071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیلی سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تمام دانشجویانی که قصد شرکت در برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های سوئد را دارند، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. به همین منظور دولت سوئد تمیهداتی اندیشیده است تا دانشجویان بتوانند برای دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی درخواست بدهند و کمک مالی و رفاهی دریافت کنند.  شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئد شهریه را تا 70،000 کرون بسته به نوع برنامه انتخاب شده کاهش می دهد. در ادامه مقاله ای را از موسسه حقوقی میرداماد آورده ایم که اطلاعات خوبی به شما منتقل می کند و حتی می توانید معایب مهاجرت به سوئد را دریابید.

انواع بورسیه تحصیلی سوئد

  • بورسیه های دولتی سوئد برای متخصصان جهانی

برای تحصیل در سوئد بورسیه های موسسات سوئدی برای متخصصان جهانی (SISGP) برای تشویق دانشجویانی واجد شرایط از کشورهای منتخب برای تحصیل در دوره های تحصیلی تمام وقت سطح کارشناسی در سوئد است. این مؤسسات علاوه بر هزینه تحصیل؛ هر دو هزینۀ گذراندن زندگی در سوئد و بیمه را پوشش می دهد.

  • برنامۀ بورسیه تحصیلی ویزبی ( The Visby Program Scholarship)

برنامه تحصیلی ویزبی تعدادی دورۀ کامل کارشناسی را در سوئد و برای دانشجویان ارمنی، آذربایجانی، بلاروس، گرجستانی، مولداوی، روسیه و اوکراین فراهم نموده است. این بورسیه ها هزینۀ تحصیل، مخارج زندگی را به میزان ماهانه 9000 کرون سوئد، بیمه، و هزینۀ یک بار سفر (از شهر مبدا به سوئد) به ارزش 5000 کرون را پوشش می دهد.

  • بورسیه های تحصیلی موسسه سوئدی (Swedish Institute)

مؤسسۀ سوئدی (Swedish Institute)، به عنوان یک مؤسسۀ دولتی، بورسیه هایی را هر ساله و برای دانشجویان بین المللی و محققانی که به سوئد می آیند را عرضه می دارد.

  • موسسۀ بورسیۀ سوئد برای تحقیقات سطح کارشناسی از ناحیۀ بالکان غربی و ترکیه

برنامۀ بورسیۀ تحصیلی ترکی-سوئدی و بورسیۀ SI برای دانشجویان بالکان غربی اختصاص داده شده است. این موسسه تعدادی از بورسیه های کامل خود را برای شهروندانی از ناحیۀ بالکان غربی و ترکیه برای نزدیکی بیشتر بین ساکنان بالکان غربی، ترکیه و اتحادیه اروپا با توجه و تمرکز بر روی دمکراسی و حقوق بشر، حکومت داری مناسب و نقش قانون قرار داده است.

  • موسسه بورسیۀ سوئد برای متخصصان عرصۀ بین المللی

این موسسه (SISGP) تعدادی از بورسیه های کامل برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی را برای مهاجرت به سوئد عرضه می نماید. این برنامه برای متقاضیانی از کشورهای منتخب در فهرست OECD/DAC که صاحب تجربه و موقعیت راهبردی هستند، قابل احراز است. این بورسیه فرصتی عالی برای رهبران جهانی به منظور توسعۀ حرفه ای و آکادمیک، برای تجربۀ فرهنگ و حضور در سوئد و به منظور برپا ساختن روابط راهبردیِ درازمدت با سوئد می باشد.

  • بورسیه تحصیلی موسسه های سوئدی برای آفریقای جنوبی

برنامۀ مؤسسۀ بورسیه تحصیلی سوئد برای آفریقای جنوبی (SISSA)، تعدادی از بورسیه های تحصیلی برای تحصیل دانشجویان از آفریقای جنوبی در مقطع کارشناسی در سوئد می باشد. این بورسیه ها برای دانشجویانی که شهروند آفریقای جنوبی هستند در دسترس است. این برنامۀ بورسیه فرصتی منحصر به فرد برای دانش آموزان آفریقای جنوبی به منظور توسعۀ حرفه ای و آکادمیک و تجربۀ حضور در اجتماع و فرهنگ سوئد و ایجاد رابطه ای درازمدت با سوئد فراهم آمده است.

  • برنامۀ بورسیه های ویزبی (VISBY) برای مطالعات و تحقیقات در مقطع کارشناسی

برنامۀ تحصیلی ویزبی تعدادی بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی را عرضه می کند. هدف این برنامه تحصیلی ایجاد منطقه های با محوریّت دانش و تحقیقات با تمرکز بر ساکنان منطقه دریای بالتیک می باشد که شامل حضور کشورهای شرقِ اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه می گردد. این برنامه با تأکید بر موضوع پایداری، ابداع و ابتکار و مشارکت در مسئولیت های اجتماعی، با حضور افرادی از ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، روسیه و اوکراین تشکیل می گردد.

  • برنامۀ بورسیه های ویزبی برای مطالعات PHD (دکترا) و تحقیقات بعد از اخذ دکترا

برنامۀ تحصیلی ویزبی برای تحرک پذیری آکادمیک و مهیا ساختن فرصت هایی برای دانشجویان دکترا و محققان پس از اخذ دکترا از مناطق دریای بالتیک و توانمند ساختن این افراد برای انجام پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه های سوئد مهیا شده است. هدفِ این برنامه ایجاد منطقه ای دانش محور و با رویکرد تحقیقاتی و بررسی بر روی دریای بالتیک بوده است و کشورهای مشترک در شرق اتحادیۀ اروپا و روسیه را شامل می شود.

حضور تمامی رشته های آکادمیک مجاز و قانونی بوده، تا به هر طریق نقش پروژه های دارای محتوای سرفصل های استراتژیک (به تعبیری استراتژی اتحادیۀ اروپا برای منطقۀ دریای بالتیک، یا شراکت شرق اتحادیۀ اروپا) برجسته نشان داده شود. این بورسیه داوطلبان ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، روسیه و اوکراین را نیز پوشش می دهد.

