071-91009294  | 021-88724227  |

زندگی در اوکراین

زندگی در اوکراین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

به نظر می رسد بسیاری از مردم در مورد زندگی در اوکراین ، خصوصا به عنوان یک شهروند خارجی، کنجکاو هستند. این افراد را هر چه که دوست دارید بنامید: پناهندگان، عکاسان، گردشگران، مهاجران و غیره؛ باید بگوییم که اوکراین اولین مقصد گردشگری برای اکثر مردم دنیا نیست اما ویزای اوکراین در لیستی که کارشناس موسسه حقوقی میرداماد تهیه کرده است، جزو برترین ها است.

فرهنگ و آداب رسوم زندگی در اوکراین

اوکراین دارای فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک با کشورهای همسایه است که به قرن نهم و سرزمین روس برمی گردد. فرهنگ اوکراین با فرهنگ بلاروس، قزاق ها و روس ها مشترک می باشد. آداب و رسوم اوکراین به شدت تحت تاثیر کلیسای ارتدوکس شرقی و سنت های اساطیر اسلاوی قرار گرفته است. اتحاد جماهیر شوروی فرهنگ بسیاری از کشورهای غیر مرتبط با یک زبان مشترک را متحد کرده است : تعطیلات و جشن ها. شمایل کریسمس ( Christmas icon )، تابلو پرستش چوپانان ( Adoration of the Shepherds )، از مجموعه موزه Ivan Honchar هنرمند ناشناخته، 1670 میلادی می باشد.

تعطیلات عمومی در اوکراین

گردهمایی اجتماعی مانند Vechornytsi دارای سابقه طولانی در فرهنگ اوکراین می باشد و تعطیلات سنتی مانند Ivan Kupala Day، Maslenitsa، Koledovanie، Malanka که در آن مردم در گروه های بزرگ گرد هم می آیند. Razom nas bahato، nas ne podolaty یک بیانیه فرهنگی و سیاسی از فرهنگ سنتی و مدرن اوکراین می باشد. که به این معناست : ما همه با هم هستیم! ما شکست نمی خوریم !

مراسم سنتی عروسی در اوکراین

جشن های سنتی ازدواج در اوکراین آداب و رسوم زیادی دارند که شامل موسیقی و رقص، نوشیدن و خوردن و جمعیتی از مردم می شوند. عروسی شامل سه بخش جداگانه است که می تواند چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد. اول نامزدی، سپس مراسم مهمانی، و پس از آن جشن بزرگی برگزار شد. نامزدی کردن شامل پرداخت کردن پول می باشد، داماد پول عروس را پرداخت خواهد کرد و به دنبال ان دعای خیر و برکت والدین دختر را خواهد گرفت. داستان های بسیاری در فرهنگ فولکلور اوکراین در مورد دزدی وجود دارد که در ان عروس بدون پرداخت باج توسط داماد دزدیده شده است.

اغلب دزدیدن عروس با رضایت خودش و بدون اجازه والدینش است. متناوبا، عروس می تواند پیشنهاد ازدواج را رد کند، که در این صورت، رسم است که والدین داماد را با یک کدو تنبل ملاقات کنند تا پیام را منتقل نمایند. بعد از رسیدن به توافق، مراسم رسمی ازدواج در یک کلیسا برگزار می شود که اغلب در یک مراسم گروهی با زوج های دیگر برگزار می گردد. یک جشن در خانه با کل جامعه برگزار می شود.

معماری

معماری اوکراین ویژگی های متمایز آن مکان خاص و دوره زمانی را نشان می دهد. طراحی و معماری تحت تاثیر جو سیاسی و اقتصادی موجود قرار دارند.

معماری بومی

مناطق مختلف اوکراین سبک متمایز خاص خود را دارند که براساس سنت های محلی و دانش کسب شده از طریق نسل ها، معماری بومی خود را تشکیل می دهند. موزه معماری مردمی ( The Museum of Folk Architecture ) و Way of Life of Central Naddnipryanshchyna در Pereiaslav واقع شده است. موزه open-air شامل 13 تم موزه، 122 نمونه از معماری ملی، و بیش از 30000 شی فرهنگی تاریخی است. موزه هنرهای تزئینی یکی از موزه های اصلی است که کارهای معماری تزیینی را در معماری اوکراین حفظ می کند. هنرهای تزیینی از الگوهای طراحی سنتی قدیمی استفاده می کند.

