071-91009294  | 021-88724227  |

ساده‌ترین راه های گرفتن PR کانادا یا اقامت دائم در سال 2023

گرفتن PR کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آسان‌ترین راه برای دریافت و گرفتن PR کانادا بستگی زیادی به شرایط واجد شرایط بودن توسط متقاضی دارد که به محض درخواست توسط دولت کانادا بررسی می‌شود. علاوه بر این به اولویت‌ها و اهدافی که برای زندگی آینده خود تعیین کرده‌اید نیز بستگی دارد. روش‌های مختلفی برای دستیابی سریع و آسان به اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد. برای آگاهی از روش‌های دریافت PR کانادا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

به دلیل جمعیت کم موجود در کشور کانادا، چندین کانال مهاجرتی جدید توسط دولت برای درخواست‌دهندگان دریافت ویزا کانادا باز شده است که به مهاجرت بدون دردسر کانادا برای شهروندان خارجی کمک خوبی می‌کنند. در حال حاضر با توجه به شرایطی که کشور کانادا در سال ۲۰۲۱ دارد، فرصت‌های مختلفی برای متخصصان هر زمینه که مهارت خوبی در آن دارند، دانشجویان، سرمایه گذاران تجاری، کارآفرینان و… ایجاد شده است.

باید گفت در چند وقت اخیر، قوانین و سخت‌گیری‌های مهاجرت کاهش یافته است که منجر به راه حل های خوب مهاجرت برای مهاجران مشتاق می شود و این نوید به شما داده می‌شود که در صورت اقدام برای دریافت اقامت دائم یا pr خود می‌توانید به راحتی اقدام کرده و نتیجه آن را دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

آسانترین راه گرفتن PR کانادا

موارد زیر ساده ترین راه دریافت ویزای دائم و مهاجرت به کانادا است که برای شما لیست شده است:

  • برنامه اکسپرس اینتری که به ورود سریع (برای متخصصان و کارگران تجارت) هم معروف است
  • برنامه اقامت استانی
  • برنامه سرمایه گذار تجاری ( با شروع حداقل سرمایه گذاری 150،000 دلار کانادا)
  • با دریافت LMIA یا همان اجازه و درخواست کار از کارفرمای کانادایی
  • ویزای تحصیل (برای دانش آموزان، دانشجویان یا فارغ التحصیلان)
  • ویزای بازدید کننده که می‌تواند به بازدید از کشور کانادا بپردازد
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIPP)

تفاوتی نمی‌کند که برنامه شما برای آینده خود کدامیک از برنامه‌های معرفی شده است، باید این را بدانید که هر کدام از آنها را هم که انتخاب بکنید نیازمند داشتن سرمایه قبلی بوده و باید با دست پر وارد این کشور شوید. برای اینکه سرمایه خود را در جای درست خود صرف کنید حتما توصیه می‌شود که از یک خدمات مشاوره مهاجرت مشهور و مجاز کمک بگیرید. در ادامه این مطلب به بیان ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن PR کانادا و برخی از گزینه های محبوب مهاجرت کانادا را بررسی کرده‌ایم:

۱- برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry)

از زمان معرفی برنامه اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۵ ، این سیستم به یک جریان مهاجرتی بسیار محبوب تبدیل شده است که بسیار از مهاجران کشورها از طریق آن وارد کانادا می‌شوند. باید گفت این روش سریع‌ترین راه برای مهاجرت کارگران و کارمندان ماهر به کانادا بوده و کلیه فرآیند آن فقط در کمتر از شش ماه اتفاق می‌افتد. از این رو، آسان‌ترین راه برای گرفتن PR کانادا به حساب می‌آید.

مهاجرت به کمک این برنامه از طریق فرآیند ارزیابی رتبه بندی (CRS) انجام می‌شود. این ابزار کمک می‌کند تا نمره داوطلب را بر اساس فاکتورهای اصلی مانند سن، فراگیری زبان، سابقه کار و تحصیلات و غیره محاسبه شود. متقاضیانی که نمره مورد نظر را کسب کنند برای مهاجرت و اخذ ویزای PR کانادا مناسب ارزیابی می‌شوند و در نتیجه امکان ورود به این کشور را خواهند داشت، بر این اساس، ITA (دعوت به درخواست) برای آنها صادر می‌شود. برنامه اکسپرس اینتری به عنوان ساده‌ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود که می‌توانید سریع برای اخذ آن اقدام کنید. اخیراً امتیاز Express Entry Draw در 24 ژوئن 2021 اعلام شد و این امتیاز 357 بود. در واقع اگر داوطلب این نمره را کسب کند، می‌تواند به راحتی برای اخذ pr کانادا اقدام کند.

۲- برنامه اقامت استانی Provincial Nominee Program (PNP)

برنامه مهاجرت استانی برنامه‌ای است که دولت کانادا در اختیار استان‌های خود قرار می‌دهد که با توجه به شرایط هر استان اقدام به گرفتن مهاجران کنند. در واقع دولت کانادا این حق را به استان‌های خود اعطا می‌کند که افراد متبحر را دعوت کرده و آنها را برای مهاجرت به کشور براساس شغل مورد تقاضا و نیاز بازار کار در آن استان معرفی کند. به طور کلی دو راه برای دستیابی به مهاجرت استانی کانادا وجود دارد. باید گفت استان‌های مختلف مدل و قوانین مختلفی برای واجدین شرایط دارد و شما باید بر اساس قوانین همان استان اقدام به ارسال درخواست برای آن استان خاص کنید.

۳- برنامه سرمایه گذار تجاری

اگر پول سرمایه لازم را دارید، از طریق این مسیر گرفتن PR کانادا برای شما بسیار هموار خواهد بود. این دسته از برنامه‌ها برای صاحبان مشاغل و مدیران تجاری در کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی مشاغل در کانادا هستند بسیار مناسب است. برای این کار می‌توانید از طریق ویزای استارت آپ یا برنامه‌های مهاجرت تجاری استانی اقدام کنید که پس از بررسی دولت کانادا اگر واجد شرایط شوید این کشور شما را با آغوش باز خواهد پذیرفت و به راحتی می‌توانید برای اقامت دائم خود در کانادا اقدام کنید.

۴- گرفتن اجازه کار از کارفرمای کانادایی

اگر مهارت خوبی در کاری خاص را دارید و نامه کار از کارفرمای کانادایی خود دریافت کرده‌اید، پس می‌توانید این برنامه را به عنوان گزینه برتر خود برای مهاجرت انتخاب کنید. دولت کانادا همواره مشتاق است که کارفرمایان نیروهای کارکشته و کارآمد را شناسایی کرده و برای آنها دعوت‌نامه کار در کانادا بفرستند. در نتیجه برای این کار کارفرما باید یک درخواست ارزیابی کار (LMIA) را برای حمایت از پرونده شما به دولت کانادا ارائه دهد . بعد از آن شما باید ثابت کنید که با ارائه مدرکی از تحصیلات و تجربیات خود، به اقتصاد مولد کانادا کمک خواهید کرد. اگر اثبات شما به سرانجام برسد می‌توانید وارد این کشور شده و برای دریافت PR کانادا اقدام کنید.

نکته منفی مجوز کار این برنامه این است که شما برای اشتغال در یک کار و زیر نظر یک کارفرما در نظر گرفته می‌شوید و درصورتی که داوطلب بخواهد کارفرما یا موقعیت شغلی خود را تغییر دهد لازم است این درخواست توسط مقامات دولت کانادا تأیید شود.

گرفتن PR کانادا۵- دریافت ویزای تحصیلی

کانادا دارای یک سیستم آموزشی و علمی فوق‌العاده با کیفیت بالا و گستره دانشگاه‌های بسیار زیادی به همراه برنامه‌ها و رشته‌های درسی زیادی است. برای تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی، متقاضی باید توسط یک دانشگاه برای تحصیل پذیرفته شود تا بتواند وارد کشور کانادا شده و با ارائه مدارک لازمه در دانشگاه مقصد ثبت‌نام کرده و تحصیلات خود را تکمیل کند. 

پس از قبولی در دانشگاه براساس مدارک شما، روند درخواست مجوز دانشجویی شروع می‌شود که برای آن داوطلب می‌تواند فقط در وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اقدام کند و نامه پذیرش دانشگاه را برای سوابق به‌ همراه کلیه موارد ضمیمه کند. در این روش که یک روش مرسوم میان ایرانیان است شما می‌توانید به راحتی برای گرفتن PR کانادا اقدام کنید.

اسکرول به بالا