071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ایتالیا یکی از خوش آوازه ترین کشورهای اروپایی است که از راه های گوناگونی می توان به این کشور مهاجرت نمود که یکی از بهترین و پرطرفدارترین آن ها مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است. در این مطلب خواهیم کوشید تا مطالب کلی درباره دانشگاه باری ایتالیا و همچنین شرایط پذیرش و هزینه های تحصیل در این دانشگاه را شرح دهیم. برای آگاهی از جزئیات بیشتر و راهنمایی های متخصصان، در مشورت با وکلای مجرب مؤسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز درنگ نکنید.

شما میتوانید با مراجعه به لینک زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل در دانشگاه باری ایتالیا

دانشجویان غیر بومی که مجوز اقامت ایتالیا ندارند می توانند با محدودیت هایی برای موقعیت موجود پذیرفته شوند در صورتی که آزمون زبان ایتالیایی را با موفقیت قبول شوند. آن ها می بایستی فرم پیش ثبت نام (مدل A) از دفتر کنسول گری ایتالیا در کشور اصلی خودشان را بیاورند و در آنجا عکس و امضای دانش جو مورد تایید قرار گرفته باشد و همچنین دوره ی خاص لیسانس و دانشگاه انتخابی در آن جا مشخص شود.

جهت تحصیل در ایتالیا مدارک زیر به همراه فرم درخواست ثبت نام (مدلA – دو نسخه اصلی) باید موجود باشد، یک نسخه ی اصلی از مدارک تحصیلی دبیرستان که شامل حداقل 12 سال تحصیل باشد یا گواهی جایگزین معتبر و قانونی، مدرک صدور گواهی نامه ی شایستگی اجازه ی ورود به تحصیلات عالی در دانشگاه های محل اقامت خود (مثل Vestibular برای برزیل , Selectividad برای اسپانیا Prova de Afericao و Prova Geral de Acceso و Ensino Superior برای پرتغال). اگرچه متقاضیان نیازی به قبولی آزمون های ورودی برای دانشکده های با ثبت نام محدود و یا دوره های آموزشی خاصی در کشور اصلی خود ندارند.

سندی که قسمتی و یا تکمیل دوره تحصیلی را گواهی کند، در مواردی که مدت زمان دوره ی متوسطه کمتر از 12 سال باشد ; در صورتی که دانشجویان خارجی در حال حاضر مدرک دانشگاه دارند و یا تعدادی از امتحانات را در کشور خود با موفقیت پشت سر گذاشته اند و می خواهند آنها را معتبر کنند میبایست شرح جزئیات امتحانات یاد شده را در فرم درخواست ذکر کنند. دو عکس پاسپورتی (که به وسیله ی دفتر کنسول گری ایتالیا در کشور اصلی شما تایید اعتبار شده باشد).

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارند باید بدانند که هر گواهی نامه ی مهارتی زبان ایتالیایی که به وسیله ی یکی از موسسات تحصیلی زیر داده شده باشد. گواهی نامه ی حضور در دوره های تحصیلی ارایه شده در دیگر دانشگاه ها تحت ماده 46، پاراگراف 3، از DPR شماره 394 در 31 اگوست 1999، که دارای توافق نامه با دیگر موسسات آموزشی، مقامات محلی یا منطقه ای، می باشد. چنین گواهی نامه هایی می تواند مدارک معتبر یا حتی جایگزینی برای آزمون مهارت زبان ایتالیایی باشد، اما این فقط در صورتی امکان پذیر است که دانشگاه ها آن ها را قبول کنند. دانشجویان در صورتی که تمایل به گرفتن گواهی نامه های فوق می باشند می توانند با موسسات خارجی ایتالیایی تماس گرفته و جهت گرفتن اطلاعات برای دریافت این مدارک اقدام نمایند.

برای دانشجویانی که اهل کشور های مشترک در قرار داد Aja در 5 اکتبر 1961 می باشند، مدارک باید دارای تمبر “Apostille” بوده و توسط مقامات مجاز محلی تایید شده باشد. تمامی اسناد که به زبان های دیگری نوشته شده باشد باید به صورت معتبر و قانونی به زبان ایتالیایی ترجمه شود و به وسیله ی اداره ی کنسولگری پست ایتالیا با علامت خاصی نشانه دار شود. اداره ی کنسولگری پست ایتالیا نسخه های اصلی مدارک تحصیلی –تایید شده توسط اداره ی کنسولگری فقط در جایی که توافق بین المللی وجود نداشته باشد- را به دانشجویان پس خواهد داد و همچنین گواهی نامه ی مدرکی مشابه با مدرک تحصیلی دانشجو (این مدارک به دفتر دانشگاه برای ثبت نام تحویل داده می شود).

