071-91009294  | 021-88724227  |

زندگی در کانادا چگونه است

زندگی در کانادا چگونه است

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همواره جابه جایی به خارج از کشور چشم انداز جذابی داشته است. اما این جابه جایی قدمی بزرگ و سخت است به خصوص درصورتی که بخواهید به کشوری کاملاً جدید مهاجرت کنید. کانادا با وجود مناظر طبیعی، مراقبت های بهداشتی بین المللی و سیاست های مترقی که دارد، انتخابی محبوب برای مهاجران از سراسر جهان است. اما، مانند هر کشور دیگری نقاط ضعفی نیز دارد. در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد گردآوری شده است، به توصیف زندگی در کانادا و جوانب مثبت و منفی آن پرداخته شده است تا شما با این کشور بیشتر آشنا شوید.آنچه در این مقاله می خوانید:

  • کیفیت زندگی در کانادا
  • وضعیت بهداشت در کانادا
  • شرایط مسکن در کانادا
  • آب و هوای کشور کانادا
  • هزینه زندگی در کانادا
  • فرصت های شغلی برای مهاجران در کانادا
  • فقر و نابرابری اقتصادی در کانادا
  • زبان کشور کانادا
  • حقوق زنان در کانادا
  • جمعیت خانواده در کانادا
  • حقوق کودکان در کانادا
  • نگهداری از کودک در کانادا
  • جوانب مثبت زندگی در کانادا
  • معایب زندگی در کانادا

کیفیت زندگی در کانادا

کشور کانادا یکی از امن ترین وراحت ترین کشورهای جهان است و شهروندانی دارد که از زندگی عاری از مشکلات اساسی لذت می برند. اگرچه استانداردهای زندگی در هر کشور از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت است، با نگاهی به معیارهای مختلف اجتماعی، بسیاری از شرایطی که کانادایی ها باید شکر گذار آن باشند و همچنین بخش هایی که هنوز جای پیشرفت دارند را خواهید دید .

وضعیت بهداشت در کانادا

کانادایی ها اصولا مردمانی کاملاً سالم هستند و در این کشور هیچ مسئله پیچیده ای در ارتباط با بیماری های خطرناک یا عفونی وجود ندارد. متوسط امید به زندگی در کانادا برای مردان 80 سال و برای زنان 84 سال است. نیمی از علت اصلی مرگ های طبیعی در کانادا سرطان و بیماری های قلبی است و بیشتر از نیمی دیگر در اثر بیماری های نسبتاً شایع دیگری از جمله بیماری های دستگاه تنفسی، سکته های مغزی، دیابت، بیماری آلزایمر و ذات الریه اتفاق می افتد.به طور کلی انواع مختلف تصادفات از جمله حوادث رانندگی یا تلفات هنگام کار، حدود پنج درصد و خودکشی حدود یک درصد از مرگ و میر در این کشور را در بر می گیرد که هر دو علت متداول مرگ در کانادایی ها زیر 40 سال می باشد.کمتر از نیم درصد کانادایی ها از HIV / AIDS رنج می برند که بیشتر مربوط به مردان همجنس گرا و افرادی که مکرر از داروهای تزریقی استفاده می کنند بخصوص مردان در زندان، می شود. کانادایی های بومی نیز نسبت به کانادایی های نژادهای دیگر میزان عفونت بسیار بالاتری دارند. به دلایلی که کامل درک نشده است، کانادا بالاترین میزان بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) در زمین را دارند و حدود 290 از هر 100000 نفر مبتلا به بیماری عصبی می شوند.

شرایط مسکن در کانادا

میزان مالکیت خانه در کانادا حدود 66 درصد است. اکثر کانادایی های غیر مالک خانه، آپارتمان یا سوئیت خود را از صاحبخانه یا آژانس املاک اجاره می کنند.به طور کلی کانادایی ها تا 20 سالگی در کنار والدین خود زندگی می کنند و سپس تا 30 سالگی اجاره می دهند و بعد از آن به کمک وام مسکن اقدام به خرید خانه می کنند. با این حال بسیاری از کانادایی هاا تصمیم به اجاره نشینی برای دوره های طولانی تری نسبت به نسل های گذشته می گیرند. خانه های گران قیمت در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا، نگرانی فزاینده ای را به دنبال دارد. وام های سنگین به میزان بسیار زیادی موجب بدهکاری کانادایی ها می شود.