زبان مردم اوکراین

زبان رسمی کشور اوکراین، اوکراینی است که یکی از زیر شاخه های زبان های اسلاوی شرقی به حساب می آید و زبان مادری 67.5 درصد از کل جمعیت کشور اوکراین است. زبان روسی نیز زبان مادری 29.6 درصد از مردم این کشور ( بیشتر افرادی که در شهرهای های این کشور زندگی می کنند به این زبان حرف می زنند ) و بقیه مردم (2.9 درصد) به زبان های دیگر صحبت می کنند. مطالعات نژادی و زبانی این کشور نشان می دهد که 40 زبان و گویش مختلف در این کشور استفاده می شوند که تقریبا همه آنها مربوط به اتحادیه شوروی سابق است.

زبان مردم اوکراین
زبان مردم اوکراین

طبق ماده 10 قانون اساسی کشور اوکراین، مردم این کشور وظیفه دارند که از توسعه و کاربرد زبان اوکراینی در تمامی بخش های زندگی اجتماعی خود در اوکراین بهره ببرند و در محافظت از آن بکوشند، در حالی که استفاده، توسعه و حفاظت از زبان روسی و سایر زبان های مورد استفاده اقلیت در این کشور، آزاد است و ممنوعیتی ندارد.

طبق مصوبه ای تحت عنوان « لایحه اصول سیاست زبانی کشور»، که توسط ورخونا رادا در آگوست سال 2012 به تصویب رسید، زبان هایی که توسط حداقل 10 درصد از مردم یک منطقه یا استان مورد استفاده قرار گیرند، می توانند به عنوان ” زبان منطقه ای” شناخته شوند. با وجود اینکه زبان اوکراینی به عنوان تنها زبان رسمی کل کشور به حساب می آید، سایر زبان ها، بسته به تصمیم مسئولین بخشهای مختلف این کشور، می توانند به عنوان زبان ارتباطی در آموزش، دفاتر دولتی محلی، دادگاه ها و محافل رسمی استفاده شوند. در اکتبر سال 2014، دادگاه عالی کشور اوکراین شروع به بازنگری این قانون کرد و در 28 فوریه 2018، مشروطیت آن رد شد.

وضعیت اقتصادی مردم اوکراین

اقتصاد اوکراین یک بازار کار نوظهور است. همانند دیگر کشور های پس از شوروی، تولید ناخالص داخلی آن به مدت 10 سال پس از فروپاشی شوروی در سال 1991، سقوط شدیدی داشت. با این وجود، از سال 2000 تا 2008 به سرعت رشد کرد و زمانی که رکود اقتصادی شدید که کل جهان را فراگیر شده بود به اوکراین رسید، بین سال های 2008 تا 2009 بحران مالی اوکراین آغاز شد. اقتصاد این کشور در سال 2010 جانی دوباره گرفت اما از سال 2013 اقتصاد اوکراین از افتی شدید رنج می برد تا اینکه مجددا در سال 2016 رشد اقتصادی این کشور به حالت قبل بازگشت.

رکود اقتصادی دهه 1990 ابر تورمی و سقوط اقتصادی ای به ارمغان آورد که موجب شد خروجی اقتصادی به کمتر از نصف تولید ناخالص داخلی جمهوری سوسیالیست شوروی اوکراین در دوره های گذشته، برسد. رشد تولید ناخالص ملی برای اولین بار در سال 2000 ثبت شد و به مدت 8 سال ادامه داشت. این رشد با بحران مالی جهانی در سال 2008 متوقف شد اما اقتصاد اوکراین بازیابی شده و به نرخ رشد تولید ناخالص ملی مثبتی در یک چهارم اول سال 2010 رسید.

از ماه اکتبر سال 2013، اقتصاد اوکراین دچار بحران دیگری شد. سال گذشته به دلیل کنترل و سیاست های مرزی سختگیرانه تر توسط روسیه، صادرات اوکراین به روسیه به میزان زیادی کاهش یافت. اوایل سال 2014 با الحاق کریمه به روسیه و جنگ دونباس که در بهار سال 2014 آغاز شد، اقتصاد اوکراین به شدت آسیب دید و دو منطقه اقتصادی هم با آسیب جدی مواجه شدند. در سال 2014 اوکراین رشد اقتصادی صفر را به چشم دید. در همان سال اقتصاد این کشور به میزان 6.8% کوچک تر شد در سال 2015 این وضع با کاهش 12% دیگری همراه شد. در آوریل سال 2017 بانک جهانی اعلام کرد که رشد اقتصادی اوکراین در سال 2016 برابر 2.3% بود و بنابراین دوره رکود پایان یافت.

این کشور از اجزای اصلی لازم برای اقتصاد اروپا نظیر مزرعه های غنی، زیرساخت صنعتی بسیار خوب، نیروی کار کاملا آموزش دیده و سیستم آموزشی خوب، برخوردار است. با این حال پس از سال 2014 اقتصاد این کشور در موقعیتی ضعیف باقی مانده است.

پس از الحاق کریمه در ماه مارس سال 2014 اوکراین به دلیل از دست دادن بزرگترین شریک تجاری اش، روسیه و شروع جنگ در دونباس در آپریل 2014، در این سال اقتصاد اوکراین به میزان 6.8% کوچک شد. البته این انتظار وجود داشت که این کاهش به 8 درصد برسد. الحاق کریمه توسط روسیه به طور مستقیم نیز بر این کاهش اقتصادی موثر بود.

گزارشی از دولت اوکراین در اوایل سال 2016 بیان می کند که اقتصاد اوکراین در سال 2015 به میزان 10.4 درصد کوچک شد. برای سال 2015 بانک مرکزی اوکراین کاهش بیشتری برابر با 11.6 درصد و بانک جهانی هم کاهش 12 درصدی را پیش بینی کرده بود. برای سال 2016 هم بانک جهانی رشد 1 درصدی را برای اقتصاد این کشور پیش بینی کرده بود.

اوایل فوریه سال 2014 بانک ملی اوکراین در تلاش برای برآورده کردن شرایط صندوق بین المللی پول و سعی بر تثبیت قیمتی پایدار برای ارز در بازار فارکس واحد پولی گریونا را تبدیل به ارز شناور کرد. در سال های 2014 و 2015 گریونا در برابر دلار 70% از ارزش خود را از دست داد.

در سال های 2014 و 2015 صندوق بین المللی پول با اعطای وامی به ارزش 17.5 میلیارد دلار طی هشت پرداخت ضمن شرایط خاصی شامل اصلاح اقتصادی، موافقت نمود. با این حال به دلیل کم بودن پیشرفت ها در اصلاحات، تنها دو پرداخت به مبلغ 6.7 میلیارد دلار در سال 2015 پرداخت شد. مطابق برنامه پیشین قرار بود که پرداخت سوم هم در ماه ژوئن 2016 به مبلغ 1.7 میلیارد دلار در صورت اصلاح 19 قانون دیگر پرداخت شود. برخی تحلیلگران غربی بر این باورند که وام های خارجی سنگین منجر به اصلاحات نمی شوند بلکه به افراد فاسد امکان استخراج نقدینگی از کشور را می دهند.

شرایط زندگی در اوکراین برای مهاجرین

پناهندگانی که علاقه مند به زندگی و اقامت اوکراین هستند معمولا ترجیح می دهند در شهرها زندگی کنند چرا که پیدا کردن کار در شهر برای آنها راحت تر است. آنانی که بخواهند از مرز اتحادیه اروپا عبور کنند معمولا در Carpathian Mountains اقامت می کنند. بیشتر درخواست های پناهندگی مربوط به این بخش است. اکثر متقاضیانی که تلاش می کنند به صورت غیر قانونی از مرز ها عبور کنند دستگیر میشوند و به بازداشتگاه منطقه برده می شوند. شرایطی که در زندان ها حاکم است، تابع قوانین پلیس مرزهای این کشور است و معمولا به شلوغی، خرابی، بهداشت بد و کمبود غذا معروف اند.

زندان مردان در پاوشینو، نزدیک موکاچوو در حوالی مرز مجارستان و اسلواکی واقع شده است و 200 نفر ظرفیت دارد. با این وجود تابستان ها تا 700 نفر آنجا حبس می شوند که اکثرا از کشور های اسیایی و اروپایی هستند. در سال 2005، گزارشی از «حافظ حقوق بشر» شرایطی که در این زندان ها حاکم هستند را افشا کرد. افزایش فشارها از جانب NGO های خارجی و دولت ها باعث شد که بهبود هایی در این وضعیت صورت بگیرد. علاوه بر آن، برای زنان و کودکان مکان مخصوصی در نظر گرفته شده است که 50 نفر ظرفیت دارد و بسیار شلوغ است.

در شهر Chop در مرز مجارستان، مهاجرینی که از شوروی سابق در انجا دستگیر می شوند در یک زندان جداگانه نگه داری می شوند. افرادی که از ناحیه چچن روسیه در این منطقه باشند به روسیه دیپورت و بازگردانده می شوند. در برخی از مواقع سازمان های مردم نهاد یا همان NGO ها موفق به دسترسی به برخی از زندان ها نمی شوند و نمی توانند حفاظت های قانونی و اجتماعی خود را به سرانجام برسانند.

نتیجه ای که از سیاست های پناهندگی کشور اوکراین حاصل شده است دو پهلو و دارای دو جنبه اند چرا که در کنار مزایایی که داشته است از دید قانون گذاری و اعمال قانون دچار مشکلاتی است. علاوه بر آن احتمال اینکه سیاست های مهاجرتی امنیتی بشوند افزایش یافته است. از سال 1996 بیش از 5000 پناهنده که حدود 2275 نفر از آنها تا اوایل 2007 در اوکراین در حال زندگی کردن بوده اند، به امنیت رسیده اند و به آنها پناهندگی داده شده است. به علاوه، 800 تا 900 نفر از این افراد تابعیت این کشور را در طول این مدت اخذ کرده اند. در اوایل سال 2007، شمار پناهندگان به 3000 نفر رسید. هر ساله 1000 تا 1500 درخواست پناهندگی در این کشور به ثبت می رسد.

بیشترین تعداد متقاضی پناهندگی مربوط به سال های 1997 تا 2001 بود. تا سال 2001، نرخ آن 50 درصد بود و در حال حاضر، 2.5 تا 3 درصد است. از سال 19960، 50 درصد از متقاضیان از کشور افغانستان، 30 تا 35 درصد از کشورهای CIS یا همان شوروی سابق بودند و حدود 10 درصد از آفریقا. ساختار پناهندگانی که با درخواست آنها موافقت شده نیز مشخص است. حدود نیمی از پناهندگان از کشور افغانستان، یک چهارم آنها زا اتحادیه شوروی سابق و حداکثر 13 درصد آنها از آفریقا می باشند. پناهندگانی از کشور های عراق، سوریه و ایران نیز در کشور اوکراین وجود دارند.

حدود نیمی از پناهندگان مورد تایید این کشور در شهر کیف به سر می برند. یک چهارم از انها در اودسا، و باقی مانده آنان در مراکز شهری دیگر زندگی می کنند. طبق قوانین کشور اوکراین، پناهندگانی که به صورت قانونی در این کشور زندگی می کنند از همان حقوقی بهره مند می شوند که اتباع این کشور از آنها برخوردارند از جمله آزادی اقامت و سفر، حق تحصیل، مراقبت های پزشکی، بازدید از خانواده، ازدواج، کار، فعالیت های تجاری، و حمایت های قانونی و اجتماعی. پناهندگی می بایست هر ساله تمدید شود. اما با این وجود، در واقعیت یکپارچه سازی پناهندگان با اتباع این کشور به چند علت مساله ساز است.

اول از همه اینکه کشور اوکراین قوانین خود را لزوما اجرا نمیکند! بسیاری از خدمات و مزایایی که باید به صورت قانونی به پناهندگان تعلق بگیرد به انها داده نمی شود. دولت اوکراین پناهندگان را از لحاظ مالی حمایت نمیکند و به آنها اجازه استفاده از کلاس های یادگیری زبان و سایر امکانات را نمی دهد. به هر نفر تقریبا 2 یورو ماهیانه پرداخت می شود.

