071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیل پزشکی در چک

بورسیه تحصیل پزشکی در چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های مهاجرت به کشور های مختلف است که بر پایه آن می توان به کشور های گوناگونی جهت تحصیل مهاجرت نمود. در راستای مهاجرت تحصیل و تحصیل در کشور های مختلف لازم است تا شرایط گوناگونی مورد بررسی قرار گیرد و هزینه های خاصی نیز محاسبه شود. برای زندگی و تحصیل در کشور های جدید می بایست هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل را بررسی کرد و بر مبنای آن ها پیش رفت. اما دقت داشته باشید که پرداخت هزینه های تحصیل ممکن است کمی سخت باشد. از این رو می توان از بورسیه های تحصیلی استفاده نمود. به همین دلیل در ایم مقاله به بررسی بورسیه تحصیل پزشکی در چک می پردازیم.

برای مهاجرت به چک علاوه بر مهاجرت تحصیلی به چک و اخذ ویزای تحصیلی چک راه های بسیار دیگری هم وجود دارد. از جمله راه و روش های مهاجرت به جمهوری چک می توان به مهاجرت کاری به چک، مهاجرت سرمایه گذاری به چک، مهاجرت از طریق تولد فرزند به چک، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در چک، مهاجرت از طریق ازدواج در چک و … اشاره نمود. برای اطلاع از شرایط و قوانین مهاجرت به این کشور می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شیراز و تهران می باشد.

بورسیه تحصیل پزشکی در چک

آیا علاقه مند به تحصیل در جمهوری چک هستید اما نگران هزینه های تحصیلی خود در دانشگاه های چک می باشید؟ آيا به عنوان دانشجوی متقاضی تحصیل در دانشگاه های چک به دنبال بورسیه های تحصیلی مختلفی هستید؟ در این مقاله ما مهم ترین بورسیه های تحصیلی چک را برای شما بیان می کنیم. اگر شما تمایل به تحصیل در چک دارید و می خواهید به تحصیل پزشکی در چک یا تخصص پزشکی در چک بپردازید می توانید برای بورسیه های تحصیلی اقدام نمایید. البته دقت داشته باشید که این بورسیه های تحصیلی برای تحصیل داروسازی در چک، تحصیل مامایی در چک، تحصیل روانشناسی در چک و … نیز قابل دسترس است.

بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند و بر مبنای شرایط مختلفی به دانشجویان ارائه می شوند. در واقع با انواع بورسیه های تحصیلی می توان شرایط تحصیل در چک و زندگی در چک را از لحاظ هزینه های زندگی در چک و هزینه های تحصیل در چک به راحتی پیش برد. البته هر فرد دانشجو می تواند از یکی از بورسیه های تحصیلی استفاده نماید. در جمهوری چک بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند که می توان به بورسیه های زیر اشاره نمود.

این بورسیه ها عبارتند از: بورسیه های دولتی چک، بورسیه های تحصیلات تکمیلی، بورسیه اراسموس موندس، بورسیه اراسموس پلاس، بورسیه های دانشگاهی و … . هر کدام از این بورسیه ها شرایط خاصی دارند و در ضمن برای دانشجویان خاصی در دسترس هستند. در واقع برخی از بورسیه های تحصیلی جمهوری چک صرفا برای دانشجویان کشور های خاصی قابل دسترسی هستند. از این رو اگر تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک دارید و می خواهید بورسیه تحصیلی هم دریافت کنید، لازم است تا از شرایط این بورسیه ها اطلاع کافی داشته باشید.

انواع بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان پزشکی در چک

دانشجویان بین المللی هم مانند داشنجویان اهل چک می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاد کنند. از این رو اگر دانشجویا خارجی تصمیم به تحصیل در جمهوری چک داشته باشد می تواند از شانس برابر با سایر دانشجویان استفاده نماید و برای بورسیه های تحصیلی موجود در جمهوی چک درخواست خود را ارائه دهد. علاوه بر بورسیه های تحصیلی هر دانشگاه دولتی در چگ حمایت مالی از دانشجویان خود خواهد داشت که برای برخی از نیاز های اساسی دانشجویان مانند شارژ کارت حمل و نقل، خرید کتاب های درسی و … می باشد.