شرایط مسکن در کانادا
شرایط مسکن در کانادا

آب و هوای کشور کانادا

کانادا با زمستان های طولانی و سرد و تابستان های گرم، چهار فصل مجزا را تجربه می کند،. درجه حرارت ساحل اغلب به ویژه در زمستان گرمتر از دمای مناطق داخلی است.سازمان بهداشت جهانی (WHO) به كانادا بالاترین رتبه کیفیت هوا در جهان را می دهد .کانادا تقریباً دو درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای جهان (GHG) را در بر می گیرد .از آنجا که کانادا کشوری بزرگ و عمدتا سکونت ناپذیر است، خطر تخریب قابل توجه محیط زیست از طرف انسان به طور کلی کم است و نگرانی ها بیشتر در مورد ایجاد پروژه های جدید استخراج منابع طبیعی مانند معادن، نیروگاه ها، سدها یا نفت است.

هزینه زندگی در کانادا

بسیاری از مهاجران دریافتند که هزینه زندگی در کانادا بسیار پایین تر از هزینه ها در کشور خودشان است. هزینه مسکن در کانادا بسیار ارزانتر از سایر کشورها است و افرادی که برای خرید ملک به کانادا مهاجرت می کنند، متوجه می شوند که در آنجا با سرمایه خود می توانند ملک بهتری در مقایسه با کشور خودشان بخرند. بر اساس آمار تورنتو به عنوان گران ترین شهر کانادا و اتاوا به عنوان ارزان ترین شهر انتخاب شدند.از طرفی در مقایسه با بسیاری از مناطق دیگر دنیا، هزینه زندگی در کانادا زیاد است. مالیات ها بسیار شیب دار است (حتی اگر آنها مراقبت های درمانی جهانی را تأمین می کنند) و اجاره ها به ویژه در شهرهای بزرگ مانند مونترال، ونکوور و تورنتو بسیار بالا هستند.

هزینه زندگی در کانادا
هزینه زندگی در کانادا

فرصت های شغلی برای مهاجران در کانادا

دولت کانادا به استخدام نیرو های کار خارجی تمایل نشان داده است و به سرعت تشخیص داده است که مهاجران ماهر برای رشد اقتصاد کانادا مهم هستند.اکثر مهاجران ساکن در کانادا در زمینه بیمه، غذا و یا صنایع تولیدی مشغول به کار می شوند و مشاغل اداری برای مهاجران در دسترس می باشد. در گذشته کانادا از کمبود مهندسان ماهر رنج می برد و به همین دلیل مهاجرانی که در زمینه مدیریت پروژه و مهندسی کار می کنند، بیشتر مورد تقاضا هستند.

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

فقر و نابرابری اقتصادی در کانادا

دولت کانادا آمار رسمی از فقر ندارد و تعداد افراد فقیر در کانادا را به سختی می توان اعلام کرد.در میان دموکراسی های غربی، عموماً در کانادا نابرابری اقتصادی زیادی وجود دارد و شکاف بین ثروتمندان و فقرا در کانادا از سال 1990 به طور پیوسته در حال افزایش است.به گفته بانک جهانی نابرابری اقتصادی کانادا در حدود 33 درصد می باشد که از غالب کشور های غرب اروپا بیشتر است.

زبان کشور کانادا

کانادا تقریباً 32 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان های اصلی این کشور زبان های رسمی کانادا، انگلیسی (59٪) و فرانسوی (23٪) می باشد و 18٪ باقی مانده به زبان های دیگر تعلق دارد.

