071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اسپانیا از جمله کشورهایی می باشد که خدمات معماری عالی را در اختیار اشخاص قرار می دهد و به عنوان یکی از محبوب ترین مقصد های جهان برای بازدید شناخته می شود. این در حالیست که کشور اسپانیا در شبه جزیره ایبرین واقع است و تاریخ فرهنگی طولانی و غنی را به خود اختصاص داده است و از انواع مختلفی از زمین ها، سواحل، مراتع، کوه ها و مناطق کویری دیگر تشکیل شده است.

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا از مزایای آموزشی خوبی برخوردار است که دانشجویان بین الملل را ترغیب به اخذ پذیرش می کند. ادامه مطلب را با نظر کارشناسی، متخصص مهاجرت موسسه حقوقی میرداماد بخوانید و پیشرفته ترین شهر اسپانیا را انتخاب کنید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

مقطع کارشناسی در رشته حقوق

از زمان تاسیس اولین موسسات دانشگاهی در قرون وسطی تا کنون، رشته حقوق از جایگاه بسیار والایی در دانشگاه ها برخوردار بوده است. برای قرن ها این رشته یکی از اصلی ترین رشته هایی بود که در مراکز آموزشی کل اروپا دانش مرتبط با آن تولید، منتقل و جداسازی میشد. علاوه بر آن، افزایش تدریجی و تنوع در تعداد رشته های علمی که در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه ها طی دهه های اخیر تدریس شده اند، از اهمیت رشته حقوق نکاسته است. در حقیقت، این رشته در دنیای امروز از جمله آموزشات ضروری و لازم محسوب میشود؛ نه تنها برای مشاغل مرتبط با قانون ( وکیل ها، قاضی ها، دادستان ها، عریضه نویسان و غیره) بلکه برای دسترسی به دامنه وسیعی از مشاغل که با خدمات عمومی و یا سایر بخش های مرتبط با فعالیت های حرفه ای مانند تجارت، مشاوره و یا حتی سیاست سر و کار دارند.

مقطع کارشناسی ارشد در رشته مطالعات حقوق

مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق آموزشات تخصصی و حرفه ای لازم برای قبولی متقاضیان در آزمون ملی پروانه وکالت را به آنها ارائه میکند. در این مقطع تحصیلی دانشجویان یاد می گیرند که: اطلاعات و اسناد قانونی را تحلیل کنند. مدارک قانونی را پیش نویس کرده و به صورت شفاهی خود را ابراز کنند و با استفاده از قوانین و عبارتهای حقوقی از نقطه نظر خود دفاع کنند. با حقوق اخلاقی خود آشنا میشوند و در خصوص روابط حرفه ای وکیل با موکل و سایر افراد، مانند کادر دادگاه یا مسئولین و یا ارتباط با سایر همکاران خود اطلاعاتی کسب میکنند. همچنین به استفاده از تکنیک های عملی برای به کارگیری قوانین و مشاوره دادن به موکل می پردازند و تکنیک های مباحثه و حل تضاد های موجود را می آموزند.

شرایط اخذ پذیرش:

برای تحصیل در رشته حقوق در کشور اسپانیا لازم است که به زبان اسپانیایی مسلط باشید و یا زبان های محلی این کشور را بدانید ( مانند کاتالان و زبان های محلی کاتالونیا) بسیاری از دانشگاه ها در کنار دروس رشته تحصیلی دانشجویان، دوره های تابستانه آماده سازی زبان و دوره های فشرده یا ترمیک زبان انگلیسی برگزار می کنند. در صورتی که تمایل داشته باشید نیز می توانید در کلاس های خصوصی به یادگیری این زبان بپردازید. دیپلم ها و مدارک زبان اسپانیایی به عنوان زبان خارجی (DELE) از جمله مدارک رسمی و مورد تایید برای اثبات تسلط به زبان اسپانیایی به حساب می آیند. مدرک DELE از طریق موسسات Cervantes به شما اعطا میگردد.

