071-91009294  | 021-88724227  |

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو کشور اوکراین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اوکراین در قاره اروپا واقع شده است که از نظر وسعت دومین کشور اروپا به شمار می آید. علاوه بر آن اوکراین در همسایگی لهستان، اسلواکی و مجارستان قرار گرفته است. دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویان بین الملل می باشد و هزینه پایین تحصیل، کیفیت بالای تحصیل در این کشور باعث شده است که تحصیل در اوکراین هدف دانشجویان زیادی قرار بگیرد. در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد سعی کرده است اطلاعاتی در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو کشور اوکراین را در اختیار شما قرار دهد.

معرفی دانشگاه تاراس شفچنکو در اوکراین

دانشگاه ملی تاراس شفچنکو در کیف اوکراین (Kiev Ukraine) واقع شده است. این دانشگاه به دانشگاه سرخ اوکراین شهرت دارد و در سال 1834 تاسیس شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور اوکراین شناخته می ‌شود.

این دانشگاه با قدمتی بیش از 170 سال، هر ساله دانشجویان زیادی را از کشورهای مختلف، در بیش از 60 رشته دانشگاهی پذیرش می کند.

دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف، از لحاظ کیفیت تحصیل یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور اوکراین به شمار می ‌آید و در منطقه خوب کیف قرار گرفته است.

در دانشگاه ملی تاراس شفچنکو حدود 26 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و توافق نامه های همکاری دو جانبه ای با 27 موسسه علمی و آموزشی خارجی، از 57 کشور دنیا دارد. این دانشگاه از 15 دانشکده و چهار موسسه تشکیل شده است.

علاوه بر آن دانشگاه تاراس شفچنکو کیف در رتبه بندی دانشگاه های جهان، رتبه ای بین 431 تا 440 و در رده بندی جهانی رتبه 502 را کسب کرده است. در این دانشگاه دانشجویان این فرصت را دارند که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و حتی مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

اوکراین از محبوب ترین کشورها در دنیاست که هرساله مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی، که به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند. با توجه به رتبه جهانی بسیار خوب دانشگاه های کشور اوکراین، متقاضیانی که قصد ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی یک دانشگاه ارزان و با کیفیت را دارند، می‌ توانند نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه تاراس شفچنکو اقدام نمایند. این دانشگاه هر سال میزبان دانشجویان زیادی از سرار دنیا و از کشور های مختلفی مانند انگلستان، آلمان، اسکاندیناوی، هند، آفریقا و غیره می ‌باشد.

البته نکته قابل ذکر این است که این دانشگاه از لیست وزارت بهداشت ایران خارج شده است و مناسب افرادی می باشد که به کار پزشکی در اروپا فکر می‌ کنند. علاقمندان تحصیل در رشته ‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین، با داشتن مدرک دیپلم متوسطه و با معدل کل بالای 16 در رشته تجربی این امکان را دارند تا در دوره های پریمدیکال (پادتفک) شرکت کنند و بعد از گذشت یک سال و با موفقیت در آزمون ورودی، وارد رشته مورد نظر خود شوند.

دروس ارائه شده در دوره پادفک شامل زیست شناسی، شیمی و زبان تخصصی پزشکی می باشد. هزینه این دوره بین 5000 تا 5500 دلار جهت یک سال است که شامل خوابگاه دانشجویی و بیمه هم می شود.

لازم به ذکر است که جهت تحصیل رشته های پزشکی، متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند، باید زیر 25 سال سن داشته باشند. در صورتی که متقاضیان سن بیشتری داشته باشند، اگر دارای یک مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه های ایران باشند، شانس پذیرش از دانشگاه های اوکراین را خواهند داشت.

زبان تحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین
زبان تحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

زبان تحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

نکته مثبت جهت تحصیل رشته پزشکی و دندان ‌پزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین این است که حتی اگر زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه، روسی و اوکراینی باشد، باز هم امکان تحصیل در دانشکده های رشته پزشکی و دندان ‌پزشکی به زبان انگلیسی و فرانسه برای متقاضیان فراهم است.

بنابراین جهت تحصیل زیر شاخه های پزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو،اکثر دانشجویان خارجی پس از گذراندن یک دوره آمادگی زبان مربوطه، به روسی یا اوکراینی تحصیل می کنند و یا می توانند به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل نمایند.

ددلاین پذیرش دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

شروع سال تحصیلی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین، ماه سپتامبر و پایان آن ماه ژوئن است. مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف به این ترتیب می باشد که مقطع لیسانس 4 سال، فوق لیسانس 2 سال و دکتری 3 سال می باشد.

فرآیند اخذ پذیرش دانشگاه تاراس شفچنکو کیف

در روند فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف، فرد متقاضی می ‌بایست مراحل زیر را پشت سر بگذارد:

  1. متقاضیان این امکان را دارند که درخواست خود جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه را به صورت آنلاین ارائه نمایند.
  2. فرد متقاضی پس از مطالعه کامل اطلاعات در وب سایت دانشگاه، در مورد هزینه های تحصیل و دوره های آموزشی مربوطه، در ابتدا باید دوره تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  3. بعد از انتخاب دوره تحصیلی، متقاضی باید مدارک زیر را برای دانشگاه ایمیل کند.
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی پاسپورت بین المللی یا کارت شناسایی که حداکثر 2 سال اعتبار داشته باشد.
  • کپی گواهی گذراندن دوره دبیرستان همراه با جزئیات
  • انگیزه نامه

پس از بررسی مدارک ارسال شده، پذیرش و یا عدم پذیرش تقاضا، به فرد اطلاع داده خواهد شد. اگر درخواست متقاضی مورد پذیرش دانشگاه واقع شده باشد، گواهی تأیید پذیرش در مدت زمان یک روز کاری توسط دانشگاه صادر خواهد شد.

افراد پذیرفته شده می توانند با استفاده از روش‌های سیستم انتقال پول وسترن یونیون و یا مانی گرام، مبلغ مورد نیاز را به حساب بانکی دانشگاه واریز نمایند. جهت دریافت تأییدیه دانشگاه، متقاضی می ‌بایست رسید مبلغ پرداخت شده را برای دانشگاه ارسال نمایند.

دعوت نامه ها توسط وزارت علوم و آموزش اوکراین صادر می شود و ارسال آن ها 5 تا 7 روز کاری به طول می‌ انجامد.

بعد از آن‌ که دانشگاه مدارک مورد نیاز و رسید مبلغ پرداخت شده را دریافت کرد، اصل دعوت نامه، نامه تأیید پذیرش دانشجو و نامه تأیید ویزا برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد. پس از دریافت دعوت نامه از دانشگاه ملی تاراس شفچنکو، دانشجو متقاضی باید به نزدیک ترین سفارت اوکراین در کشور خود تماس بگیرد و جهت دریافت ویزا اقدام نماید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اوکراین

جهت ادامه تحصیل و زندگی در اوکراین، شما علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، باید جهت اخذ اقامت اوکراین نیز اقدام کنید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کشور اوکراین به این شرح است:

  1. ارائه اصل دعوتنامه صادر شده از دانشگاه
  2. ارائه اصل و ترجمه مدرک دیپلم به زبان انگلیسی (با تاییدیه وزارت امور خارجه و با تاییدیه دادگستری)
  3. ارائه اصل و ترجمه ریزنمرات دیپلم به زبان انگلیسی (با تاییدیه وزارت امور خارجه و با تاییدیه دادگستری)
  4. ارائه فرم های تکمیل شده مربوط به سفارت کشور اوکراین (این فرم ها توسط نماینده مستقر در ایران پر خواهد شد.)
  5. ارائه گواهی سلامت (با مراجعه به یک پزشک عمومی درخواست گواهی سلامت کنید. پزشک آزمایشی حاوی هپاتیت و ایدز برای شما خواهد نوشت. بعد از انجام آزمایشات و دریافت جواب آن، مجددا به همان پزشک مراجعه نموده و گواهی سلامتی از جانب وی دریافت کنید، به گونه ای که سلامت شما در مورد دو بیماری ایدز و هپاتیت تایید شود. این گواهی باید توسط نظام پزشکی تایید شده و سپس مورد ترجمه رسمی قرار گرفته و تاییدیه امور خارجه و دادگستری دریافت شود.)
  6. ارائه تمکن مالی (با مراجعه به بانکی که در آن حساب دارید، پرینت حساب خود را دریافت کنید. این پرینت حساب به زبان انگلیسی صادر شده و نیازی به ترجمه ندارد. این حساب باید به نام خود متقاضی باشد. موجودی حساب در لحظه صدور باید 20 الی 30 میلیون تومان باشد.)
  7. ارائه دو عکس 5*3 و 5*4 و سه عکس 4*3
  8. ارائه شناسنامه به همراه ترجمه و تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه
  9. ارائه اصل پاسپورت
  10. ارائه کپی مدارک ذکر شده

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

با توجه به این نکته که تحصیل پزشکی و دندان‌ پزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است، هزینه تحصیل شما به زبان انتخابی‌ تان بستگی دارد. در صورتی‌ که شما قصد داشته باشید به زبان روسی تحصیل کنید، هزینه تحصیل شما 3800 دلار در سال است.

اما اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید، هزینه تحصیل شما 4200 دلار در سال می باشد که هزینه یک ساله دوره پاتفک نیز 2500 دلار و هزینه خوابگاه و محل اقامت بسته به کیفیت آن 800 تا 1000 دلار است.

هزینه های زندگی در کشور اوکراین برای دانشجویان دانشگاه تاراس شفچنکو نیز، بین 250 تا 550 دلار در ماه می باشد که با توجه به نیازهای فرد این مبلغ ممکن است کمی بیش تر و در حدود 60 تا 700 دلار در ماه باشد.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو

تحصیل رشته های پزشکی و دندا‌نپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو و کشور اوکراین مزایایی دارد که در این بخش اشاره مختصری به آن‌ها خواهیم داشت.

  • اولین مزیت، فرایند راحت و آسان جهت درخواست و اخذ پذیرش از این دانشگاه است.
  • دومین مورد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی است و حتی در برخی موارد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است.
  • شهریه تحصیل و هزینه پایین زندگی دانشجویی در اوکراین از دیگر مزیت‌های تحصیل در این کشور است.
  • وجود فرهنگ غنی، ارائه برنامه های کمک آموزشی با کیفیت بسیار عالی و شرایط راحت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین از سفارت این کشور نیز از دیگر مواردی است که تحصیل در این دانشگاه و این کشور را دلچسب تر خواهد کرد.

دانشگاه های معتبر اوکراین جهت تحصیل پزشکی و دندان پزشکی

در حال حاضر دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی‌ باشند. علاوه بر دانشگاه تاراس شفچنکو، دانشگاه‌هایی که در این بخش به آن ها اشاره می ‌کنیم، نیز از دانشگاه‌های معتبر کشور اوکراین، جهت تحصیل در رشته‌های پزشکی ودندانپزشکی هستند:

  • دانشگاه علوم پزشکی دولتی بوکوینان
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی بوگومولتز
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی دانیلو هالیسکی لف
  • آکادمی علوم پزشکی دولتی دنیپروپترووسک
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی دونتسک
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی ایوانو فرانکفسک
  • دانشگاه ملی پزشکی خارکف
  • دانشگاه ملی پزشکی اودسا
  • دانشگاه علوم پزشکی ترنوپیل
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دولتی پولتاوا
  • آکادمی پزشکی و دندانپزشکی اوکراین
  • دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا
  • دانشگاه پزشکی دولتی زاپوریژیا
  • دانشگاه باهنر لف
  • دانشگاه علوم پزشکی ارم زکرپاش
رشته های تحصیلی دانشگاه تاراس شفچنکو کیف اوکراین
رشته های تحصیلی دانشگاه تاراس شفچنکو کیف اوکراین

رشته های تحصیلی دانشگاه تاراس شفچنکو کیف اوکراین

برخی از رشته های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

    • جغرافیا (اقتصادی و اجتماعی، مطالعات منطقه ای، جغرافیای گردشگری اوکراین، هواشناسی، زمین شناسی، نقشه برداری و غیره)
    • اقتصاد
    • تاریخ و باستان شناسی
    • مهندسی مکانیک
    • کامپیوتر
    • معماری
    • فن آوری اطلاعات
    • مدیریت
    • علوم پایه (ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی)
    • حقوق
    • جامعه شناسی
    • فلسفه
    • پزشکی عمومی و تخصص
    • دندان پزشکی
    • داروسازی
    • پرستاری
    • فیزیولوژی

در صورتیکه با خواندن مقاله بالا همچنان سوالاتی در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی اوکراین و مهاجرت به اوکراین داشتید، می توانید به صورت حضوری به آدرس های ذکر شده در سایت مراجعه نمایید، تا پاسخ تمامی سوالات خود را از مشاورین مجرب ما در تهران و شیراز دریافت نمایید.

سوالات متداول در مورد پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین

1- رشته های تحصیلی دانشگاه تاراس شفچنکو کیف اوکراین کدامند ؟

برخی از رشته های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

  • معماری
  • فن آوری اطلاعات
  • مدیریت
  • علوم پایه (ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی)
  • حقوق
  • جامعه شناسی
  • فلسفه
  • پزشکی عمومی و تخصص
  • دندان پزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • فیزیولوژی

2- دانشگاه های معتبر اوکراین جهت تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه کدامند ؟

  • دانشگاه علوم پزشکی دولتی بوکوینان
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی بوگومولتز
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی دانیلو هالیسکی لف
  • آکادمی علوم پزشکی دولتی دنیپروپترووسک
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی دونتسک
  • دانشگاه علوم پزشکی ملی ایوانو فرانکفسک
  • دانشگاه ملی پزشکی خارکف
  • دانشگاه ملی پزشکی اودسا
  • دانشگاه علوم پزشکی ترنوپیل
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دولتی پولتاوا
  • آکادمی پزشکی و دندانپزشکی اوکراین
  • دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا
  • دانشگاه پزشکی دولتی زاپوریژیا
  • دانشگاه باهنر لف
  • دانشگاه علوم پزشکی ارم زکرپاش

3- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو چیست ؟

اولین مزیت، فرایند راحت و آسان جهت درخواست و اخذ پذیرش از این دانشگاه است.دومین مورد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی است و حتی در برخی موارد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است.شهریه تحصیل و هزینه پایین زندگی دانشجویی در اوکراین از دیگر مزیت‌های تحصیل در این کشور است.وجود فرهنگ غنی، ارائه برنامه های کمک آموزشی با کیفیت بسیار عالی و شرایط راحت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین از سفارت این کشور نیز از دیگر مواردی است که تحصیل در این دانشگاه و این کشور را دلچسب تر خواهد کرد.

4- اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین به زبان انگلیسی را داشته باشید، هزینه ی تحصیل چقدر میباشد ؟

هزینه تحصیل شما 4200 دلار در سال می باشد که هزینه یک ساله دوره پاتفک نیز 2500 دلار و هزینه خوابگاه و محل اقامت بسته به کیفیت آن 800 تا 1000 دلار است

5- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین چقدر میباشد ؟

با توجه به این نکته که تحصیل پزشکی و دندان‌ پزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است، هزینه تحصیل شما به زبان انتخابی‌ تان بستگی دارد. در صورتی‌ که شما قصد داشته باشید به زبان روسی تحصیل کنید، هزینه تحصیل شما 3800 دلار در سال است.

6- فرآیند اخذ پذیرش دانشگاه تاراس شفچنکو کیف چگونه است ؟

متقاضیان این امکان را دارند که درخواست خود جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه را به صورت آنلاین ارائه نمایند.فرد متقاضی پس از مطالعه کامل اطلاعات در وب سایت دانشگاه، در مورد هزینه های تحصیل و دوره های آموزشی مربوطه، در ابتدا باید دوره تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.بعد از انتخاب دوره تحصیلی، متقاضی باید مدارک زیر را برای دانشگاه ایمیل کند.

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی پاسپورت بین المللی یا کارت شناسایی که حداکثر 2 سال اعتبار داشته باشد.
  • کپی گواهی گذراندن دوره دبیرستان همراه با جزئیات
  • انگیزه نامه

7- ددلاین پذیرش دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین تا چه موقع میباشد ؟

شروع سال تحصیلی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین، ماه سپتامبر و پایان آن ماه ژوئن است. مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف به این ترتیب می باشد که مقطع لیسانس 4 سال، فوق لیسانس 2 سال و دکتری 3 سال می باشد.

8- زبان تحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین چیست ؟

نکته مثبت جهت تحصیل رشته پزشکی و دندان ‌پزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین این است که حتی اگر زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه، روسی و اوکراینی باشد، باز هم امکان تحصیل در دانشکده های رشته پزشکی و دندان ‌پزشکی به زبان انگلیسی و فرانسه برای متقاضیان فراهم است.بنابراین جهت تحصیل زیر شاخه های پزشکی در دانشگاه تاراس شفچنکو،اکثر دانشجویان خارجی پس از گذراندن یک دوره آمادگی زبان مربوطه، به روسی یا اوکراینی تحصیل می کنند و یا می توانند به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل نمایند.

9- جهت تحصیل رشته های پزشکی در در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین ، شرایط سنی برای متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند چند سال میباشد ؟

لازم به ذکر است که جهت تحصیل رشته های پزشکی، متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند، باید زیر 25 سال سن داشته باشند. در صورتی که متقاضیان سن بیشتری داشته باشند، اگر دارای یک مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه های ایران باشند، شانس پذیرش از دانشگاه های اوکراین را خواهند داشت.

اسکرول به بالا