071-91009294  | 021-88724227  |

بازار کار مهندسی عمران در آلمان

بازار کار مهندسی عمران در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بازار کار مهندسی عمران در آلمان بیشتر در دست شرکت‌های مهندسی کوچک و خانوادگی است، با توجه با بالا رفتن میانگین سنی متخصصان این حوزه، از این رو دولت آلمان بازار کار را در رشته مهندسی عمران علاوه بر نیروهای بومی به نیروی های متخصص خارجی نیز می‌سپارد. این امر فرصتی را برای افراد در نقاط مختلف دنیا به وجود آورده است که با تحقیق درباره بازار کار مهندسی عمران در آلمان برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. در این مقاله محور‌های مختلف پیشرفت بازار کار مهندسی عمران در آلمان را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات بدست آمده را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • بررسی بازار کار مهندسی عمران در آلمان
  • حیطه کاری و شغلی مهندسی عمران در آلمان
  • ساعات کاری مهندسان عمران در آلمان
  • مهارت‌های لازم برای کار مهندسین عمران در آلمان
  • کاربرد نرم افزار‌های مهندسی عمران در آلمان
  • میزان درآمد رشته مهندسی عمران در آلمان
  • کاربردی ترین گرایشات رشته‌ی مهندسی عمران در آلمان
  • تحصیل مهندسی عمران در آلمان
  • شرایط اخذ ویزای کار برای مهندسین عمران در آلمان
  • سوالات متداول درباره بازار کار مهندسی عمران در آلمان

داشتن اطلاعات دقیق درباره بازار کار مهندسی عمران در آلمان برای افرادی که تصمیم به گرفتن اقامت تحصیلی و کاری در آلمان دارند، حائز اهمیت است. هم افرادی که قصد اخذ پذیرش تحصیل در آلمان در رشته مهندسی عمران را دارند و هم افرادی که مهندس عمران بوده و تصمیم دارند برای زندگی به این کشور مهاجرت کنند، باید بازار کار مهندسی عمران در آلمان را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط موجود در این کشور اقدامات لازم را برای مهاجرت انجام دهند. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره بازار کار مهندسی عمران در آلمان با همکاران و مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل بفرمایید.

بررسی بازارکار مهندسی عمران در آلمان

مهندسی عمران در لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان می‌باشد. کشور آلمان یک کشور توسعه یافته اروپایی است، از این رو نیاز به مهندس عمران در این کشور در حد متوسط رو به بالاست. کار کردن یک مهندس عمران در کشور آلمان نیازمند تسلط نسبی بر زبان آلمانی و داشتن اطلاعات کافی درباره اصطلاحات فنی این رشته درباره ساخت و سازه به زبان آلمانی می‌باشد.
برای یافتن شغلی در حوزه مهندسی عمران در آلمان شما می بایست گواهی سطح B1 یا B2 را داشته باشید، بیشتر دانشجویان رشته تحصیلی مهندسی عمران و یا دارندگان این مدرک از کشور‌های دیگر در آلمان برای پروژه‌های بین المللی و خارجی این کشور به کار گرفته می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در بازار جهانی ارزش بازار کار مهندسی عمران در آلمان تا سال 2025 به 11.72 تریلیون دلار می‌رسد.رشد جمعیت و تمایل بالای افراد به شهر نشینی و تغییر سبک زندگی آنها، توسعه ساختمان های سبز، جاده و ساختمان های مجهز به سنسور، بتن زیست پلیمری و مدیریت آب رشد صنعت مهندسی عمران را در سطح جهانی افزایش خواهد داد.بیشتر متقاضیان کار در رشته مهندسی عمران می‌توانند، با ثبت رزومه خود در وبسایت‌های شرکت‌های عمرانی معتبر در آلمان از فرصت‌های شغلی به اشترک گذاشته شده توسط شرکت‌های برتری نظیر بوش، دایملر و زیمنس که مهندسان عمران را به کار می‌گیرند استفاده نمایند. نحوه پذیرش نیرو در این شرکت‌ها به این صورت است، که رزومه ثبت شده روی ایمیل روسا و مدیران منابع انسانی شرکت‌ها قرار می‌گیرد، در حالت بعدی شما می‌توانید در صورت نیافتن شغل مناسب مهارتتان با رزومه خود را برای شرکت های مهندسی دیگر ارسال نمایید. میانگین حقوق دریافتی کار در کشور آلمان به شرح ذیل برای تمامی شغل‌ها می‌باشد.

