071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تدریس در کلاس های تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی بر شیوه سخنرانی و ارائه درس است. تقسیم بندی دروس برای آموزش دانشجویان به صورت بسیار قوی میان دوره های عملی و آکادمیک وجود دارد. متقاضیان تحصیل در این دوره ها، دروس آکادمیک را در پنج ترم اول دوره تحصیلشان، مطالعه می کنند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

در مورد هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید گفت که در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی، کمتر و مقرون به صرفه می باشد و به طور میانگین مبلغی بین 400 تا 4000 یورو خواهد بود. البته لازم به ذکر است هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ایتالیا بسیار بیشتر است و ممکن است به 16000 یورو در سال نیز برسد. این واقعیت برای هزینه های تحصیل در ایتالیا در  موسساتی تعیین شده است که در یک محدوده بسیار جذاب قیمت در گروهی از درجه های پزشکی هستند که با یک استاندارد اروپایی کیفیت و اعتبار به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. بر اساس گزارش دانشجویان، هزینه واقعی بر اساس درآمد خانواده است. پذیرش به دانشگاه پزشکی در ایتالیا توسط IMAT سازماندهی شده است.

مهاجرت به ایتالیا و تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی، در یازده دانشگاه دولتی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند ارائه می شود. همچنین سه دانشگاه خصوصی معتبر هم در این کشور رشته پزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان متقاضی ارائه می دهند.

تحصیل پزشکی در ایتالیا یکی ار محبوب ترین انتخاب های دانشجویان بین المللی می باشد. شرایط پذیرش در این دانشگاه ها داشتن مدرک زبان انگلیسی و همچنین پذیرفته شدن در آزمون (IMAT) می باشد. قبل از درخواست پذیرش بهتر است از مدرک زبان مورد نیاز جهت دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید مطلع شوید. اما اکثر دانشگاه ها مدرک آیلتس 6 را مورد تایید قرار می دهند.

توضیحات تکمیلی درباره دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی به زبان انگلیسی و همچنین آزمون (IMAT) در بخش های دیگر همین مقاله در دسترس است.

آزمون بین المللی پذیرش پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT) توسط تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برای ورود به پزشکی، جراحی و دوره های مرتبط با آن مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیا (MIUR) با همکاری با خدمات تست پذیرش ارزیابی کمبریج توسعه یافت. این آزمون به عنوان یک نسخه انگلیسی از آزمون پذیرش ایتالیایی توسعه یافت، که در حال حاضر برای ورودی به دوره های آموزش به زبان ایتالیایی استفاده می شود و در حال حاضر در ماه آپریل برای پذیرش در ماه اکتبر ترتیب داده می شود.

در کنار برنامه های پزشکی انگلیسی در ایتالیا، حدود 40 دانشگاه پزشکی به زبان ایتالیایی آموزش می دهند. کسانی که به زبان ایتالیایی صحبت نمی کنند، باید حداقل یک سال در دوره زبان ایتالیایی شرکت کنند. سطح B2 مورد نیاز است.

دوره آمادگی برای تحصیلات پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

آماده سازی برای تحصیلات پزشکی در ایتالیا برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشکده پزشکی در ایتالیا هستند، در نظر گرفته شده است. برای پذیرش در دانشگاه ایتالیایی، فرد باید در یک آزمون ورودی درباره موضوعات علمی (به زبان ایتالیایی) شرکت کند. برای دانشجویانی که می خواهند در یک آزمون ورودی برای دسترسی به یک دانشکده با دسترسی محدود شرکت کنند، دوره های آماده سازی برگزار می شود.

اسکولا لئوناردو داوینچی یکی از اولین مدارس است که دوره های آمادگی برای دانشجویان پزشکی را ارائه می دهد. در طول 30 سال تجربه، مسئولان برنامه ای آماده کرده اند که ساختار آن مطابق برنامه رسمی امتحان های ورودی است. در این دوره ها، تاکید اصلی بر تدریس زبان و آمادگی کامل در موضوعات مختلف آزمون است.

دوره آمادگی برای تحصیلات پزشکی در ایتالیا
دوره آمادگی برای تحصیلات پزشکی در ایتالیا

در دوره آمادگی، دانشجویان توسط استادان بسیار متخصص و با تجربه آموزش داده می شوند. هدف از دوره ها، تنها قبولی موفقیت آمیز دانشجویان در آزمون های ورودی یک دانشگاه نیست؛ بلکه به دلیل تدریس دقیق بسیاری از دروس آزمون سال اول دانشگاه جهان، قادر ساختن دانشجویان برای تحصیل سریع در دانشگاه است. طی سی سال گذشته، این مدرسه صدها دانشجو را برای حضور موفق در امتحانات ورودی دانشگاه های ایتالیایی آماده کرده اند.

