071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته اتحادیه اروپا می باشد که عضویت پیمان شینگن را نیز دارد. آب و هوای مناسب و مردمانی خونگرم از شاخص های این کشور می باشد. موسسه مهاجرتی میرداماد اطلاعات مورد نیاز در رابطه با تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا و شرایط تحصیل در ایتالیا را در این مقاله آورده است.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

هدف اصلی از تحصیلات عالی تربیت بدنی، آموزش پرسنل مجرب برای کار در زمینه تربیت بدنی و ورزش می باشد. مربیان در کشور ایتالیا از فن آوری به روز آموزشی استفاده می کنند و در این کشور برای این امر یک پایگاه مجهز و دانشکده تحقیقات و آموزش تعبیه شده است. پروژه های دیگر که از بالاترین اهمیت برخوردارند، عبارت است از :

آموزش ورزشکاران برای تیم ملی ایتالیا در رشته های ورزشی و همچنین تضمین سازگاری اجتماعی آن ها پس از اتمام فعالیت ورزشی و ایجاد مشارکت اجتماعی در دولت، شهرداری و مقامات سازمانی که کار در ورزش را برای بهبود حوزه تربیت بدنی انجام می دهند.

دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا از موسسات آموزش عالی تربیت بدنی می توانند در فعالیت های زیر تخصص پیدا کنند: فن آوری آموزشی در دو و میدانی، رویدادهای ورزشی، شنا، اسکی و بیاتلون، نظریه و متد تربیت بدنی، مدیریت در زمینه تربیت بدنی و ورزش و عکس العمل فیزیکی.

دانشکده تربیت بدنی شامل 86 استاد (از جمله 6 اساتید دکترا)، 16 کاندید علوم، سه نفر از داوطلبان تربیت بدنی افتخاری و 30 کارشناس ارشد دارای گواهی USSR می باشد. در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برندگان تیم ملی از بازی های المپیک و همچنین دیگر مسابقات اروپایی و جهانی نیز حضور دارند.

موسسات ایتالیا به طور مداوم منابع خود را برای نیازهای آموزشی، پژوهش و فعالیت های ورزشی دانشجویان به روز رسانی می کنند. از جمله این اقدامات به روز رسانی ساختمان دانشگاهی و تاسیس یک اردوگاه ورزش های تفریحی می باشد. همه امکانات ورزشی با تجهیزات لازم برای انجام جلسات آموزشی و مسابقات فراهم شده است. پنج بخش در موسسات تربیت بدنی وجود دارد: وزارت ورزش رشته ها، بخش اسکی، وزارت تربیت بدنی و ورزش، وزارت آموزش و پرورش فیزیکی، و مرکز برای نظریه بهداشت و تربیت بدنی گروه سابق آموزش.

شرایط ورود در محدوده سطح A یا BTEC دیپلم DDM-DMM می باشد. پیشنهادات مشروط این موسسات به طور معمول در این محدوده قرار می گیرند. به طور کلی اگر نمرات شما بالای این محدوده باشد، برای شرکت در این دوره به شما پیشنهاد داده می شود. همچنین اگر نمرات پیش بینی شما پایین تر از این محدوده باشد و دارای نمره GCSE خوب (یا معادل آن) و یا دستاوردهای غیر دانشگاهی مرتبط باشید، ممکن است شما بتوانید پذیرش را دریافت کنید.

همچنین برای تحصیل در رشته تربیت بدنی ایتالیا میبایست نمره کلی آیلتس حداقل 6.0 (نمره کسب شده در مهارت نوشتن 6.0 و حداقل 5.5 در بخش های دیگر) باشد.

اگر علاقمند به تحصیل پزشکی در ایتالیا هستید می توانید مقاله مربوط به آن را در سایت میرداماد مطالعه فرمایید.