البته ناگفته نماند کخ افراد علاوه بر تحصیل در کشور سوئد و استفاده از بورسیه های تحصیلی می توانند مهاجرت کاری به سوئد نیز داشته باشند و در این کشور مشغول به کار شوند.

بورسیه های دانشگاه های سوئد
بورسیه های دانشگاه های سوئد

بورسیه های دانشگاه های سوئد

  • بورسیه تحصیلی موسسه فناوری بلکینگ Blenkinge Institute of Technology

بورسیه تحصیلی این موسسه برای دانشجویان مستعد که شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می باشند و موظف به پرداخت شهریه برای تحصیلات دانشگاهی سوئد هستند، در دسترس است. این بورسیه تحصیلی بخشی از هزینه های شهریه را پوشش می دهد. در واقع به طور کلی با داشتن این بورسیه، شهریه تحصیل 50% یا 75%کاهش پیدا می کند.

  • معافیت های هزینه شهریه دانشگاه بوروس (Borås)

این دانشگاه معافیت هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان با شایستگی بالا و کسانی که برای برنامه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه درخواست داده اند، در نظر گرفته است. این نوع کمک هزینه های تحصیلی برای پوشش شهریه تا حدود 75% هستند. قابل ذکر است که این کمک هزینه ها برای پوشش هزینه های زندگی اختصاص نیافته اند.

  • بورسیه تحصیلی IPOET دانشگاه چالمرز (Chalmers)

بورسیه های تحصیلی IPOET برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپاست که شامل کسانی که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل هستند و کسانی که برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه چالمرز درخواست می کنند، می شود. با این کمک هزینه های تحصیلی ، 75 درصد از شهریه تحصیلی کاهش می یابد

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتِنبُرگ (یوتِبُری) Gothenburg

بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتنبرگ برای متقاضیانی است که باید هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه پرداخت کنند. این کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشگاه را برای برنامه تحصیل دانشجو پوشش می دهد.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه هالمستاد Halmstad

هر ساله، دانشگاه هالمستاد تعدادی بورسه تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل هستند، ارائه می دهد. این کمک هزینه ها برای برنامه های کارشناسی ارشد در هر رشته ای که در دانشگاه ارائه می شوند، می باشند. بورسیه تحصیلی دانشگاه هالمستاد 25 تا 50 درصد از شهریه تحصیل را پوشش می دهد که از هزینه تحصیل کم می شود.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه کارلسته (کارلشته) Karlstad

بورسیه تحصیلی دانشگاه کارلسته به دانشجویان برتر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) که نیازمند پرداخت شهریه تحصیلی هستند، تعلق می گیرد.کمک هزینه ها 25، 50 ، 75 یا 100 درصد شهریه تحصیل را پوشش می دهند.

  • بورسه تحصیلی جهانی کارشناسی ارشد موسسه کارولینسکا Karolinska

موسسه کارولینسکا تعداد انگشت شماری کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان ممتازی که برای یکی از برنامه های جهانی کارشناسی ارشد این دانشگاه در هر ترم پاییز پذیرش شده اند، در نظر می گیرد. این کمک هزینه تحصیلی فقط شهریه تحصیل را پوشش می دهد و شامل هزینه های زندگی نمی شود و فقط برای مقطع کارشناسی ارشد است.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه کریتمسته Kristianstad

این کمک هزینه به شهروندان کشوری خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعطا می گردد که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل برای تحصیلات در دانشگاه کریتمسته هستند. این بورسیه تحصیلی شامل کاهش کامل یا کاهش بخشی از شهریه تحصیل می شود.

  • معافیت های شهریه تحصیل موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ (KTH Royal Institute of Technology)

تعداد محدودی از معافیت های شهریه تحصیل برای شهروندانی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که نیازمند به پرداخت شهریه تحصیل هستند و کسانی که برای یک برنامه کارشناسی ارشد در KTH درخواست داده اند، در دسترس خواهد بود. کسانی که این کمک هزینه تحصیلی را دریافت می کنند، نیازمند به پرداخت شهریه تحصیلی در طول دوران تحصیل خود نیستند.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه لینائوس Linnaeus

کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه لینائوس شامل دانشجویانی که از کشوری خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند و کسانی که برای یک برنامه تحصیلی در دانشگاه لینائوس درخواست داده اند، می باشند. این کمک هزینه های تحصیلی 75 درصد شهریه تحصیل را پوشش می دهند. قابل ذکر است که تعداد معدودی بورسیه تحصیلی از آکادمی علوم و تجارت لینائوس 100 درصد شهریه تحصیل را پوشش میدهد.

  • بورسیه های تحصیلی بین المللی لینشوپینگ Linköping

بورسیه تحصیلی بین المللی LiU شامل دانشجویان بین المللی با پتانسیل علمی قابل توجه از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) که نیازمند پرداخت شهریه تحصیلی هستند، می باشد. با بورسیه های تحصیلی بین المللی LiU، شهریه های تحصیل تا 25، 50، 75 یا 100 درصد کاهش می یابد.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند Lund

بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند برای دانشجویان برتر که شهروند کشورهای خارج از اتحاده اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) هستند و نیازمند پرداخت شهریه تحصیل می باشند،ارائه می شود. این کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیلات مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد می باشد. بورسیه های تحصیلی 25، 50، 75 یا 100 درصد شهریه تحصیل را پوشش دهد.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه Mälardalen

هر ساله، دانشگاه Mälardalen تعداد محدودی بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل هستند و برای یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه به عنوان انتخاب اول خود درخواست داده اند، ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی 100 درصد شهریه تحصیل برنامه را تا زمانی که دانشجو برنامه عادی تحصیل را دنبال کند، پوشش می دهد. این بورسیه تحصیلی هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد.

  • بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه مالمو Malmö

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه مالمو (MUMS) شامل دانشجویان بسیار با استعداد که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند و برای یک برنامه کارشناسی ارشد با زبان انگلیسی در دانشگاه مالمو پذیرش شده اند ، می شود. این کمک هزینه تحصیلی کل شهریه تحصیل را پوشش می دهد.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه میدسوئیدن Mid Sweden

تمام دانشجویانی که برای تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه میدسوئیدن درخواست داده اند و کسانی که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل هستند می توانند برای یک بورسیه تحصیلی در دانشگاه میدسوئیدن درخواست دهند. این کمک هزینه تحصیلی با توجه به برنامه انتخاب شده ، شهریه تحصیلی را تا 70،000 یا 250،000 کرون سوئد (SEK) کاهش میدهد.

  • بورسیه تحصیلی در سوئد برای دانشگاه اوربرو Örebro

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه اوربرو شامل دانشجویان برتر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل هستند، می شود. این بورسیه تحصیلی تمام یا بخشی از شهریه تحصیل را پوشش می دهد اما هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه کوده Skovde

دانشگاه کوده تعداد کمی کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که در یک برنامه کارشناسی ارشد در این دانشگاه شرکت می کنند و کسانی که مسئول پرداخت شهریه تحصیلی هستند، ارائه می دهد. این کمک هزینه های تحصیلی بخشی از شهریه تحصیل (50 درصد شهریه) را کاهش می دهد.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه استکهلم Stockholm

بورسیه تحصیلی دانشگاه استکهلم شامل دانشجویان واجد شرایط که برای برنامه های کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند و از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئد می آیند و کسانی که نیازمند پرداخت شهریه تحصیل هستند، می شود. کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه استکهلم فقط شهریه تحصیل را پوشش می دهد، بدین معنی که دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را خودشان پرداخت کنند.

  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه اومئو Umea

دانشگاه اومئو تعداد محدودی بورس تحصیلی را برای دانشجویان با تحصیلات عالی که از خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اومئو درخواست داده اند، ارائه می دهد. متقاضیان انتخاب شده کاهش تمام یا بخشی از شهریه تحصیل را دریافت می کنند.

  • بورسیه های تحصیلی IPK دانشگاه اوپسالا Uppsala

کمک هزینه های تحصیلی IPK دانشگاه اوپسالا شامل شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس و کسانی که قصد ادامه تحصیل در برنامه های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه را دارند، می شود. این بورسیه های تحصیلی شهریه تحصیل را پوشش می دهند اما هزینه های زندگی را پوشش نمی دهند.

نحوه ثبت نام و پذیرش بورسیه های تحصیلی سوئد
نحوه ثبت نام و پذیرش بورسیه های تحصیلی سوئد

نحوه ثبت نام و پذیرش بورسیه های تحصیلی سوئد

دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی بورسیه های مختلف تحصیلی ارائه می دهند تا بتوانند شهریه یا مخارج زندگی را تامین کنند. بورسیه های ارائه شده بین دانشگاه ها متفاوت است و در این مقاله فقط دو دانشگاه مشهور در سوئد را مورد بحث قرار می دهیم.

شرایط مربوط به بورسیه های تحصیلی در موسسه فناوری بلکینگ (Blekinge)

  1. متقاضیان بورسیه باید حداقل 75 درصد از مطالعات مقدماتی بورسیه قبلی را بگذرانند تا بتوانند بورسیه سال تحصیلی آینده را دریافت کنند. در این ارزیابی فقط نتایج ثبت شده دوره قبل از یکم آگوست مربوط به سال تحصیلی فعلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  2. بورسیه های تحصیلی به صورت تخفیف در هزینه تحصیل ارائه می شود.
  3. پیشنهاد بورسیه صرفا برای چند سال اعتبار دارد و تحصیلات در اطلاعیه بورسیه قید می شود. اگر به دانشجو تا سال تحصیلی بعدی معافیت موقت داده شود، پیشنهاد بورسیه بی اعتبار می شود.
  4. متقاضی بورسیه سوئد که اجازه مرخصی تحصیلی دریافت می کند، در طول دوره مرخصی موافقت شده، بورسیه را غیر فعال نگه می دارد.
  5. متقاضی بورسیه که به علت عدم پرداخت شهریه از سوی کمیته انضباطی برای مدتی ادامه تحصیلاتش به تعلیق درآمده، بورسیه تحصیلی را در مدت حداکثر دو ترم غیر فعال نگه می دارد. اگر دانشجو پس از دو ترم تحصیل شهریه خود را پرداخت نکند و دوباره شروع به تحصیل کند، بورسیه تحصیلی لغو خواهد شد.
  6. اگر دانشجویی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده، برنامه آموزشی را تغییر دهد، تصمیم بورسیه بازنگری می شود.
  7. اگر بورسیه تحصیلی فقط بخشی از هزینه تحصیل را پوشش دهد، دانشجو باید بقیه هزینه ها را قبل از موعد پرداخت کند.

بورسیه دانشگاه صنعتی چالمرز (Chalmers) سوئد

بورسیه تحصیلی در سوئد می تواند منبع مالی خوبی برای کمک به دانشجویان کارشناسی ارشد باشد مخصوصا اگر در پرداخت شهریه مشکل داشته باشند. دانشگاه صنعتی چالمرز فرصت های کمک تحصیلی متعددی ارائه می دهد که برخی از آن ها توسط خود دانشگاه و برخی دیگر توسط موسسات خارجی اداره می شوند.

بورسیه تحصیلی که توسط دانشگاه چالمرز اداره می شود:

برای مقطع کارشناسی ارشد؛ درخواست های بورسیه تحصیلی پس از درخواست آنلاین مربوط به پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرند و اگر تمام مدارک مورد نیاز ارائه شود و دانشجو واجد شرایط باشد و همچنین اگر هزینه تقاضا پرداخت شود، در آن صورت این پروسه تکمیل می شود. فقط درخواست متقاضیان واجد شرایط مقطع کارشناسی ارشد برای بورسیه تحصیلی مورد توجه قرار می گیرند.

رتبه بندی برنامه های تحصیلی خود:

رتبه بندی برنامه های درخواستی کارشناسی ارشد (شماره های 1 تا 4) برای ارزیابی تقاضای تحصیلی بسیار حائز اهمیت هستند. برای اینکه شانس دریافت بورسیه سوئد از دانشگاه چالمرز بیشتر شود، باید انتخاب برنامه تحصیلی چالمرز اولویت اول دانشجو باشد.

