071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیل خلبانی در ترکیه – لیست دانشگاه های خلبانی ترکیه

تحصیل خلبانی در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل خلبانی در ترکیه به عنوان یکی از جالبترین حرفه های جهان، با اعتبار و درآمد بالا شناخته شده است. اما کدام دانشگاه خلبانی در ترکیه برای آموزش خلبانی در ترکیه بهتر است؟ هزینه آموزش خلبانی در ترکیه چقدر است؟ مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در این مقاله به چنین سوالاتی در خصوص تحصیل خلبانی در ترکیه پاسخ داده اند.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل خلبانی در ترکیه

گزینه های مختلفی برای آموزش خلبانی در ترکیه وجود دارد، طبق قانون هواپیمایی کشور ترکیه، فارغ التحصیلی از دبیرستان برای آموزش خلبانی در ترکیه کافی است. با این حال، شرکت های هواپیمایی عمدتاً ترجیح می دهند فارغ التحصیلان دانشگاه را به کار گیرند. فارغ التحصیلان دبیرستان شانس کمی برای اشتغال به عنوان خلبان در شرکت های هواپیمایی دارند. دیده می شود که در میان فارغ التحصیلان دانشگاه، آموزش فنی بیشتر ترجیح داده می شود.

بنابراین برای اینکه بتوانید خلبان شوید می توانید در دوره های کارشناسی دوره آموزش خلبانی شرکت کنید یا می توانید مدارس خصوصی خلبانی را انتخاب کنید که به مدت 18 تا 24 ماه آموزش خلبانی را ارائه می دهند.

آیا موارد دیگری غیر از فارغ التحصیلی برای آموزش خلبانی در نظر گرفته شده است؟

شرکت های هواپیمایی داوطلبان خلبانی را از طریق آزمایش هایی به نام DLR یا موارد مشابه انتهاب می کنند. برای موفقیت در این آزمون ها معیارهایی مانند حافظه بینایی، هماهنگی بین اندام های حسی، تمرکز، مفاهیم اساسی فیزیک، تفکر سه بعدی، سرعت درک و حافظه موقت اندازه گیری می شود. اگر نمرات مدارک تحصیلی شما کم باشد، حتی اگر دوره خود را به پایان برسانید، استخدام به عنوان خلبان در شرکت های هواپیمایی امکان پذیر نیست.

الزامات اساسی برای رشته خلبانی در ترکیه

سن: حداقل سن شروع آموزش خلبانی در ترکیه 18 سالگی است. شماس می توانید مجوز Student Pilot را دریافت کنید. سن بازنشستگی خلبانان هواپیمایی که به طور فعال پرواز می کنند 67 سال است.

گواهی پزشکی: برای شروع تحصیل در ترکیه، باید گواهینامه پزشکی داشته باشید و برای دریافت آن، بهتر است با مدرسه پرواز که می خواهید آموزش خلبانی را در آن شروع کنید صحبت کنید. آنها به شما کمک می کنند تا آن را تنظیم کنید.

شرایط آموزشی: توجه به این نکته مهم است که می توانید با مدرک دبیرستان، مجوز تحصیلی خلبانی، خلبان خصوصی و خلبان تجاری را دریافت کنید.

مهارت انگلیسی: زبان هواپیمایی در سطح بین المللی انگلیسی است و توصیه می شود قبل از دریافت مجوز خلبان تجاری خود، یک استاندارد زبان انگلیسی سطح 4 را داشته باشید و اگر می خواهید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد تماس حاصل فرمایید تا در مورد اینکه چه دوره هایی را باید بگذرانید، مشاوره دریافت کنید.

محدودیت سن-قد-وزن

برای رشته خلبانی در ترکیه توجه به محدودیت های سنی، قد و وزن ضروری است. به عنوان مثال، شرایط پذیرش و ثبت نام دانشگاه فنیEskişehir  شامل متولدین بعد از 1 ژانویه 1995، حداقل قد 1.65 و حداکثر 1.90 است.

علاوه بر این، THY محدودیت های قد را افزایش داده و حد پایین را از 1.65 برای مردان به 1.57 برای زنان رسانده است.

ساختار آموزش خلبانی در ترکیه

اگر مدارس خلبانی ترکیه را انتخاب کنید و آموزش را با موفقیت به پایان برسانید، واجد شرایط PPL (مجوز خلبان خصوصی) خواهید بود. برای گرفتن مجوز هواپیمای تک موتوره باید 165 ساعت درس زمینی و 40 ساعت پرواز داشته باشید. سپس، اگر در امتحانی به نام کنترل پرواز موفق شوید و می توانید هواپیماهای نوع Cessna را پرواز کنید.

بعد از اینکه حق شرکت در آزمون مجوز ATPL (Airline Transport Pilot) را داشتید، به مرحله بعدی آموزش می روید. در این مرحله 823 ساعت درس زمینی می گیرید و 160 ساعت پرواز می کنید. پس از گرفتن مجوز PPL ، 14 دوره را در اداره کل هواپیمایی کشوری امتحان خواهید داد و در صورت موفقیت 75٪ در همه آنها، گواهینامه ATPL Frozen خود را دریافت خواهید کرد.

ساختار آموزش خلبانی در ترکیه
ساختار آموزش خلبانی در ترکیه

پس از آن، شما آموزش را شروع می کنید و آموزش شبیه ساز را با توجه به ترجیح خود دریافت می کنید. پس از گذراندن این مرحله، شما به عنوان خلبان سوم وارد کابین می شوید و پس از اتمام دوره مشاهده 100 ساعته، به عنوان خلبان دوم شروع به کار می کنید. گواهینامه ATPL Frozen شما پس از 1500 ساعت پرواز به ATPL تبدیل می شود و شما خلبان می شوید. پس از اتمام پرواز 5000 ساعته، شما حق دارید یک خلبان کاپیتان شوید.

لیست مدارس و دانشگاه خلبانی در ترکیه

دوره های آموزش خلبانی در ترکیه توسط موسسات و دانشگاه های مختلف ترکیه به دوستداران این رشته ارائه می دهند که در زیر لیستی از آن ها آورده شده است:

  • آکادمی خلبانی AFA-Atlantic استانبول
  • دانشکده هوانوردی و فضانوردی دانشگاه آنادولو
  • دانشکده خلبانی Avion Training ATO
  • دانشکده خلبانی AYJET Anatolian Stars FTO در استانبول
  • دانشکده خلبانی Er-Ah
  • باشگاه هواپیمایی استانبول
  • دانشگاه اوزیگین استانبول
  • دانشکده خلبانی تارکیم استانبول
  • دانشکده خلبانی THK در آنکارا
  • آکادمی پرواز برتر هوایی در بیلیک دوزو
  • دانشگاه انجمن هواپیمایی ترکیه در آنکارا
  • دانشگاه آتلیم
  • دانشگاه فنی ESKİŞEHİR
  • دانشگاه اوکان استانبول
  • دانشگاه هوافضای ترکیه
  • دانشگاه GİRNE

آینده شغلی رشته خلبانی در ترکیه

ترکیه با بیش از 82 میلیون نفر جمعیت، بیش از 5 شرکت هواپیمایی حامل پرچم خود دارد. بیش از 10 سازمان برای آموزش پرواز و آموزش خلبانی در ترکیه وجود دارد که بیشتر آنها مراکز آموزش شبیه ساز هستند.

پیش بینی می شود که طی 20 سال آینده بازار حمل و نقل هوایی در ترکیه 109٪ رشد کند. این منجر به 91 میلیون سفر مسافرتی اضافی در دو دهه آینده خواهد شد و در صورت تأمین، این تقاضای افزایش یافته تقریباً 94 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و حدود 1.5 میلیون شغل را پشتیبانی خواهد کرد. واضح است که در چند سال آینده، ترکیه به تدریج تعداد بیشتری خلبان و کارمند عمومی را برای کل صنعت هواپیمایی اضافه خواهد کرد.

آینده شغلی رشته خلبانی در ترکیه
آینده شغلی رشته خلبانی در ترکیه

گزینه های شغلی موجود برای رشته خلبانی در ترکیه عبارت است از:

  • خلبان هواپیمایی برای خطوط هوایی بزرگ یا خطوط هوایی کوچکتر منطقه ای
  • خلبان هواپیمایی شرکتی یا تجاری
  • خلبان بار
  • چارتر
  • مربی پرواز
  • خلبانان آمبولانس پزشکی / هوایی
  • خلبان کشاورزی و بسیاری از گزینه های دیگر

درآمد خلبانی در ترکیه چقدر است؟

حقوق خلبان در کشورها و خطوط هوایی متفاوت است. حقوق خلبان نیز تحت تأثیر آموزش خلبان و سطح تجربه قرار می گیرد. با کمبود خلبان فعلی، حقوق خلبانان در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین مهم است که در مورد روند حقوق خلبانان در ترکیه تحقیق کنید و همه عواملی را که بر دستمزد خلبانان تأثیر می گذارد بررسی کنید.