شرایط تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا
شرایط تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید بدانید که دانشگاه های دولتی این کشور شهریه خود را براساس مقطع و دوره تحصیلی تعیین می کنند. میانگین شهریه، حدود 850 و 1000 یورو در سال تحصیلی می باشد. همچنین شهریه در دانشگاه های معتبر دولتی ایتالیا ممکن است بیش از 1000 یورو در سال تحصیلی باشد.

در بیشتر مؤسسات آموزش عالی، دانشجویان اتحادیه اروپا از شهریه پایین تر در مقایسه با دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بهره مند می شوند و برخی از دانشگاه های دولتی ایتالیا این شهریه را بر اساس درآمد والدین دانشجویان تعیین می کنند.

دانشگاه های خصوصی در ایتالیا معمولاً شهریه بالاتری را در مقایسه با دانشگاه های دولتی دریافت می کنند و بیشتر آنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا شهریه های یکسانی دارند. متوسط شهریه در دانشگاه های خصوصی از 6000 تا حدود 20،000 یورو در سال تحصیلی را شامل می شود.

هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه کلی زندگی دانشجویان بین المللی در ایتالیا بین 700 تا 1000 یورو در ماه است، این هزینه ها شامل: محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی، مسافرت های محلی و یا سرگرمی می باشد.

زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم را انتخاب کردید، در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا، کمی گران تر است. متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در این شهرهای دانشجویی در ایتالیا به صورت زیر است:

  • بولونیا: حدود 750 – 1100 یورو در ماه
  • فلورانس: حدود 850 – 1300 یورو در ماه
  • میلان و رم: بین 850 تا 1450 یورو در ماه

هزینه های محل اقامت در ایتالیا

در کل هزینه های ماهانه دانشجویان اتحادیه اروپا معمولاً حدود 35٪ برای محل اقامت، 9٪ برای حمل و نقل و حدود 12٪ برای شهریه را شامل می شود. هزینه محل اقامت در ایتالیا در محدوده 250 – 350 یورو در ماه است.

به طور متوسط، در اینجا قیمت هایی که دانشجویان صرف هزینه محل اقامت می کنند، بسته به نوع مسکن مشخص می شود. هزینه ها به صورت حدودی برای:

  • دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند: 400 یورو در ماه
  • دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی زندگی می کنند: 250- 300 یورو در ماه
  • دانشجویانی که با همسر یا فرزندان خود زندگی می کنند: حدود 200 یورو در ماه می باشد.

تحصیل مقطع دکترای رشته تربیت بدنی در ایتالیا

آموزش تربیت بدنی در مقطع دکتری شامل اهداف و انگیزه های زیر می باشد:

  • ارائه برنامه بسیار دقیق آکادمیک در سطح تحقیقات تحصیلات تکمیلی و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی
  • آموزش دانشجویان در تمام زمینه های تحقیق و ارزیابی انتقادی، از جمله روش تحقیق، بررسی انتقادی و اخلاقیات
  • آموزش مهارت های لازم برای تحقیق در زمینه های حرفه ای
  • آموزش های مناسب که به دانشجویان این امکان را می دهد تا تحقیقات ترجمه ای انجام دهند که در سطح ملی و بین المللی دارای اهمیت است.

واحدهای درسی رشته تربیت بدنی ایتالیا در مقطع دکتری

دانشجویان علاوه بر شروع پروژه تحقیقاتی خود، باید واحدهای زیر را نیز بگذرانند:

  • واحدهای روش تحقیق (9 واحد درسی): این واحدها ممکن است از طیف وسیعی از واحدهای تحقیقاتی در دانشکده انتخاب شوند.
  • واحدهای اختیاری (9 واحد درسی): این واحدها از طیف وسیعی از واحدهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه انتخاب می شوند.
  • واحدهای اصلی: مقدمه تحصیلات دکترا یکپارچگی تحقیقات، ورود به جامعه دانشگاهی، کارگاه های مهارت های تحصیلات تکمیلی و نمونه کارهای حرفه ای می باشد.
  1. معمولا 3 واحد اصلی طی دو سال اول یعنی مرحله 1 دوره ساختاری تدریس می شود.
  2. دانشجویان پژوهشگر می توانند از همان ابتدا در کارگاه ها حضور داشته باشند.
  3. در سال چهارم دانشجویان پژوهشگر برای کارگاه های آموزشی ثبت نام و نمونه کارهای خود را ارسال می کنند، یعنی وارد مرحله 2 دوره ساختاری می شوند.

دکترای ساختار یافته رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی 5 سال به صورت نیمه وقت و تمام وقت طول می کشد. برای اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی در دانشگاه های ایتالیا معمولا متقاضیان باید دارای مدرک افتخاری یا معادل آن در رشته مرتبط با حوزه تحقیقاتی خود باشند. شرایط ورود برای متقاضیان با مدارک کارشناسی ارشد متفاوت است.

شرایط کاری تربیت بدنی در ایتالیا
شرایط کاریتربیت بدنی در ایتالیا

شرایط کاری رشته تربیت بدنی در ایتالیا

مربیان تربیت بدنی برای بهبود عملکرد، تسکین درد و پیشگیری از ناتوانی، فیزیوتراپی را به بیمارانی که از آسیب دیدگی یا بیماری های عضلانی، اعصاب، مفاصل و استخوان رنج می برند، ارائه می دهند. آنها تعيين وقت فیزیوتراپی، نسخه پزشک، وضعيت بيمار و سوابق پزشكی را مورد بررسی قرار می دهند. برنامه های درمانی بر اساس ارزیابی اطلاعات بیمار نوشته می شوند.

قدرت بیمار، بهبود حرکت، ادراک حسی، ظرفیت و توانایی های عملکردی و راندمان سیستم تنفسی و گردش خون بیمار ارزیابی و آزمایش می شوند و یافته های بدست آمده برای توسعه یا اصلاح برنامه های درمانی را ثبت می کنند.

همچنین تمرینات دستی برای بهبود و حفظ عملکرد مدیریت می شوند. مربیان به بیماران دستور عمل های لازم و انگیزه کافی را می دهند و آنها را در انجام فعالیت های فیزیکی متعدد از جمله تمرینات غیر یدی، فعالیت های عملکردی حرکتی، فعالیت های روزمره و استفاده از وسایل کمکی مانند چوب دستی، عصا و پروتزها یاری می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای کار ایتالیا را مطالعه نمایید.

درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در ایتالیا

به طور میانگین درآمد مربی تربیت بدنی در ایتالیا 61639 دلار است و حدود 25% آنها 60530 دلار و 75% مربیان 62725 دلار درآمد دارند، که 10% افراد بیش از 63738 دلار حقوق می گیرند. پاداش نیز شامل حقوق پایه، سهام و عیدی می شود.

میانگین حقوق فیزیوتراپیست در ایتالیا 45666 یورو در سال و 22 یورو در ساعت است. همچنین متوسط طیف حقوق فیزیوتراپیست بین 32259 تا 56535 یورو می باشد. توجه داشته باشید که مدرک دکترا بالاترین سطح تحصیلی یک فیزیوتراپیست است. این تجزیه و تحلیل ها براساس داده های میزان حقوق است که به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس ایتالیا جمع آوری شده است.

اطلاعات مربوط به میزان حقوق و پاداش بر اساس بررسی های حقوقی است که توسط ERI انجام شده است. هزینه داده های نیروی کار در سری Assessor براساس داده های واقعی فروش مسکن از منابع تجاری در دسترس به علاوه نرخ اجاره، قیمت بنزین، مواد مصرفی، حق بیمه مراقبت های پزشکی، مالیات بر دارایی، نرخ مؤثر مالیات بر درآمد و غیره می باشد. به طور کلی میانگین حقوق ساعتی، 22 یورو است و همچنین میانگین پاداش نیز حدود 776 یورو است.

دانشگاه های تربیت بدنی در ایتالیا
دانشگاه های تربیت بدنی در ایتالیا

بهترین دانشگاه های تربیت بدنی ایتالیا

در زیر لیست بهترین دانشگاه های تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا را برای شما آورده ایم:

  • دانشگاه کاسینو
  • موسسه دانشگاهی علم موتور
  • دانشگاه اودین
  • دانشگاه فورو ایتالیکو رم
  • موسسه تربیت بدنی

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در رشته تربیت بدنی در ایتالیا و شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا به صورت حضوری به دفاتر ما در شیراز و تهران مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

1- هزینه تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های دولتی از 850-1000 یور متغییر است. تحصیل تربیت بدنی در دانشگاه های خصوصی بیشتر است.

2- هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه دانشجویی در ایتالیا حدود 700-1000 یورو متغییر است.

3- آیا دانشجویان تربیت بدنی در ایتالیا می توانند با خود همراه ببرند؟

خیر، کشور ایتالیا به دانشجویان هیچ رشته ای اجازه بردن همراه نمی دهد.

4- آیا دانشگاه های تربیت بدنی در ایتالیا خوابگاه به دانشجویان ارائه می دهد؟

بسته به دانشگاه انتخابی متقاضیان متفاوت است. اکثر دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان تربیت بدنی خود محل اقامت ارائه می دهد.

5- آیا دانشجویان تربیت بدنی ایتالیا می توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند؟

دانشجویان تربیت بدنی در ایتالیا بسته به شرایط زندگی خود می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

6- آیا برای تحصیل تربیت بدنی در دانشگاه های ایتالیا نیاز به قبولی در آزمون ورودی است؟

شرایط پذیرش هر دانشگاه به نسبت دانشگاه های دیگر متفاوت است. ممکن است برخی از دانشگاه ها مصاحبه و معاینه بدنی انجام دهند.

7- شرایط کاری پس از تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا چگونه است؟

فارغ التحصیلان تربیت بدنی در ایتالیا می توانند در بخش های متفاوتی مانند فیزیوتراپی، مراکز درمانی و غیره کار کنند.

8- آیا فارغ التحصیلان تربیت بدنی می توانند در ایتالیا بمانند؟

فارغ التحصیلان تربیت بدنی می توانند در صورت پیدا کردن کار در ایتالیا بمانند.

9- بهترین دانشگاه های تربیت بدنی در ایتالیا کدامند؟

تعدادی از دانشگاه های برتر ایتالیا عبارتند از: موسسه دانشگاهی علم موتور، دانشگاه اودین، دانشگاه فورو ایتالیکو رم و موسسه تربیت بدنی.

10- تحصیل تربیت در ایتالیا به چه زبانی است؟

تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا بسته به مقطع تحصیل شما متفاوت است و می توانید به زبان ایتالیایی و انگلیسی صحبت کنید.

11- آیا دانشجویان تربیت بدنی در ایتالیا می توانند حین تحصیل کار کنند؟

بله، دانشجویان تربیت بدنی در ایتالیا می توانند حین تحصیل 20 ساعت در هفته کار کنند.

نظرات کاربران

  • توسط H
    تاریخ: دی 9, 1400
    نفر
    نفر

    سلام آیا کورس های تحصیلی رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی هست یا ایتالیایی؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 9, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      تحصیل در تعدادی از دانشگاه های خصوصی نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

  • توسط سحرزارعی
    تاریخ: مهر 24, 1401
    نفر
    نفر

    ببخشید ی سوال
    ترییت بدنی بورس و ازمون نداره ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 25, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بورسیه استانی ایتالیا به تمامی رشته های تحصیلی تعلق می گیرد.

  • توسط آراز
    تاریخ: آذر 15, 1401
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید، میشه به حای ازمون ایلتس زبان ایتالیایی رو در حدb2بخونیم و اقدام کنیم برای مهاجرت؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: آذر 16, 1401
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      بله، می توانید تحصیل به زبان ایتالیایی را انتخاب نمایید و مدرک زبان ایتالیایی B2 را ارائه دهید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا