071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه گراس اتریش(شرایط پذیرش، شهریه و …)

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه گراس اتریش از جمله دانشگاه‌های بزرگ و به نام اتریش می‌باشد که دارای قدمت بالایی بوده و تأسیس آن به سال ۱۵۸۵ برمی‌گردد. با توجه به تنوع بالای رشته‌های‌ دانشگاهی و برنامه‌های آموزشی در این دانشگاه و اساتید مجرب، بسیاری از دانشجویان بین المللی، این دانشگاه را به عنوان مقصد خود در نظر می‌گیرند و به دنبال پذیرش در آن هستند. بنابراین به این افراد توصیه می‌کنیم جهت آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه گراس اتریش (شرایط پذیرش و شهریه و …) ادامه این مقاله را از دست ندهند!

درباره دانشگاه گراس اتریش

یکی از دانشگاه قدیمی کشور اتریش دانشگاه گراس می‌باشد که در شهر اشتایر مارک توسط ارشیدوک جان تاسیس گردیده است و به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی در شهر اشتایر مارک مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

دانشگاه گراس در واقع یکی از مراکز تحقیقاتی بزرگ جهان می‌باشد که با همکاری 500 سازمان در سراسر جهان تحقیقات متنوعی در زمینه‌های مختلف همچون علوم طبیعی، جامعه شناسی، علوم اجتماعی، علوم اقتصاد و … انجام می‌دهد.

از این رو، بسیاری از دانشمندان موفق در اروپا و جهان از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند که موفق به دریافت جایزه نوبل در اتریش و در برخی از نقاط اروپا گردیده‌اند.

این دانشگاه در حدود ۳۱.۵۰۰ دانشجو دارد که تقریبا ۱۲ درصد آنها دانشجویان بین المللی هستند که برای ادامه تحصیل در اتریش، دانشگاه گراس را انتخاب نموده‌اند، از آنجایی که این دانشگاه ۱۲۶ برنامه آموزشی مختلف در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به آنها ارائه خواهد داد.

دانشگاه گراس

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه گراس اتریش

دانشجویانی مهاجری که می‌خواهند در دانشگاه گراس مشغول به تحصیل گردند و پذیرش این دانشگاه را دریافت کنند، ابتدا باید مدارکی را به این دانشگاه ارائه دهند و با توجه به این که ظرفیت برنامه‌های این دانشگاه خیلی سریع پر می‌گردند، بنابراین آنها جهت تهیه و ارسال مدارک باید خیلی زود اقدام نمایند.

کسانی که می‌خواهند افدام به مهاجرت به اتریش نموده و در دانشگاه گراس اتریش ثبت نام کنند، باید حتماً از زمان ثبت نام دانشگاه آگاه باشند، چرا که در این دانشگاه شرایط و زمان ثبت نام هر برنامه‌ای با یکدیگر متفاوت است و دوره‌های ارائه آنها با هم فرق می‌کند.

معمولا مهلت دانشجویان بین المللی جهت ثبت نام در این دانشگاه در ترم زمستان از ماه مه تا ۵ سپتامبر بوده و در ترم تابستان نیز از ماه دسامبر تا ۵ فوریه می‌باشد، اما بهتر است این متقاضیان زودتر درخواست و مدارک خود را ارسال کنند، زیرا ظرفیت پذیرش این دانشگاه خیلی سریع تکمیل خواهد شد.

از مدارک مهم و ضروری که متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه گراس باید تهیه و ارسال کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن فرم درخواست ثبت نام ویژه دانشجویان بین المللی
  • داشتن گواهی فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه یعنی همان دیپلم ۱۲ ساله که از اعتبار برخوردار باشد.
  • دانشجویانی که می‌خواهند در برنامه‌های کارشناسی ارشد شرکت کنند، باید به ارائه مدرک لیسانس معتبر بپردازند.
  • ارائه گواهی زبان
  • ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه گراس
  • بیانیه اثبات صلاحیت دانشجو و نداشتن سوء پیشینه‌ی کیفری

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه گراس اتریش

بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه گراس معمولاً نگرانی‌های در مورد هزینه‌های تحصیل در اتریش دارند، اما باید بدانند، این هزینه‌ها در دانشگاه گراس با توجه به کورس انتخابی آنها مشخص می‌شود.

می‌توان گفت شهریه در این دانشگاه هم چون دانشگاه‌های دولتی اتریش تقریباً به صورت رایگان می‌باشد و شهریه معمولی که دریافت می‌شود به صورت ترمی است و میزان شهریه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان از ۳۰۰ یورو به بالا در هر ترم خواهد بود.

اما دانشجویان بین المللی علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی در اتریش را نیز در نظر بگیرند که با توجه به سبک زندگی آنها به طور متوسط معمولاً در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در هر ماه خواهد بود.

می‌توان گفت این دانشجویان ۲۰ ساعت اجازه کار به هنگام تحصیل را خواهند داشت و می توانند کاره پاره وقتی بیابند و در کنار تحصیل خود به کسب درآمد در اتریش بپردازند و هزینه‌های اقامت اتریش را تامین نمایند و بدین ترتیب به کسب تجربه زندگی اتریش نیز دست یابند.

دانشگاه گراس

خوابگاه دانشگاه گراس اتریش

معمولا دانشگاه گراس جهت سکونت و راحتی دانشجویان بین المللی، خوابگاه‌ها و مکان‌های اقامتی مختلفی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه تعداد دانشجویان زیاد است، ظرفیت این خوابگاه ها نیز محدود می باشد.

این مکان‌ها در نزدیکی دانشگاه قرار دارند که برخی از آنها شامل کلپینگ هاوس گراس، مسکن دانشجویی oead، خوابگاه دانشجویی و جوانان، مسکن دانشجویی green box، مسکن دانشجویی stuwo، اقامت دانشجویی wist و … می‌باشند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه گراس

دانشگاه پزشکی گراس با توجه به داشتن امکانات و تجهیزات بسیار زیادی که دارد، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی در اتریش شناخته می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل تحصیل پزشکی در اتریش هستند، به انتخاب این دانشگاه می‌پردازند و به دنبال گرفتن پذیرش این دانشگاه هستند.

از آنجایی که در این دانشگاه دروس نظری و مهارت‌های عملی با برنامه آموزشی یکپارچه و دقیقی، به صورت موضوع محور و بیمار محور آموزش داده می‌شود و به همین دلیل دانشجویان می‌توانند به راحتی جهت مشاغل آینده به عنوان یک پزشک در همه تخصص‌ها آمادگی لازم را به دست آورند.

معمولا افرادی که می‌خواهند در رشته پزشکی دانشگاه گراس مشغول به تحصیل شوند، باید در آزمون پذیرش شرکت کرده و تسلط لازم بر زبان آلمانی در سطح c1 را نیز داشته باشند، همچنین باید بدانند آزمون پذیرش در سال یکبار بیشتر برگزار نمی‌شود، این افراد باید در این آزمون نمره قبولی بگیرند تا امکان حضور در دانشگاه گراس را داشته باشند.

با توجه به اینکه در کشور اتریش پزشکان از فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی زیادی برخوردار هستند، درآمد زیادی نیز خواهند داشت، به طوری که پزشکی جزء پردرآمدترین شغل‌های اتریش محسوب می‌شود، به همین دلیل دانشجویانی که قصد اقامت در اتریش را دارند، با فعالیت در رشته خود آینده شغلی درخشانی خواهد داشت و می‌توانند در بیمارستان‌های اتریش و کلینیک‌های این کشور مشغول به کار شوند.

معمولاً این دانشجویان با پذیرش در دانشگاه گراس اتریش از مزایای فراوانی برخوردار می‌گردند که برخی از آنها به قرار زیر است:

  • برخورداری از استانداردهای تحصیلی بالا
  • دادن شهریه‌ی بسیار کم
  • معمولاً در این دانشگاه‌ها، اساتید بر عملکرد دانشجویان توجه ویژه‌ای دارند.
  • برگزاری کلاس‌های درسی این دانشگاه با تعداد نفرات کم و امکان یادگیری بهتر

در نتیجه

بدین ترتیب دانشگاه گراس یکی از دانشگاه های اتریش می‌باشد که از رتبه و رنکینگ بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل امکانات و برنامه‌های آموزشی فراوانی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد و از این رو بسیاری از دانشجویان بین المللی و مهاجر به دنبال پذیرش این دانشگاه و ارتقای دانش خود هستند، این افراد باید بدانند تحصیل در این دانشگاه با زبان آلمانی انجام می‌گیرد و آنها باید علاوه بر آزمون‌های ورودی دانشگاه از تسلط لازم بر زبان آلمانی نیز برخوردار باشند تا شرایط تحصیل در این دانشگاه را بدست آورند.

 

 

اسکرول به بالا