خلبانان در ترکیه سالانه به طور متوسط 135000 TRY  ( 24.277دلار آمریکا) سالانه (2020) درآمد دارند. البته خلبانان جدید درآمد کمتری دارند و خلبانان با تجربه درآمد بیشتری دارند. دستمزدهای خلبانی جدید در ترکیه سالانه از 70،000 TRY شروع می شود و کسانی که بیش از 20 سال سابقه دارند تقریبا 193،000 TRY درآمد دارند.

هزینه آموزش خلبانی در ترکیه

هزینه آموزش خلبانی در ترکیه بین موسسات مختلف متفاوت است، اما میانگین آن در حدود 80،000 یورو است. برای مثال هزینه رشته خلبانی در ترکیه در دانشگاه آتلیم، که آموزش های زیادی را در زمینه هواپیمایی ارائه می دهد، 54 هزار یورو تعیین شده است.

بورسیه خلبانی

بسیاری از برنامه های آموزش خلبانی با بورسیه خلبانی در ترکیه همراه است همچون دانشگاه اوکان، دانشگاه اوزیگین و دانشگاه GİRNE ، این بورسیه ها ممکن است هم تمام هزینه های تحصیلی را پوشش دهد و یا فقط نیمی از هزینه های تحصیل خلبانی در ترکیه را بپردازد.

سخن آخر

متقاضیان علاقه مند به تحصیل خلبانی در ترکیه می توانند برای کسب اطلاعات به روز و بیشتر در خصوص شرایط  تحصیل خلبانی در ترکیه و هزینه آموزش خلبانی در ترکیه و دیگر موارد با ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در ارتباط باشند.

سوالات رایج در خصوص تحصیل خلبانی در ترکیه

  1. در کجا می توانم درخواست تحصیل بدهم؟

    در آموزشگاه های خلبانی و چندین دانشگاه می توان به آموزش خلبانی در ترکیه پرداخت.

  2. شرایط تحصیل خلبانی در ترکیه چیست؟

    داشتن دیپلم دبیرستان، تسلط به زبان انگلیسی و قبولی در آزمون دانشجویان بین المللی برای آموزش خلبانی در ترکیه لازم است.

  3. چه مواردی علاوه بر آزمون ورودی و داشتن دیپلم برای تحصیل خلبانی در نظر گرفته شده است؟

    قبولی در آزمون DLR برای تحصیل خلبانی در ترکیه نیز لازم است.

  4. طول دوره آموزش خلبانان در ترکیه چقدر است؟

    آموزش خلبانی در آموزشگاه های خلبانی 18 تا 24 ماه و در دانشگاه 4 سال زمان می برد.

  5. هزینه آموزش خلبانی ترکیه چقدر است؟

    هزینه آموزش خلبانی در ترکیه تقریبا بین 54.000 تا 80.000 یورو در سال متفاوت است.

  6. محدودیت های در نظر گرفته شده برای خلبانی چیست؟

    برای رشته خلبانی در ترکیه توجه به محدودیت های سنی، قد و وزن ضروری است. برای مثال حداقل قد 1.65 و حداکثر 1.90 است.

  7. میزان درآمد خلبانان در ترکیه چقدر است؟

    خلبانان در ترکیه به طور متوسط 135.000 لیتر در سال درآمد دارند.

  8. کدام دانشگاه ها بورسیه تحصیلی خلبانی ارائه می دهند؟

    دانشگاه اوکان، دانشگاه اوزیگین و دانشگاه GİRNE بورسیه خلبانی در ترکیه ارائه می دهند.

  9. فرصت های شغلی تحصیل در چه قسمت هایی است؟

    خلبان هواپیمایی برای خطوط هوایی بزرگ یا خطوط هوایی کوچکتر منطقه ای، خلبان هواپیمایی شرکتی یا تجاری، خلبان باری، چارتر، مربی پرواز، خلبانان آمبولانس پزشکی هوایی، خلبان کشاورزی.

  10. چند موسسه برای آموزش خلبانی وجود دارد؟

    در مجموع 16 آموزشگاه و دانشکده تحصیل رشته خلبانی در ترکیه را رائه می دهند.

  11. حداقل سن شروع خلبانی چقدر است؟

    حداقل داشتن 18 سال برای آموزش خلبانی در ترکیه لازم است

اسکرول به بالا