زبان کشور کانادا
زبان کشور کانادا

حقوق زنان در کانادا

مطابق با قانون اساسی کانادا، هر دو جنس از نظر قانونی برابر اعلام شده اند و طبق قوانین مختلف ایالتی و فدرال حقوق بشر در برابر تبعیض جنسی از سوی دولت و بخش های خصوصی محافظت می شوند. قوانین فدرال مربوط به ازدواج، طلاق و خدمت سربازی همه به طور رسمی بی طرف هستند.با حاشیه کمتر از 10 درصد، زنان کانادایی کمی کمتر از مردان کار می کنند ، اگرچه این اختلاف در کار های تمام وقت بیشتر می شود . زنان کانادایی در مشاغل زنانه کلیشه ای مانند تدریس، پرستاری و پیشخدمتی بیشتر از مشاغلی همچون ساخت و ساز، تجارت و مشاغل مرتبط با منابع طبیعی بیشتر فعال هستند. بر اساس قانون زنان شاغل حق دارند تا 12 ماه مرخصی زایمان بگیرند و منع زنان توسط کارفرمایان از انجام این کار، غیرقانونی به حساب می آید.

جمعیت خانواده در کانادا

کانادایی ها زمانی خانواده های بسیار بزرگی داشتند اما از دهه 1960 تعداد فرزندان یک خانواده کمتر و کمتر شد. متوسط کانادایی ها اکنون در طول زندگی خود فقط یک یا دو فرزند خواهند داشت که کمتر از زیر سطح جایگزینی است و در نتیجه جمعیت بومی کشور کانادا در حال سقوط است. این واقعیت اغلب در استدلال های افزایش مهاجرت به کانادا ذکر شده است.

حقوق کودکان در کانادا

تقریبا از هر هزار و پنج نفر نوزاد پنج نوزاد پیش از تولد از بین می روند. اگرچه در مقایسه با جهان این میزان مرگ و میر کم است اما با توجه به استانداردهای توسعه یافته جهانی، بسیار زیاد است.کار کودکان در کانادا از نظر فنی، قانونی است اما تابع مقررات پیچیده ای است که توسط ایالت ها تعیین شده است. اگرچه قوانین متفاوت هستند، اما به طور کلی بچه ها نمی توانند در ساعات مدرسه کار کنند و کودکان بسیار خردسال هم به اجازه والدین و دولت جهت کار کردن نیاز دارند. انواع خاصی از مشاغل نیز ممکن است حداقل سن قانونی کار داشته باشند. کانادایی های بین 14 تا 17 سال اکثریت کارگران غیر بزرگسال کانادا را تشکیل می دهند و بیشتر در کارهای خرده فروشی، فست فود یا کارهای کشاورزی خانوادگی مشغول به کار هستند.
بند 43 قانون كيفري كانادا به والدين، معلمان و ساير مسئولین بالغ حق تنبیه بدنی «معقول» براي اصلاح رفتار كودك را می دهد. حکم دیوان عالی كانادا در سال 2004 ، این قانون را به عنوان قانون اساسی تأیید كرد.

نگهداری از کودک در کانادا

کودک کانادایی بدون بستگان که یتیم شده اند و یا در یک خانواده ناهنجار یا نادرست به دام افتاده اند، توسط دولت به خانه ای فرستاده می شوند که در آنجا در ازای مراقبت از کودک به دو ماه تا چند سال به آن خانواده حقوق تعلق می گیرد .

جوانب مثبت زندگی در کانادا

زندگی در کانادا با فواید زیادی همراه است که در اینجا مهمترین موارد آن ذکر شده است.

اقتصاد در حال شکوفایی در کانادا

کانادا دهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و کشوری است که به خاطر آزادی اقتصادی شناخته شده می باشد. شروع کار در کانادا فرایندی ساده است و با وجود چنین اقتصادی قوی، فرصت های بسیاری برای موفقیت در کسب و کار جدید شما وجود دارد. حتی اگر تجارت خود را راه اندازی نکرده باشید، بازار کار در کانادا به اندازه اقتصاد آن قوی است و بیکاری در آنجا پایین تر از بسیاری از مناطق دیگر جهان می باشد. درآمد متوسط سالانه هر خانواده در کانادا در سال 2014 ، 78870 دلار بود.