مطالعه شرایط مورد نیاز:

قبل از ارسال درخواست، شرایط لازم انواع بورسیه های تحصیلی را به طور کامل مطالعه و بررسی کنید درخواست بورسیه تحصیلی در سوئد برای سال تحصیلی 2019/20 پایان می یابد. درخواست بورسیه به صورت آنلاین است که شامل دو مرحله می شود. پیشنهاد می کنیم که در اسرع وقت برای بورسیه درخواست دهید، زیرا فرآیند ارزیابی سریعا انجام می گیرد. با این حال، بین مدت زمان ارسال درخواست و احتمال دریافت بورسیه هیچ ارتباطی وجود ندارد.

روند درخواست بورسیه تحصیلی سوئد

توجه داشته باشید، ابتدا باید بصورت آنلاین در وبسایت universityadmissions.se دانشگاه چالمرز برای یک یا چند برنامه کارشناسی ارشد درخواست دهید (به بخش 1-3 بالا مراجعه کنید). به هر متقاضی یک شماره درخواست 8 رقمی اختصاص داده شده است (این رقم به درخواست دانشجو برای برنامه های کارشناسی ارشد در universityadmissions.se مربوط می شود) و این شماره برای تکمیل درخواست ضروری است (مرحله 2 در زیر).

مرحله 1:

درخواست خود را تکمیل و ارسال کنید تا یک لینک شخصی مربوط به فرم درخواست بورسیه برایتان ارسال شود. این فرم از ماه نوامبر و بعد از آن توزیع خواهد شد. چند روز کاری طول می کشد تا لینک شخصی (از طریق ایمیل) را دریافت کنید.

باید مطمئن شوید که از یک آدرس ایمیل در حساب universityadmissions.se استفاده کرده اید.

درخواست آنلاین را باز و آن را ارسال کنید تا لینک شخصی مربوط به فرم درخواست بورسیه برایتان ارسال شود (این درخواست برای برنامه های مرتبط با سال تحصیلی 2019/20 بسته است)

مرحله 2:

بلافاصله پس از ارسال درخواست (مرحله 1)، برایتان یک لینک شخصی مربوط به فرم درخواست بورسیه فرستاده خواهد شد. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است چند روز طول بکشد تا لینک برایتان ارسال شود. اگر ظرف چند روز آن را دریافت نکردید، بخش هرزنامه ایمیل خود را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که شماره درخواست خود را از سایت universityadmissions.se دریافت کرده اید (شماره درخواست را باید از برنامه ای که در حساب خود در دانشگاه Chalmers ارسال کردید، دریافت کنید). این امر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا درخواست بورسیه تحصیلی با شماره درخواست فعلی شما در دانشگاهadmissions.se مرتبط است. این شماره با رقم 1 شروع می شود و برای تکمیل درخواست لازم است.

در این مرحله نیز از شما خواسته می شود تا انگیزه نامه (قصد) خود را در حساب شخصیتان در وب سایت دانشگاهadmisisons.se ارسال کنید. اگر قبلا این کار را نکردید حتما قبل از 1 فوریه این کار را انجام دهید.

لطفاً توجه داشته باشید که فرم درخواست الکترونیکی فقط برای ارائه بورسیه تحصیلی دانشگاه چالمرز استفاده می شود. ممکن است برای بورسیه متعدد درخواست بدهید که در این صورت می بایست الزامات واجد شرایط بودن آن رعایت شود.

تمام داده های ارسال شده باید با اسناد ارائه شده مربوط به درخواست برنامه کارشناسی ارشد در وب سایت admissions.se مطابقت داشته باشد. اگر هزینه درخواست پرداخت نشود و اگر تا تاریخ 1 فوریه 2019 مدارک مورد نیاز در سایت دانشگاهی universityadmissions.se آپلود نشود، درخواست بورسیه مورد بررسی قرار نمی گیرد. درخواست تحصیلی ناقص نیز مورد بررسی قرار نمی گیرد. لطفاً توجه داشته باشید، برای درخواست بورسیه بعدی حتما باید اطلاعات اضافی به دانشگاه چالمرز ارائه داده شود.

بورسیه Sievert Larsson (فقط برای شهروندان تایلندی قابل دسترس است).

اطلاعیه های بورسیه از ماه مارس تا اواسط آوریل از طریق ایمیل توسط دانشگاه چالمرز ارسال خواهد شد.

برای حفظ بورسیه تحصیلی خود، باید تأیید کنید که بورسیه ارائه شده را قبول دارید. دستورالعمل ها در پیشنهادات بورسیه سوئد گنجانده شده است. اطمینان حاصل کنید که مهلت مشخص شده تایید شده باشد.

بورسیه که در زیر ذکر شده است فقط برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد سال اول در دسترس است که تحت شرایط خاصی تنها مدت 2 سال تحصیلی معتبر است. این شرایط در مقررات بورسیه مشخص شده است.

مقررات بورسیه تحصیلی سوئد

هدف از برنامه های بورسیه که توسط دانشگاه چالمرز اداره می شود این است که دانشجویان بتوانند با هزینه بسیار خوب در این دانشگاه تحصیل کنند. تمام بورس های تحصیلی تحت مدیریت چالمرز، براساس ارزش نسبی شایستگی متقاضیان واجد شرایط تحصیلی اعطا می شود. اهداف برنامه های بورسیه، همانطور که در بالا ذکر شد، معمولا زمانی که بورسیه اعطا می شود، مورد توجه قرار می گیرد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئد
مقررات بورسیه تحصیلی سوئد

داوطلبان بورسیه سوئد باید در طول سال اول تحصیلی خود حداقل 75٪ (معمولا 45 نمره) دوره خود را بگذرانند تا بتوانند بورسیه را در سال آینده نگه دارند. در این ارزیابی قطعا فقط نتایج دوره ای که در LADOK در تاریخ یکم ژوئیه و در پایان سال اول تحصیلی ثبت شده است، در نظر گرفته خواهد شد. دانشجویانی که بورسیه تحصیلی خود را از دست می دهند، از طریق ایمیل با ارسال صورتحساب هزینه تحصیلی ترم سوم مطلع می شوند.

بورسیه های تحصیلی به صورت تخفیف هزینه تحصیل اعطا می شود؛

پیشنهاد بورسیه تحصیلی در سوئد فقط برای این سال تحصیلی اعتبار دارد و برنامه تحصیلی در پاداش بورسیه (Scholarship Award Decision) که معاون رئیس دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد مقرر کرده است، تعیین می شود. داوطلبان بورسیه می توانند از طریق اطلاع رسانی پاداش بورسیه (Scholarship Award Notification) از این تصمیم مطلع شوند. اگر به دانشجو تا سال تحصیلی بعدی معافیت موقت داده شود، پیشنهاد بورسیه بی اعتبار می شود.

اگر داوطلب بورسیه برنامه تحصیلی خود را تغییر دهد، تصمیم پاداش بورسیه دوباره ارزیابی خواهد شد. پیشنهاد بورسیه شامل کاهش هزینه تحصیل تا حداکثر 120 اعتبار در مقطع کارشناسی ارشد است که در اعطای پاداش بورسیه تعیین شده است. هنگامی که متقاضی بورسیه، مدرک مورد نیاز مقطع کارشناسی ارشد را به پایان می رساند، مجاز به استفاده از بورسیه برای دوره های اضافی نیست.

برای متقاضیان بورسیه که در دانشگاه چالمرز مطالعات بورسیه ای (جایگزین یا مبادله ای) خود را انجام داده اند و قادرند از اعتبارات این مبادله در برنامه های کارشناسی ارشد خود استفاده کنند، کمک هزینه تحصیلی مشمول کاهش هزینه تحصیل می شود چون الباقی اعتبارات برای انجام شرایط مورد نیاز ضروری است.

اگر بورسیه تحصیلی فقط بخشی از هزینه تحصیل را پوشش دهد، دانشجو باید بقیه هزینه ها را قبل از موعد پرداخت کند. متقاضیان بورسیه اگر برای تحصیل درخواست داده اند و مجاز به مرخصی موقت از تحصیل شده باشند، حق دارند که بورسیه خود را نگهدارند. با این وجود اگر مرخصی تحصیلی بیش از یک سال طول کشید، از بورسیه محروم می شوند.

  • مهلت درخواست بورسیه سوئد معمولا مقارن با مهلت درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد است. متقاضیان باید به موقع درخواست دهند تا بورسیه آنها مورد بررسی قرار گیرد. متقاضیانی که بورسیه دریافت کردند، اما اداره مهاجرت ویزای تحصیلی سوئد آنها را صادر نکرده، پیشنهاد خود را برای کمک هزینه تحصیلی از دست خواهند داد.
  • متقاضیانی که بورسیه خود را غیر از Avancez، بورسیه Adlerbert، IPOET و Chalmers MasterCard دریافت می کنند، حق ندارند بورسیه خود را در دوره مبادله یا مرخصی موقت از تحصیل خود نگه دارند، به این ترتیب تصمیمات در این مورد با رایزنی با حامی خارجی صورت خواهد گرفت.
  • متقاضیان بورسیه که وضعیت هزینه تحصیل خود را به معافیت از پرداخت هزینه تغییر می دهند از تخفیف بخشی از شهریه محروم میشوند. در ضمن، در صورت امکان متقاضی بورسیه سوئد می تواند از دیگر مزایای بورسیه خود (مثلا کارآموزی، کار تابستانی، و غیره) بهره مند شود.

Avancez و IPOE

بورسیه Avancez به حوزه های آموزشی و براساس تعداد درخواست های اولویت اول اختصاص داده می شود، هر کدام از حوزه ها می بایست درخواست کارشناسی ارشد سال قبل را دریافت کرده باشند. در دوره های درخواست برنامه کارشناسی ارشد، به حوزه های آموزشی اختصاص داده شده است. رؤسای حوزه های تحصیلی تصمیم می گیرند که کدام اصل را برای تخصیص بورسیه تحصیلی در محدوده تحصیلات خود اعمال کنند. بورسیه تحصیلی به صورت تخفیف 75٪ درصدی در شهریه دانشگاه اعطا می شود.

دانشجوی ممتازی که اولین سال تحصیلی خود را در زمان معمولی (یعنی 60 اعتبار دوره ای) به پایان می رساند و معدل بالا کسب می کنند (CGPA) در دوره دوم سال تحصیلی به میزان 85٪ تخفیف شهریه دریافت می کنند. در این ارزیابی تنها نتایج دوره ای ثبت شده در LADOK – تا تاریخ مشخص شده که معمولا در اواخر سپتامبر است – مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. این تاریخ مربوط به زمانی است که نتایج دوره Formula Student در LADOK ثبت شده است، که سال به سال تغییر می کند.

دانشگاه چالمرز به صورت سالانه تعداد تخفیفات را تعیین می کند. دانشجویانی که قرار است تخفیف بیشتری دریافت کنند، در طول ترم سوم مطلع می شوند. تخفیفات بیشتر در صورتحساب شهریه تحصیلی مربوط به ترم چهارم نشان داده خواهد شد، در نتیجه کاهش هزینه تحصیل برای نیمسال چهارم در سطح 95 درصد خواهد بود.

متقاضیان بورسیه Avancez، Adlerbert، IPOET و Chalmers MasterCard که مطالعات مبادله ای به مدت یک سال انجام داده اند که اغلب توسط Chalmers سازماندهی می شوند (به استثنای Nordic Five Tech)، می توانند در طول مطالعات مبادله ای بورسیه خود را نگه دارند، در صورت لزوم، اگر شهریه دانشگاه باقی مانده باشد باید هزینه را در کل مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه چالمرز پرداخت کند و چالمرز پس از اتمام مطالعات، مدرک را صادر میکند.

در شرایط غیر عادی، متقاضیانی که درخواست برنامه را دیرتر برای Chalmers ارسال می کنند ؛ می توانند کمک هزینه تحصیلی Avancez دریافت کنند. مهلت درخواست بورسیه تحت مدیریت چالمرز: 15 ژانویه 2019

بورسیه تحصیلی Avancez

75٪ تخفیف هزینه تحصیل توسط بنیاد چالمرز تامین می شود و دانشگاه صنعتی چالمرز این تخفیفات را به دانشجویان پاداش می دهد. این بورسیه های تحصیلی برای همه دانشجویان شهریه ای در دسترس است. دانشگاه صنعتی چالمرز بورس های تحصیلی متعددی ارائه می دهد که توسط بنیاد مالی چالمرز تأمین می شود، همچنین همه شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا که مسئول پرداخت هزینه تحصیل به دانشگاه های سوئدی هستند می توانند از این مزایا بهره مند شوند. تعداد دقیق بورسیه هنوز هم توسط بنیاد چالمرز تعیین می شود.