  • حقوق در آلمان = 19684 تا 60139 یورو
  • اضافه حقوق = 30.64 – = 10137 یورو
  • سهم سود = 99.33 – = 10067 یورو
  • دریافتی کلی = 20157 – = 64910 یورو
بررسی بازارکار مهندسی عمران در آلمان
بررسی بازارکار مهندسی عمران در آلمان

حیطه کاری و شغلی مهندسی عمران در آلمان

حیطه کاری مهندسان عمران در کشور آلمان ایجاد طرح، نظارت بر ساخت و ساز، رعایت اصول مهندسی در کاربرد سازه‌ها، نگهداری از زیرساخت ساختمان‌ها، و همین طور پی ریزی و ساخت جاده‌ها، راه آهن، فرودگاه‌ها، پل‌ها، بندرگاهها، اجرای پروژه های آبیاری، نیروگاه های برق، و سیستم های آب و فاضلاب می‌باشد. در کنار تمامی وظایف و اهداف شغلی مهندسان عمران در آلمان می‌توان به طراحی ساختمان‌های بلند و سازه‌های بزرگ که سازگار با هر گونه آب و هوایی بوده و در شرایط ‌های هوایی گوناگون مقاوم هستند، اشاره کرد. در نهایت مهندسان عمران به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: مهندسین مشاور که مسئول طراحی و اجرای پروژه‌ها هستند و غالبا در دفتر مستقر می‌باشند. و مهندسین پیمانی که عمده کارشان طراحی و اجرای پروژه در حین ساخت و تولید سازه است. در واقع مدیریت ساخت و ساز ساختمان‌ها بر عهده این افراد می‌باشد.وظایف کاری یک پیمانکار یا مشاور در پروژه های عمرانی در آلمان و در حالت کلی به شرح ذیل است:

  • انجام مطالعات فنی و امکان سنجی از طریق بررسی سایت.
  • استفاده از نرم افزار‌های دقیق مهندسی برای محاسبات و انجام محاسبات پیچیده
  • ارتباط با مشتریان و متخصصین مختلف از جمله معماران و پیمانکاران فرعی.
  • گردآوری اطلاعات کاری و نظارت بر روند مناقصه‌های مختلف
  • حل مشکلات و خطاهای احتمالی در طراحی و توسعه طرح
  • مدیریت بودجه و منابع پروژه و زمانبندی دقیق پروژه.
  • برنامه ریزی و خرید تجهیزات و تحویل تجهیزات.
  • داشتن اطمینان از مجوز دار بودن پروژه بر اساس اصول فنی و بهداشتی و محیطی
  • ارزیابی پایداری و تاثیر پروژه‌ها بر زیست بومها و محیط زیست
  • حصول اطمینان از اینکه پروژه ها طبق زمانبندی در نظر گرفته شده به اتمام می‌رسند.

ساعات کاری مهندسان عمران در آلمان

ساعات کاری مهندسان عمران شاغل در کشور آلمان، در شرایط عادی مثل دیگر کار‌های زیر نظر وزارت کار این کشور است، اما زمان‌های نزدیک به اتمام و تحویل پروژه احتمال دارد با اضافه کاری همراه باشد. از طرفی هم پیمانکاران بصورت شیفتی و اصولا در آخر هفته‌ها کار کرده و در هر شرایط آب و هوایی نیز باید سر کار خود حاضر باشند. ساعت دقیق کار مهندسان عمران در کشور آلمان بر اساس نوع پروژه می‌تواند برای شرکت‌های دولتی و خصوصی متفاوت باشد.

ساعات کاری مهندسان عمران در آلمان
ساعات کاری مهندسان عمران در آلمان

مهارت‌های لازم برای کار مهندسین عمران در آلمان

یکی از مواردی که در وضعیت کار مهندسی عمران در آلمان باید مورد بررسی قرار دهیم، گرایشات و مهارت‌هایی است که در این رشته برای کار در شرکت‌های مهندسی و پروژه های عمرانی برای کارفرمایان ارجحیت دارد، را بشناسیم و برای کسب این مهارت‌ها یا رائه مدارک خود در این زمینه اقدام نماییم. از جمله نکاتی که مدیران پروژه‌ها در آلمان برای جذب نیرو به آن توجه می‌کنند، سنجش توانایی فرد در انجام کارهای تیمی و داشتن اطلاعات لازم درباره تجارت است.در این قسمت به یک سری از مهارت‌هایی که برای کار در شرکت‌های مهندسی عمران در آلمان مد نظر است، اشاره می‌کنیم:

  • داشتن مهارت های ریاضی، علمی و فناوری اطلاعات.
  • توانایی فکر کردن به روش خاص و مدیریت پروژه ها.
  • توانایی ذهنی بالا برای رسیدن به روش‌های خاص و مدیریت صحیح پروژه‌ها
  • توانایی حل مسئله به روش‌های مهندسی نوین.
  • داشتن توانایی لازم برای کار کردن بر اساس زمانبندی و بودجه بندی کلی پروژه.
  • داشتن توانایی گزارش نویسی و نگهداری یک مرور کلی از پروژه برای بررسی مستندات نهایی.
  • تعیین و ثبت مشخصات فنی پروژه‌ها.
  • مهارت های عالی ارتباط کلامی و نوشتاری برای ارتباط با مشتریان و گزارش نویسی.
  • مذاکره با مشتریان، نظارت بر کار و همین طور مدیریت پروژه.
  • دانش کامل از قوانین جاری بر سیستم کار.

