071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا

تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مزیت تحصیل در این کشور این است که شما قابلیت شرکت در دوره های زبان اسپانیایی با میزان پایین هزینه کالج در اسپانیا را به مدت یکسال  خواهید داشت. انتخاب دوره زبان داخل کشور اسپانیا شما را در رسیدن سریع تر به اهدافتان جهت پذیرش دانشگاه یاری میکند. با تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا شما به درک کاملی از نظریه های مهندسی عمران خواهید رسید که شما را در سطح بین المللی مطرح خواهد ساخت. آنچه مشاورین ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله ذکر کرده اند قطعا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهد داد، پس هیچ نکته ای را از دست ندهید.

دانشگاه های مهندسی عمران برای تحصیل در اسپانیا

کارشناسی مهندسی عمران مربوط به طراحی، آزمایش و برنامه ریزی سازه ها می باشد. مهندسان عمران با انواع مختلفی از سازه ها از جمله سدها، پل ها، جاده ها یا برجها در ارتباط هستند. دانش آموختگان مهارت های سازمانی، محیطی و فنی مورد نیاز این کار را خواهند داشت.

اسپانیا (اسپانیایی: España) کشوری متنوع است که شبه جزیره ایبری را با پرتغال در انتهای غربی دریای مدیترانه به اشتراک می گذارد. اسپانیا به دلیل داشتن ساکنانی خوش رفتار و سبک زندگی آرام، یک کشور عجیب در اروپا محسوب می شود. مدت زمان معمول دوره های دانشگاهی در اسپانیا 4 سال است، به جز پزشکی و مدارک دوتایی که 6 ساله هستند. مادرید و بارسلونا برای غذاهایش، زندگی شبانه پر جنب و جوشش، فرهنگ عامه و جشن های معروفی که دارد از شهرهای مشهور در اطراف جهان محسوب می شود.

مدرک مهندسی عمران، پس از اتمام مراحل تأیید، سال تحصیلی خود را شروع می کند و جایگزین تحصیلات مهندس فنی کارهای عمومی، تخصص در ساخت و سازهای عمرانی می شود. در سال 2016 این مدرک اعتبارنامه خود را تمدید کرد.

با داشتن این مدرک واجد شرایط انجام فعالیت های حرفه ای مهندس فنی کارهای عمومی خواهید بود(دستور CIN / 307/2009، 9 فوریه، که با استفاده از آن الزامات لازم جهت تایید صلاحیت های دانشگاه رسمی واجد شرایط برای انجام فعالیت حرفه ای مهندس فنی آثار عمومی تعیین شده اند، BOE 18/2/2009). برنامه درسی این دوره شامل 240 واحد ECTS اروپایی است که در طی 4 سال تحصیلی توزیع می شود و هر دوره شامل 60 واحد می باشد.

پرونده پذیرش

داشتن یک پیش زمینه مستحکم در موضوعات پایه علمی بسیار اهمیت دارد. بنابراین اصل مدرک کارشناسی در فناوری و به عنوان جایگزین دوم مدرک طبیعت و علوم بهداشتی یا اصل چرخه سازنده آموزش حرفه ای ساختمان سازی و شاخه کار های عمرانی توصیه می شود.

 سایر خصوصیات مطلوب:

  • علاقه به ریاضیات و فیزیک و سهولت محاسبه
  •  مهارت های کامپیوتری
  • توانایی تجزیه و تحلیل و سنتز، و درک و تدوین مدلهای انتزاعی از جنبه های خاص
  •  حس کاربردی از سازمان و روش و توانایی کار تیمی
  • داشتن دید مکانی و توجه به جزئیات و مهارت های خوب دستی
  • ذهنیت باز برای تغییر محتوا، علاقه به فن آوری های جدید، ظرفیت نوآورانه در مواجهه با پیشرفت های فناوری و علاقه به تحقیق.
  •  دانش زبان دوم (انگلیسی).
  • خروجی های دانشگاهی و حرفه ای
  • نتایج دانشگاهی