در کشور اوکراین تنها یک مجتمع مسکونی دولتی برای استفاده پناهندگان ایجاد شده است ( در حاشیه شهر اودسا) که مخارج ساخت این مسکن تا حد بسیار زیادی توسط اتحادیه اروپا تامین شده است. دوم اینکه جامعه اوکراین آمادگی پذیرش و افراد غیر اسلواک را در خود ندارد. تحقیقات نشان داده است که فاصله اجتماعی بین سایر ملیت ها از زمان فروپاشی اتحادیه شوروی در حال افزایش است. افزایش جرم های مربوط به این مسئله توجه سازمان های بین المللی و فعالان حقوق بشر را به خود جلب کرده است.

نتیجه گیری:

وضعیت حقوق انسانی مهاجرین و پناهندگان در کشور اوکراین وضعیت خوبی ندارد. وضعیت زندان ها، محدودیت دسترسی به فرایند درخواست پناهندگی و کمبود امنیت پناهندگان همگی نشان از این موضوع دارند. سیاست های مهاجرتی، از اولویت های دولت اوکراین به حساب نمی اید. اما عوامل خارج از دولت نقش مهمی در این قضیه ایفا می کنند. این افراد سیاست ها و اقتصاد کشور اوکراین را تحت تاثیر قرار می دهند. اتحادیه اروپا در پی سیاست گذاری متفاوتی در این مورد است. چرا که اتحادیه اروپا خواستار حفاظت از حقوق بشر در کشور های همسایه خود است.

هزینه های زندگی در اوکراین

هزینه های زندگی در کشور اوکراین 22.39 درصد نسبت به ایران پایین تر است. ( این اطلاعات در مورد تمامی شهرها جمع آوری شده است و اجاره خانه در نظر گرفته نشده است). اجاره خانه در اوکراین 43.43 درصد از قیمت اجاره در ایران پایین است. ( به طور میانگین برای تمامی شهرها)

متاسفانه، برای یک شهروند اوکراینی متوسط، که دستمزد ماهیانه وی حداکثر 300 دلار است، زندگی در کشور اوکراین گران است. اما برای کسی که حدود 1000 دلار در ماه درآمد دارد، زندگی در اوکراین بسیار مناسب است. اگر شما یک کارمند مستقل هستید یا آنلاین کار می کنید، می توانید با استاندارد های بسیاری بالایی در کشور اوکراین زندگی کنید. اگر قصد دارید در این کشور داوطلب شوید و یا به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوید، به احتمال خیلی زیاد وقت شما به راحتی پر خواهد شد و درآمد شما بسیار بیشتر از مخارج ماهیانه شما خواهد بود.

اجاره یک آپارتمان تمام مبله یک خوابه در یکی از مناطق خوب شهرهایی غیر از کیف، بین 250 تا 400 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. شهر کیف، به عنوان پایتخت شهر گران تری است. اجاره خانه در این شهر بین 400 تا 600 دلار در ماه خواهد بود و با این قیمت می توانید یک آپارتمان زیبای مبله اجاره کنید..

بسته به شهری که قصد دارید در آن زندگی کنید، هزینه های مربوط به خرید های خانه و هر از گاهی بیرون از خانه غذا خوردن، بین 200 تا 300 دلار برای هر نفر می باشد. یک فنجان قهوه، حدود 0.50 دلار قیمت دارد و غذاهای خیابانی، مثل کباب، کرپ، یا ساندویچ بین 1 تا 3 دلار هزینه خواهند داشت. لاته و کیک در یک کافی شاپ نیز، تقریبا سه دلار می شود.

وسایل نقلیه عمومی در این کشور بسیار ارزانند. مترو در کیف تفریبا 0.35 سنت، اتوبوس شهری یا همان marshrutka حدود 0.25 سنت و واگن های برقی بسیار ارزانتر و حدود 10 یا 15 سنت می باشند. خدماتی مثل کوتاهی مو، مانیکور، دوخت لباس، تعمیر کفش بسیار محبوب و ارزان هستند. به عنوان مثال، رفتن به یک آرایشگاه برای کوتاهی مو مردانه، بین 2 تا 4 دلار هزینه خواهد داشت و قیمت خدمات حرفه ای آرایشگری زنانه بین 10 تا 20 دلار است.

هزینه های زندگی در اوکراین
هزینه های زندگی در اوکراین

برخورد و رفتار مردم اوکراین با مهاجرین

در سال 2012 کمیسیون ضد نژاد پرستی و نابرابری اروپا(ECRT) گزارش داد که در سال 2000 نابرابری ها نسبت به یهودیان، روس ها و رومانیایی ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، همچنین تبعیض هایی که بر روی زندگی دیگر گروه ها تاثیر گذار بود ( مشکل دسترسی به خدمات داشتند)کاهش پیدا کرده است. بیگانه هراسی در اوکراین یک نگرانی برای جامعه بین الملل است. مقامات اوکراینی اغلب این اتهامات را به تبلیغات کرملین منفصل می کنند

نگرانی ها در مورد بیگانه هراسی و ضد یهودی توسط چندین اتفاق که در بهار گذشته در شهرهای مختلف اوکراین اتفاق افتاد ایجاد شد. در اوایل ماه می، شعارهای ضد یهودی توسط ناسیونالیست ها در زمان انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در اودسا در منطقه لوف و بعد در کیف منتشر شد. اعضای گروه ناسیونالیست ها خانه های رومانیایی ها را خراب کردند و آنها را آتش زدند.

در ماه اکتبر، پلیس اوکراین اعلانیه ای مبنی بر شناسایی یک گروه جنایتکار که سالها به مکان های مذهبی، آثار معماری و کنیسه ها حمله می کردند منتشر کرد. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان های اوکراینی، عملیات های جنایتکارانه از روسیه هدایت می شده است. کمیسیون ضد نژاد پرستی و نابرابری اروپا می گوید که قربانیان اصلی تبعیض یهودیان نیستند بلکه رومانیایی ها و اعضای جامعه LGBT هستند. افزایش بیگانه هراسی در جامعه اغلب توسط نیروهای سیاسی برای به دست آوردن رای مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا و مشکلات زندگی در کشور اوکراین

اوکراین یکی از بزرگ ترین کشور ها در سر تا سر اروپاست؛ هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ وسعت. کشوریست با تاریخی غنی و البته پر پیچ و خم. در حالی که اوکراین در حال حرکت به سوی آینده خود است، همه چیز مدام در حال تغییر و تحول در این کشور است. این مساله، نکته مثبت و دلگرم کننده ای به حساب می آید چرا که هم زمان با اینکه روابط اوکراین با کشور های اتحادیه اروپا در حال بهتر شدن است، در مقابل تاثیرات روسیه ایستادگی کرده است و خود را در آینده به عنوان قطب فرهنگی اروپای شرقی تصور می کند.

تصویر گذشته اوکراین در شوروی سابق باعث شده است که بسیاری از مردم فکر کنند اوکراین کشور غم انگیز و خشکی است در حالی که اگر برای مدتی در این کشور بمانید درخواهید یافت که مزایای زندگی در این کشور اروپای شرقی، در مقایسه با معایب آن بسیار بیشتر است. افرادی که از چالش های زندگی لذت می برند، کشور اوکراین را تجربه ای هیجان انگیز و ماجراجویانه خواهند یافت.

وضعیت مسکن در کشور اوکراین

اتباع خارجی ای که به کشور اوکراین سفر میکنند متوجه خواهند شد که قیمت مسکن در این کشور حتی در شهر های بزرگ آن بسیار ارزان است. با این وجود خرید و اجاره ملک باید با دقت و احتیاط زیادی صورت بگیرد و حتی بهتر است هنگام معامله وکیلی همراه خود داشته باشید چرا که گزارشاتی مبنی بر کلاهبرداری از خارجی ها در این کشور به چشم می خورد.

مزیت:

در مقایسه با سایر کشور های اروپایی، قیمت ها در کشور اوکراین به طرز شگفت انگیزی پایین هستند. با این وجود هزینه ها در شهر های بزرگ تر بالاتر است.

عیب:

هرچند ممکن است با خوش شانسی بتوانید آپارتمان مناسبی پیدا کنید ( از طریق خواندن آگهی های آنلاین یا چاپ شده )، بسیاری از مردم در این زمینه به کمک دلالان ملک نیاز خواهند داشت.

دلال های ملک خرید و فروش ملک در کشور اوکراین را در دست گرفته اند: برخی از آنها تنها شماره صاحب خانه را به فرد متقاضی می دهند و برخی دیگر شما را تا خود بازدید از آپارتمان هدایت می کنند و به نیابت از شما پیگیر خرید ملک می شوند اما دستمزدی که از شما دریافت خواهند کرد ممکن است بسیار بالا باشد.

با این اوصاف، در کشور اوکراین کلاهبرداری های زیادی در زمینه خرید و فروش و اجاره ملک صورت می گیرد که از جانب دولت نادیده گرفته می شود. بنابراین، اتباع خارجی ای که قصد انجام معامله ای را در این کشور دارند باید بسیار مواظب باشند و قبل از اینکه از تمامی جوانب خرید ملک به طور دقیق مطمئن نشده اند نباید پولی پرداخت کنند.

تاریخ هنر و معماری مسحور کننده:

کیف، پایتخت اوکراین حدود 1400 سال پیش پایه گذاری شده است و حتی در عصر شوروی، یکی از مراکز اصلی فرهنگ و سیاست به حساب می آمد. در طی قرن ها، اوکراین تاثیرات بسیار زیادی بر کل هنر و معماری این کشور گذاشته است و تغییراتی را به خود دیده است؛ از گنبد های خیاره دار و مخروطی بناهای این کشور گرفته تا مدرنیسم صنعتی ای که در سال های اخیر بر کیف حکمفرما بوده.

غذای عالی:

اوکراین با بکارگیری متد های سنتی آشپزی در پخت غذاهای امروزی و ترکیب آنها با یکدیگر، غذاهای جدیدی به وجود آورده است. خارجی هایی که به این کشور سفر میکنند باید غذاهای مورد علاقه مردم محلی را امتحان کنند. مثل یک کاسه داغ از بورشت (Borscht) یا همان سوپ چغندر همراه با خامه ترشی که کنار آن سرو میشود.

اگر این غذا شما را جذب خود نمی کنند میتوانید پنکیک های نازکی که با مواد مختلف از خامه توت فکرنگی گرفته تا قارچ پخته و سیر پر می شوند را امتحان کنید. غذاهای زیادی برای امتحان کردن در این کشور وجود دارد از کوفته گیلاس، رول های کاهو و سوپ های سرد تابستانی گرفته تا کیک های عسلی خوشمزه

دوستی های عمیق:

هر چند که اوکراینی ها ممکن است جدی و بی تفاوت به نظر برسند، وقتی که با آنها آشنا شوید خواهید دید که قضیه به کل با چیزی که فکر میکردید متفاوت است. در کشور اوکراین دوستی ها خیلی جدی گرفته می شوند و مردم این کشور برای کمک به دوستانشان حاضرند کارهای زیادی کنند و از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند.

طبیعت زیبا:

جغرافیای کشور اوکراین به طرز شگفت انگیزی متنوع است و این بدین معناست که در این کشور جاهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ساحل های تابستانی اوکراین همیشه از خانواده ها و جوانانی که در آنجا به خوش گذرانی و تفریح مشغول اند پر است. خود ساحل نیز از زیبایی هایی برخوردار است.

وضعیت خرید و فروش و اجاره ملک در اوکراین

آپارتمان و خانه در کشور اوکراین در حال حاضر، متری 1300 دلار آمریکا قیمت گذاری شده است که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش قیمت داشته است. میانگین قیمت اجاره در این کشور 250 تا 300 دلار در ماه است.

در ماه های اخیر، به علت افزایش قیمتی که در وضعیت ملک به وجود آمده است، کمتر خرید ملک صورت می گیرد چرا که مردم این نگرانی را دارند که قیمت ها به حالت اولیه خود برگردند و کاهش پیدا کنند. اقتصاد این کشور به طرز قابل توجهی قدرتمند شده است. در کیف و در مناطقی که تقاضا زیاد است، قیمت ها همواره در حال افزایش اند.

اوکراین نه تنها از جنبه مالی، بلکه از سایر جنبه ها نیز کشور جالبی است. در شهر های این کشور می توانید ساختمان هایی ببینید که به سبک گوتیک یا بیزنتین و باروک ساخته شده اند. در بسیاری از شهرها کلیساهای زیبایی وجود دارد. طبیعت این کشور زیبایی های خود را حفظ کرده است و روستاهای زیبای کوچک و پراکنده ای در نقاط مختلف آن شکل گرفته است. در راستای سواحل این کشور، شهرهایی با چشمه های آب گرم از قرن 20 م پدید آمده است.

