071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل مامایی در چک

تحصیل مامایی در چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما به بررسی شرایط تحصیل مامایی در چک می پردازیم. رشته های تحصیلی متنوعی برای تحصیل در مقاطع مختلف وجود دارند که منجر به ادامه تحصیل می شوند. دانشجویان بسیاری نیز در سراسر دنیا برای ادامه تحصیلات خود سعی دارند به کشور هایی جدید مهاجرت کنند و در زمینه رشته تحصیلی مورد نظرشان به ادامه تحصیل بپردازند. از این رو لازم است تا در ارتباط با شرایط تحصیلی و زندگی در کشور مقصد اطلاعات کافی برای دانشجویان علاقه مند در دسترس باشد. اطلاع از این شرایط اعث می شود تا دانشجویان به راحتی برای تحصیلات خود اقدام نمایند.

اگر تمایل به مهاجرت به چک را دارید تنها راه مهاجرت تحصیلی به چک برای تحصیل در جمهوری چک نمی باشد. بلکه شما می توانید برای روش های مهاجرتی به چک نیز با توجه به شرایط خود اقدام نمایید. از جمله روش های مهاجرتی به جمهوری چک عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به چک، مهاجرت کاری به چک، مهاجرت سرمایه گذاری به جمهوری چک، مهاجرت از طریق ازدواج در جمهوری چک، مهاجرت از طریق تولد فرزند در جمهور چک و … . برای اطلاع از هر کدام از روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مهاجرت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراط و تهران است.

تحصیل مامایی در چک

همان طور که از موضوع این مقاله پیداست در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل مامایی در جمهوری چک بپردازیم و تمام جوانب تحصیل در جمهوری چک را برای این رشته بیان نماییم. دقت کنید که سیستم آموزشی در جمهوری چک بسیار پیشرفته است و دانشگاه های چک دارای اعتبار بسیار بالایی در کل دنیا هستند. از این رو می توان گفت که با تحصیل در این کشور می توانید به اهداف بسیاری دست پیدا کنید.

البته شما می توانید برای تحصیل در رشته های دیگر نیز مشغول شوید. به طور مثال می توانید به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک بپردازید و یا برای تحصیل داروسازی در چک و تحصیل پرستاری در چک اقدام نمایید. اما در کل مامایی یک حرفه علمی و بهداشتی است که به دوران بارداری ، زایمان و دوره پس از زایمان (از جمله مراقبت از نوزاد) می پردازد. البته در این رشته نحوه مراقبت از سلامت جنسی مادر و تولید مثل زنان در طول زندگی نیز ارائه می شود.

در بسیاری از کشورها ، مامایی یک حرفه پزشکی است. ماما ها در زمینه کمک به زایمان های طبیعی تحصیل می کنند و در این زمینه آموزش می بینند. یک ماما به طور گسترده ای به عنوان یک متخصص آموزش دیده در نظر گرفته می شود که به زنان در بارداری ، زایمان و دوره پس از زایمان کمک می کند. نقش ماما متنوع است و شامل حمایت از زنان و خانواده های آنها ، ارائه اطلاعاتی در مورد نحوه حفظ حاملگی سالم و انجام معاینات بالینی است.

معرفی کشور جمهوری چک

در این بخش کمی با کشور جمهوری چک آشنا می شویم تا در ارتباط با شرایط زندگی در این کشور اطلاعات داشته باشیم. جمهوری چک کشوری است در اتحادیه اروپا و به طور دقیق در اروپای مرکزی که کاملا در خشکی محصور شده است. این کشور با کشور های آلمان، لهستان،‌ اتریش و اسلواکی مرز مشترک دارد.

پایتخت کشور چک شهر پراگ می باشد و مساحت این کشور کوچک تنها هفتاد و هشت هزار و هشتصد و شصت و شش کیلومتر مربع است. مردم این کشور به زبان چکی صحبت می کنند و شعار ملی آن ها عبارت « چیرگی حقیقت» می باشد. جمعیت این کشور بیش از ده میلیون نفر است و واحد پول آن ها کرون چک می باشد. با این بررسی ها می توان تا حدودی با شرایط زندگی در چک آشنا شد.

بررسی دانشگاه های چک برای تحصیل مامایی

در این بخش از مقاله به بررسی دانشگاه های ارائه دهنده رشته مامایی در چک می پردازیم. در حقیقت ما می خواهیم شرایط دانشگاه های چک برای این رشته را بررسی کنیم. تحصیل در رشته مامایی در مقاطع مختلف در جمهوری چک امکان پذیر است و ما در ارتباط با شرایط مختلف تحصیل در دانشگاه ها ارائه نکات می کنیم.

تحصیل مامایی در دانشگاه ماساریک چک

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل مامایی در دانشگاه ماساریک چک صحبت کنیم. در این دانشگاه برنامه تحصیلی سه ساله (هم به صورت تمام وقت و هم به صورت ترکیبی یا پاره وقت) با هدف آموزش متخصصان ذیصلاح با مدرک دانشگاهی جهت کار به عنوان ماما ها در سیستم مراقبت های بهداشتی انجام می شود.