انواع بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان پزشکی در چک
انواع بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان پزشکی در چک

هزینه این نوع از حمایت های مالی از هفده تا چهل و پنج یورو در ماه می باشد. برخی از بورسیه های تحصیلی نیز برای دانشجویان با عملکرد خوب دانشگاهی و اهداف والای آموزشی و شغلی ارائه می شود. به عبارتی ار دانشجویان برای کار در چک نیز حمایت می شود. بورسیه های تحصیلی خاص با عناوین خاصی شناخته می شوند که عبارتند از: جایزه برای پیشرفت تحصیلی، بورس تحصیلی دانشجویی با موفقیت بالا در نمره و معدل کل، بورس های هدفمند در زمینه همکاری با دانشگاه ها و سایر سازمان ها در پروژه های تحقیقاتی مختلف، بورسیه های انگیزشی در زمینه دستاورد های علمی و موفقیت در مسابقات دانشگاهی و … .

اما در ادامه ما به بررسی و معرفی بورسیه های تحصیلی پزشکی خاص در دانشگاه های مختلف جمهوری چک می پردازیم. یقینا هر دانشگاهی در چک دارای بورسیه های تحصیلی خاصی است که قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد. با توجه به موضوع مورد بخث ما صرفا بورسیه های مربوط به رشته های پزشکی و زیر شاخه های مربوط به آن را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

بررسی بورسیه های تحصیلی در دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز

یکی از مهم ترین و قدیمی ترین دانشگاه های جمهوری چک، دانشگاه چارلز می باشد و ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی بورسیه های تحصیلی پزشکی در این دانشگاه بپردازیم. مجلس سنا پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز قوانین اصلی بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهد. در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی پزشکی برای دانشجویان در انواع مختلفی ارائه می شود. اولین مدل بورسیه تحصیلی برای پیشرفت های تحصیلی خاص است که حداقل ده درصد از دانشجویان پزشکی می توانند از آن استفاده نمایند.

در مدل بعدی بورسیه تحصیلی پیشرفت تحصیلی به دانشجویان دارای بهترین نمره متوسط ​​بدست آمده اهدا می شود. به عبارتی باید معدل دانشجوی پزشکی برای اخذ این بورسیه بالا باشد. برخی از بورسیه های تحصیلی نیز برای دانشجویانی که در پروژه های خاص پزشکی فعالیت می کنند اعطا می شود. یک مدل بورسیه تحصیلی برای دانشجویان است که در سال آخر تحصیل پزشکی و به مبلغ شصت هزار کرون چک می باشد. این مبلغ به بهترین دانشجوی سال آخر اعطا می شود. شرایط جوایز سال آخر به این صورت است:

  • کسب بهترین نمره متوسط ​​در بین دانشجویان فارغ التحصیل
  • کسب رتبه عالی در امتحان نهایی ایالتی و همچنین در پایان نامه

در دوره های تحصصی تر پزشکی نیز بورسیه های تحصیلی سال آخر یا به عبارتی جایزه سال آخری ها ده هزار کرون چک می باشد. البته دقت کنید که در این دانشگاه برخی از بورسیه های تحصیلی برای رشته ها و شرایط خاص پزشکی ارائه می شود. به طور مثال مبلغ پنج هزار کرون برای بهترین کار در زمینه های مطالعه مورفولوژیکی منتشر شده توسط دانشجویان اعطا می شود. برای بهترین مطالعات در زمینه جراحی پزشکی دانشگاه چارلز نیز مبلغ بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی پنج هزار کرون می باشد.

جایزه Blecha نیز با مبلغ 5،000 CZK برای یک اقدام قابل توجه در زمینه پرستاری به دانشجویان برنامه تحصیلات کارشناسی پرستاری در دانشکده اهدا می شود. برای تحصیل در دکتری پزشکی یا به عبارتی تخصص پزشکی در دانشگاه چارلز نیز ماهیانه دو هزار کرون چک به دانشجویان اعطا می شود. جایزه ژوزفین ناپراویلووی نیز سالانه از بنیاد J. Napravilová به عنوان پاداش مالی به موفق ترین دانشجو در برنامه تحصیل پزشکی عمومی در دو دسته اهدا می شود.

