071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پرستاری در چک

تحصیل پرستاری در چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

جمهوری چک یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که سالانه دانشجویان خارجی به خصوص ایرانی به تحصیل در موسسات آن مشتاق هستند. دانشگاه هایی که کیفیت تحصیل مناسب را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و جالب است بدانید که تحصیلات به زبان چکی نیز رایگان می باشد. رشته پرستاری یکی از پرطرفدارترین ها بعد از پزشکی می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل پرستاری در جمهوری چک می پردازد:

  • شرایط تحصیل پرستاری در جمهوری چک
  • هزینه تحصیل پرستاری در جمهوری چک
  • درآمد پرستاران در جمهوری چک

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

شرایط تحصیل پرستاری در جمهوری چک

پرستاری شامل یک دوره تحصیلی سه ساله در چک است و پس از اتمام آن، فارغ التحصیلان برای کار در حرفه پزشکی مدارک تحصیلی را دریافت می کنند. تدریس این رشته به زبان انگلیسی و چکی ارائه می شود.دلیل اصلی اجرای این نوع برنامه تمایل به ایجاد یک برنامه آموزشی سازگار با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به اجرای مفهوم جدید مراقبت های پرستاری محور در مراقبت از فرد فعال در عمل در بیمارستان کمک خواهد کرد. در مراقبت های اولیه، به شیوه زندگی سالم جمعیت و پیشگیری از بیماری کمک خواهد کرد. محتوای برنامه های درسی تنظیم شده است تا دانشجویان با تمام دانش و مهارت های لازم برای ارائه حرفه یک پرستار عمومی که مسئولیت مراقبت های عمومی پرستاری را بر عهده دارد، آشنا شوند. دانش و مهارتهای حاصل از دانش آموزان در حین مطالعه مطابق با معیارهای صلاحیت اساسی است که در اسناد کمیسیون اروپا تعریف شده است. این شایستگی ها شامل موارد زیر می باشد: مراقبت از کودکان ، نوجوانان ، بزرگسالان و سالمندان با اختلالات بهداشتی حاد و مزمن و مشکلات جسمی و روانی. این بیماری همچنین شامل بیماران بستری و سرپایی است.

شرایط تحصیل پرستاری در جمهوری چک
شرایط تحصیل پرستاری در جمهوری چک

سپس پرستاران یاد می گیرند که چگونه از سلامتی افراد و گروه ها حفظ ، محافظت و حمایت کنند. استقلال و خودکفایی آنها در حوزه عملکردهای جسمی و روانی با توجه به تفاوتهای روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شیوه زندگی افراد معلول.مدت زمان آماده سازی حرفه ای سه سال و تعداد ساعات آماده سازی 4600 ساعت است که 2300 ساعت آن بخش عملی تحصیل است. در ترم های فردی واحدهای نظری و عملی می توانند تغییر کنند. محتوای این مطالعه از شهریه در موردسلامتی، افراد سالم و ارتباط آن با محیط های اجتماعی سرچشمه گرفته است. پرستاری بر روی کار مستقل پرستار در پیشگیری، مراقبت از رشد خودکفایی بیمار، مشتری و ارائه مراقبت های فردی از طریق روش فرایند پرستاری متمرکز است.مباحث موجود در برنامه درسی به سه گروه اجباری ، اجباری و اجباری انتخابی تقسیم می شوند. دانش آموزان می توانند لیستی از واحدهای دوره اجباری دانشکده را مطابق با منافع و تمرکز خودشان انتخاب کنند. اما آنها باید به تعداد مربوط به اعتبارات تعیین شده احترام بگذارند ، که باید در طول مطالعه این گروه از موضوعات بدست آورند. در طی دوره تحصیلی سه ساله ، دانشجویان باید 180 ECTS کسب کنند که از این تعداد 144 ECTS واحد دروس اجباری ، 18 ECTS واحد دوره اجباری دانشکده و 18 ECTS واحد دوره انتخابی هستند.دانش آموختگان می توانند از صلاحیت لازم برای به دست آوردن کار در مراکز درمانی سرپایی و بستری استفاده کنند. آنها صلاحیت های نظری و عملی را برای مدیریت تیم پرستاری ، تمرین خصوصی یا مدیریت آژانس های پرستاری خواهند داشت

هزینه تحصیل پرستاری در جمهوری چک

تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی می تواند 15000-10000 یورو سالانه می باشد و به زبان چکی می توانید رایگان تحصیل کنید.هزینه بلیط سفر در پراگ برای کسانی که بالای 26 سال هستند 550 CZK در هر مونت (22 یورو)، برای دانشجویان دارای کارت ISIC یا تأیید تحصیل 130 CZK (5 یورو) است.با استفاده از این بلیط سفر می توانید در طول ماه تعداد نامحدودی در انواع حمل و نقل سوار شوید. دانش آموزان همچنین برای دستورالعمل های بین المللی تا 50٪ تخفیف دارند.هزینه های زندگی در جمهوری چک برای اسکان دانشجویی در خوابگاه از 4500 تا 6000 CZK (180-250 یورو) است.هزینه اجاره آپارتمان یک اتاق در مرکز 560یورو، در حومه شهر – 11.000 (440 یورو) برای هر آپارتمان یک خوابه است. شما همچنین ممکن است یک آپارتمان بزرگ را با دوستان خود اجاره کنید، سپس متوسط قیمت اتاق 5000-6500 CZK (200-250 یورو) خواهد بود.مبلغی که برای غذا صرف خواهید کرد از 4000-8000 CZK در ماه متفاوت است. مقرون به صرفه ترین گزینه خرید محصولات و آشپزی در خانه (150-200 یورو) است.اگر ISIC دارید ، می توانید دو بار در منزا (اتاق غذاخوری دانشجویی) غذا بخورید، با هزینه متوسط ناهار / شام 2-3 یورو.میانگین مبلغ وعده ناهار در یک کافه / رستوران 200 CZK (8 یورو) است، گزینه ای لوکس برای کسانی که مایل به صرف بیش از 7000 CZK در هر ماه (280 یورو) هستند.

درآمد پرستاران در جمهوری چک

مراقبت های عمومی پرستاری در جمهوری چک را برای بیماران در بیمارستان، خانه سالمندان، بیمارستان و یا مراکز درمانی مشابه انجام می دهد و ارائه می دهد. مديران مطابق با تكنيك هاي تأييد شده پرستاري، داروها و درمان را تجويز كرده اند. تجهیزات را آماده می کند و در طول معالجه و معاینات بیماران به پزشک کمک می کند. بیمار را مشاهده می کند، شرایط و واکنش های قابل توجهی را ثبت می کند و سرپرست یا پزشک را از وضعیت بیمار و واکنش به داروها، درمان ها و حوادث قابل توجه مطلع می کند. به مجوز RN نیاز دارد.فردی که به عنوان پرستار در جمهوری چک کار می کند به طور معمول در هر ماه حدود 57400 CZK (2500 دلار) درآمد دارد. حقوق از 37800 CZK (پایین ترین میانگین) تا 113،000 CZK (4900 دلار) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق بالاتر است) است.این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغلهای مختلف پرستاری متفاوت است. اگر به حقوق یک شغل خاص علاقه دارید. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سالها تجربه شود، دستمزد بیشتر می شود.به طور کلی، کارکنان با تجربه از دو تا پنج سال به طور متوسط 32٪ بیشتر از افراد جوان در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند.افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال تمایل دارند به طور متوسط 36٪ بیشتر از افراد دارای پنج سال یا کمتر سابقه کار کسب کنند.افرادی که بیش از 10 سال سابقه کار دارند، حقوق برای 21٪ و کسانی که از 15 سال سابقه عبور کرده اند، 14٪ افزایش می یابد. این ارقام فقط به عنوان دستورالعمل ارائه می شوند. اگر یک عنوان شغلی را در یک زمان در نظر بگیرید، اعداد مهمتر می شوند.

درآمد پرستاران در جمهوری چک
درآمد پرستاران در جمهوری چک

پس از مطالعه مقاله بالا با شرایط تحصیل پرستاری و درآمد فارغ التحصیلان این رشته در جمهوری چک آشنا شدید. هزینه تحصیل رشته پرستاری و مبالغ مورد نیاز برای زندگی دانشجویی در چک بررسی شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پرستاری در جمهوری چک

1- هزینه تحصیل پرستاری در جمهوری چک چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشجو در رشته پرستاری جمهوری چک حدود 10000 دلار تا 15000 دلار می تواند متغییر باشد.

2- زبان تحصیل پرستاری در جمهوری چک چیست؟

زبان تحصیل چکی، انگلیسی و تعداد کمی به زبان های روسی و آلمانی هستند.

3- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل پرستاری در جمهوری چک چقدر است؟

هزینه زندگی در جمهوری چک به طور معمولی در حدود 400 تا 600 دلار در ماه می تواند باشد.

4- آیا دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل پرستاری معتبر است؟

بله دانشگاه های جمهوری چک از جایگاه بالایی برخوردارند.

5- آیا دانشگاه های جمهوری چک تحصیل پرستاری مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

بله بسیاری از موسسات کشور جمهوری چک مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

6- آیا در جمهوری چک می توان با ویزای دانشجویی کار کرد؟

بله به مدت محدود در هفته می توانید کار کنید و درآمد کسب کنید.

7- آیا بعد از تحصیل پرستاری می توان در جمهوری چک ماند؟

بله می توانید کار پیدا کرده و در کشور جمهوری چک بمانید.

8- آیا دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل پرستاری در رتبه بندی جهانی حضور دارند؟

بله بسیاری از دانشگاه های جمهوری چک مورد تایید سیستم های جهانی هستند و رتبه های خوبی را دارند.

9- آیا تحصیل پرستاری در جمهوری چک رایگان است؟

بله تحصیل به زبان چکی در این کشور رایگان می باشد.

10- آیا دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل پرستاری بورسیه تحصیلی دارند؟

بله بورسیه های مختلف دولتی و دانشگاه در جمهوری چک وجود دارد.

11- بازار کار رشته پرستاری در جمهوری چک چگونه است؟

پرستاری در جمهوری چک درآمد مناسبی داشته و تقاضای نیروی کار در این شغل مناسب است.

اسکرول به بالا