071-91009294  | 021-88724227  |

رشته طراحی صنعتی در کانادا

رشته طراحی صنعتی در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

طراحی صنعتی از رشته های بسیار جذاب و پر طرفدار است، چرا که در این رشته هنر و صنعت با یکدیگر تلفیق شده و منجر به ساخت ابزارهایی می شود که علاوه بر کاربرد، دارای زیبایی هنری نیز می باشد. کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل علاقمندان به این رشته است که تیم تولید محتوای موسسه میرداماد در این مقاله به شرح آن پرداخته اند.

تحصیل طراحی صنعتی در کشور کانادا

طراحان صنعتی طراحان محصولات هستند. آنها طیف گسترده ای از محصولات مصرفی مانند هدفون ها، کفش ورزشی و اتومبیل ها را طراحی می کنند. فارغ التحصیلان برای مهارت های عملی کسب کرده، در صنعت های مختلف تقاضای زیادی دارند. این مهارت ها شامل طراحی، مدل های ارائه دهنده دیجیتال، گرافیک دیجیتال و طراحی به کمک رایانه (CAD) می باشد. 

برنامه های طراحی صنعتی به صورت پروژه محور در کالج های معتبر کانادا تدریس می شود. توسعه مهارتها در سالهای 1 و 2 مورد تاکید قرار گرفته است و شامل ارائه بصری (تکنیک های دستی و دیجیتال)، ساخت مدل و طراحی به کمک رایانه (CAD) می باشد. در سالهای بالاتر دانشجویان در طراحی وسیله نقلیه یا طراحی محصولات مختلف تخصص می یابند. پروژه پایان نامه (سال 4) اصلی ترین برنامه است. دانشجویان تعدادی از موضوعات مد نظر خود را که به عنوان پروژه نهایی آنها انتخاب می شود را پیشنهاد می کنند. آنها تحقیق می کنند تا از طراحی خود آگاه شوند و سپس مفهوم طراحی خود را تولید کنند. سپس مدل های ارگونومیک، مدل های با جزئیات دقیق (CAD) و مدل های با جزئیات دقیق “سخت” را تولید می نمایند. کل فرآیند و منطقی که برای تصمیم گیری های طراحی استفاده می شود، در گزارش پایان نامه ثبت می شود.

طراحی صنعتی موضوعی است که از عناصر مهندسی و طراحی استفاده می کند تا محصولاتی را تولید کنند که بسیار عالی به نظر برسند و عملکرد کاملی داشته باشد. افرادی که در طراحی صنعتی مشغول به کار هستند، دارای چشمانی جزئی نگر و دقیق در دیدن زیبایی و مهارتهای حل مسئله هستند.

دوره های طراحی صنعتی از رویکرد عملی استفاده می کنند. بیشتر یادگیری شما در حالی انجام می شود که روی کارهای مختلف و پروژه هایی که توسط اساتید تعیین شده است کار کنید. کلاسها همچنین روی مواد، فرآیند طراحی، نحوه انتخاب و رسانه های دیجیتالی تمرکز دارند. اصول مهندسی و چاپ سه بعدی نیز بخش مهمی از برنامه درسی خواهد بود. به طور خلاصه، می توانید نحوه ایجاد محصولات با کیفیت از طراحی تا تحویل و در عین حال لمس و خلاقیت شخصی خود را نیز کشف کنید.

پس از دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در طراحی صنعتی، گزینه های شغلی بر گزینه های طراحی محور ارجح هستند، اما زمینه ها و تخصص ها متنوع هستند. به عنوان مثال شما می توانید در صنعت خودرو، طراحی نمایشگاه، طراحی محصولات مصرفی، صنعت نرم افزار، بخش جلوه های ویژه، بخش بازاریابی یا تدارکات و زنجیره های تأمین فعالیت کنید.