انتخاب بر اساس برتری نسبی علمی متقاضیان است که در درجه اول شامل میانگین معدل، همچنین درجه تحصیلات دانشگاهی (از جمله موقعیت آنها در لیست رتبه بندی جهانی) و ترتیب اولویت درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد چالمرز است.

رشته های تحصیلی دارای بورس در سوئد

رشته های تحصیلی که بورسیه سوئد به آن اختصاص می یابد، سالانه توسط رئیس دانشگاه تعیین می شود. برای سال تحصیلی 2019/20 رشته تحصیلی بدون محدودیت است، اما این رشته ها طبق اهداف آموزشی تعیین شده توسط مدیریت دانشگاه و بر اساس تعداد کل متقاضیان در هر حوزه تحصیلی از سال تحصیلی گذشته، توزیع می شود.

  • متقاضیان برنامه 1 ساله کارشناسی ارشد
  • شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا که ملزم به پرداخت هزینه تحصیل به دانشگاه سوئد هستند
  • 75٪ کاهش هزینه های تحصیل (4 ترم / 2 سال تحصیل)
  • دانشجویانی که در طول اولین سال تحصیلی خود پیشرفت می کنند، تخفیف بیشتری دریافت کنند که 85 درصد از هزینه های تحصیل در دوره دوم و آخر تحصیل را پوشش می دهد.
  • هیچ مبلغی به بورسیه های برجسته تحصیلی منتقل نمی شود
  • آخرین مهلت: 15 ژانویه 2019
  • بورسیه IPOET (دفتر برنامه های آموزشی بین المللی مربوط به آموزش و پرورش)

دانشگاه چالمرز حدود 50 بورسیه IPOET را در سال 2019 ارائه کرده است که شورای تحصیلات عالی کشور سوئد منابع مالی آن را تامین می کند و به دانشجویان شهریه ای پرداخت می شود. دانشگاه چالمرز این بورسیه ها را مدیریت و اعطا می کند.

انتخاب بر اساس برتری نسبی علمی متقاضیان است که در درجه اول شامل میانگین معدل، همچنین درجه تحصیلات دانشگاهی (از جمله موقعیت آنها در لیست رتبه بندی جهانی) و ترتیب اولویت درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد چالمرز است.

رشته های تحصیلی بدون محدودیت قابل دسترس برای:

  • متقاضیان برنامه 1 ساله کارشناسی ارشد
  • شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا که ملزم به پرداخت هزینه تحصیل به دانشگاه سوئد هستند

میزان:

  • 75٪ کاهش هزینه های تحصیل (4 ترم / 2 سال تحصیل)
  • دانشجویانی که در طول اولین سال تحصیلی خود پیشرفت می کنند، تخفیف بیشتری دریافت کنند که 85 درصد از هزینه های تحصیل در دوره دوم و آخر تحصیل را پوشش می دهد
  • هیچ مبلغی به بورسیه های برجسته تحصیلی منتقل نمی شود

صندوق بورسیه تحصیلی Sievert Larsson (بین دوستان چالمرز) سوئد

تخفیف 100٪ درصدی شهریه و مخارج زندگی به شهروندان تایلندی تعلق می گیرد که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی چالمر به تحصیل بپردازند.

بورسیه تحصیلی Sievert Larsson سوئد

صندوق بورسیه تحصیلی Sievert Larsson (در بین دوستان چالمرز) سالانه به دانشجویان تایلندی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی چالمرز را دارند کمک هزینه تحصیلی می دهد. این بورسیه بزرگترین شانس شما است تا مهارت های خود را با مدرک جهانی کارشناسی ارشد دانشگاه چالمرز افزایش دهید. این بورسیه به شهروندان تایلندی اعطا می شود که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه چالمرز پذیرفته شده اند.

در ابتدا می خواهیم از دانشجویانی حمایت کنیم که از لحاظ مالی آسیب پذیرند و کسانی که در هیچ صورتی نمی توانند در سوئد تحصیل کنند. این بورسیه در دو نسخه مختلف در دسترس است. هر کس می تواند برای هر دو نسخه تحصیلی از طریق پورتال درخواست بورسیه اقدام کند. لطفاً اطمینان حاصل کنید که طبق اولویت هایتان این بورسیه را درخواست داده اید.

  1. نسخه 1: پرداخت کامل هزینه تحصیل (100٪ هزینه های تحصیل را پوشش می دهد) در طول برنامه 2 ساله (4 ترم).
  2. نسخه 2: پرداخت کامل هزینه تحصیل ( 100٪ هزینه های تحصیل را پوشش می دهد) و 230000 SEK بابت مخارج زندگی در طول برنامه 2 ساله (4 ترم). هر دو نسخه از بورسیه برای موارد زیر قابل دسترس هستند:
  • متقاضیان برنامه 1 ساله کارشناسی ارشد
  • شهروندان تایلندی
  • دانشجویانی که مدرک کارشناسی را با حداقل نمره 3.0 (CGPA) از دانشگاه معتبر تایلندی* اخذ کرده اند یا به زودی اخذ میکنند (در طی ترم بهاره 2019) (معادل با آزمون Kandidat سوئدی)

درخواست بورسیه تحصیلی Sievert Larsson به صورت آنلاین از طریق فرم درخواست تحصیلی چالمرز انجام می شود و آخرین مهلت: 15 ژانویه 2019 است.

اطلاعاتی درباره بورسیه تحصیلی سوئد

اگر در لیست کوتاه این بورسیه قرار دارید، از شما خواسته می شود تا اسناد اضافی را از طریق ایمیل به فرد مشخصی در تیم ارزیابی ارسال کنید. اگر در لیست کوتاه قرار بگیرید، بین ماههای مارس و آوریل یک ایمیل به شما ارسال خواهد شد. لیست کوتاه تا قبل از این زمان منتشر یا اعلام نمی شود.

اطلاعاتی درباره بورسیه تحصیلی سوئد
اطلاعاتی درباره بورسیه تحصیلی سوئد

شما می توانید زودتر این اسناد را تهیه کنید:

  1. یک نامه شخصي حاوی شرح وضعيت مالي، شرايط خانوادگي و توجيهي براي صلاحیت دریافت بورسیه Sievert Larsson
  2. ارزشیابی کتبی از یکی از دو مرجع خود

توجه داشته باشید که اولین قدم برای درخواست در تمام بورسیه های تحصیلی این است که به طور جداگانه برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید.

توجه: بورسیه های تحصیلی عطف به ماسبق اعطا نمی شود. بدیهی است متقاضیانی که در زمان درخواست بورسیه Sievert Larsson تحصیلات خود را در دانشگاه چالمرز شروع کردند، واجد شرایط نیستند.

تمام منابع مالی صرفا به منظور تحقق هدف مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. مخارج زندگی بخش بورسیه تحصیلی نسخه 2 هر شش ماه برای مدت 2 سال پرداخت می شود. اولین پرداخت برای تایید پذیرش انجام می شود. حق پرداخت مربوط به این دوره گسترش می یابد. تصمیم هیئت اعطای جوایز مورد تجدید نظر قرار نمیگیرد.

بورسیه Adlerbert سوئد

پنج بورسیه در سال 2019 به دانشجویانی که شهروند یکی از 143 کشور مشخص شده هستند اعطا می شود. هر کدام از بورسیه ها 100٪ هزینه تحصیل را پوشش می دهد و توسط موسسات مالی Adlerbert تأمین می شود.

پنج بورسیه در سال 2019 به دانشجویانی که شهروند یکی از 143 کشور مشخص شده هستند اعطا می شود و ایران جزو این کشورهاست. هر کدام از بورسیه ها بطور کامل هزینه تحصیل را پوشش می دهد و توسط موسسات مالی Adlerbert تأمین می شود.

انتخاب بر اساس برتری نسبی علمی متقاضیان است که در درجه اول شامل میانگین معدل، همچنین درجه تحصیلات دانشگاهی (از جمله موقعیت آنها در لیست رتبه بندی جهانی) و ترتیب اولویت درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد چالمرز است. رشته های تحصیلی بدون محدودیت – تمام برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه چالمرز.

قابل دسترس برای:

  • متقاضیان برنامه 1 ساله کارشناسی ارشد
  • شهروندان این 143 کشور از جمله ایران

میزان:

  • 100٪ هزینه های تحصیل را پوشش می دهد (4 ترم / 2 سال برنامه)

آخرین مهلت: 15 ژانویه 2019

نکته:

دریافت بودجه جایگزین از حامیان خارجی تاثیری بر اخذ بورسیه از دانشگاه چالمرز ندارد؛ زیرا وضعیت مالی متقاضی در طول روند نام نویسی در نظر گرفته نمی شود. بورسیه های بیشتر را می توان به لیست فوق اضافه کرد. از این رو متقاضیان ترغیب می شوند که مرتبا به این صفحه وب سر بزنند.

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در سوئد

موسسه کارولینسکا یکی از مشهورترین و بهترین دانشگاه های پزشکی دنیاست و یکی از بهترین گزینه ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد به شمار می رود. KI به عنوان یک دانشگاه، بزرگ ترین مرکز تحقیقات آکادمیک پزشکی کشور سوئد محسوب می شود و متنوع ترین و گسترده ترین رشته ها و دروس پزشکی کشور سوئد را ارائه می دهد. از سال 1901، هیات داوری نوبل در موسسه کارولینسکا، برندگان جایزه نوبل را در زمینه فیزیولوژی و پزشکی انتخاب کرده است.

بورسیه ها: بنیاد های بین المللی، اورپایی و سوئدی زیادی وجود دارند که به دانشجویان بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی اهدا می کنند. قوانین مربوط به بورسیه های مختلف می تواند متفاوت باشد و برخی از این کمک هزینه ها برای تامین مخارج زندگی دانشجویان در نظر گرفته شده است در حالی که برخی دیگر هزینه های تحصیل و شهریه ( برای دانشجویان غیر اروپایی ) را پوشش می دهند و یا هزینه های دیگری را مد نظر دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی موجود، راهنمایی ها و دستورالعمل های موجود در مورد هر کدام را با دقت مطالعه کنید.

به یاد داشته باشید که منابع دیگری نیز در این زمینه وجود دارند و وقت گذاشتن و تحقیق کردن در مورد بورسیه ها می تواند اثرات بسیار زیادی بر هزینه های مادی تحصیل شما داشته باشد.

بورسیه جهانی برای مقطع ارشد موسسه کارولینسکا

این موسسه به دانشجویان برتر خود که در یکی از رشته های کارشناسی ارشد ترم پاییز مشغول به تحصیل می شوند تعدادی بورسیه “کمک هزینه شهریه” اعطا می کند. رقابت در مورد این بورسیه بسیار زیاد است چرا که هرساله حداکثر 1500 دانشجوی بین المللی برای اخذ ین بورسیه درخواست می دهند. چه کسانی می توانند برای این بورسیه درخواست دهند؟ برای این که واجد شرایط این بورسیه باشید می بایست :

  • برای اخذ پذیرش در یکی از رشته های کارشناسی ارشد جهانی این دانشگاه در سال 2019 درخواست داده باشید
  • برای تحصیل در این دانشگاه، نیاز به پرداخت شهریه داشته باشید.
  • هزینه درخواست را تا اول فوریه 2019 پرداخت کرده باشید.
  • مدارک و شرایط ورودی رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید داشته باشید و آنها را تحویل داده باشید.
  • تنها دانشجویان سال اول واجد شرایط درخواست این نوع بورسیه هستند.

تحصیل در سوئد رایگان نیست؛ اما می توان با داشتن شرایط بورسیه بخشی از هزینه هی تحصیل در این کشور را تامین کرد. چگونه باید برای این بورسیه درخواست داد؟ تمامی متقاضیانی که ملزم به پرداخت شهریه دانشگاه هستند و هزینه های درخواست خود را به دفتر پذیرش دانشگاه پرداخت کرده باشند پس از آخرین روز از اتمام مهلت پرداخت هزینه درخواست، اطلاعات مربوط را دریافت می کنند و از آنها دعوت می شود تا برای ثبت درخواست این بورسیه اقدام کنند و مدارک لازم را ارائه دهند. این دعوت نامه ها تا تاریخ 8 فوریه از طریق ایمیل به آدرس ایمیلی که برای ایجاد حساب کاربری خود در سایت دانشگاه استفاده کرده اید، فرستاده می شود.

فرایند انتخاب دانشجویان برای بورس سوئد

: فرایند انتخاب دانشجویان بر اساس بررسی و ارزیابی کلیت رزومه و شرایط متقاضی که در قسمت پذیرش دانشگاه به ثبت رسیده است، صورت می گیرد. این مدارک در ارتباط با درخواست این بورسیه مورد ارزیابی قرار می گیرند و افرادی که به آنها بورسیه تعلق می گیرد از طریق ایمیل از این قضیه مطلع می شوند.

این بورسیه چه مخارجی را پوشش می دهد؟ این بورسیه تنها شهریه دانشگاه ( یا بخشی از شهریه دانشگاه در مورد رشته هایی که تنها بخشی از آن در دانشگاه کارولینسکا تدریس می شود) را پوشش می دهد. هزینه های سفر، مخارج زندگی و سایر مخارج می بایست از طریق کمک هزینه های دیگر تامین شوند. علاوه بر آن، لطفا توجه داشته باشید که این بورسیه تنها شهریه دانشگاه دانشجویانی که در یکی از رشته های ارشد جهانی موسسه کارولینسکا مشغول به تحصیل می باشند را پوشش می دهد و سایر مطالعات و رشته ها را شامل نمیشود.

تاریخ های مهم در مورد بورسیه جهانی مقطع ارشد دانشگاه کارولینسکا

  • تاریخ شروع مهلت درخواست : 16 اکتبر 2018
  • تاریخ اتمام مهلت درخواست: 15 ژانویه 2019
  • آخرین مهلت پرداخت هزینه درخواست و پیوست مدارک لازم: 1 فوریه
  • دعوت نامه درخواست بورسیه ارسال شده از طریق ایمیل: 8 فوریه
  • اطلاع رسانی در مورد انتخاب رشته های جهانی مقطع ارشد :4 آپریل
  • اطلاع رسانی در مورد انتخاب دانشجویان بورسیه شده : 29 آوریل

بورسیه های موسسه سوئدی

موسسه سوئدی (SI) یک آژانس دولتی است که برنامه های بورسیه ای متنوعی برای دانشجویان غیر اروپایی در نظر گرفته است. بسته به ملیت شما و رشته تحصیلیتان، ممکن است این نوع بورسیه با شرایط شما مطابق باشد. بورسیه های SI هم هزینه های شهریه دانشگاه را پوشش می دهد هم مخارج زندگی روزمره تا سقف 10000 کرونای سوئد معادل 1078.45 دلار آمریکا در ماه برای مقطع کارشناسی ارشد.

همچنین یک کمک هزینه سفر نیز به فرد انتخاب شده؛ داده می شود. مدت زمان درخواست این نوع بورسیه از 4 فوریه تا 14 فوریه 2019 می باشد. لطفا توجه نمایید که برای درخواست بورسیه SI می بایست قبل از آن، برای شرکت در یکی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد در وبسایت universityadmissions.se درخواست داده باشید.

تاریخ های مهم مربوط به بورسیه موسسه سوئدی

  • مهلت درخواست 4 تا 14 فوریه 2019
  • اطلاع رسانی در مورد تصمیم گیری: 26 آوریل 2019

رای فرصت های بورسیه ای دیگر در این دانشگاه به وبسایت https://ki.se/en/education/scholarships مراجعه کنید.

شرایط تحصیل رایگان در سوئد

 تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد پرهزینه نیست. اگر به مکان های مناسب نگاهی بیاندازید، خواهید دید که تحصیل در خارج از کشور بسیار آسان بوده و حتی در بعضی موارد رایگان است! اگر چه تحصیل در سوئد رایگان نیست و هر کسی نمی تواند به طور رایگان در سوئد تحصیل کند، از طریق اطلاعات این این مقاله خواهید یافت که می توانید در سوئد رایگان تحصیل کنید یا خیر.

چه کسی می تواند به صورت رایگان در سوئد تحصیل کند؟

اگر گذرنامه ای از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس داشته باشید، شما واجد شرایط تحصیل رایگان در سوئد خواهید بود. اگر صاحب گذرنامه از هر کشور دیگری هستید، متاسفانه هزینه تحصیل کمی بیشتر است. از نیمسال تحصیلی پاییز در سال 2011 ، دولت سوئد هزینه تحصیل برای دانشجویان خارج از کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس در نظر گرفت.

شرایط تحصیل رایگان در سوئد
شرایط تحصیل رایگان در سوئد

این کار باعث شد که سوئد به یکی از گران ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. امروزه هزینه های تحصیل از 80000 کرون (تقریبا 8000 یورو) تا 190000 کرون (حدودا 19000 یورو) در سال می باشد که بر اساس برنامه تحصیلی و دانشگاهی که مایل به حضور در آن هستید، متغیر است.

  • به طور کلی هزینه برنامه های مقطع کارشناسی بسیار کمتر از هزینه میانگین برنامه های کارشناسی ارشد می باشد.
  • اگر چه ممکن است سوئد انتخاب پرهزینه و گرانی برای دانشجویان باشد، اما دانشجویانی که برای تحصیل به سوئد می آیند، تحصیلات عالی بدست خواهند آورد که بعد از فارغ التحصیلی موقعیت ها و فرصت های کاری قابل توجهی برای آنان موجود می باشد.

تحصیل و مهاجرت تحصیلی به این کشور از جمله روش های مهاجرت به سوئد است، جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در شیراز و تهران گفت و گو کنید.

اسکرول به بالا