتری کانادا یا ورود سریع به کانادا

در روش اکسپرس اینتری کانادا در ابتدا امتیازات شما محاسبه می‌شود. حداکثر این امتیاز 100 است که شما با دریافت 67 امتیاز می‌توانید وارد یک فضای مجازی به نام استخر شوید هرمقداری که امتیاز متقاضی از یک حدی به بالا باشد شانس وی بیشتر می‌شود و برای فرد از طرف دولت کانادا دعوت‌نامه ارسال خواهد شد. کل امتیارات در این مرحله 1200 امتیاز می‌باشد که معمولا با کسب حداقل 400 امتیاز می‌توان شانس بالایی در اخذ اقامت دائم کانادا با اجازه کار داشت.

1-سن(حداکثر 100 امتیاز)

افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال حداکثر امتیاز را در این بخش کسب می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که مهاجرت به کانادا پس از ۳۰ سالگی غیرممکن باشد. سن فقط یکی از عوامل امتیازدهی در سیستم اکسپرس انتری است و فاکتورها و روش‌های مهاجرتی زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.

2-تحصیلات(حداکثر 140 امتیاز)

هر چه سطح علمی شما بالاتر باشد امتیاز شما بیشتر خواهد شد و شانس شما نیز بیشتر می‌شود. شما با مدرک دیپلم دبیرستان 28 امتیاز و با مدرک دکترا 140  امتیاز خواهید داشت. اگر دیپلم یا دیگر مدارک تحصیلی شما در کشور کانادا صادر نشده باشد باید مدارک شما مورد تایید کشور کانادا قرار بگیرند.

3-تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی(حداکثر 150 امتیاز)

با توجه به اینکه شما در یک یا هرد زبان مهارت داشته باشید امتیاز را کسب می‌کنید. برای زبان انگلیسی دو مدرک IELTS General و CELPIP  و برای زبان فرانسوی TEF و TCF است نمرات زبان بر اساس CLB که سطح معیار زبان کانادایی است ارزیابی خواهد شد.

با توجه به آزمونی که در آن شرکت کرده‌اید، نمره شما در CLB تطبیق داده شده و معادل نمره اخذ شده هر آزمون در CLB ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال:
– اگر سطح زبان شما pre-intermediate (پایین‌تر از متوسط) باشد، نمره CLB شما به احتمال زیاد بین ۵ تا ۶ خواهد بود.
– اگر سطح زبان شما intermediate (متوسط) باشد، CLB شما به احتمال زیاد ۷ خواهد بود.
اگر سطح زبان شما high-intermediate (بالاتر از متوسط) باشد، CLB شما حدودا ۸ خواهد بود.
– اگر سطح زبان شما advanced (پیشرفته) باشد، CLB شما به احتمال زیاد ۹ یا بیشتر خواهد بود.

تجربه کاری

اگر می خواهید اقامت دائم در کشور کانادا را داشته باشید، داشتن تحصیلات به تنهایی کافی نیست. دولت کانادا همیشه افرادی را که دارای مهارت و با تجربه هستند و می توانند به اقتصاد کانادا کمک کنند را انتخاب می کند. حداقل ۱ سال سابقه کاری مربوط به هر یک از مشاغل موجود در طبقه ‌بندی ملی مشاغل کانادا یا NOC الزامی است.

اگر در کشور کانادا سابقه کاری داشته باشید حداکثر 70 امتیاز و اگر در خارج از کانادا سابقه کاری داشته باشید حداکثر 50 امتیاز دارد.

7 مدرک مهم اقدام برای اکسپرس اینتری

  1. اسناد هویتی: صفحات گذرنامه مانند عکس، مشخصات شخصی، تاریخ صدور گذرنامه
  2. اسناد تاهل: ارائه مدارک مربوط به وضعیت تاهل، مجرد یا متاهل بودن، اسناد جدایی یا سایر موارد
  3. اسناد مدرک زبان: در هنگام اخذ دعوت نامه باید اثبات کنید یکی از مدارک معتبر زبان مانند IELTS یا CELPIP را دارید.
  4. اسناد همراه: ارسال مدارک همسر و یا پارتنر و همراه شما نیز الزامی است.
  5. اسناد تمکن مالی: ارائه مدارکی که اثبات کند شما هزینه کافی برای زندگی در کشور کانادا را دارید.
  6. اسناد معاینه پزشکی: فرد متقاضی باید مدارک پزشکی را ارائه دهد که اثبات کند بیماری خاص یا واگیرداری ندارد و خطر و هزینه ای برای کانادا به وجود نمی‌آورد.
  7. اسناد مربوط به رزومه: رزومه پربار و قوی یکی از اصلی ترین عوامل موثر در پذیرش شما است. شرح حال شغلتان، رشته تحصیلی، سوابق کاری و همچنین توانمندی هایتان می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

مطالب و شرایط این روش بسیار مفصل است به دلیل اینکه روش اکسپرس اینتری برای مهاجرت بسیار جدید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روش و دریافت مشاوره از مشاوران مجرب موسسه میرداماد به سایت موسسه میرداماد مراجعه کنید.

اسکرول به بالا