بررسی بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک چک

در این بخش از مقاله به بررسی بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک چک می پردازیم. شرایط و مراحل اعطای کمک های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی به دانشجویان دانشگاه ماساریک ( “MU”) توسط آیین نامه بورس تحصیلی و صنفی ماساریک تنظیم می شود. تنوع بورسیه های تحصیلی دانشگاه ماساریک برای دانشجویان رشته های پزشکی بسیار زیاد است.

از جمله بورسیه های تحصیلی پزشکی برای دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ماساریک عبارتند از: بورسیه تحصیلی دانشجویان شایسته، بورسیه تحصیلی حمایت از دانشجویان در برنامه های حرفه ای و کارآموزی پزشکی در داخل و خارج از کشور چک، بورس تحصیلی برای حمایت از آموزش های عملی در زمان تعطیلات که توسط دانشکده پزشکی برگزار می شود، بورسیه های تحصیلی برای حمایت از فعالیت های خلاقانه علمی و پژوهشی دانشجویان، برنامه بورس تحصیلی برای حمایت از دانشجویانی که امتحان USMLE را می گذرانند و … .

هر کدام از این بورسیه های تحصیل شرایط خاصی را برای دانشجویان به همراه خواهند داشت. هدف از بورس تحصیلی ایجاد انگیزه در دانشجویان برای دستیابی به نتایج عالی مطالعه و ارتقاء کیفیت روند آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک است. بورس های تحصیلی شایسته فقط به دانشجویانی که در دانشکده پزشکی ثبت نام کرده اند و برنامه تحصیلی آن ها تمام وقت است اعطا می شود. دانشجویان بورس های تحصیلی را برای ماه های ژوئیه و آگوست دریافت نمی کنند.

بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک چک
بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک چک

برای دانشجویانی که قصد دارند از بورسیه تحصیلی دانشجویان شایسته استفاده کنند قوانین است که باید به آن دقت داشته باشند. اول این که برای دانشجویان ترم های اول و دوم بورسیه های تحصیلی اعطا نمی شود. از ترم سه بورسیه های تحصیل با توجه به افزایش معدل دانشجویان به آن ها اعطا می گردد. برخی از بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه شامل هزینه های زندگی در چک نیز می باشد که برای سهم مسکن دانشجویان پزشکی این دانشگاه به سی کرون چک در روز نیز خواهد رسید. کم ترین سهم حمل و نقل در این دانشگاه نیز سی کرون چک است. 

بورسیه های تحصیلی اراسموس پلاس جمهوری چک

در این بخش ار مقاله برای دانشجویان پزشکی بورسیه های تحصیلی اراسموس پلاس را ارائه می دهیم و در ارتباط با این نوع بورسیه تحصیلی توضیحاتی را بیان می کنیم. دقت داشته باشید که بورسیه تحصیلی اراسموس یکی از انواع بورسیه های مختلف تحصیلی در این کشور و دانشگاه های آن می باشد. بورسیه تحصیلی اراسموس موندس و اراسموس پلاس به گونه ای است گه در کل اروپا  و دانشگاه های اروپا معتبر می باشد.

البته برخی از دانشگاه های خارج از اروپا نیز از این بورسیه تحصیلی حمایت می کنند. برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس موندس و اراسموس پلاس برنامه های مطالعاتی عالی هستند که توسط کنسرسیوم های بین المللی موسسات آموزش عالی اجرا می شوند. با این بورسیه های تحصیلی شما به راحتی می توانید بورس تحصیلی کامل را برای چنین برنامه تحصیلی بین المللی دریافت نمایید.

دانشگاه های چک در چندین دوره تحصیلی در این مدل بورسیه تحصیلی شرکت کرده اند و برنامه اراسموس پلاس نیز وام هایی با ضمانت اتحادیه اروپا هستند که می توانند به تامین اعتبار مالی مورد نیاز برای دوره های تحصیلی شما کمک کنند. بیشتر دانشگاه های چک از جمله دانشگاه های ماساریک، پالاکی اولموک، چارلز، برنو، مندل و … در دوره های تحصیلی خاصی از این نوع بورسیه استفاده می کنند. در کل شما برای دریافت بورسیه تحصیلی مورد نظر خود در دانشگاه های مختلف می توانید به وب سایت این دانشگاه ها مراجعه نمایید.

شرایط بورسیه های تحصیلی خاص پزشکی در چک

برخی از بورسیه های تحصیلی چک برای رشته پزشکی دارای شرایط خاصی هستند. به طور مثال صندوق بین المللی Visegrad یک سازمان بین المللی است که توسط دولتهای کشورهای گروه ویشگراد (جمهوری چک ، مجارستان ، لهستان و اسلواکی) تأسیس شده است.

طبق این بورسیه های تحصیلی شرایط بورسیه صرفا برای کشور های خاصی قابل اجرا است. این کشور های واحد شرایط عبارتند از: آلبانی ، ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، بوسنی و هرزگوین ، جورجیا ، کوزوو ، مقدونیه شمالی ، مولداوی ، مونته نگرو ، روسیه ، صربستان یا اوکراین. پس دانشجویان این کشور ها می توانند برای بورسیه های تحصیلی پزشکی اقدام نمایند.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه تحصیل پزشکی در چک

  1. آیا کشور چک برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله کشور چک یکی از کشور های اروپایی با شرایط زندگی و تحصیل مناسب است.

  2. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در چک موجود است؟

    بله انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی پزشکی در کشور چک هم به حالت دولتی و هم به صورت دانشگاهی برای دانشجویان پزشکی در دسترس است.

  3. آیا شرایط همه مدل بورسیه تحصیل پزشکی در چک با یکدیگر یکسانند؟

    خیر هر مدل بورسیه تحصیلی در چک دارای شرایط خاصی است.

  4. چه دانشگاه هایی در چک بورسیه تحصیل پزشکی در چک را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیل پزشکی در چک می توان به دانشگاه ماساریک و دانشگاه چارلز اشاره نمود.

  5. آيا بورسیه  اراسموس پلاس در گروه بورسیه تحصیل پزشکی در چک قرار دارد؟

    بله بورسیه های تحصیلی اراسموس پلاس در این کشور ارائه می شوند.

  6. شرایط بورسیه تحصیلی خاص پزشکی در چک چگونه است؟

    برخی از بورسیه های تحصیلی خاص صرفا برای دانشجویان کشور های خاصی ارائه می شوند.

  7. بورسیه تحصیل پزشکی در چک برای دانشگاه ماساریک چگونه است؟

    بورسیه تحصیل پزشکی در چک برای این دانشگاه در گروه بورسیه تحصیلی دانشجویان شایسته، بورسیه تحصیلی شرایط کارآموزی و علمی و .. ارائه می شود.

  8. شرایط بورسیه تحصیل پزشکی در چک برای دانشگاه چارلز چگونه است؟

    بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه انواع مختلفی دارند که می توان به بورسیه سال آخر، بورسیه تحصیلی شایسته و … اشاره نمود.

  9. بورسیه تحصیلی خاص دانشجویان پزشکی سال آخر دانشگاه چارلز چگونه است؟

    این بورسیه برای دانشجویان سال آخر است که بهترین نمره ها را داشتند و در دوره پایان نامه رتبه عالی کسب کرده اند.

  10. آيا هزینه مسکن و حمل و نقل نیز جرو بورسیه تحصیل پزشکی در چک محسوب می شود؟

    بله در برخی بورسیه های تحصیلی هزینه مسکن و هزینه حمل و نقل ارائه می شود.

  11. بورسیه تحصیل پزشکی در چک برای دوره های تخصصی از ماهیانه چه مبلغی شروع می شود؟

    این بورسیه ها از ماهیانه دو هزار کرون شروع می شود.

 

اسکرول به بالا