در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا:

  • نسخه های اثبات شده از X،XIl و مدرک فارغ التحصیلی یا لیسانس (در صورت وجود)،
  • مدارک مربوط به نمرات از جمله بکلوگ های پشتیبان (Re-sits)
  • مدرک زبان انگلیسی مانند IELTS یا TOEFL و غیره.
  • آزمون استاندارد (GRE)(در صورت لزوم برای این برنامه)
  • دو توصیه نامه دانشگاهی
  • دو توصیه نامه از کارفرمایان (در صورت لزوم)
  • عکس در اندازه گذرنامه
  • بیانیه هدف (SOP)
  • رزومه یا CV
  • پیش نویس هزینه های درخواست در صورت وجود
  • نمونه کارها (برای دوره های هنر، طراحی و معماری)
  • سایر گواهینامه ها و دستاوردهای فعالیت های فوق برنامه
هزینه تحصیل رشته طراحی صنعتی در دانشگاه های کانادا
هزینه تحصیل رشته طراحی صنعتی در دانشگاه های کانادا

هزینه تحصیل رشته طراحی صنعتی در دانشگاه های کانادا

  • شهریه ترم 1 بین المللی: 9000 دلار 
  • هزینه کمکی اجباری: 5000 دلار
  • هزینه افزایش تجربه دانشجویی (اختیاری): 56 دلار
  • هزینه برنامه کمکی: 85 دلار

هزینه زندگی در کانادا

گرچه شرایط ویزای دانشجویی کانادا می گوید که باید حداقل 10،000 دلار کانادا یا 7،570 دلار آمریکا یا 11،000 دلار کانادا و 8،300 دلار آمریکا در صورت تحصیل در کبک (در شرق کانادا) را داشته باشید، اما علاوه بر هزینه شهریه، جهت هزینه های زندگی خود نیز نیاز به بودجه خواهید داشت. هزینه زندگی شما بسته به موقعیت مکانی و عادات زندگی شما بسیار متفاوت خواهد بود.

پیش بینی می شود دانشجویان دانشگاه (Université de Montréal) به سالانه 15،050 دلار کانادا شامل خوابگاه یا خانه، غذا، کتاب ها و منابع درسی و هزینه تلفن نیاز داشته باشند. جهت تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا که در ونکوور قرار دارد، پیش بینی می شود هزینه های زندگی سالانه 15،500 دلار کانادا باشد که بیمه درمانی را شامل نمی شود و تقریبا هر ساله 846 دلار صرف برنامه سلامت (BC) می شود. مطابق گزارش مرکز برآورد هزینه ها در سال 2018 (Mercer Cost of Living Survey Survey) تورنتو و ونکوور به عنوان دو شهر گران قیمت کانادا برای زندگی هستند و اجاره در هر دو شهر بسیار بالا است.

سه نوع اصلی اقامت دانشجویی وجود دارد که محل اقامت دانشگاهی و یا اقامت خصوصی در میزان هزینه ها بسیار تاثیر دارد و دانشجویان می بایست حدود 3،000 7،500 دلار کانادا (2،550 5،640 دلار آمریکا) برای اقامت در محوطه دانشگاه در هر سال پرداخت نمایند و این مبلغ برای اقامت مشترک خصوصی می توانند حدود 8،400 دلار کانادا (6،320 دلار آمریکا) در هر سال به علاوه صورتحساب باشد. 

اقامتگاه های دانشگاه اغلب ارزان تر است. همچنین برخی از دانشگاه ها برنامه هایی برای تهیه غذا برای دانشجویان فراهم می کنند و امکان خرید مواد غذایی از فروشگاه های مواد غذایی دانشگاه را فراهم می کنند. در اینجا نمونه هایی از میانگین هزینه های زندگی در کانادا که از دسامبر 2018 از (Numbeo) گرفته شده است را آورده ایم:

  • غذا خوردن در یک رستوران: 15 دلار کانادا برای هر نفر (11 دلار آمریکا)
  • بلیط یک طرفه در مورد حمل و نقل عمومی محلی: 3 دلار کانادا (2،25 دلار آمریکا)
  • نان: 2،79 دلار کانادا (2،10 دلار آمریکا) 
  • بلیط سینما: 13 دلار کانادا (9،78 دلار آمریکا)
  • هزینه ماهیانه سالن بدنسازی: 49 دلار کانادا (37 دلار آمریکا)
  • همچنین باید در هنگام تحصیل در کانادا بیمه درمانی اجباری را پرداخت کنید که هزینه ها آن تقریباً 600 800 دلار کانادا یا 450 600 دلار آمریکا در سال خواهد بود.

همچنین می بایست برای هزینه های اضافی مانند تهیه لباس گرم در زمستان نیز مبلغی را در نظر بگیرید.

تحصیل دکترای رشته طراحی صنعتی در کانادا

برنامه های تحصیلات تکمیلی طراحی صنعتی، دانشجویان را برای ساخت محصولات و سیستم هایی آماده می کند که عملکرد و ظاهر آنها، برای مصرف کنندگان مهم تر است. نمونه هایی از محصولاتی که طراحان صنعتی می توانند ارائه دهند شامل طراحی اتومبیل و وسایل منزل است که از طریق ترکیبی از آموزش در کلاس درس و یادگیری تجربی صورت می پذیرد. همچنین دانشجویان می آموزند که توصیه های طراحی را از طریق مدل ها، نقشه ها و توضیحات چگونه اعمال کنند. 

برنامه درسی تحصیلات تکمیلی طراحی صنعتی

دوره تحصیل در مدارس طراحی صنعتی ممکن است بر اساس تمرکز مدرسه و برنامه، متفاوت باشد. بنابراین پیگیری از طریق مدارس، برای اطلاع از جزئیات و دیگر موارد مهم است. دانش آموزان در برنامه های تحصیلات تکمیلی طراحی صنعتی سنتی، می بایست در دوره های مختلف ارائه شده در زمینه طراحی شرکت کنند. طراحی تجهیزات، طراحی مبلمان و مسائل مربوط به محیط زیست از برنامه های تحصیلات تکمیلی است، همچنین ممکن است این رشته دانشجویان را در معرض یادگیری فناوری های طراحی صنعتی نیز قرار دهد، مانند نرم افزارهای سه بعدی برای مدل سازی محصول و انیمیشن.

علاوه بر پشت سر گذاشتن دوره های کلاس درس، دانشجویان فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی اغلب در دوره های استودیویی شرکت می کنند و ممکن است برای تجربه مهارت ها و یادگیری دانش جدید به کار گرفته شوند. این دوره ها غالباً مبتنی بر پروژه هستند و ممکن است منجر به یک پروژه نهایی یا نمونه کار طراحی شوند. برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی در طراحی صنعتی، به جای اینکه خود فرایند طراحی باشد، ممکن است بیشتر روی مدیریت طراحی و تیم های خلاق متمرکز شود که بعضاً برنامه های مدیریت طراحی نامیده می شوند. در اینجا دانشجویان ممکن است مفاهیم مربوط به تجارت و طراحی را نیز برای کمک به طراحی صنعتی فرا گیرند، که این امر نیاز به شناخت محیط و همچنین شناخت افراد دارد. 

دانشجویان تحصیلات تکمیلی این امکان را خواهند داشت که کار خود را در کنفرانس ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی محلی ارائه دهند.

شرایط کار رشته طراحی صنعتی در کانادا
شرایط کار رشته طراحی صنعتی در کانادا

شرایط کار رشته طراحی صنعتی در کانادا

طراحان صنعتی می بایست دارای مدرک لیسانس در مهندسی طراحی صنعتی و یا رشته مرتبط دیگری باشند و تجربه کاری نیز در اغلب مواقع لازم است. در بیشتر مواقع طراحان صنعتی در بخش تولید کار می کنند. آنها محصولات را طراحی کرده و ایده هایشان را در این زمینه بازگو می کنند و از استعدادهای هنری و مهندسی خود در جهت طراحی محصولات مختلف برای تولید کنندگان این نوع محصولاتی استفاده می کنند، مانند محصولاتی كه در كارخانه ها تولید می شوند، از جمله وسایل خانه، اتومبیل های الکترونیکی و اسباب بازی ها. علاوه بر طراحی محصولات، آنها همچنین باید توسعه محصول را نیز هماهنگ کنند. طراحان صنعتی عهده دار مسئولیت عملکرد صحیح محصول هم می باشند. آنها هنگام طراحی محصولات باید هزینه ها و اهداف پایدار را نیز در نظر بگیرند.