خدمات درمانی کانادا

سیستم درمان رایگان جهانی در کانادا الگوی بسیاری از کشور ها می باشد. البته این سیستم به معنای واقعی رایگان نیست و بودجه آن با مالیات تامین می شود که مبلغ آن سالانه حدود 4000 دلار به ازای هر فرد می باشد. با این وجود پرداخت این مالیات به این معنی است که می توانید بدون پرداخت هزینه، مستقیم به پزشک مراجعه کنید، معاینه چشم انجام دهید، به اورژانس بروید و موارد دیگر…

جرم و جنایت کم در کانادا

از سال 1991 ، میزان جرایم عمومی کانادا به طور پیوسته رو به کاهش بوده است. جنایت خشونت آمیز در کانادا نادر است که این امر کانادا را به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل می کند. بیش از چهار پنجم جرایمی که در کانادا رخ می دهند، خشونت آمیز نیستند که رایج ترین آنها سرقت های کوچک، سرقت از منازل، جرایم راهنمایی و رانندگی، و جرایم مربوط به توزیع یا نگهداری مواد مخدر ممنوع می باشد. شایع ترین جرایم خشن شامل حمله، ضرب و شتم و سرقت های بزرگ است. میزان قتل در کانادا به طور کلی حدود 600 نفر در سال است. تعداد کل کانادایی های زندانی در حدود 40000 نفر یا کمتر از نیمی از یک درصد از جمعیت کانادا است. نزدیک به 99 درصد از زندانیان کانادایی مرد هستند.

آموزش با کیفیت و ارزان

سیستم مدارس دولتی کانادا از نظر کیفیت از شهرت بالایی برخوردار هستند و تحصیل تا پایان دبیرستان برای همه ساکنان رایگان است. شهریه دانشگاه ها در این کشور کمی بالاتر از اروپا می باشد. اما هنوز نسبت به بسیاری از کالج های آمریکایی برای ساکنان مقرون به صرفه تر است.

طبیعت زیبای کانادا

کانادا یکی از زیباترین طبیعت ها و مناظر جهان را دارد. از پیاده روی و دوچرخه سواری گرفته تا اسکی و ماهیگیری و قایقرانی، فرصت تفریح در فضای باز در این کشور فراوان است،. تقریباً هر نوع فعالیت در فضای باز که در نظر بگیرید، در کانادا در محیطی زیبا قابل انجام است.

طبیعت زیبای کانادا
طبیعت زیبای کانادا

مردم خون گرم و احترام گذار

مردم کانادا به دلیل خون گرم و مهربان بودن، از شهرت جهانی برخوردارند. کانادا نیز به دلیل سیاست مترقی که دارد، در صحنه های جهانی مورد احترام است.

معایب زندگی در کانادا

اکنون که تمام دلایلی که باید به کانادا نقل مکان کنید را می دانید، اجازه دهید شما را با برخی از مواردی که می تواند مانع مهاجرت شما به این کشور شود، آشنا کنیم.

مراقبت های بهداشتی زمان بر

سیستم بهداشت و درمان در کانادا هم یک ویژگی محسوب می شود و هم یک عیب. اگرچه بخاطر ارائه خدمات اولیه و ضروری رایگان به ساکنان، مورد تحسین قرار گرفته است، روندهای انتخابی و مراقبتی طولانی مدت به خصوص در شهرهای بزرگ، می توانند مدت زمان انتظار طولانی در بر داشته باشد.

وجود قوانین سختگیرانه در کانادا

کانادا قطعاً کشوری با مقررات دولتی فراوان است. حتی کوچکترین موارد مانند مقدار چربی ترانسی که می تواند در یک وعده غذایی رستوران وجود داشته باشد، توسط دولت تعیین می شود. بسیاری از افراد مقررات کانادا را بیش از حد می دانند و ترجیح می دهند کمتر از قوانین پیروی کنند و دخالت های دولت در زندگی آنها کمتر باشد.