تحصیل مامایی در دانشگاه ماساریک
تحصیل مامایی در دانشگاه ماساریک

در صورت وجود شرایط بهداشتی ، فارغ التحصیلان می توانند به مراقبت از مادر و نوزاد و کمک به تشخیص و حل مشکلات در کل زندگی زنان و خانواده وی کمک کنند. فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در مراقبت از سلامتی و پیشگیری از بیماری ها و عوارض آن تصمیمات درستی بگیرند. دانشجویان در دوران تحصیل خود یاد می گیرند که با مشتری و خانواده او ارتباط موثر داشته باشند، کار تیمی کاملی انجام دهند، از اصول اخلاقی پیروی کنند، در ارتباط با بهداشت باروری اطلاعات داشته باشند و … .

تحصیل رشته مامایی در دانشگاه بوهمیای جنوبی در جمهوری چک

در این بخش از مقاله به بررسی رشته پرستاری و مامایی در دانشکده بهداشت و علوم اجتماعی دانشگاه بوهمیای جنوبی می پردازیم. این دوره برای سطح تحصیلات لیسانس ارائه می شود و به صورت تمام وقت در اختیار دانشجویان قرار دارد. مدت زمان مطالعه برای لیسانس پرستاری و مامایی سه سال است. در این دانشگاه زبان تدریس مامایی و پرستاری انگلیسی می باشد. اما ببینیم هزینه تحصیل این رشته در این دانشگاه چقدر است. برای تحصیل در رشته مامایی در این دانشگاه لازم است تا هر سال چهار هزار و ششصد یورو پرداخت شود.

مامایی یک دوره تحصیلی سه ساله است که پس از اتمام آن فردی که فارغ التحصیل شده است می تواند به صلاحیت کار در حرفه پزشکی دست بیابد. این افراد یاد می گیرند که چگونه از سلامت افراد و گروه ها حفظ ، محافظت و حمایت کنند. دقت داشته باشید که برای تحصیل در این رشته لازم است تا در زمینه پرستاری نیز اطلاعاتی داشته باشید. در این زمینه داشنجویان لازم است تا شایستگی هایی داشته باشند که عبارتند از: مراقبت از کودکان ، جوانان ، بزرگسالان و سالمندان با اختلالات بهداشتی حاد و مزمن و مشکلات جسمی و روانی.

در واقع فارغ التحصیلان در این دانشگاه در مراقبت های اولیه به شیوه زندگی سالم جامعه و پیشگیری از بیماری کمک خواهند کرد. محتوای برنامه های درسی به گونه ای تنظیم شده است تا دانش جویان به طور کلی تمام دانش و مهارت های لازم برای ارائه حرفه یک ماما و پرستار را بدانند. برای اطلاع از سایر شرایط حضور در این رشته تحصیلی می توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه نموده و یا به موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه کنید.

تحصیل مامایی در دانشگاه اوستراوا جمهوری چک

در این بخش از مقاله به معرفی تحصیل مامایی در دانشگاه اوستراوا جمهوری چک می پردازیم. گروه پرستاری و مامایی در این دانشگاه دوره های مختلف تحصیلی را ارائه می دهد. این برنامه های تحصیلی برای رشته مامایی در دوره های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.  این دوره ها را به طور کامل برای شما معرفی خواهیم کرد. برنامه های کارشناسی در این دانشگاه سه ساله هستند و به زبان چکی برای دانشجویان ارائه می شوند. از این رو لازم است تا دانشجویان به زبان چکی تسلط داشته باشند.

برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد مامایی در این دانشگاه دو ساله هستند و کماکان نیز این دو سال تحصیلی به زبان چکی برای دانشجویان ارائه می شوند. این رشته برای دانشجویان با عنوان مامایی جامعه ارائه می شود. فارغ التحصیلان قادر به ارائه مراقبت های پرستاری برای افراد ، خانواده ها ، گروه ها و جوامع در کشور های مختلف و شرایط گوناکون بهداشتی هستند. وزارت پرستاری و مامایی بر توسعه پرستاری و مسائل مربوط به تمرین پرستاری از منظر نظری و عملی تمرکز دارد. دانشجویان به دقت می بایست در سمینار های بین المللی پرستاری،‌ دوره های مامایی و پرستاری کودکان و … شرکت نمایند.

دقت کنید که در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی جمهوری چک ارائه می شود و بورسیه تحصیلی اراسموس موندس نیز در این دانشگاه برای دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان در طول دوره تحصیلات خود در چندین پروژه بین المللی و تحقیقاتی شرکت می کنند. این بخش عضو شبکه فلورانس برای همکاری اروپا در پرستاری و مامایی در آموزش عالی است. در این دپارتمان آموزشی برای رشته های مامایی و پرستاری در چک کلیه موضوعات مهم در این زمینه ها به دانشجویان به طور کامل ارائه می گردد و می توانند از این دوره نهایت استفاده را ببرند.

تحصیل مامایی در دانشگاه علوم پزشکی چک

در این بخش از مقاله به بررسی تحصیل مامایی در دانشگاه علوم پزشکی چک می پردازیم. این دانشگاه در شهر پراگ یعنی پایتخت جمهوری چک قرار دارد و رشته های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می دهد. از جمله می توان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور چک و در این دانشگاه اشاره نمود. علاوه بر آن در این دانشگاه رشته های پرستاری عمومی، دستیار رادیولوژي،‌ پیراپزشکی و مامایی نیز ارائه می شود.

اما توجه داشته باشید که تحصیل مامایی در این دانشگاه کاملا مطابق با دستورالعمل های اتحادیه اروپا است و مدرک فارغ التحصیلان پس از پایان تصیلات در این دانشگاه در کل کشور های اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود. پس از فارغ التحصیلی مجوز کار در جمهوری چک برای این افراد ارائه می شود و می توانند برای کار در این کشور اقدام نمایند. البته دانشجوان اجازه کار در زمان تحصیل را نیز خواهند داشت. تحصیل مامایی در این دانشگاه سه ساله است و دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به صورت تمام وقت در این دانشگاه داشته باشند.

تحصیل مامایی در دانشگاه علوم پزشکی چک
تحصیل مامایی در دانشگاه علوم پزشکی چک

برنامه های مطالعاتی مامایی مطابق با خواسته های WHO و اتحادیه اروپا تهیه شده و مطابق با خواسته های حرفه ای در کشورهای اتحادیه اروپا است. برنامه مطالعه پرستاری ، از جمله رشته های تحصیلی پرستاری عمومی و مامایی ، کلیه ویژگی های پرستاری مدرن را با ماهیت میان رشته ای و چند حرفه ای انجام می دهد. برای رشته مامایی بیش از پنجاه درصد برنامه ها به آموزش عملی اختصاص داده شده است و تدریس بر اساس گرایش های مدرن در این رشته ها پایه گذاری شده است.

در این دانشگاه برای رشته مامایی امکاناتی همچون کلاسهای درس حرفه ای ، کلاسهای تئوری ، سالن سخنرانی ، اتاقهای رایانه با رایانه های شخصی متصل به اینترنت و کتابخانه با تعداد زیادی از ادبیات برای مطالعه در اختیاز دانشجویان خواهد بود. دانشجویان می بایست دوره های کارآموزی را در معروف ترین بیمارستان ها و مراکز مراقبت های اجتماعی در پراگ بگذرانند. این دانشگاه در بورسیه های تحصیلی اراسموس موندس نیز شرکت دارد. تعدادی از متخصصان مشهور برای تدریس در این رشته ارائه مطلب می کنند.

تحصیل مامایی در دانشگاه پالاکی چک

در این بخش از مقاله به معرفی رشته مامایی در دانشگاه پالاکی چک می پردازیم. در این بخش  و در این دانشگاه دوره های مامایی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و برنامه های مطالعاتی به صورت تمام وقت یا پاره وقت هستند. در این دانشگاه یکی از محور های اصلی نشر و تحقیقات دانشجویی تایید و اجرای صلاحیت های تخصصی برای رشته مامایی است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل مامایی در چک

  1. آیا جمهوری چک کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله این کشور یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل و زندگی است.

  2. آیا مدرک تحصیل مامایی در چک معتبر است؟

    بله مدرک تحصیل مامایی در چک دارای اعتبار بسیار بالایی است و مورد تایید فرایند آموزشی اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی می باشد.

  3. تحصیل مامایی در چک در چه مقاطعی ارائه می شود؟

    تحصیل مامایی در چک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

  4. کدام دانشگاه ها در چک ارائه دهنده تحصیل مامایی هستند؟

    از جمله این دانشگاه عبارتند از: دانشگاه پالاکی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه اوستراوا، دانشگاه بوهمیای جنوبی و … .

  5. تحصیل مامایی در چک در مقطع کارشناسی چند سال به طول می انجامد؟

    تحصیل مامایی در چک در این مقطع سه ساله است.

  6. زبان تحصیل مامایی در چک چیست؟

    زبان تحصیل مامایی در چک زبان چکی و گاهی انگلیسی است.

  7. آيا امکان تحصیل مامایی در چک به زبان انگلیسی است؟

    بله در برخی دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی موجود است.

  8. هزینه تحصیل مامایی در چک چقدر است؟

    هزینه تحصیل مامایی در چک سالیانه بیش از چهار هزار یورو می باشد.

  9. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل مامایی در چک وجود دارد؟

    بله و برخی از دانشگاه ها از بورسیه اراسموس نیز پیروی می کنند.

  10. آیا امکان کار در زمان تحصیل مامایی در چک می باشد؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل مامایی در این گشور موجود است.

  11. آیا مدرک تحصیل مامایی در چک برای کار در کشور های مختلف معتبر است؟

    بله این مدرک در کلیه کشور های اروپایی و سایر کشور ها اعتبار بالایی دارد.

 

اسکرول به بالا