071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه هیومنیتاس که با نام هیونیمد نیز شناخته می شود، دانشگاهی خصوصی و ایتالیایی است که به رشته های علوم پزشکی اختصاص دارد. این پردیس در شهرداری روزژانو، بخشی از متروپولیتن شهر میلان مستقر است و در محوطه بیمارستان تحقیقاتی هیومنیتاس واقع شده است.

شما میتوانید با مراجعه به لینک زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به بررسی بیشتر این دانشگاه می پردازیم.آنچه در این مقاله می خوانیم:

  • درباره دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
  • مزایای اصلی تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس
  • شرایط کلی ورود به دانشگاه هیومنیتاس
  • آزمون HUMAT دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
  • شهریه دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
  • بورس های تحصیلی دانشگاه هیومنیتاس
  • رتبه بندی دانشگاه هیومنیتاس
  • خوابگاه دانشگاه هیومنیتاس
  • دانشکده پزشکی دانشگاه هیومنیتاس

درباره دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس را دارید بد نیست بدانید که دانشگاه هیومنیتاس بزرگترین دانشکده پزشکی مستقل بین المللی در ایتالیا است که در بیمارستان تحقیقات هیومنیتاس، مرکزی که به دلیل استاندارد بالا در زمینه مراقبت های درمانی و تحقیقات پیشرفته در سراسر اروپا مشهور است، ساخته شده است. متقاضیان اولین تماس تا مراحل ویزا و تسویه حساب در ایتالیا توسط یک دفتر دانشجویی چند زبانه به دقت راهنمایی می شوند. پردیس جدید دانشگاه هیومنیتاس فقط چند قدم از بیمارستان فاصله دارد که میزبان 1200 دانشجو از 31 کشور درسراسر جهان است.پردیس جدید شامل پیشرفته ترین مرکز شبیه سازی در مساحتی حدود 1.000 متر مربع، اقامتگاه های دانشجویی، آزمایشگاه ها و کلاس های پیشرفته، رستوران های بین المللی، امکانات ورزشی می باشد.

دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه هیومنیتاس برای تحصیل در ایتالیا عبارتند از یک دوره شش ساله در رشته پزشکی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، دوره ای سه ساله در رشته پرستاری و یک دوره سه ساله در رشته فیزیوتراپی که به زبان ایتالیایی تدریس می شود. همچنین این دانشگاه به عنوان بخشی از برنامه های تحصیلی تخصص، 11 دوره مختلف برگزار می کند. از جمله یک دوره کارشناسی ارشد پیشرفته در زمینه تصویربرداری MR قلبی عروقی، کارشناسی ارشد آندوسکوپی و کارشناسی ارشد ارولوژی.یکی از دارایی های مهم این پردیس مرکز شبیه سازی می باشد. این مرکز فضایی با تکنولوژی پیشرفته است که در دسترس دانشجویان کارشناسی، دانشجویان ارشد و متخصصان درمانی قرار می گیرد و آن ها می توانند بر اساس سطوح مختلف تخصص، مورد آموزش قرار بگیرند. این مرکز در بین بزرگترین مراکز شبیه سازی اروپا قرار دارد.در سپتامبر 2018 ، دانشگاه هیومنیتاس خانه دانشجویی جدیدی را در محدوده پردیس افتتاح کرد. دروسی که در پردیس جدید ارائه می شود، طبق جدیدترین استانداردها از نظر فناوری و آسایش محیطی طراحی شده اند تا کیفیت جلسات و تبادل نظر بین معلمان، محققان و دانشجویان از سراسر جهان را ارتقا دهند.

درباره دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
درباره دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

مزایای اصلی تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارند، توجه داشته باشند که برنامه تحصیلی دانشگاه هیومنیتاس ترکیبی از سه شیوه اصلی تدریس است که شامل استفاده از ماژول های بین رشته ای، فعالیت های شبیه سازی شده و یادگیری از طریق کسب تجربه در محل کار است که موجب می شود دانشجویان در محیطی استاندارد، تحت نظر برندگان جایزه نوبل و دانشمندان و پزشکان با تجربه، آموزش ببینند.

شرایط کلی ورود به دانشگاه هیومنیتاس

از سال 2020 ، دانشگاه هیومنیتاس آزمون ورودی مخصوص به خود را معرفی کرده است. آزمون HUMAT از دو بخش تفکر علمی و سواد آکادمیک تشکیل شده است. هیچ گونه معافیتی از این آزمون و جایگزینی برای پذیرش در هیومنیتاس وجود ندارد.برای آنکه واجد صلاحیت شرکت در این آزمون باشید باید مدرک دیپلم دبیرستان که حداقل پس از 12 سال آموزش دریافت شده است، داشته باشید.دانشجویان دارای مهارت های BTEC و دارای مدرک تحصیلات عالی نمی توانند درخواست پذیرش دهند.در صورتی که حداقل شرایط ورود به دانشگاه را فراهم نماید، نمره آزمون شما مهمترین عامل در تصمیم گیری برای دریافت پذیرش است و مصاحبه ای از شما گرفته نمی شود. اگرچه داشتن تجربه کار گسترده، امتیازی مثبت محسوب می شود، اما تاثیری در احتمال پذیرش شما نخواهد داشت.

شرایط کلی ورود به دانشگاه هیومنیتاس
شرایط کلی ورود به دانشگاه هیومنیتاس

آزمون ورودی HUMAT دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دانشگاه هیومنیتاس قصد دارد از طریق آزمون پذیرش جدید خود دانشجویان با استعدادی که مستقل از سوابق تحصیلی گوناگون خود، توانایی تفکر علمی، تفکر انتقادی و سواد آکادمیک قوی دارند را شناسایی کند.در این آزمون سعی شده است متقاضیانی مستعد که در حرفه پزشکی موفق خواهند شد، انتخاب شوند. بنابراین آزمون جدید دانش قبلی را ارزیابی نمی کند بلکه مجموعه ای از مهارت ها و توانای ها را بررسی می نماید.این آزمون شامل دو بخش 30 سوالی می باشد و 120 دقیقه زمان می برد. سوالات به صورت چند گزینه ای می باشد و برای هر سوال چهار جواب ارائه شده است.

شرکت در آزمون HUMAT دانشگاه هیومنیتاس

برای ثبت نام در آزمون پذیرش دانشگاه هیومنیتاس باید مراحل سه گانه آنلاین را طی کنید.هزینه این آزمون غیر قابل برگشت و به مبلغ 165 یورو (قابل پرداخت با کارت اعتباری یا انتقال بانکی) می باشد. این مبلغ تنها هزینه ای است که شما باید بپردازید.
تاریخ های مربوط به آزمون HUMAT به شرح زیر است:

  • مهلت ثبت نام درHUMT: 31 ژانویه ( 11 بهمن)
  • مهلت پرداخت هزینه درخواست: 7 فوریه ( 18 بهمن )
  • تاریخ آزمون: چهاردهم فوریه ( 25 بهمن )

دانشگاه هیومنیتاس به طور دوره ای، هفته ی آمادگی برای دانشکده پزشکی را در میلان برگزار می کند که یک دوره آماده سازی فشرده برای کمک به شما در آشنایی با HUMAT ، بهبود عملکرد شما می باشد و کلیه دروس آزمون را در بر می گیرد. هزینه این دوره 800 یورو است، همچنین 200 یورو اضافی برای اقامت در یک اتاق مشترک در پردیس دانشگاه به مدت شش روز از شما دریافت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام در این دوره های می توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.

شهریه دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

این شهریه بسته به درآمد خانواده شما از 10156 یورو تا 20156 یورو در سال متغیر است. بورسیه های مریت تا مبلغ 10000 یورو در دسترس است. چنانچه خواهان دریافت بورسیه تحصیلی مریت هستید، در درخواست اولیه خود ذکر کنید. پس از دریافت پذیرش. درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا امکان پذیر نمی باشد.

شهریه دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
شهریه دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

بورسیه تحصیلی مریت دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

به منظور جذب با استعداد ترین و با انگیزه ترین متقاضیان، دانشگاه هیومنیتاس یک برنامه بورسیه مبتنی بر شایستگی ایجاد کرده است .دانشگاه هیومنیتاس هر ساله تعدادی از بورسیه های مبتنی بر شایستگی را برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی ارائه می دهد.این بورسیه برای مقطع لیسانس برای دوره پزشکی (تحصیل پزشکی در ایتالیا) و جراحی در دانشگاه هیومنیتاس در ایتالیا قابل استفاده استمیزان اعطای بورسیه تحصیلی مریت هیومنیتاس به ازای هر دانشجو حداکثر 20000 یورو در سال است. که این مبلغ شهریه دانشگاه را در بر می گرد.ظرفیت اعطای این بورسیه به دانشجویان 4 نفر می باشد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی مریت دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

شرایط دریافت این بورسیه به شرح زیر است:

  • متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند یا در آخرین سال تحصیلات متوسطه باشند.
  • متقاضی باید در بین 10 رتبه برتر در لیست رتبه بندی آزمون ورودی متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باشد.
  • داوطلبان می توانند مصاحبه را به صورت حضوری در دانشگاه هیومنیتاس و یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

مدارک مورد نیاز دریافت بورسیه تحصیلی مریت دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

  • رزومه متقاضی
  • انگیزه نامه

زمانی که متقاضیان درخواست پذیرش در دوره های ارائه دهنده این بورسیه می دهند، بصورت خودکار برای این بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند و هیچ درخواست جداگانه ای برای دریافت این بورسیه مورد نیاز نیست.

رتبه و رنکینگ دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

رتبه این دانشگاه بر اساس رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای جیو تانگ در سال های اخیر به شرح زیر است:

  • 2019 : 501
  • 2018 : 501

خوابگاه دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

از سپتامبر 2018 دانشجویان می توانند در خانه دانشجویی جدید Hunimed ساکن شوند. این خوابگاه دارای 240 تختخواب، آپارتمان با اتاقهای یک نفره یا دونفره و حمام اختصاصی، آشپزخانه مشترک و اتاق نشیمن، سالن مطالعه، سالن بدنسازی، پارکینگ رایگان، اتاق رختشویی، کافه، غذاخوری، کلیه امکانات رفاهی، WiFi، تهویه هوا، پذیرش/ نگهبانی 24 ساعته، خدمات نظافت، تغییر هفتگی ملحفه و حوله. می باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه هیومنیتاس

دانشگاه هیومنیتاس دو مدرک پزشکی جداگانه ارائه می دهد. یکی از این مدارک پزشکی با نام هیونیمد شناخته می شود که به آن مدرک اصلی پزشکی نیز گفته می شود. این برنامه خاص بیشتر شامل آموزش های بالینی است و سایر آموزشات را کمتر در بر می گیرد. مدرک پزشکی دوم به مدرک MEDTEC معروف است که اولویت آن بیشتر ترکیب بیوتکنولوژی با پزشکی، چگونگی تأثیر آن بر انسان و نحوه استفاده از آن می باشد. مدرک پزشکی دانشگاه هیومنیتاس توسط شورای پزشکی عمومی انگلستان (GMC) بسیار شناخته شده می باشد که این امر باعث می شود این مدرسه در اروپا در رتبه بالایی قرار بگیرد و دانشجویانش استثنایی در نظر گرفته شوند. ظرفیت پذیرش این دوره ها که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، هر ساله 150 نفر می باشد که 100 نفر از میان متقاضیان اتحادیه اروپا و 50 نفر غیر اروپایی انتخاب می شوند. در حال حاضر 40 درصد از دانشجویان این دانشگاه از خارج از کشور آمده اند.

دانشکده پزشکی دانشگاه هیومنیتاس
دانشکده پزشکی دانشگاه هیومنیتاس

دوره پزشکی هیومند دانشگاه هیومنیتاس:

این دوره یک برنامه پزشکی 6 ساله در مقطع کارشناسی است که در بیمارستان تحقیقات هیومنیتاس ارائه می شود و به یاد دهی علوم انسانی، رشته های بالینی، پزشکی داخلی، فوریت های پزشکی و جراحی می پردازد. دو سال اول این برنامه به یادگیری اصول علوم انسانی اختصاص یافته است در حالی که چهار سال باقیمانده نیز مربوط به تحصیل سایر قسمت های دوره پزشکی هیومند می باشد.

  • از سال اول این دوره که منحصرا به زبان انگلیسی تدریس می شود، ماژول های بین رشته ای با تجربه و فعالیت های شبیه سازی شده تلفیق می شوند.
  • در سومین سال این برنامه، کارآموزی آغاز می شود و دانشجویان در امور روزمره بیمارستان نقش خواهند داشت و اینگونه تمام آموزش های لازم برای تبدیل شدن به پزشکی خوب را دریافت می کنند. علاوه بر این، برنامه پزشکی هیومند این امکان را برای دانشجویان پزشکی فراهم می کند تا در برنامه ویرجیلو که شامل شرکت در سمینارها و درگیر شدن با فعالیت های آزمایشگاهی است، شرکت کنند. از این سال دانشجویان تحت آموزش بالینی قرار می گیرند و باید با بیماران در بیمارستان آموزشی ارتباط برقرار کنند به همین دلیل به دانش پایه در زبان ایتالیایی احتیاج دارند. برای حل این مسئله دانشگاه هیومنیتاس کلاس های زبان اضافه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
  • این دوره به دانشجویان امکان کار به عنوان پزشک در اتحادیه اروپا و خارج از آن را می دهد.
  • همچنین این دانشگاه دوره های آمادگی خاصی برای کمک به دانشجویان در امتحان USMLE و دریافت مدرک پزشکی ارائه می دهد.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی و جراحی عمومی دانشگاه هیومنیتاس

هزینه های مربوط به این دانشگاه به شرح زیر است:

  • شهریه سال اول: 20175.14 یورو
  • هزینه ارائه درخواست: 166.442 یورو

شرایط این دوره پزشکی و جراحی عمومی دانشگاه هیومنیتاس

  • متقاضیان باید یا دارای مدرک دیپلم متوسطه و یا در حال تحصیل در سال آخر دبیرستان باشند.
  • کسب نمره 6 آیلتس
  • شرکت در آزمون ورودی پزشکی اجباری HUMAT در سال 2020 در تاریخ 9 جولای ( 19 تیر 1399 ) هستند.
  • داوطلبانی که در مجموع 40 امتیازی کسب نکرده باشد و یا حداقل 20 امتیاز در یک یا هر دو بخش آزمون کسب نکرده باشند، پذیرش نمی شوند.
  • از آنجا که تمام کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می شود، بنابراین توصیه می شود که متقاضیان به سطح مناسبی در زبان انگلیسی معادل سطح CEFR B2 رسیده باشند.

دوره پزشکی MEDTEC دانشگاه هیومنیتاس:

این دوره کارشناسی یکی دیگر از ایده های نوآورانه دانشگاه هیومنیتاس است و از ترکیب دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه هیومنیتاس حاصل شده است. در این برنامه به درک بیشتر بیوتکنولوژی و پزشکی پرداخته می شود و هدف اصلی آن کسب مهارت های بیوتکنولوژیکی است که در آینده نزدیک مورد نیاز پزشکان متخصص قرار خواهد گرفت.با استفاده از این برنامه پزشکی، دانشجویان می توانند در زمینه های مرتبط با پزشکی، مانند جراحی رباتیک، A.I ، یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، پزشکی دقیق، بیو پروستیز و موارد دیگر تجربه و دانش بیشتری کسب کنند. دوره پزشکی MEDTEC مدرک اضافی دیگری به غیر از گواهینامه پزشکی تحت عنوان لیسانس مهندسی زیست پزشکی، نیز ارائه می دهد. این مدرک مضاعف به دلیل دانش مضاعف به دست آمده در این زمینه توسط دانشگاه پلی تکنیک صادر می شود.
https://www.italymedicalschools.com/universityofhumanitas/

کارشناسی ارشد آندوسکوپی بیلیو پانکراس

طول دوره دوره کارشناسی ارشد یک سال است و هدف آن پرورش پزشکانی با دانش پزشکی و ابزاری مناسب جهت استفاده صحیح از تجهیزات جدید آندوسکوپی ، EUS و ERCP در مدیریت یکپارچه بیماری های خوش خیم یا بدخیم صفراوی پانکراس و ارزیابی یک دوره تشخیصی درمانی اختلالات مختلف شایع، می باشد.فارغ التحصیلان این دوره دانش تئوری و عملی لازم جهت مدیریت آندوسکوپی بلیو پانکراتیت از نظر تشخیص و درمان را به دست می آورند.

شهریه دوره آندوسکوپی بیلیو پانکراس دانشگاه هیومنیتاس

هزینه های مربوط به این دانشگاه به شرح زیر است:

  • شهریه سال اول: 8,071.07 یورو
  • هزینه ارائه درخواست 50.4502 یورو

شرایط ورود به دوره آندوسکوپی بیلیو پانکراس دانشگاه هیومنیتاس

شرایط ورود به این دوره به شرح زیر است:

  • متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس باشند؛
  • داشتن گواهی تخصص در دستگاه گوارش/ جراحی دستگاه گوارش و جراحی آندوسکوپی/ جراحی / پزشکی داخلی / کبد شناسی
  • داشتن مجوز فعالیت پزشکی
  • عضویت در یک انجمن حرفه ای پزشکی
  • داشتن بیمه پزشکی خاص که پس از ثبت نام ارائه می شود.
  • داشتن تجربه قبلی در آندوسکوپی گوارشی داشته باشن.
  • داشتن مدرک آیلتس
  • انجام مصاحبه اسکایپی یا حضوری در صورت لزوم

مدارک مورد نیازجهت ورود به دوره دوره آندوسکوپی بیلیو پانکراس دانشگاه هیومنیتاس

مدارک مورد نیازجهت ورود به دوره دوره آندوسکوپی بیلیو پانکراس دانشگاه هیومنیتاس به شرح زیر است در نظر داشته باشید که هریک از فایل ها باید به صورت PDF باشد و حجم آن بیش از 2 مگابایت نباشد:

  • فرم تکمیل شده تقاضانامه به همراه تاریخ و امضا
  • رزومه
  • کپی یک مدرک شناسایی معتبر

پذیرش بر اساس مدارک ارائه شده و امتیاز دریافتی با توجه به موارد زیر انجام می گیرد:

  • معدل کارشناسی (حداکثر 10 امتیاز)
  • معدل تخصص (حداکثر 10 امتیاز)
  • تجربه قبلی در آندوسکوپی گوارشی (حداکثر 10 امتیاز)

در مجموع می توان گفت دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا از برترین دانشگاه های خصوصی ارائه دهنده علوم پزشکی در این کشور می باشد که علاوه بر ارائه تحصیلات با کیفیت و سطح بالا، دارای امکانات مدرن و پیشرفته از جمله آزمایشگاه های شبیه سازی می باشد که به پیشرفت دانشجویان در طول تحصیلشان کمک می کند. شهریه تحصیل در این دانشگاه بین 10000 تا 20000 یورو می باشد و همانطور که گفته شد در این دانشگاه به دانشجویان برتر بورسیه تحصیلی ارائه می شود و در صورت نیاز به خوابگاه دانشجویان می توانند در خوابگاه درون کمپوس دانشگاه هیومنیتاس ساکن شوند.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا می توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

1- آیا مدرک دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا معتبر است؟

بله دانشگاه هیومنیتاس مدرک دانشگاهی معتبری ارائه می دهد.

2- تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا به چه زبانی است؟

تحصیل پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.

3- آیا جهت تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا به دانش زبان ایتالیایی نیاز است؟

بله از آنجایی که برخی از رشته های این دانشگاه به زبان ایتالیایی هستند ممکن است به دانش زبان ایتالیایی نیاز باشد.

4- آیا امکان یادگیری زبان ایتالیایی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا وجود دارد؟

بله دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا برای دانشجویان خود دوره های آموزشی زبان ایتالیایی در طول تحصیل ارائه می دهد.

5- دوره های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا از چه تاریخی آغاز می شود؟

دوره های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا معمولا از ماه اکتبر شروع می شود.

6- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در این رشته از بین 10000 یورو تا 20000 یورو متغیر است.

7- چه رشته های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا ارائه می گردد؟

در این دانشگاه رشته های علوم پزشکی مانند جراحی عمومی، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های دستگاه گوارش، پزشکی داخل، آنکولوژی پزشکی و رادیولوژی تشخیصی ارائه می گردد.

8- دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا در کجا واقع شده است؟

پردیس هیومنیتاس ایتالیا در بخشی از متروپولیتن شهر میلان مستقر است

9- تکمیل برنامه تحصیلی رشته پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا چند سال زمان میبرد؟

تحصیل پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا شش سال زمان می برد.

10- آیا امکان دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا وجود دارد؟

بله متقاضیانی که امتیازشان در بین 10 امتیاز برتر قرار دارد برای دریافت بورسیه انتخاب می شوند.

11- آیا دانشگاه هیومنیتاس به دانشجویان خود خوابگاه ارائه می دهد؟

بله دانشگاه هیومنیتاس به دانشجویان امکان اقامت در خوابگاه هایی درون محوطه دانشگاهی ارائه می دهد.

اسکرول به بالا