  • فتوکپی کارت شناسایی اسپانیایی، پاسپورت یا کارت اقامت
  • فرم رسمی درخواست تایید که مشخصات شما، رشته تحصیلی و جزئیات رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید در آن ذکر شده باشد ( بسیاری از دانشگاه ها به شما این اجازه را میدهند که این فرم را به صورت آنلاین دریافت نمایید. )
  • گواهی دروس شامل دروس گذرانده و قبول شده همراه با مهر اصلی دانشگاه
  • برنامه آموزشی که شامل دروسی که قصد تایید آنها را دارید شود همراه با مهر اصلی دانشگاه
  • سیلابس دوره ای که تحصیل در آن را آغاز کرده اید که در آن مدت زمان تحصیل، دروسی که طی دوره تدریس میشوند قید شده باشد همراه با مهر دانشگاه

برخی از دانشگاه ها در کنار مدارک مذکور، از شما می خواهند که مدارک دیگری را نیز ارائه دهید:

  • اطلاعاتی در خصوص سیستم نمره دهی دانشگاه مبدا همراه با مهر دانشگاه
  • اظهار نامه ای که در آن قید شده باشد که شما پیش از این در این رشته تحصیل نکرده اید.
 هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های اسپانیا
هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های اسپانیا

 هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های اسپانیا

در وضعیت کنونی جهان، صنعت حقوق بیش از پیش رقابت برانگیز شده است و دانشجویان این رشته را ترغیب به تحصیل در رشته LLM در خارج از کشور محل زندگی خود کرده است چرا که چنین تجربه ای به طرز نگاه و تفکر دانشجویان بعدی بین المللی می بخشد. کارفرمایان نیز به دنبال وکلایی هستند که در مقاطع بین المللی آموزش دیده و تجربه کسب کرده اند چرا که نیاز ها و دغدغه های مشتریان جهانی شده است، شرکت هایی که در بخش های مختلف دنیا در حال فعالیت هستند به دنبال تقویت خود هستند و قوانین حوزه های قضایی مختلف بیشتر از همیشه با یکدیگر گره خورده و در معاملات پیچیده درهم تنیده شده اند. به همین علت، کشورهای متعددی در حوزه اروپا، به خصوص کشور اسپانیا به علت تمرکز خود بر قوانین بین الملل و اروپایی به یکی از مقاصد تحصیلی محبوب میان دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته حقوق را دارند تبدیل شده اند.

هزینه های تحصیل شما در این رشته بستگی به دانشگاه انتخابی شما خواهد داشت. در صورتی که انتخاب شما تحصیل در اسپانیا در شهر بارسلونا باشد، باید بدانید که این شهر یکی از گرانترین شهرها در اسپانیاست. هزینه های تحصیل و شهریه ها برای رشته حقوق بین 25000 تا 28000 یورو می باشد. علت بالا بودن شهریه، شهرت و اعتبار دانشگاه های این بخش است. این درحالیست که شهریه دانشگاه در سایر مناطق بین 15000 تا 20000 یورو اعلام میشود. به علت متفاوت بودن هزینه ها، اعلام مبلغی دقیق برای شهریه کار ساده ای نیست و پیشنهاد می شود که دانشجویان قبل از هر چیز با دانشگاه های مد نظر خود تماس گرفته و این مساله را چک کنند.

برای مهاجرت به اسپانیا باید بدانید که هزینه های زندگی در این کشور ( همراه با مسکن) به طور کلی بین 250 تا 500 یورو در ماه می باشد. می توانید در این کشور برای خود کار پاره وقتی پیدا کنید اما شرط آن این است که ساعات کاری از مقداری که بسته به نوع ویزا به شما اجازه داده شده است بیشتر نوشد. به طور کلی، دانشجویان می بایست هنگام ثبت درخواست خود برای اخذ ویزا مدرکی مبنی بر تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور ارائه دهند و علاوه بر آن قبل از اینکه برای کار پاره وقت درخواست دهید بهتر است برنامه درسی و رشته خود را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال مقطع کارشناسی ارشد می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و به همین علت ساعات کاری شما را محدود کند.

تحصیل دکترای رشته حقوق در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکتری در رشته حقوق مزایای زیادی برای افرادی که این رشته را به عنوان زمینه تحصیلی خود انتخاب کرده اند در پی خواهد داشت. یکی از مزایای آن درگیر شدن و ایفای نقش در پژوهشات فشرده ایست که طی آن دانشجویان با شرایطی مواجه خواهند شد که در نهایت به باز شدن دید نقادانه آنها برای تحلیل اطلاعاتی که در زمینه کاری، با آنها روبرو خواهند شد می انجامد.