دریافت اجازه اقامت دشوار

کانادا به دلیل قوانین سختگیرانه در امر مهاجرت شناخته شده می باشد. این کشور سالانه فقط به 250000 مهاجر و پناهنده اجازه ورود می دهد. دریافت ویزای کاری کانادا یک پروسه طولانی و پیچیده است و هزینه ویزای آن به ازای هر نفر می تواند 1500 دلار باشد. همه چیز برای نیروهای کا ماهر کمی ساده تر است، اما اگر نتوانید اثبات کنید که می خواهید به اقتصاد کانادا بیفزایید، دریافت ویزای کاری یک چالش سخت است.

دریافت اجازه اقامت دشوار در کانادا
دریافت اجازه اقامت دشوار در کانادا

همانطور که دیدید زندگی در کانادا می تواند تجربه ای باشد که زندگی شما را تغییر می دهد. این کشور دارای طبیعت زیبایی است که با شهرهای مدرن ترکیب شده است و کشوری محبوب برای افرادی است که می خواهند از زیبایی طبیعی در حالی که از تمام امکانات مدرن موجود در دنیای غرب برخوردار می شوند، لذت ببرند. کانادا همچنین اغلب در فهرست سالانه سازمان ملل متحد در رتبه یکم قرار دارد كه عواملی مانند فرصت های شغلی، کیفیت تحصیل، امید به زندگی و هزینه زندگی را در نظر می گیرد. این کشور یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان است و یکی از اعضای G8، مرفه ترین کشورهای جهان، می باشد.
در حالی که کانادا منطقه وسیعی را در بر می گیرد، اکثر مردم در شهرهایی زندگی می کنند که در فاصله 200 کیلومتری مرز ایالات متحده قرار گرفته اند و در بخش عمده ای از این کشور کمتر سکونت دارند. شمال و غرب کانادا مورد علاقه دوستداران طبیعت از سراسر جهان است و این مناطق همچنین محل آخرین اجتماعات اسکیمو ها می باشد.

سوالات متداول درباره زندگی در کانادا

1- کیفیت زندگی در کانادا چگونه است؟

کانادا یکی از امن ترین وراحت ترین کشورهای جهان است

2- وضعیت مالکیت مسکن در کانادا چگونه است؟

66 درصد از جمعیت کانادا مالک ملک خود هستند.

3- آیا فرصت کاری در کانادا برای مهاجران وجود دارد؟

بله، در کانادا فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد.

4- سیستم درمانی در کانادا چگونه است؟

سیستم درمانی کانادا بسیار فراگیر و رایگان است.

5- آب و هوای کانادا چگونه است؟

آب و هوای کانادا 4 فصل با زمستان های سرد و طولانی و تابستان های گرم است

6- آیا کانادا از مهاجرین استقبال می کند؟

کانادا بر این باور است که مهاجران در پیشرفت اقتصادی این کشور نقش می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

7- روحیات کانادایی ها چگونه است؟

کانادای ها مردمانی ب خونگرم مهربان و احترام گذار هستند.

8- مردم کانادا بیشتر اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانند؟

فرصت های بسیاری برای تفریح در فضای باز در این کشور وجود دارد و تقریباً هر نوع فعالیتی در فضای باز در کانادا و در یک محیط زیبا قابل انجام است

9- فرصت های شغلی در کانادا برای مهاجران کدامند؟

مهاجرانی که در زمینه مدیریت پروژه ، فرآیند و مهندسی کار می کنند، بیشتر مورد تقاضا هستند.

10- هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟

هزینه زندگی در کانادا نسبت به سایر کشور های پیشرفته کمتر است اما در کل هزینه های زندگی در این کشور به خصوص در شهر های بزرگ زیاد است و میزان مالیات به صورت شیب دار است.

11- آیا در کانادا نابرابری اقتصادی وجود دارد؟

در کانادا نابرابری اقتصادی زیادی وجود دارد و شکاف بین ثروتمندان و فقرا به طور پیوسته افزایش یافته است.

اسکرول به بالا