071-91009294  | 021-88724227  |

دوره کارآموزی در کانادا

دوره کارآموزی در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از افراد، شرکت در دوره کارآموزی را راهی برای اقامت در کانادا می‌دانند. دانشجویان با گذراندن دوره‌های کارآموزی در کانادا، می‌توانند به فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی در ایالت‌های کانادا دست یابند. در این مقاله، می‎‌خواهیم به معرفی مراحل قانونی لازم برای شرکت در دوره کارآموزی در کانادا بپردازیم.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

مراحل قانونی دوره کارآموزی در کانادا

در روند دوره‌ کارآموزی در کانادا کارآموزان باید تحت نظر کارفرمای خود، مراحل آموزشی را پشت سر بگذارند و مهارت‌های لازم را در آن زمینه بدست آورند. کارآموزی در کانادا مراحلی دارد که افراد متقاضی باید با آن آشنا شوند.

  • مرحله اول، آشنایی با زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف پذیرش دانشجو در دوره کارآموزی در کانادا است
  • مرحله دوم که کمی سخت است، مربوط به پیدا کردن کارفرما است. متقاضیان می‌توانند با سه روش زیر، نسبت به پیدا کردن کارفرما اقدام نمایند:
    • ارسال درخواست مستقیم به شرکت‌های خواهان کارآموز
    • دومین روش برای پیدا کردن کارفرما، شرکت در دوره‌ها و برنامه‌های استخدامی است. این دوره‌ها، در کالج و به مدت 6 الی 8 هفته برگزار می‌شوند
    • سومین روش برای پیدا کردن کارفرما، مراجعه به سایت‌های زیر و جستجوی عنوان شغلی موردنظر است:
    1. Apprenticeship job match
    2. Indeed.com- apprenticeship jobs
    3. neuvoo
  • سومین مرحله، شرکت در دوره آموزشی cegep است، این دوره پیش نیاز شرکت در دوره کارآموزی در کانادا است
  • در چهارمین مرحله، کارآموزان باید شروع فعالیت خود را در اداره ایالتی که در آن سکونت دارند ثبت کنند
  • در مرحله آخر، کارآموزان می‌توانند بعد از گذراندن این دوره‌ها، در حرفه‌ای که آموزش دیده‌اند شروع به فعالیت کنند

"<yoastmark

مدت زمان کارآموزی

مدت زمان دوره کارآموزی در کانادا، بستگی به زمینه فعالیت کارآموزان دارد که معمولا بین 2 تا 5 سال به طول می‌انجامد. بخش تئوری دوره کارآموزی در کانادا در کالج برگزار می‌شود، کارآموزان باید دوره‌های عملی را زیر نظر کارفرمای خود آموزش ببینند.

شرایط کار آموزی در کشور کانادا

  • افراد برای شرکت در دوره کارآموزی در کانادا، باید اقامت و یا حق شهروندی این کشور را داشته باشند. در غیر این صورت، ارائه مدرک تحصیلی و یا مجوز کار در کانادا الزامی است
  • دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در همه ایالت‌های کانادا به استثنای ایالت آلبرتا با دریافت مجوز کار پس از تحصیل در کانادا به کار آموزی بپردازند
  • با توجه به سیاست اقتصادی کشور کانادا، فقط متقاضیان جوان پذیرفته می‌شوند
  • افراد در دوره کارآموزی باید از تمام شرایط کارفرما پیروی کنند
  • در این دوره، هیچ تبعیض و تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد

"<yoastmark

مزایای کارآموزی در کانادا

  1. شرکت در این دوره، موجب کسب تجربه‌های بسیار مفید و ارزشمند می‌شود.
  2. کارآموزان در طول دوره کارآموزی، می‌توانند مبلغی را به عنوان حقوق دریافت کنند. این مبلغ، معادل حداقل حقوق یک کارگر می‌باشد.
  3. اکثر افرادی که در یکی از ایالت‌های این کشور، دوره کارآموزی را به پایان رسانده‌اند می‌توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند.
  4. کارآموزانی که دوره کارآموزی خود را در این کشور به پایان رسانده‌اند، از موفقیت‌های زیادی در حیطه رشته شغلی خود برخوردار می‌شوند.
  5. افراد می‌توانند در حین کارآموزی خود وام کم سود دریافت نمایند، اقساط این وام باید پس از اتمام دوره کارآموزی پرداخت شود.
  6. افرادی که دروه کارآموزی تمام وقت را انتخاب می‌کنند، مشمول حق بیمه می‌شوند. همچنین در صورت عدم اشتغال، بیمه بیکاری نیز به این افراد تعلق می‌گیرد.

حقوق دوره کارآموزی در کانادا 

کارآموزان در ابتدای کار، به صورت ساعتی حقوق دریافت می‌کنند. با گذشت زمان، حقوق کارآموزان افزایش می‌یابد. کارآموزان با سابقه و تجربه بیشتر، حقوق یک کارآموز ماهر را دریافت می‌نمایند.

هزینه کارآموزی

افرادی که در دوره کارآموزی شرکت می‌کنند، باید هزینه‌ای بالغ بر 200 تا 800 دلار را برای دوره‌های تئوری در کالج پرداخت نمایند؛ اما شرکت در دوره‌های عملی کارآموزی در کانادا نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نمی‌باشد. کارآموزان باید در مجموع، مبلغ 1000 دلار را برای قرارداد کارآموزی به اداره مربوطه پرداخت نمایند.

دوره‌های کارآموزی

کارآموزی در این کشور به دو صورت است.

کارآموزی پاره وقت: کارآموزان در روش پاره وقت، مدت زمان کمی را صرف یادگیری می‌کنند.

کارآموزی تمام وقت در کانادا: افرادی که به صورت تمام وقت دوره کارآموزی را سپری می‌کنند، باید در طول روز 8 ساعت از زمان خود را به یادگیری اختصاص دهند.

سالانه افراد زیادی، کشور کانادا را به عنوان مقصدی برای زندگی و مهاجرت انتخاب می‌کنند. مهاجرت به کانادا از روش‌های مختلفی امکان پذیر است، یکی از این روش‌ها شرکت در دوره کارآموزی در کانادا است که در این مقاله به صورت مفصل درباره آن صحبت کردیم. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین روش مهاجرت به کانادا مطابق با شرایط شما، با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمائید.

اسکرول به بالا