افرادی که یک مدرک حرفه ای در رشته حقوق دارند می توانند در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به تحصیل پرداخته و مدرک آکادمیک پیشرفته اخذ کنند. برای ورود به این مقطع میبایست در کنار تجربه کاری در زمینه مرتبط، مدرک کارشناسی حقوق نیز داشته باشید. این رشته در تعدادی از کشورهای سرتاسر دنیا به متقاضیان ارائه میشود.

تحصیل در دکترای رشته حقوق به دانشجویان آموزش میدهد که در خصوص مسائل اجتماعی روز از دید تحلیلی و پژوهشی به تحقیق بپردازند. به طور خاص، تمرکز آن بر شرایط کنونی و تغییرات تدریجی قانون در حوزه این مسائل است: افراد تحت تکفل، جهانی سازی و فعالیت های کارآمد، اشتغال پذیری و سیاستهای کارآفرینی، دربرداری اجتماعی و معلولیت، سرمایه گذاری عمویم، مشارکت عمومی – خصوصی و چالش های تفاوت های فرهنگی

دوره های تکمیلی

در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری، آموزشات لازم برای تحصیل در این مقطع را تکمیل نکرده باشد، پذیرش وی در این مقطع مشروط به گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی خواهد بود. این دوره ها شامل برخی از دروس مقطع کارشناسی ارشد میشوند و بیشتر از 15 واحد درسی نخواهند بود. متقاضیان می توانند همزمان با شرکت در کلاس های دانشگاه در این دوره ها شرکت کنند و یا میتوانند این کار را قبل از آغاز سال تحصیلی انجام دهند.

در صورتی که تصمیم گرفتید به صورت همزمان به تحصیل در این دوره ها بپردازید می بایست هم زمان با ثبت نام در مقطع تحصیلی خود برای شرکت در این کلاسها نیز ثبت نام کنند. دانشجویان حداکثر سه ترم فرصت خواهند داشت که این واحدهای درسی را پشت سر بگذارند در غیر صورت اجازه تحصیل در این مقطع را نخواهند داشت.

  1. ارتباط کلامی و نوشتاری
  2. مباحثه قانونی عملی و نظری
  3. متدولوژی قوانین جمهعی و قوانین مقایسه ای
  4. متدولوژی سرمایه گذاری
  5. متدولوژی

شرایط کار رشته حقوق در اسپانیا

پس از فارغ التحصیلی از رشته حقوق، پیدا کردن امنیت شغلی برای شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد چرا که برای پیدا کردن کار باید با فارغ التحصیلان اسپانیایی رقابت کنید. با این وجود مواردی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید. اول از همه، همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، شروع به جست و جو در شهرهای بزرگ و اصلی کنید. نیاز به نیروی کار در این شهرها بیشتر از سایرین حس میشود. در صورتی که به زبان اسپانیایی صحبت کنید، شانس شما برای یافتن کار بیشتر خواهد شد. همچنین بهتر است تمرکز خود را بر بخشهایی بگذارید که عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

عنوان های شغلی ای که به وسیله مدرک حقوق خود می توانید انجام دهید متفاوت هستند و شامل این موارد می شوند:

  1. دعوی قضایی
  2. مشاور وکیل
  3. تحقیق و آماده سازی پرونده ها
  4. نوشتن اسناد قانونی
  5. دادگاه عالی یا کار دادگاهی
  6. رسیدگی به امور قانونی مانند نوشتن وصیت نامه، انتقال سند مل، پرونده های حضانت و طلاق

کار روزانه مجری قانون مشابه یک وکیل است. با این وجود آموزشات لازم برای کار به عنوان یک مجری قانون کمتر از آموزشات یک وکیل است. وکیل ها طی تحصیلات خود دوره هایی را می گذرانند که استفاده از تبصره ها و قوانین برای رسیدگی به سوژه های مختلف را می آموزند. این درحالیست که مجریان قانون، یک مبحث قانونی را به صورت پیشرفته تر یاد می گیرند.

بخشهایی که مجری قانونی را استخدام میکنند:

  • سازمان های خصوص وکالت
  • مسئولین محلی
  • دپارتمان های حقوقی
  • سازمان های صنعتی و بازرگانی

آگهی های استخدام در نشریات تخصصی ای مانند Law Society Gazette و مجله Chartered Institute of Legal Executives منتشر میشوند. آژانس های کاریابی نیز معمولا این کار را انجام میدهند.

شرایط کار رشته حقوق در اسپانیا
شرایط کار رشته حقوق در اسپانیا

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای رشته حقوق

  1. دانشکده حقوق IE 
  2. موسسه عالی حقوق و اقتصاد ( ISDE ) – دانشکده حقوق 
  3. دانشگاه کارلوس سوم مادرید ( UC3M )
  4. دانشگاه پومپئو فابرا بارسلونا
  5. دانشگاه بارسلونا
  6. دانشگاه COMILLAS PONTIFICAL
  7. دانشگاه شهر آلیکانته – دانشگاه MAGISTER LVCENTINVS

طبق نظر کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد؛ کسانی که به تحصیل در این کشور علاقه مند می باشند، متوجه خواهند شد که دانشگاه های برتر کشور و هزینه ی کالج در اسپانیا برنامه های قانونی عالی را در اختیار آنان قرار خواهد داد. پس در صورت تمایل، با کارشناسان و وکلای ما در همین موسسه تماس حاصل نمایید تا شما را از واقعیت های تحصیل رشته حقوق در اسپانیا با خبر سازند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

1- آیا اسپانیا برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته حقوق گزینه خوبی است؟

به طور کلی، اسپانیا کشوری نسبتاً مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است. همچنین این کشور دانشگاه های معتبر و مناسبی را دارد که از دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

2- هزینه زندگی در اسپانیا چقدر است؟

دانشجویان برای زندگی در اسپانیا به 900 تا 1100 یورو برای زندگی نیاز دارند. اگر مادرید یا بارسلونا را انتخاب کنید، که گرانترین شهرهای اسپانیا هستند، هزینه ها بیشتر می شود.

3- آیا تحصیل رشته حقوق در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟

دانشجویان اتحادیه اروپا با ثبت نام در رشته حقوق بسته به دانشگاه انتخابی و زبان تحصیل می توانند به طور رایگان در اسپانیا در خارج از کشور تحصیل کنند.

4- آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی رشته حقوق در اسپانیا بمانم؟

اسپانیا یکی از کشورهایی است که اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسیار دشوار است. پس از اخذ مجوز کار و اقامت با کمک کارفرمای خود می توانید اقدام به اخذ ویزای کار کنید.

5- آیا می توانم در اسپانیا رشته حقوق را به زبان انگلیسی خواند؟

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد. می توانید بعضی از مقاطع تحصیلی رشته حقوق در اسپانیا را به زبان انگلیسی بخوانید.

6- آیا می توانم حین تحصیل رشته حقوق در اسپانیا کار کنم؟

اسپانیا به عنوان یک شهروند غیر اروپایی، به شما اجازه داده می دهد تا 20 ساعت در هفته در اسپانیا تحت ویزای دانشجویی کار کنید.

7- هزینه تحصیل رشته حقوق در اسپانیا چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته حقوق در اسپانیا براساس موسسه متفاوت است، با این وجود به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که میانگین شهریه حدود 1000 یورو در هر ترم باشد.

8- اخذ مدرک کارشناسی حقوق چه مدت طول می کشد؟

برنامه های کارشناسی حقوق معمولاً 3-4 سال است. اکثر دانشکده های حقوق، دانشجویان رشته حقوق را ملزم به اجرای برنامه حقوق در سه سال می کنند.

9- اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق چه مدت طول می کشد؟

برنامه های کارشناسی ارشد حقوق معمولاً 1-2سال است.

10- آیا کشور اسپانیا به متقاضیان تحصیل رشته حقوق در اسپانیا اجازه بردن همراه می دهد؟

بله، کشور اسپانیا به متقاضیان تحصیل رشته حقوق در اسپانیا اجازه بردن همراه می دهد.

11- چگونه می توانم برای تحصیل رشته حقوق در دانشگاه اسپانیا اقدام کنم؟

برای درخواست به عنوان دانشجوی رشته حقوق، ابتدا لازم است برای تأیید مدارک خود با دانشگاه ملی اسپانیا برای آموزش از راه دور تماس بگیرید تا مدارک خود را تأیید کرده و هرگونه الزام ویژه ای را که در کشور خود اعمال می شود را به شما اعلام کنند. سپس می توانید مستقیماً به دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

12- آیا برای اخذ پذیرش رشته حقوق در اسپانیا نیاز به مدرک زبان دارم؟

برای تحصیل در رشته حقوق در کشور اسپانیا لازم است که به زبان اسپانیایی مسلط باشید و یا زبان های محلی این کشور را بدانید ( مانند کاتالان و زبان های محلی کاتالونیا)

13- شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق در اسپانیا چیست؟

  • فتوکپی کارت شناسایی اسپانیایی، پاسپورت یا کارت اقامت
  • فرم رسمی درخواست تایید که مشخصات شما، رشته تحصیلی و جزئیات رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید در آن ذکر شده باشد ( بسیاری از دانشگاه ها به شما این اجازه را میدهند که این فرم را به صورت آنلاین دریافت نمایید).
  • گواهی دروس شامل دروس گذرانده و قبول شده همراه با مهر اصلی دانشگاه
  • برنامه آموزشی که شامل دروسی که قصد تایید آنها را دارید شود همراه با مهر اصلی دانشگاه
  • سیلابس دوره ای که تحصیل در آن را آغاز کرده اید که در آن مدت زمان تحصیل، دروسی که طی دوره تدریس میشوند قید شده باشد همراه با مهر دانشگاه

14- هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های اسپانیا چقدر است؟

هزینه های تحصیل و شهریه ها برای رشته حقوق بین 25000 تا 28000 یورو می باشد.

15- شرایط تحصیل در مقطع ارشد رشته حقوق در اسپانیا چیست؟

افرادی که یک مدرک حرفه ای در رشته حقوق دارند می توانند در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به تحصیل پرداخته و مدرک آکادمیک پیشرفته اخذ کنند. برای ورود به این مقطع میبایست در کنار تجربه کاری در زمینه مرتبط، مدرک کارشناسی حقوق نیز داشته باشید.

16- آموزشات لازم برای تحصیل در مقطع دکترا حقوق را هنوز تکمیل نکردم آیا می توانم از دانشگاه های اسپانیا پذیرش بگیرم؟

پذیرش در این مقطع مشروط به گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی خواهد بود. این دوره ها شامل برخی از دروس مقطع کارشناسی ارشد میشوند و بیشتر از 15 واحد درسی نخواهند بود.

17- چه وقت می توانم در دوره های تکمیلی مقطع دکترا حقوق اسپانیا شرکت کنم؟

متقاضیان می توانند همزمان با شرکت در کلاس های دانشگاه در این دوره ها شرکت کنند و یا میتوانند این کار را قبل از آغاز سال تحصیلی انجام دهند.

18- آیا پس از فارغ اتحصیل شدن در رشته حقوق از دانشگاه های اسپانیا می توانم در این کشور کار کنم؟

در صورتی که به زبان اسپانیایی صحبت کنید، شانس شما برای یافتن کار بیشتر خواهد شد. همچنین بهتر است تمرکز خود را بر بخشهایی بگذارید که عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

19- بهترین دانشگاه های اسپانیا برای رشته حقوق کدامند؟

  • دانشکده حقوق IE
  • موسسه عالی حقوق و اقتصاد ( ISDE ) – دانشکده حقوق
  • دانشگاه کارلوس سوم مادرید ( UC3M )
  • دانشگاه پومپئو فابرا بارسلونا
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه COMILLAS PONTIFICAL
  • دانشگاه شهر آلیکانته – دانشگاه MAGISTER LVCENTINVS

20- چه وقت می توانم برای شرکت در دوره های تکمیلی دکترا حقوق دانشگاه های اسپانیا ثبت نام کنم؟

در صورتی که تصمیم گرفتید به صورت همزمان به تحصیل در این دوره ها بپردازید می بایست هم زمان با ثبت نام در مقطع تحصیلی خود برای شرکت در این کلاسها نیز ثبت نام کنند.

21- طول دوره های تکمیلی دکترا حقوق در اسپانیا چه مدت است؟

دانشجویان حداکثر سه ترم فرصت خواهند داشت که این واحدهای درسی را پشت سر بگذارند در غیر صورت اجازه تحصیل در این مقطع را نخواهند داشت.

22- دوره های تکمیلی دکترا حقوق در اسپانیا شامل چه واحد های درسی است؟

  • ارتباط کلامی و نوشتاری
  • مباحثه قانونی عملی و نظری
  • متدولوژی قوانین جمهعی و قوانین مقایسه ای
  • متدولوژی سرمایه گذاری
  • متدولوژی

اسکرول به بالا