در حال حاضر، خریداران خارجی بیشتر بر خرید ملک در سه نقطه از این کشور متمرکز شده اند: پایتخت اوکراین، کیف، سواحل کریمین، منطقه ای توریست پذیر در سواحل دریای سیاه، و در کارپاتیان. در خصوص سایر مناطقی که توجه سرمایه گذاران ملک را برای مهاجرت به اوکراین به خود جلب کرده است، می توان از Crimea، Sevastopol، Odessa نام برد. یکی دیگر از مقصد های توریستی این کشور یالتا است که در سواحل جنوبی کریما واقع شده است و طول سواحل آن تا 80 کیلومتر می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی در اوکراین ، پیشنهاد میکنیم که به همین اطلاعات اکتفا نکرده و از مشاوره تلفنی رایگان دفاتر شیراز و تهران ما بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد زندگی در اوکراین

1- فرهنگ مردم برای زندگی در اوکراین چکونه است؟

اوکراین دارای فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک با کشورهای همسایه است که به قرن نهم و سرزمین روس برمی گردد. فرهنگ اوکراین با فرهنگ بلاروس، قزاق ها و روس ها مشترک می باشد.

2- تعطیلات عمومی برای زندگی در اوکراین چگونه است؟

گردهمایی اجتماعی مانند Vechornytsi دارای سابقه طولانی در فرهنگ اوکراین می باشد و تعطیلات سنتی مانند Ivan Kupala Day، Maslenitsa، Koledovanie، Malanka که در آن مردم در گروه های بزرگ گرد هم می آیند.

3- برای زندگی در اوکراین تسلط به چه زبانی لازم است؟

زبان رسمی کشور اوکراین، اوکراینی است، زبان روسی نیز زبان مادری 29.6 درصد از مردم این کشور می باشد.

4- وضعیت اقتصادی مردم برای زندگی در اوکراین چگونه است؟

اقتصاد اوکراین یک بازار کار نوظهور است. تولید ناخالص داخلی آن به مدت 10 سال پس از فروپاشی شوروی در سال 1991، سقوط شدیدی داشت. با این وجود، از سال 2000 تا 2008 به سرعت رشد کرد .

5- شرایط زندگی در اوکراین برای مهاجرین چگونه است؟

پناهندگانی که علاقه مند به زندگی و اقامت اوکراین هستند معمولا ترجیح می دهند در شهرها زندگی کنند چرا که پیدا کردن کار در شهر برای آنها راحت تر است.

6- هزینه های زندگی در اوکراین نسبت به ایران چگونه است؟

هزینه های زندگی در کشور اوکراین 22.39 درصد نسبت به ایران پایین تر است.

7- هزینه های اجاره منزل برای زندگی در اوکراین چگونه است؟

اجاره یک آپارتمان تمام مبله یک خوابه در یکی از مناطق خوب شهرهایی غیر از کیف، بین 250 تا 400 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. شهر کیف، به عنوان پایتخت شهر گران تری است.

8-وضعیت مسکن برای زندگی در اوکراین چگونه است؟

اتباع خارجی ای که به کشور اوکراین سفر میکنند متوجه خواهند شد که قیمت مسکن در این کشور حتی در شهر های بزرگ آن بسیار ارزان است. با این وجود خرید و اجاره ملک باید با دقت و احتیاط زیادی صورت بگیرد

9- هزینه های خرید ملک برای زندگی در اوکراین چگونه است؟

آپارتمان و خانه در کشور اوکراین در حال حاضر، متری 1300 دلار آمریکا قیمت گذاری شده است که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش قیمت داشته است

10- خرید ملک برای زندگی در اوکراین بیشتر در چه مناطقی رواج دارد؟

در حال حاضر، خریداران خارجی بیشتر بر خرید ملک در سه نقطه از این کشور متمرکز شده اند: پایتخت اوکراین، کیف، سواحل کریمین، منطقه ای توریست پذیر در سواحل دریای سیاه، و در کارپاتیان.

11- آداب و رسوم مردم برای زندگی در اوکراین چگونه است؟

آداب و رسوم اوکراین به شدت تحت تاثیر کلیسای ارتدوکس شرقی و سنت های اساطیر اسلاوی قرار گرفته است.

اسکرول به بالا