پس از اتمام دوره مهندسی عمران، پیشنهاد می کنیم در صورت علاقه به تخصص بیشتر، در یکی از دوره های کارشناسی ارشد زیر در دانشگاه USAL تحصیل کنید:

  • ژئو تکنولوژی نقشه برداری در مهندسی و معماری
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته داده های چند متغیره و فیزیک هسته ای بزرگ داده
  • فیزیک و فناوری لیزر
  • سیستم های هوشمند
  • ESO و مدرس لیسانس، آموزش حرفه ای و آموزش زبان
  • گردش حرفه ای
  •  این مدرک شما را قادر می سازد که در حرفه مهندس فنی کارهای عمومی فعالیت کنید.

 USAL درج حرفه ای شما را تسهیل می کند. پیوندهای مورد علاقه:

  • جهت گیری حرفه ای
  •  آموزش برای اشتغال
  • تبادل اشتغال
  • مشاوره در زمینه ایجاد مشاغل
  • تمرین برای دانش آموزان
  •  تمرینات برای فارغ التحصیلان
هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در دانشگاه های اسپانیا
هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در دانشگاه های اسپانیا

مهندسان عمران در برنامه ریزی، طراحی، ساخت و نگهداری از محیط فیزیکی اطراف ما، از جمله ساختمان ها و سازه ها، سازه ها دفاعی در برابر سیل و برنامه های آبرسانی، نقش اساسی دارند. برنامه مهندسی عمران دوره مدرک محور بسیار مورد توجهی در یکی از دانشگاه های برتر در این زمینه به شما ارائه می دهد و شما را برای فرصت های شغلی هیجان انگیز آینده در زمینه طراحی و کار با محیط های ساخته شده و طبیعی آماده می کند.

مزیت اضافه شده بر این دوره مهندسی عمران MEng به همراه یک سال تحصیل در اسپانیا این است که شما زبان اسپانیایی را به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی سه سال اول یاد می گیرید و چهار سال را صرف تحصیل در رشته مهندسی در یک دانشگاه همکار در خارج از کشور پیش از بازگشت به کاردیف برای سال پنجم می کنید.  انتخاب دوره مدرک محور MEng نسبت به BEng کوتاه تر مسیری سریعتر و مستقیم تر در راستای کسب مدرک مهندسی دارای مجوز می باشد.

 شما می توانید درک کاملی از تئوری مهندسی عمران کسب نمایید که با استفاده از برنامه های کاربردی دوره های آزمایشگاهی و کار تحقیقاتی، دوره های میدانی و کلاسهای طراحی، پشتیبانی می شود و این امکان را برای شما فراهم می کند تا حرفه خود را در هر زمینه از صنعت مهندسی عمران توسعه دهید.

هزینه های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی

به طور کلی اسپانیا کشوری مقرون به صرفه است، جایی که دانشجویان بین المللی نباید فشار مالی را احساس کنند. اگر مادرید یا بارسلونا که عنوان گرانترین شهرهای اسپانیا را به خود اختصاص داده اند را انتخاب کنید، برای تمام هزینه های ماهانه خود به حدود 1000 یورو نیاز دارید. اما همچنین می توانید با بودجه کم 800 یورو در ماه نیز زندگی خود را مدیریت کنید. از طرف دیگر، در شهرهایی مانند والنسیا، سویا یا کادیز می توانید از هزینه های ارزان تر زندگی، به طور متوسط 600-900 یورو در ماه، لذت ببرید.

هزینه خوابگاه دانشجویی

گزینه های اصلی مسکن دانشجویان در اسپانیا عبارتند از:

  • اقامتگاه های دانشجویی – قیمت آن ها از 360 تا 650 یورو در ماه متغیر است.
  •  اجاره آپارتمان – میزان اجاره بین 450 تا 700 یورو در ماه است.
  • اجاره آپارتمان در مادرید و بارسلونا – حدود 900 تا 1200 یورو در ماه هزینه دارد.
  • اقامت خانگی – هزینه اقامت حدود 700.800 یورو در ماه است که با وعده های غذایی همراه است.