اداره ی کنسولگری پست ایتالیا نسخه های تایید شده ی مدارک نام برده در بالا را به دانشگاه انتخابی توسط دانشجو ارسال خواهند کرد. طی هشت روز پس از ورود دانشجویان به ایتالیا، متقاضیان باید اجازه اقامت مربوط به تحصیل خود را به مقامات پلیس شهری که در آن جا قصد اقامت دارند، ارسال کنند. به محض ثبت نام در یکی از دوره های ارائه شده توسط دانشگاه , هر ساله دانشجویان خارجی باید درخواست برای اجازه اقامت خود را تمدید کنند و حداقل 30 روز قبل از تاریخ انقضا این اقدام باید صورت گیرد. هنگامی که دانشجویان تمامی الزامات مقررات اداری را به درستی انجام داده باشند، در امتحانات پذیرفته می شوند.

برای ادامه تحصیل در ایتالیا دانشجویان خارجی نیازمند به امتحان زبان ایتالیایی (معمولا در اوایل ماه سپتامبر برگزار می شود) دارند، آنها باید پاسپورت و ویزای دانشجویی را همراه داشته باشند و همچنین اثبات درخواست برای اقامت یا اجازه اقامت خود را.باید به همراه داشته باشند. دانشجویانی که در آزمون زبان ایتالیایی موفق نشوند قادر نخواهند بود که در آزمون های استعداد و یا آزمون های رقابتی شرکت کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه باری ایتالیا

برای این که اقدام به مهاجرت به ایتالیا نمایید و در دانشگاه باری این کشور مشغول به تحصیل شوید باید بدانید که برنامه کارشناسی ارشد (مدرک فوق لیسانس) مدرک سطح دوم، همچنین به عنوان مدرک تخصصی معروف است، که دانش جو با استفاده از آموزش پیشرفته و آموزش حرفه ای در زمینه های خاصی که نیاز به سطح بالایی از صلاحیت دارد، فراهم می کند. برای پذیرش در دوره سطح دوم , شما باید مدرک سطح 1 یا مدرک خارجی مشبه و معادل آن داشته باشید این دوره ی تحصیلی دو سال به طول می انجامد. برای به دست آوردن صلاحیت (مدرک سطح 2) لازم به جمع آوری مقدار 120 درجه اعتبار می باشد (60 درجه برای هر سال از دوره).

شرایط پذیرش دانشگاه باری ایتالیا

 

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه باری ایتالیا

رتبه بندی تحصیلات تکمیلی تایمز از دانشگاه های جهان در سال 2019 شامل بیش از 1250 دانشگاه در سراسر دنیا شده که موجب می شود این رتبه بندی جامع ترین رتبه بندی در جهان باشد. این رتبه بندی تنها جدول عملکردی دانشگاه های دنیا است که دانشگاه ها را از یک منظر تحقیقاتی به واسطه ماموریت های اصلی آنها داوری می کند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و دیدگاه های بین المللی. در این رتبه بندی از 13 فاکتور دقیق عملکردی برای ارائه جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها استفاده می شود که مورد اعتماد دانشجویان، اعضای هیات علمی، رییس های دانشگاه ها، افراد صنعتی و دولتی می باشد.

  • رتبه جهانی دانشگاه باری در سال 2019 بین 401 – 500
  • رتبه خروجی تحقیقاتی دانشگاه 418
  • رتبه کیفیت انتشارات دانشگاه 414
  • رتبه تاثیر گذاری 346
  • رتبه استناد 541
  • نمره کل 74.5

برای اطلاع از نحوه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی می توانید مقاله مربوط به آن را در میرداماد مطالعه فرمایید.

رشته های تحصیلی دانشگاه باری ایتالیا

  • کشاورزی و علوم زیست محیطی
  • ریاضیات
  • زیست شناسی
  • داروسازی – علوم دارویی
  • علوم بیولوژیکی، بیوتکنولوژی و زیست داروسازی
  • فلسفه، ادبیات، تاریخ و علوم اجتماعی – DISUM
  • مطالعات کسب و کار و حقوق
  • فیزیک
  • علم شیمی
  • علوم سیاسی
  • زمین شناسی و علوم زیست محیطی
  • اورژانس و پیوند اعضا
  • اقتصاد و روش های ریاضی
  • پزشکی چند رشته ای (تحصیل پزشکی در ایتالیا)
  • علم ارتباطات
  • علوم زیستی و انکولوژی انسانی
  • فناوری اطلاعات
  • علوم پایه پزشکی، علوم اعصاب و اندام های حسی
  • جامعه، محیط زیست، فرهنگ
  • مطالعات باستان شناسی – DISUM
  • حقوق
  • خاک شناسی، گیاهان و مواد غذایی
  • نامه ها، زبان، هنر. مطالعات ایتالیایی و فرهنگ های تطبیقی
  • دامپزشکی
رشته های تحصیلی دانشگاه باری ایتالیا

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه باری ایتالیا

جهت اطلاع از هزینه تحصیل در ایتالیا باید بدانید که دانشجویانی که ثبت نام می کنند، با پرداخت هزینه ثبت نام (بر اساس شایستگی) و سهمیه ها (بر اساس وضعیت اقتصادی) به هزینه های خدمات آموزش عالی کمک می کنند. برای سال تحصیلی 2018/2019 حداکثر هزینه ثبت نام به میزان 342.81 یورو تعیین شده است و حداکثر سهمیه در 1077.61 یورو تعیین شده است.

هزینه ثبت نام دانشگاه بر اساس شغل دانشجو (تعداد اعتبارات به دست آمده) تعیین می شود. برای اولین نام نویسی در دانشگاه، هزینه ها بر اساس نمره نهایی کسب شده در پایان دوره متوسطه تعیین می شود. سهمیه دانشگاه بر اساس وضعیت اقتصادی خانواده دانشجو تعیین و درجه بندی می شود. برای این منظور، دانشگاه روشی برای محاسبه هزینه ها و سهمیه های مربوط به هر برنامه آموزشی را تعیین کرده است.

دانشجویان همچنین باید مالیات منطقه ای (ADiSU: آژانس برای حق تحصیل در دانشگاه) را پرداخت کنند که به میزان 120 یورو (ISEE، شاخص وضعیت اقتصادی معادل) کمتر از 17،000 یورو (ISEE، از 17،000 تا 34،000 یورو) ، 160 یورو (ISEE، بیشتر از 34،000 یورو) تعیین شده است. شرایط تحصیل در ایتالیا را بهتر است که از مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد دانشگاه باری ایتالیا

1- آیا شرایطی هست که بدون مجوز اقامت پذیرش دانشگاه باری ایتالیا را اخذ کرد؟

در صورتی که آزمون زبان ایتالیایی را با موفقیت قبول شوند.

2-جهت تحصیل در ایتالیا چه مدارکی مورد نیاز است؟

یک نسخه ی اصلی از مدارک تحصیلی دبیرستان که شامل حداقل 12 سال تحصیل باشد یا گواهی جایگزین معتبر و قانونی، مدرک صدور گواهی نامه ی شایستگی اجازه ی ورود به تحصیلات عالی در دانشگاه های محل اقامت خود

3- آیا برای پذیرش دانشگاه باری ایتالیا باید مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه کنم؟

تمامی اسناد که به زبان های دیگری نوشته شده باشد باید به صورت معتبر و قانونی به زبان ایتالیایی ترجمه شود

4- اجازه اقامت ایتالیا برای تحصیل در دانشگاه تا چه مدت اعتبار دارد؟

هر ساله دانشجویان خارجی باید درخواست برای اجازه اقامت خود را تمدید کنند و حداقل 30 روز قبل از تاریخ انقضا این اقدام باید صورت گیرد.

5- آیا آزمون زبان ایتالیایی برای پذیرش دانشگاه الزامی است؟

دانشجویانی که در آزمون زبان ایتالیایی موفق نشوند قادر نخواهند بود که در آزمون های استعداد و یا آزمون های رقابتی شرکت کنند.

6- در سطح جهانی دانشگاه باری دارای چه رتبه ای است؟

رتبه جهانی دانشگاه باری در سال 2019 بین 401 – 500

7- خروجی تحقیقاتی دانشگاه باری ایتالیا دارای چه رتبه ای است؟

رتبه خروجی تحقیقاتی دانشگاه 418

8- هزینه تحصیل در دانشگاه باری ایتالیا چقدر است؟

برای سال تحصیلی 2018/2019 حداکثر هزینه ثبت نام به میزان 342.81 یورو تعیین شده است

9- هزینه ثبت نام دانشگاه باری ایتالیا چقدر است؟

هزینه ثبت نام دانشگاه بر اساس شغل دانشجو (تعداد اعتبارات به دست آمده) تعیین می شود. برای اولین نام نویسی در دانشگاه، هزینه ها بر اساس نمره نهایی کسب شده در پایان دوره متوسطه تعیین می شود.

10- سهمیه بر چه اساسی تعیین می شود ؟

بر اساس وضعیت اقتصادی خانواده دانشجو تعیین و درجه بندی می شود.

11- حداکثر سهمیه دانشگاه باری ایتالیا چقدر است؟

حداکثر سهمیه در 1077.61 یورو تعیین شده است.

اسکرول به بالا