طراحان صنعتی می بایست مهارت های رهبری و ارتباطی شفاهی و کتبی داشته باشند و باید بتوانند با حداقل نظارت و همچنین در یک محیط تیمی به طور مستقل کار کنند. همچنین موظفند در موقع نیاز تغییراتی در طراحی محصولات که توسط مدیران محصول یا مشتری درخواست می شود را، ایجاد کنند. آنها می بایست جلسات منظم را با کارکنان بازاریابی محصول و سایر طراحان صنعتی برگزار کنند، با نرم افزارهای رایانه ای مربوط به طراحی محصولات صنعتی آشنا باشند و در مایکروسافت آفیس (مهارت های 7 گانه) مهارت داشته باشند.

از دیگر الزامات کار طراحان صنعتی داشتن توانایی بالا در ارائه سخنرانی ها می باشد. آنها ممکن است مجبور باشند به طور مستقیم نیز با تهیه کنندگان مواد اولیه یا فروشندگان دیگر همکاری داشته باشند. بسیار مهم است که روند بازار و اخبار مرتبط را دنبال کنند و در مواقعی هم می بایست در کلاس های آموزشی یا کارگاه های آموزشی شرکت نمایند. 

عناوین شغلی و وظایف دقیق در این رشته متفاوت است که نمونه هایی از برخی عناوین شغلی عبارتند از: طراح مبلمان، طراح صنعتی، طراح فیکسچر. طبق آخرین ارقام، بالاترین میانگین ساعتی دستمزدها در ونکوور، پایین است. در بریتیش کلمبیا با نرخ 32،96 دلار در هر ساعت و کمترین میانگین دستمزد، در مونترال کبک (در شرق کانادا) با 20،00 دلار در ساعت می باشد. یک سال حقوق معمولی تمام وقت برای این شغل در منطقه، 45،000 تا 65،000 دلار است.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته طراحی صنعتی

  1. دانشگاه طراحی صنعتی دانشگاه مونترال
  2. دانشگاه کنکوردیا
  3. دانشگاه آلبرتا
  4. دانشگاه کلگری ساختمان دانشکده حرفه ای
  5. دانشکده طراحی صنعتی کارلتون
  6. دانشگاه تورنتو
  7. کالج طراحی صنعتی هامبر
  8. کالج هنر و طراحی انتاریو
  9. موسسه هنر و طراحی

کشور وسیع کانادا با توجه به داشتن دانشگاه های معتبر و امکان تحصیل در رشته های متنوع در مقاطع مختلف، یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرتی، جهت ادامه تحصیل می باشد. با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد همراه شوید تا در جریان جدیدترین راه های مهاجرت و تحصیل در کانادا قرار گیرید.

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

سوالات متداول در مورد رشته طراحی صنعتی در کانادا

1- آیا طراحی صنعتی شغل خوبی در کانادا است؟

طراحی صنعتی وظیفه ایجاد محصولاتی را دارد که می تواند مفید و زیبا باشد، و به دانشجویان می آموزد که چگونه مفاهیم نظری مواد و فرایندها را با کاربردی بودن طرح و الگوهای ترکیب کنند. به همین دلیل است که به طور خلاصه، مدرک طراحی صنعتی یک مدرک عالی در کانادا است.

2- شرایط کار برای رشته طراحی صنعتی چیست؟

برای شروع کار طراحی صنعتی حداقل می بایست مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشید و تسلط به زبان انگلیسی نیز داشته باشید.

3- منظور از طراحی صنعتی چیست؟

طراحی صنعتی خدمات حرفه ای در ایجاد و توسعه مفاهیم و مشخصات است که عملکرد، ارزش و ظاهر محصولات و سیستم ها را به سود دو طرف کاربر و تولید کننده بهینه می کند.

4- طراحان صنعتی به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

طراحان صنعتی همچنین باید دارای خصوصیات خاص زیر باشند:

  • مهارت های تحلیلی. طراحان صنعتی از مهارت های منطق یا استدلال برای مطالعه مصرف کنندگان و تشخیص نیاز به محصولات جدید استفاده می کنند.
  • توانایی هنری.
  • مهارت های کامپیوتری.
  • خلاقیت.
  • مهارتهای بین فردی.
  • مهارت های مکانیکی.
  • مهارت حل مسئله

5- تفاوت بین طراحی صنعتی و طراحی محصول در کانادا چیست؟

طراحی محصول در مورد ایجاد راه حل است؛ طراحی صنعتی در مورد استفاده از این راه حل ها از طریق تولید و برای کاربر نهایی است. در اصل، طراحی مفهومی و توسعه طراحی محصول بخشی از طراحی صنعتی است.

6- آیا کانادا به طراحان مد در کانادا نیاز دارند؟

طراحان مد در سراسر کانادا تقاضا دارند و ممکن است شما بتوانید ویزای اقامت دائم کانادا را با یا بدون پیشنهاد شغلی تأمین کنید. اگر یک طراح مد هستید و به عنوان یک طراح مد کار کرده اید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشید.

7- آیا برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی در کانادا باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهیم؟

بله، در کانادا برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی به زبان انگلیسی می بایست مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهید.

8- مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته طراحی صنعتی در کانادا چیست؟

برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی در کانادا به طور کلی باید مدارک تحصیلی، مدارک هویتی و روزمه و انگیزه نامه قوی را ارائه دهید.

9- آیا دانشجویان در کانادا حین تحصیل در رشته طراحی صنعتی در کانادا اجازه کار پاره وقت دارند؟

بله، دانشجویان در کانادا حین تحصیل در رشته طراحی صنعتی در کانادا اجازه کار پاره وقت دارند.

10- هزینه تحصیل رشته طراحی صنعتی در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته طراحی صنعتی در کانادا بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. به ط.ر کلی باید هزینه ای بالاتر از 7000 دلار کانادا را در نظر بگیرید.

11- آیا دانشجویان رشته طراحی صنعتی در کانادا می توانند با خود همراه ببرند؟

بله، دانشجویان رشته طراحی صنعتی در کانادا می توانند با خود همراه ببرند.

نظرات کاربران

  • توسط Ali
    تاریخ: بهمن 19, 1396
    نفر
    نفر

    سلام . من ۲۱ سالمه و ساکن تهرانم . ۳ سال تو زمینه طراحی صنعتی کار کردم و قطعات زیاد و متنوعی مثل قطعات ماشین و…. طراحی کردم.
    الان دنبال راهی هستم که برم کانادا و تو رشته طراحی صنعتی ادامه تحصیل بدم.تو ایران مدرک پیش دانشگاهی دارم.زبان انگلیسی هم مدرکی ندارم ولی اگه امتحان آیلس بدم میتونم نمره ۷ رو در تمام زمینه هاش بگیرم.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 20, 1396
      نفر
      نفر

      با سلام
      جهت تحصیل در مقطع لیسانس باید مدرک زبان آیلس کسب کنید و‌ امکان پرداخت شهریه را نیز داشته باشید.
      البته برای برخی رشته ها شرط معدل هم برای ورود به دانشگاه های کانادا وجود دارد.

  • توسط علی
    تاریخ: آذر 24, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    من 18 سالمه و ساکن تهرانم!
    رزومه ی درسی خوبی دارم(تحصیل در مراکز سمپاد-مقطع دبیرستان دوره ی دوم در دبیرستان حلی تهران تحصیل میکنم- به مدت 6 سال و معدل بالای 18.5 تا سال 11 ام و الته ) میخواستم بدونم که اگه بخوام از الان اقدام کنم برای حرکت به سمت طراحی صنعتی اول باید کالج برم اونجا و اینکه راهی هست بورسیه بشم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 26, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا نیاز به ارائه سابقه علمی قوی دارید. برای تحصیل در کانادا مهم تر از هرچیز ارائه مدرک زبان و رزومه علمی قوی دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا