071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دکتری در سوئد

تحصیل دکتری در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همه شما کشور سوئد را با منظره های کارت پستالی زیبا و گوزن های شمالی و دهکده های سرسبز ی می شناسید که دیدنش حسی از آرامش را در شما القا می کند. اما بهتر است ادامه تحصیل رایگان در رشته دکترا را نیز به این موارد شگفت اضافه کنید. تحصیل در کشورهای اروپایی نه تنها موجب گشودن راه های جدید در زندگی شما می شود بلکه فرصت های شغلی فراوانی را به منظور کار و زندگی در این کشورهای توسعه یافته برای شما فراهم می کند.در این مقاله که به کمک مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی میرداماد تهیه شده است به توضیح چگونگی تحصیل رایگان در رشته های دکترا در این کشور زیبا می پردازیم.

تحصیل دکتری در سوئد

تحقیقات در سوئد در سطح بین المللی گسترده و مورد احترام است و باعث می شود سوئد برای تحصیلات دکتری شما گزینه ای قدرتمند باشد.برنامه های دکترا در سوئد عمدتاً مبتنی بر تحقیق است: یعنی بیشتر وقت شما صرف تحقیق می شود و تحقیقات خود را در مورد پایان نامه نهایی انجام خواهید داد. این کار معمولاً حداقل به چهار سال فعالیت تمام وقت (یا 240 واحد درسی ECTS) نیاز خواهد داشت.از آنجا که این برنامه ها،پژوهش محور می باشند، برنامه های دکتری سوئد با برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد مبتنی بر مطالعه بسیار متفاوت است. در مقاطع دکترا نیز به طور معمول حقوق دارید: شما یک حقوق ماهیانه دریافت خواهید کرد و مجبور به پرداخت شهریه نخواهید بود. حتی اگر شما از لحاظ فنی دانشجوی دکترا باشید، تحصیل در مقطع دکتری در سوئد بیشتر شبیه به داشتن شغل تمام وقت است.

تحصیل دکتری در سوئد
تحصیل دکتری در سوئد

تمرکز اصلی برنامه های دکتری سوئد، پایان نامه ی شماست. پایان نامه ی شما می تواند به صورت مونوگرافی یا بخشی از فعالیت علمی شما باشد که در طول دوره دکتری شما ساخته شده است. همه پایان نامه ها باید به صورت عمومی دفاع شوند. برخی از بخش ها ممکن است بخواهند که پایان نامه شما بخشی از یک پروژه در حال انجام در داخل بخش باشد. در زمینه های فناوری، علوم طبیعی و پزشکی، شما اغلب به عنوان بخشی از یک تیم فعالیت خواهید کرد.در حالی که دانشگاه های سوئد برنامه های دکتری را ارائه نمی دهند، مطالعات نظری و سمینارهای کوچک مؤلفه مهمی از برنامه دکتری شما خواهد بود. همچنین می توانید تدریس فردی را نیز دریافت کنید.

حقوق افراد محصل دکتری در سوئد

مانند سایر کشورهای نوردک، در دانشگاه های سوئد رشته های بین المللی بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی از سراسر دنیا وجود دارد. مشابه کشورهای دانمارک ، آلمان ، سوئیس ، فنلاند ، اتریش ، هلند ، ایرلند ، نروژ و انگلستان، دانشجوان دکترا و فوق دکترا استخدام می شوند، اما میزان حقوق آنها کمتر از دانشجویانی است که به عنوان دکترای ITN و یا فوق دکترا که از طریق بورسیه ماری کوری استخدام می شوند.

میزان حقوق ناخالص دانشجویان دکترا و فوق دکترا در سوئد

میزان حقوق دانشجویان دکترا و فوق دکترا بر اساس توافقات حقوقی مشترک تعیین می شود . در حال حاضر شروع حقوق ناخالص دانشجویان دکترا 2682.5 دلار در ماه است که هر ساله افزایش می یابد و به 3190 دلار در ماه می رسد.
حقوق ناخالص دانشجویان فوق دکترا مقدار ثابتی نیست و قابل مذاکره با رئیس بخش است . شروع حقوق دانشجویان فوق دکترا 3048.3 دلار در ماه است و تا 3556.3 دلار در ماه افزایش می یابد.

میزان حقوق خالص دانشجویان دکترا و فوق دکترا در سوئد

حقوق خالص دانشجویان دکترا و فوق دکترا مانند سایر افراد به عواملی از جمله محل اقامت، سن ،وضعیت تاهل و غیره بستگی دارد. به طور کلی حقوق خالص دانشجویان دکترا که در استکهلم زندگی می کنند از 1727.3 دلار در ماه شروع و به 2438.6 دلار در ماه می رسد.

حقوق خالص دانشجویان فوق دکترا از 2337.03 دلار در ماه شروع و به 2743.47 دلار در ماه می رسد. ( همچنین حقوق خالص ماهیانه 3048.3 دلار به 3556.3 دلار می رسد.) قابل ذکر است که مانند سایر کشورها، کمک هزینه و بورسیه تحصیلی سوئد،  برای ادامه تحصیل در این کشور وجود دارد ، اما ارزش و مبلغ آنها به نوع و منبع بودجه بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی ، دارندگان بورسیه تحصیلی دکترا یا فوق دکترا باید تقریبا حقوق خالص مشابه اشخاص استخدام شده دریافت کنند.

دانشگاه ها و شرایط اخذ پذیرش تحصیل دکتری در سوئد

دانشگاه ها و کالج ها در سوئد :

سوئد دارای بیش از 35 دانشگاه و کالج دانشگاهی است و همه آن ها طبق معیار های اروپایی برنامه مدرک ارائه می دهند . به همین دلیل است که پنج مورد از آن ها تقریباً همیشه در رتبه بندی جهانی آموزش عالی قرار می گیرند . بنابراین ، جستجوی دانشگاه رویایی خود در سوئد را با این موارد شروع کنید :

  • دانشگاه اوپسالا ( Uppsala University ) .
  • موسسه فناوری سلطنتی KTH ( KTH Royal Institute of Technology ) .
  • دانشگاه گوتنبرگ ، دانشکده علوم ( University of Gothenburg, Faculty of Science ) .
  • دانشگاه صنعتی چالمرز ( Chalmers University of Technology ) .
  • دانشگاه یونشوپینگ ( Jönköping University |) .
  • دانشکده اقتصاد هانکن ( Hanken School of Economics ) .

اطلاعات کاربردی :

 درخواست دادن در دانشگاه های سوئد :

در سوئد ، برنامه های مربوط به برنامه های لیسانس و کارشناسی ارشد از طریق یک سرویس برنامه مرکزی Universityadmissionions.se انجام می شود . هنوز هم می توانید مستقیماً از طریق وب سایت های دانشگاه و برنامه اقدام کنید . مدارک عمومی مورد نیاز عبارتند از :

  • مدارک شناسایی .
  • سوابق تحصیلات عالی متوسطه ( ترجمه شده به انگلیسی ) .
  • سوابق دانشگاهی ( ترجمه شده به انگلیسی ) .
  • اثبات مهارت زبان .

علاوه بر این ، بیشتر دانشگاه ها تمایل دارند که این موارد را درخواست کنند :

  • انگیزه نامه .
  • رزومه .
  • نمونه نگارش آکادمیک .
  • نامه های پیشنهادی اساتید و کارفرمایان .
درخواست دادن در دانشگاه های سوئد
درخواست دادن در دانشگاه های سوئد

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن در دانشگاه سوئیس :

دوره های آمادگی را انجام دهید :

این نوع دوره ها باعث می شود دانش جویان به دنبال مدرک تحصیلی باشند که قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد خود یا سایر برنامه های مقطع کارشناسی ارشد ، یک دوره آموزشی اضافی کسب کنند . برنامه امتحان B.A.، پیش از وکالت یا پیش از پزشکی را امتحان کنید ، همچنین دوره های آمادگی دیگری برای بنیاد یا آمادگی که به شما امکان تحصیل در برنامه مدرک تحصیلی مورد نظر خود را می دهد

انگلیسی خود را از طریق یک دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود ببخشید :

اگر در سوئد در یک برنامه مدرک شرکت می کنید ، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب است که در کلاس ها شرکت کنید و سخنرانی ها را بفهمید . برخی از مدارس به زبان سوئدی نیاز دارند ، در حالی که برخی دیگر به مهارت های انگلیسی قوی نیاز دارند . تحصیل دوره زبان در سوئد همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی که دانشگاه ها نیاز دارند ، آماده می کند .

آزمون زبان انگلیسی :

زبان انگلیسی در سوئد ضروری می باشد ، زیرا تعدادی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به این زبان تدریس می شود . دانشگاه های سوئد به عنوان اثبات مهارت های زبانی شما قبول می کنند :تحصیلات دبیرستانی به زبان انگلیسی / سوئدی . تحصیلات دانشگاهی قبلی به زبان انگلیسی / سوئدی بوده باشد .

گواهی نامه های زبان انگلیسی :

تافل ، ایلتس ، پیرسون PTE دانشگاهی ( Pearson PTE Academic ) ، C1 پیشرفته یا مهارت در C2 .

شرایط تحصیل دکتری در سوئد

برای سال 2019 چه پیشنهاد هایی وجود دارد؟

اگر هدف شما برای تحصیل دکتری در سوئد به طور اصلی و بالقوه کار ابتکاری تولید کند (باید اینطور باشد) احتمالا سوئد مقصد ایده آل تحصیل دکترا می باشد. سوئد نیز مانند همسایگان اسکاندیناوی خود یک کشور بسیار پر تحمل با قوانین مترقی و فراگیر است که از حقوق LGBT پشتیبانی می کند و از دانشجویان و بازدید کنندگان بین المللی استقبال می کند.در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید برای امسال و دانشگاه های سوئد در نظر گرفته شود:• خلاقیت و اصالت – ممکن است راه حل بزرگ بعدی پخش موسیقی را کشف نشود (و حتی تحصیل دکترا ممکن است به شما در درک این مرحله در آن دستورالعمل های IKEA کمک نکند) اما تحقیقات دکترای در خانه و در کشوری که از آزاد اندیشی تجلیل می کند و از ایده های جدید پشتیبانی می کند درست عمل کند.

  • تحقیقات برنده جوایز – وضعیت سوئد به عنوان شهر جایزه نوبل (با 32 برنده) بیانگر تاریخ افتخارآمیز شناخت و جوایز تحقیقات و برتری و پژوهش است.
  • هزینه های دکتری مجانی – برنامه های دکتری سوئد به طور معمول هیچ شهریه ای را برای دانشجویانشان (صرف نظر از ملیت) در نظر نمی گیرند.
  • دانشگاه های تاریخی (و مورد احترام) – دانشگاه های تحصیلات عالی در سوئد به دهه 1400 باز می گردد و دانشگاه های کشور با تخصص های خاصی در پزشکی ، علوم زندگی و موضوعات مرتبط به خوبی در رده های مدرن قرار گرفته اند
  • به طور جدی از هرگونه مراجعه به ABBA در این بخش خودداری شده است ، اما اگر می خواهید یک دانشگاه شانسی به پروپوزال تحقیق شما بدهد و در نهایت حتما حتما به شما مدرک دکترا بدهد بدون اینکه مبلغی پول را برای پرداخت هزینه بپردازید… در این صورت، هیچ مقصد بهتری نسبت به سوئد وجود ندارد.

نحوه درخواست تحصیل دکتری در سوئد

در سوئد ، مقطع دکترا معمولاً توسط یک دانشگاه سوئدی به عنوان یک جایگاه پرداخت شده تبلیغ می شود . ( بودجه ممکن است از خود دانشگاه یا یک نهاد تأمین مالی خارجی تأمین شود ) . دانشگاه فردی خواهد بود که روند پذیرش را امکان پذیر می کند ، بنابراین مستقیماً به دانشگاه تقاضا می کنید .دانشگاه های سوئد  موقعیت های دکترا را در وب سایت های خود و معمولاً به همراه سایر خالی شغل های دانشگاهی ذکر می کنند . برخی از دپارتمان ها دارای تاریخ درخواست ثابت هستند ، برخی دیگر دانش جویان دکترا را بطور مداوم پذیرش می کنند .برای یافتن اطلاعات بیشتر و مرور موقعیت های موجود ، لینک های موجود در لیست زیر ” دکترا در دانشگاه های سوئد ” را بررسی کنید . بخش ها الزامات پذیرش خاص خود را تعیین می کنند .

اما برای پذیرش در یک برنامه دکترا ، باید به طور کلی :دارای مدرک دانشگاهی معادل مدرک لیسانس یا بالاتر، با تمرکز روی همان موضوع در رشته تحصیلی مورد نظر خود باشید . در بیشتر موارد ، مدرک کارشناسی ارشد لازم است . تحصیلات قبلی باید دارای یک پایان نامه باشد که نتایج تحقیقات مستقل را ارائه می دهد .انگلیسی خوبی داشته باشید . مهارت های سوئدی نیز برای برخی از موضوعات که در آن ها سخنرانی ها و سمینار ها به زبان سوئدی برگزار می شود بسیار مهم می باشد .

به منظور آگاهی از اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته های لیسانس و فوق لیسانس و دکترا با همکاران ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.مشاوران مجرب و مطمئن برترین موسسه حقوقی و مهاجرتی کشور با دارا بودن دو شعبه در شهرهای تهران و شیراز بهترین مشاوره ها و خدمات را در مورد کشور سوئد و چگونگی اخذ ویزای دانشجویی و اقامت موقت و دائم را به شما ارائه می دهند.

اسکرول به بالا