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است برای امتحان ورودی به طور مستقیم به دانشگاه در ایتالیا درخواست کنند (اطلاعات بیشتر http://www.universitaly.it/). شرایط مورد نیاز برای ثبت نام: مدرک تحصیلی دبیرستان باید ترجمه شود، تصدیق و ارائه شده با یک “گواهی معادل با صلاحیت (dichiarazione di valore) ” که توسط کنسولگری ایتالیایی در کشور خودشان صادر می شود.

دانشجویان از کشورهای دیگر باید در امتحان ورودی در نمایندگی کنسولگری ایتالیا در کشور خود درخواست کنند. قبل از حضور در امتحانات ورودی (موضوعات علمی)، دانشجویان باید در آزمون مهارت زبان ایتالیایی قبول شوند. یک مثال از برنامه تحصیلی (در معرض تغییرات):

برنامه زبان ایتالیایی:

هدف از این برنامه زبانی، ارائه دانش زبان ایتالیایی مورد نیاز برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در ایتالیا  در زمینه پزشکی هستند تا قادر به شرکت در دوره های خاص این مدرسه باشند و در ازمون ورودی دانشگاه قبول شوند.

برنامه موضوعات درسی علمی:

هدف از این دوره، ارائه لغات علمی مورد نیاز به دانشجویان آینده علوم پزشکی و قبولی در آزمون ورودی و شرکت بدون مشکل در کلاس های درسی و کلاس های آموزشی پیشرفته در سال اول دانشگاه است.

توانایی های زبانی برای درک یک موضوع علمی توسط شرکت کننده، بحث درباره آن و بیان نظرات خود در نوشتن درباره آن، توسعه یافته است. علاوه بر این، به دانشجو آموزش داده اند تا راه خود را از طریق ادبیات مرتبط پیدا کند و به درستی آن را تفسیر کند. شرکت در این دوره نیاز به دانش خوبی از زبان ایتالیایی دارد، که معادل سطح متوسط B1 است. نمونه هایی از موضوعات درسی که در موضوعات فردی تدریس می شوند:

زیست شناسی

  • ترکیب پایه شیمیایی سلول ها، پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک، کربوهیدرات های ساده، گلوکز، چربی های پایه و خانواده های چربی ها.
  • ساختار پایه سلول ها، غشاء سلولی، هسته سلولی، پلاسمای سلولی
  • اساس نظریه ژنتیکی و ارثی، قوانین مندل؛ طبقه بندی حیوانات و گیاهان و سطح توسعه آنها.
  • زیست شناسی محیط زیست Asic : دوره های زیست شناختی اولیه از آب، کربن و نیتروژن.
  • آناتومی
  • سنتز مواد اتمی؛
  • مبانی آناتومی و فیلولوژی انسانی: اندام های تنفسی، سیستم هضم، گردش خون، اندام های جنسی، سیستم عصبی، اسکلت و اندام ها؛
  • رابطه بین جنبه نباتی و اجتماعی.

شیمی

  • سنتز مواد اتمی؛
  • مطابقت و طرح کلی ترکیبات شیمیایی و واکنش های شیمیایی؛
  • نمادها و معادلات تطبیقی که ترکیب و واکنش شیمیایی را نشان می دهند؛
  • طبقه بندی عناصر در توالی ها، گروه ها و چرخه ها. در نظر گرفتن الگوهای و خواص عناصر که دنباله رو چرخه هستند؛
  • نظریه الکترون، اسید ها، مبانی و نمک ها
  • فلزات و غیر فلزات؛
  • مواد آلی مورد استفاده در پتروشیمی.

ریاضیات

  • جبر؛ اعداد نسبی، قدرت ها، چند جمله ای ها، معادلات خطی و معادلات درجه دوم، توالی های هندسی و محاسباتی، لگاریتم.
  • مثلثات، تعریف سینوسی، کوسینوسی، تانژانت، فرمول برای اضافه کردن، تفریق، ضرب و تقسیم
  • هندسه: حلقه ها و حوزه ها، محاسبه محیط ها و ارزش، Pythagorus “نظریه مثلثات ارتباط بین تقسیم و همنهشتی”، محاسبه زوایا در درجات و رادیان ها.

فیزیک

  • مکانیک پایه؛ حرکت، سرعت، شتاب، ماده، گرانش، عمل و واکنش، قوانین گرانش، آونگ، کار، نیرو، ماشین های ساده، خواص مایع
  • دانش پایه ای از آکوستیک، اپتیک، گرما (تئوری گرما)، ترمودینامیک، پدیده های الکتریکی و الکترومغناطیسی مانند جریان، مغناطیس، الکترومغناطیس، الکترواستاتیک، الکترولیز، اثرات جولز
  • سنتز مواد؛ انواع مختلف اشعه ها: اشعه های ایکس، گاما، آلفا و بتا.

لیست دانشگاه های پزشکی ایتالیا به زبان انگلیسی

وقتی شما در ایتالیا پزشکی می خوانید، این نه تنها یک فرصت برای یادگیری در یک موسسه آکادمی پیشروست بلکه شانسیست برای لذت بردن و تجربه کردن شیوه زندگی متغیر ایتالیایی در کشوری که در فرهنگ و تاریخ غنیست و در بین زیباترین کشورهای اروپایی محسوب می شود.

دانشگاههای پزشکی بین المللی

از سال ۲۰۰۹، دانشگاههای دولتی ایتالیا دروس و برنامه های مقطع فوق لیسانس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاههای پاویا و میلان اولین دانشگاهها در این زمینه اند و تا امروز بیش از ۹ دانشگاه دولتی مدرک فوق لیسانسِ آموزش داده شده به زبان انگلیسی، می دهند از جمله پاویا، میلان، روم، تورین، بولوگنا، ناپلز و باری. این دانشگاههای پزشکی انگلیسی زبان در میان بیشترین تنوع ملیتی، سخت ترین آموزشهای آکادمیک و دانشگاهی و نیز ارزانترین دانشگاهها در جهانند و تدارک عالی برای اقامت، تحقیق و کار کلینیکی در اروپا و فراتر از آن می باشند.

با شهریه های یارانه ای که سالیانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو برای اروپاییان و غیر اروپاییان می باشد، گرفتن آموزش پزشکی در سطح اروپای غربی هرگز به این اندازه قابل دسترسی نبوده است.

آزمون ورودی به دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا imat

آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT)، یک آزمون شایستگی است که به عنوان بخشی از روند پذیرش برخی از دانشگاه های ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد. این دانشگاه ها با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا (MIUR) دوره های کارشناسی را ارائه می دهند، که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برای متقاضیان خارج از ایتالیا باز می شود. گاهی اوقات این آزمون به اشتباه به عنوان “آزمون پذیرش پزشکی ایتالیایی” نامگذاری می شود. دانشگاه های زیر تعدادی صندلی برای دانشجویان ایتالیایی و خارجی برای تحصیل پزشکی به عنوان بخشی از این طرح ابتکاری ارائه می دهند:

  • دانشگاه باری (University of Bari)
  • دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
  • دانشگاه کامپانیا ‘لوئیجی ونیتیللی ‘ (University of Campania ‘Luigi Vanvitelli)
  • دانشکده پزشکی بین المللی در دانشگاه میلان (International Medical School at the University of Milan)
  • دانشگاه میلان – بیکوکا (University of Milan-Bicocca)
  • دانشگاه پاویا (University of Pavia)
  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه تور وارگتا رم (University of Rome Tor Vergata)
  • دانشگاه سینا (University of Siena)
  • دانشگاه تورین (University of Turin)
  • دانشگاه فدریکو ناپل (University of Naples Federico)

متقاضیان دوره های موجود به زبان ایتالیایی در آزمون پذیرش ایتالیایی (توسط هیئت ایتالیایی طراحی شده است) شرکت می کنند، با مکان های موجود برای افرادی که دارای بالاترین نمره در آزمون هستند. در سال 2011، MIUR از تست پذیرش ارزیابی کمبریج برای توسعه و ارائه معادل زبان انگلیسی برای این آزمون پذیرش ایتالیایی درخواست کرد. نسخه زبان انگلیسی به نام آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT) نامیده می شود.

دانشگاه هیومنیتاس (Humanitas University) در ایتالیا همچنین از IMAT برای دوره پزشکی و جراحی خود استفاده می کند. دانشگاه ملی روسیه تحقیقات پزشکی پیگوروف روسیه (RNRMU) (Pirogov Russian National Research Medical University) نیز از آزمون برای پذیرش درجه کارشناسی در زمینه زیست پزشکی (تدریس به زبان انگلیسی با دانشگاه تورین) و پزشکی و درجه جراحی (تدریس زبان انگلیسی، با دانشگاه میلان) استفاده می کند.

اخیرا فرمت آزمون از چهار بخش زیر تشکیل شده است:

بخش 1: استدلال منطقی و دانش عمومی. این بخش مهارت های عمومی را در حل مسئله، درک بحث، تجزیه و تحلیل داده ها و استنتاج تست می کند. این بخش شامل 22 سوال چند گزینه ای است.

بخش 2، 3 و 4: دانش علمی. این بخش ها توانایی متقاضی را برای اعمال دانش علمی از علوم مدرسه بررسی می کند. آنها از 38 سوال چند گزینه ای تشکیل شده اند: زیست شناسی (18 سوال)، شیمی (12 سوال)، فیزیک و ریاضی (8 سوال).

اخیرا متقاضیان مجاز به تکمیل آزمون 100 دقیقه ای (60 سوال) بوده اند. تمام سوالات پنج گزینه داشتند، که یکی از آنها صحیح بود. پاسخ صحیح دارای 1.5 امتیاز، پاسخ خالی 0 امتیاز و یک پاسخ اشتباه 0.4 امتیاز از نمره نهایی بود.

فرمت آزمون زمانی که وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا (MIUR) فرمان IMAT را منتشر می کند، تایید می شود. IMAT در ماه آوریل یا سپتامبر برگزار می شود. تاریخ و روند ثبت نام آزمون IMAT برای دانشگاه Humanitas و موسسه تحقیقات ملی روسیه متفاوت از جلسه آزمون IMAT اصلی است.

بورسیه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا
بورسیه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

بورسیه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

برای دانشجویانی که از خانواده هایی با سطح اقتصادی متوسط یا پایین می آیند، گزینه های بسیاری وجود دارد که به تامین هزینه های تحصیلشان کمک می کند.

بورسیه ها

راحت ترین قدم برای شروع، ارائه درخواست بورسیه می باشد.در کشور ایتالیا بورسیه ها توسط دولت تعمین هزینه می شوند و توسط اداره ” EDI=iSU ” که در سراسر کشور پراکنده شده اند. هزاران بورسیه وجود دارد که به دانشگاه ها اختصاص یافته است و بر اساس درآمد خانواده، سن و دستاورد های آکادمیک دانشجو به متقاضیان تعلق می گیرد.در جریان باشید که داشتن مدرک در هر رشته ای یا تکرار یک سال تحصیلی به طور خودکار موجب عدم صلاحیت شما برای دریافت بورسیه می باشد.دراین برنامه های بورس تا 4800 یورو در سال به ازای هر دانشجو پرداخت می شود و شامل وعده های غذایی در سلف یا کافه تریا، هزینه های کالج یا خوابگاه، شهریه دانشگاه رایگان و پرداخت نقدی می باشد.

کار

دانشجویان خارجی و غیر اروپایی نیز می توانند با ویزای تحصیلی یا اجازه اقامت خود در ایتالیا کار کنند. کسانی که اجاز اقامتشان رسمی است محدود به کار های پاره وقت ( تا 20 ساعت در هفته ) هستند. کارهای پاره وقت اصولا در بار ها، هتل ها، کافه ها یافت می شوند اما باید در نظر داشته باشید که به دلیل مهارت کم در زبان انگلیسی یافتن کار در سال اول تحصیلی مشکل است. همچنین بعضی از شهر های جنوبی و کوچک تر با مشکل بیکاری بیشتری مواجه هستند.

پس پیش از انتخاب شهر محل تحصیل آینده خود توجه به این مورد نیز از دیگر مواردی است که باید در نظر بگیرید. معمولا خود دانشگاه ها به دانشجویانشان شغل های کوچکی پیشنهاد می دهند که می تواند آموزش دروس، کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، بخش اداری دانشگاه و غیره باشد که چند ساعت درهفته وقتتان را می گیرد.برای این “آموزشات” لازم است که به بخش اداری دانشگاه درخواست دهید. جهت پذیرش درخواستتان باید نمرات بهتری نسبت به بقیه داشته باشید و امتیازات قابل رقابت در رزومه خود آورده باشید.

وام ها

بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان خود وام نیز می دهند که معمولا تنها چند هزار یورو می باشد که بیشتر مناسب پشت سر گذاشتن یک دوره سخت می باشد تا اینکه شما را از نظر مالی در طول 6 سال تحصیل پزشکی تعمین کند.به عنوان یک نصیحت دوستانه باید بگویم که از داشتن پس انداز مالی و یا حمایت مالی جهت اجاره خانه برای حداقل یک سال یا دوسال اطمینان حاصل نمایید. زیرا که سال اول مخارج بسیار زیادی دارد و اگرچه تمام گزینه های ذکر شده کارآمد هستند، اما در طول سال اول به اندازه کافی مواردی که باید به آن ها توجه کنید، وجود دارند و نداشتن دغدغه مالی برای مدتی در شروع درست شما تاثیر موثر خواهد داشت.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

از سال 2009، دانشگاه های دولتی ایتالیا برنامه های پزشکی را به زبان انگلیسی عرضه کرده اند. دانشگاه های پاویا و میلان اولین دانشگاه هایی بودند که شروع به کار کردند، با این حال امروزه بیش از 9 مدرسه پزشکی عمومی دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند از جمله پاویا، میلان، رم، تورین، بولونیا، ناپل، و باری. این مدارس پزشکی انگلیسی زبان از نظر بین المللی بسیار متنوع، آکادمیک، و ارزان در جهان هستند و آمادگی عالی برای اقامت، تحقیق و کار بالینی در اروپا را دارند. پرداخت هزینه بین 200 تا 4000 یورو در سال برای اروپاییان و همچنین افراد غیر اروپایی، به دست آوردن یک آموزش پزشکی در سطح غرب اروپا هرگز در دسترس نبوده است.

شما فقط یک امتحان قبولی در زبان انگلیسی ( IMAT ) خواهید داشت، که در بیش از 20 شهر در سراسر جهان برگزار می شود. نه مصاحبه، نه GPA دبیرستان، و نه هیچ معرفی نامه ای احتیاج نیست. در واقع شما حتی مجبور نیستید تا زمانی که بدانید قبول شده اید به ایتالیا پرواز کنید. امتحان ورودی 120 یورو است و کاملا به زبان انگلیسی برگزار می شود.

هزینه متوسط شهریه حدود 1200 یورو در سال است و هزینه های زندگی می تواند به اندازه 600 یورو در ماه از جمله اقامت باشد. بسیار کم تر از آمریکا / بریتانیا و اروپای شرقی هزینه خواهد داشت. بورس تحصیلی و امکانات کاری نیز برای دانشجویان خارجی در دسترس هستند.

تدریس به انگلیسی، کتاب ها، یادداشت ها و تمام امتحانات به زبانی خواهد بود که از روز اول شما آن را خواهید فهمید. دوره های زبان ایتالیایی نیز برای کمک به زندگی روزمره شما بدون فشار زمان ارائه می شوند. سایر شرایط و قوانین مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل را از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بخواهید تا آنها نیز برای شما به طور کامل طبق تجربه خود توضیح دهند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

1- طول دوره پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی چقدر است؟

دوره پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی 6 ساله است.

2- برای تحصیل پزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی شرکت نماییم؟

بله، برای تحصیل پزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی آیمت شرکت نمایید.

3- آیا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی می توانم برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایم؟

بله، برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی با توجه به وضعیت اقتصادی خود می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید.

4- آیا حین تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا می توانم کار کنم؟

بله، حین تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا می توانید 20 ساعت در هفته کار کنید.

5- آیا بعد از اتمام دوره تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا می توانم بمانم؟

بعد از اتمام دوره تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا می توانید در صورت یافتن کار بمانید.

6- هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی حدود 5000 یورو است.

7- برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی به چه میزان پول نیاز دارم؟

دانشجویان باید ماهانه بین 700 تا 800 یورو هزینه کنند. در شهرهای دیگر ایتالیا مانند تورین، پادوا، پیزا یا بولونیا یک دانشجو به طور متوسط بین 550 یورو در ماه تا 750 یورو در ماه هزینه می کند.

8- آیا آزمون ورودی پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی سخت است؟

اگر خود را برای آزمون آماده نکنید، قبول شدن در امتحان آیمت دشوار است.

9- آیا ارائه مدرک آیلتس برای تحصیل پزشکی درایتالیا به زبان انگلیسی مورد نیاز است؟

برای تحصیل پزشکی درایتالیا به زبان انگلیسی باید نمره کلی آیلتس 6.5 با حداقل نمره 6.0 در مهارت خواندن و نوشتن را ارائه دهید.

10- مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی چیست؟

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی عبارتند از: مدارک هویتی و پاسپورت، عکس، مدارک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت جسمی و ارائه مدرک بین المللی زبان انگلیسی.

11- دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایتالیا کدامند؟

تعدادی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایتالیا در سال 2020-2021 عبارتند از:

  • Alma Mater Studiorum دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس
  • دانشگاه مگنا گراسیا از کاتانزارو
  • دانشگاه پلی تکنیک مارچه
  • دانشگاه پروا
  • دانشگاه روم تر
  • Sant’Anna دانشکده مطالعات پیشرفته – پیزا
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه دوم ناپل
  • دانشگاه کاتولیک کورس مقدس

اسکرول به بالا