 بیشتر دانشجویان در اسپانیا ترجیح می دهند خوابگاه دانشجویی یا یک طبقه را به اشتراک بگذارند تا هزینه پایین تر و زندگی اجتماعی تری داشته باشند.

تحصیل دکترای رشته مهندسی عمران در اسپانیا

دکترای مهندسی عمران شما را برای مشاغل تحقیقاتی مهندسی عمران در بخش خصوصی و همچنین تدریس در سطح دانشگاه آماده می کند. شما می توانید رشته تحصیلی خود را در هر یکی از این رشته ها محدود کنید؛ مصالح ساختاری و مهندسی، ژئوتکنیک و مهندسی ژئولوژیک، مهندسی منابع محیطی و آب یا مهندسی و مدیریت سیستم های زیرساخت شهری.

اسپانیا (اسپانیایی: España)، کشوری متنوع است که شبه جزیره ایبری را با پرتغال در انتهای غربی دریای مدیترانه به اشتراک در می آورد. اسپانیا به دلیل ساکنان مهربان و سبک زندگی آرام، یک کشور شگفت انگیز در اروپا محسوب می شود. مدت زمان معمول دوره های دانشگاهی در اسپانیا 4 سال است، به جز پزشکی و مدارک دوگانه که 6 سال هستند. مادرید و بارسلونا برای غذاهای محلی، زندگی شبانه پر جنب و جوش، و فرهنگ و جشن های فولکلور مشهور در میان شهرهای جهان شناخته شده اند.

برنامه دکتری مهندسی عمران توسط ETS مهندسان راه، کانال ها و بنادر دانشگاه کورونا (University of Coruña) برگزار می شود و در آن بخش های روش های ریاضی و نمایندگی و فناوری ساخت و ساز شرکت می کنند. این برنامه جایگزین برنامه ای با همین نام است، که توسط RD 1393/2007 اداره می شود، که در قطعنامه 6 اکتبر 2011 توسط دبیرخانه عمومی دانشگاه ها متمایز شد. ETS ICCP از UDC تنها مرکز سیستم دانشگاهی جامع خودمختار گالیسیا است، که در آن مطالعات کارشناسی ارشد در زمینه مهندسی عمران تدریس می شود. برنامه فعلی دکترا در مهندسی عمران نیز در حوزه دانشگاه خود در سیستم جامع دانشگاهی خودمختار گالیسیا بی نظیر است.

علت تحصیل در این رشته تحصیلی

مهندسی عمران یکی از مهمترین بخش های اقتصاد اسپانیا است که در آن شرکت های چند ملیتی با سرمایه و کادرهای پیشرو از این کشور جزء رقابتی ترین، سودآورترین و از لحاظ فنی و پیشرفته ترین شرکت های دنیا محسوب می شوند. این موقعیت ممتاز به دلیل آموزش های سنتی است كه در مدارس بزرگ مهندسی و نیز تعهد دائمی مهندسان به تحقیق، توسعه و نوآوری در بالاترین سطح انجام می شود. همانطور که مشهور است، کارهای عالی مهندسی عمران بسیار پیچیده است و بودجه های بسیار مهمی دارند، بنابراین سرمایه گذاری برای تحقیق در این زمینه از لحاظ سودآوری و توانایی مقابله با چالش های بلندپروازانه بازده بسیار بالایی دارد.

شرایط کار رشته مهندسی عمران در اسپانیا

برنامه ها، طرح ها و نظارت بر پروژه های مهندسی عمران مانند فرودگاه ها، پل ها، ساختمان ها، کانال ها، سدها، بندرها، سیستم های آبیاری، خطوط لوله، نیروگاه ها، راه آهن، جاده ها، سیستم فاضلاب، تونل ها و آبرسانی در زمینه مهندسی عمران قرار می گیرند. گزارش ها، نقشه ها، نقشه کشی ها، برنامه های کاری، آزمایش ها و عکس های هوایی در ترکیب خاک، زمین، خصوصیات هیدرولوژیکی و دیگر داده های توپوگرافی و زمین شناسی را برای برنامه ریزی و طراحی پروژه تجزیه و تحلیل می کند. هزینه را محاسبه کرده و امکان سنجی پروژه را بر اساس تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، استفاده از دانش و تکنیک های مهندسی و ریاضیات پیشرفته تعیین می کند.

حقوق مهندس عمران در اسپانیا بین 1،429 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 4375 یورو در ماه (حداکثر حقوق) است. متوسط حقوق 2.887 یورو در ماه است، به این معنی که نیمی از (50٪) افرادی که به عنوان مهندس عمران مشغول به کار هستند کمتر از 2887 یورو درآمد دارند؛ در حالی که نیمی دیگر بیش از 2887 یورو درآمد دارند. مبلغ متوسط، ارزش میانی دستمزد را نشان می دهد. به طور کلی، شما می خواهید در سمت راست نمودار باشید، که این گروه بیشتر از متوسط حقوق درآمد دارند.

شرایط کار رشته مهندسی عمران در اسپانیا
شرایط کار رشته مهندسی عمران در اسپانیا

از لحاظ نزدیکی با متوسط حقوق، دو ارزش وجود دارند: صدک های 25 و 75. با خواندن نمودار توزیع حقوق و دستمزد، 25٪ افرادی که به عنوان مهندس عمران مشغول به کار هستند کمتر از 1942 یورو درآمد دارند؛ در حالی که 75٪ از آنها بیش از 1942 یورو درآمد دارند. همچنین بر اساس نمودار، 75٪ افرادی که به عنوان مهندس عمران مشغول به کار هستند، کمتر از 3،413 یورو درآمد دارند در حالی که 25٪ بیشتر از 3413 یورو درآمد دارند.

میزان تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق شما است. طبیعتا هرچه تجربه کاری شما بیشتر باشد، دستمزد بیشتری دریافت می کنید. حقوق مهندس عمران را بر اساس سطح تجربه تقسیم کرده اند. یک مهندس عمران با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 1،665 یورو در ماه کسب می کند. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 2،077 یورو در ماه کسب کند، 25٪ بیشتر از کسی که تجربه کمتر از دو سال داشته باشد. به همین ترتیب، یک سطح تجربه بین پنج تا ده سال با حقوق 2،666 یورو در ماه است، 28٪ بیشتر از یک فرد با دو تا پنج سال تجربه است.

علاوه بر این، مهندسان عمران که تجربه آنها در هر تخصصی بین ده تا پانزده سال است حقوق معادل 2،990 یورو در ماه دریافت می کنند، 12٪ بیشتر از یک شخص با پنج تا ده سال تجربه. اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، پس دستمزد پیش بینی شده 3580 یورو در ماه، 20٪ بیشتر از یک شخص با ده تا پانزده سال تجربه است. در نهایت، کارمندان با بیش از بیست سال تجربه حرفه ای در هر ماه 4،139 یورو دستمزد دریافت می کنند، 16٪ بیشتر از افرادی که پانزده تا بیست سال تجربه دارند.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای رشته مهندسی عمران

  1. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (Polytechnic University of Catalonia)
  2. دانشگاه سویل (University of Seville)
  3. دانشگاه زاراگوزا (University of Zaragoza)
  4. دانشگاه کارلوس III مادرید (Universidad Carlos III de Madrid)
  5. دانشگاه گرانادا (University of Granada)
  6. دانشگاه استان باسک (University of the Basque Country)
  7. دانشگاه کاستیا لا مانچا (University of Castilla-La Mancha)
  8. دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona)
  9. دانشگاه ویگو (University of Vigo)
  10. دانشگاه کامپوستلا سانتیاگو (University of Santiago of Compostela)
  11. دانشگاه کمپلوتنسه مادرید (Complutense University of Madrid)
  12. دانشگاه دولتی ناوارا (Universidad Pública de Navarra)
  13. دانشگاه مالاگا (Universidad de Málaga)
  14. دانشگاه وایادولید (Universidad de Valladolid)
  15. دانشگاه جعمه I؛(Universitat Jaume I)
  16. دانشگاه روویرا ویرجیل (University of Rovira i Virgili)

از نظر متخصصین مهاجرت موسسه میرداماد، تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا شامل سلسله مراتبی است که باید برای رسیدن به هدف تحصیلی خود و مهاجرت به اسپانیا پشت سر بگذارید پس نگران نباشید و با تجربه ما در این موسسه اقدامات خود را شروع کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا

1- آیا دانشجویان تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا می توانند کار کنند؟

دانشجویان مهندسی عمران در اسپانیا می توانند 20 ساعت در هفته با ویزای دانشجویی خود کار کنند.

2- آیا تحصیل مهندسی عمران در اسپانیا گران است؟

هزینه شهریه براساس موسسه متفاوت است، با این وجود به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که میانگین شهریه مهندسی عمران در اسپانیا حدود 1000 یورو در هر ترم باشد.

3- آیا دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی رشته مهندسی عمران را ارائه می دهند؟

در برخی از دانشگاه های تحصیلی اسپانیا در بعضی از مقاطع تحصیلی ممکن است بتوانید در رشته مهندسی عمران به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

4- آیا تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا رایگان است؟

به طور معمول دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا باید هزینه تحصیل را پرداخت نمایند.

5- هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان چقدر است؟

هزینه زندگی در اسپانیا بسته به منطقه زندگی و سبک زندگی متقاضی دارد. به طور کلی باید هزینه ای بین 700-900 یورو را در نظر داشته باشید.

6- آیا کشور اسپانیا برای تحصیل مهندسی عمران گزینه مناسبی است؟

کشور اسپانیا دارای دانشگاه های باکیفیت و معتبراست. همچنین مدارک اعطا شده مهندسی عمران توسط اکثر دانشگاه های اسپانیا مورد تایید سراسر جهان است.

7- آیا کشور اسپانیا ویزای همراه می دهد؟

کشور اسپانیا از جمله کشور هایی است که به متقاضیان ویزای همراه می دهد.

8- آیا می توانم در ابتدا برای کالج های زبان اسپانیایی اقدام نمایم؟

بله، کشور اسپانیا به شما اجازه می دهد تا در دوره یکساله زبان اسپانیایی این کشور شرکت نمایید.

9- آیا با داشتن ویزای تحصیلی کشور اسپانیا، می توانم به کشور های اروپایی دیگر سفر کنم؟

بله، کشور اسپانیا کشور اتحادیه اروپا است و با داشتن ویزای دانشجویی کشور اسپانیا می توانید بدون دریافت ویزا به کشور های اروپایی دیگر سفر کنید.

10- آیا می توانم پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا بمانم؟

پس از فارغ التحصیلی رشته مهندسی عمران می توانید در صورت پیدا کردن کار، در این کشور بمانید.

11- آیا دانشگاه های مهندسی عمران اسپانیا محدودیت سنی دارد؟

برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا بهتر است دارای شرایط سنی مناسبی باشید.

نظرات کاربران

  • توسط سپنتا
    تاریخ: اردیبهشت 13, 1398
    نفر
    نفر

    سلام، برای هر دانشگاه اروپایی که بخواییم تحصیلی اقدام کنیم در هر مقطعی، مدرک دیپلم لازمه که ترجمه بشه؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 14, 1398
      نفر
      نفر

      سلام مدرک دیپلم نشانه تایید 12 سال تحصیلات شما می باشد و بصورت تکمیلی باید گواهی اصل و ریز نمرات آن ترجمه و ارائه میگردد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا