071-91009294  | 021-88724227  |

سیاست مهاجرتی جدید آمریکا پس از انتخابات 2023

سیاست مهاجرتی جدید آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به آمریکا در سال های گذشته خصوصا برای گروه خاصی از دانشجویان یا متقاضیان مهاجرت به این کشور با مشکلاتی مواجه شده بود. در واقع قوانین مهاجرتی آمریکا در سال های گذشته باعث شده بود تا شرایط برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا خصوصا دانشجویان یا مسلمانان کشور های مختلف با مشکلاتی مواجه شود. اما با انتخاب ریاست جمهوری جدید آمریکا در سال 2023 میلادی به نظر می رسد سیاست های این کشور در زمینه مهاجرت تغییرات بسیاری داشته باشد. در این باره اخبار بسیار زیادی منتشر شده است و باعث شده تا متقاضیان مهاجرتی با شرایط مناسبی پیش روی خود مواجه شود. به نظر می رسد، سیاست مهاجرتی جدید آمریکا پس از انتخابات 2023 تغییر زیادی داشته باشد.

سیاست مهاجرتی جدید آمریکا پس از انتخابات 2023

همان طور که اشاره کردیم مهاجرت به آمریکا خصوصا برای تحصیل در آمریکا سال های گذشته چالش های بسیاری را به همراه داشته باشد. با این حال به نظر می رسد سیاست مهاجرتی جدید آمریکا پس از انتخابات 2023 به نفع متقاضیان مهاجرت به این کشور رقم بخورد. رئیس جمهور منتخب جو بایدن متعهد شده است که به سرعت محدودیت های مهاجرتی اعمال شده توسط دولت ترامپ را کاهش دهد. برنامه های گسترده تر مهاجرت رئیس جمهور منتخب نمایانگر یک تغییر کامل در سیاست های دولت ترامپ طی چند سال گذشته است.

بایدن می خواهد فرصت های مهاجرت قانونی ، از جمله ویزا های خانوادگی و شغلی و همچنین دسترسی به برنامه های ویزای بشردوستانه را گسترش دهد. اقدامات فوری جو بایدن، لغو محدودیت هایی است که دولت ترامپ برای مهاجران برخی از کشور ها ایجاد کرده بود. وی همچنین در برنامه های خود قول داده است که پیوستن خانواده ها که در سیاست گذشته باعث جدایی بیش از ۲۸۰۰ خانواده مهاجر و کودک در سال ۲۰۱۸ شده است را در اولویت قرار دهد. بایدن همچنین گفت که او فشار سنگین اصلاحات گسترده مهاجرت را از طریق کنگره بر عهده خواهد گرفت. 

تاثیر پیروزی جو بایدن بر مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا در سال های گذشته با سختگیری های دولت ترامپ مواجه شده بود. بسیاری از مهاجران از این کشور اخراج شدند. برخی دیگر اجازه ورود به کشور آمریکا را نیافتند و شرایط مهاجران در این کشور با سختی همراه شد. با این حال به نظر می رسد اگر پیروزی جو بایدن قطعی شود، شرایط مهاجران و روند مهاجرت به این کشور روز به روز با بهبود مواجه شود.

وی در سخنرانی های خود تاکید بسیار زیادی بر بهبود روند مهاجرتی این کشور داشته است. از این رو می توان گفت که گروه های مختلف برای تحصیل در آمریکا یا کار در آمریکا با شرایط مناسب تری می توانند وارد این کشور شوند. به عبارتی خط مشی سیاست های جدید آمریکا در زمینه مهاجرت برای متقاضیان ورود به این کشور بر مبنای سهولت روند خواهد بود. با این توصیفات ایرانیان بسیاری هم می توانند برای تحصیل در آمریکا یا هر روش مهاجرتی به این کشور استفاده نمایند. برندگان لاتاری هم با شرایط راحتی می توانند نسبت به سال های گذشته وارد کشور آمریکا شوند.

اسکرول به بالا