در این قسمت به یک سری از مهارت‌های کلی مورد نیاز برای کار در رشته مهندسی در شرکت‌های آلمان به نفکیک می‌پردازیم:

مهارتهای فنی یک مهندس عمران:

یک مهندس عمران خبره و کاربلد باید به اصول محاسبات و ریاضیات و در کنار آن مهارت های فیزیک اشراف داشته باشد تا بتواند از عهد حل کردن مشکلات پیچیده مهندسی و پیش بینی فیزیکی محیط و سازه‌ها بر بیاید. علاوه بر این باید درک کند هر گونه اشتباه و سهل انگاری یک مهندس عمران می‌تواند با جای هزاران انسان بازی کرده و یک تهدید حیاتی برای زندگی افراد باشد. باید توانایی کار کردن با نرم افزار CAD و همین طور مدل سازی و طراحی و نقشه کشیدی بر اساس این نرم افزار را داشته باشند. در نهایت قادر به پیش بینی مشکلات احتمالی در آینده و راه حل‌های جلوگیری و در نهایت رفع آنها باشند.

تفکر تحلیلی مهندس عمران:

قدرت تحلیل بالای ورودی‌های پروژه و ارائه پیشنهادات کارساز برای داشتن بهترین خروجی و همین طور ذهن کنجکاو، پرسشگر و همین طور خلاق از دیگر ویژگی‌های یک مهندس عمران خوب است.

توانایی تجسم کردن:

توانایی تجسم کردن در هنگام تبدیل شدن به یک مهندس عمران، اولویت اول است. در حالی که معمار مسئول طراح زیبایی شناختی این پروژه است، شما باید بتوانید تصویر را به واقعیت تبدیل کنید و تصور کنید که چگونه این مفهوم به طور کارا کار می کند و چه چیزی شبیه آن است.اولین گام در تبدیل شدن به یک مهندس عمران ماهر، توانایی تجسم طرح در ذهن است. در حالی که یک عمار در حال زیبایی شناختی محیط است، وظیفه یک مهندس عمران تبدیل آن تصویر به واقعیت است. باید تصور کنید که ورودی‌های پروژه هر کدام در چه جایگاهی قرار می‌گیرند و طرح اولیه را در ذهن ایجاد نمایید.

توانایی کار تیمی:

همانطور که فیاونا دیکسون Fiona Dixon، مهندس شهری با تجربه در لندن، توضیح می دهد، توانایی کار تیمی بودن یک ویژگی مهم شخصیت است. “انجام کار گروهی یک ایده بسیار ارزشمند است؛ حس خوبی از کار گروهی و بواسطه ارتباط بین ایده ها و نظرات مختلف بوجود می‌آید در پیشبرد پروژه بسیار کاربردی است. از مهمترین توانایی های فرد در پذیرش در شرکت‌های مهندسی عمران در آلمان داشتن روحیه کار تیمی می‌باشد.

کاربرد نرم افزار‌های مهندسی عمران در آلمان

داشتن تخصص در زمینه نرم افزار‌های طراحی کامپیوتری جدید و خودکار(CAD) و همچنین نرم افزار‌های تخصصی رشته مهندسی عمران برای افرادی که تمایل به داشتن شغلی مناسب در کشور آلمان دارند، الزامی است. استفاده از این نرم افزار برای توضیح و ترسیم شرایط پروژه به مشتریان و همچین توضیحات ابتدایی شکل گیری پروژه به معماران و کارمندان و ناظران ساختمان مورد نیاز است.مهندسین عمران باید توانایی تحلیل و بررسی جداول و گزارشات جمع آوری شده توسط ناظرین حرفه ای پروژه را داشته باشند. در کنار تمامی این موارد قابلیت نقشه کشی و بررسی اطلاعات مربوط به نقشه با استفاده از نرم افزار‌های مدل سازی از دیگر مواردی است که یک کارشناس یا مهندس عمران که دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در این رشته بوده به آن اشراف داشته باشند. علاوه بر تمامی این نکات داشتن پروانه مهندسی حرفه‌ای(P.E) از دیگر ملزومات کار حرفه‌ای برای یک مهندس عمران در کشور آلمان است.مهندسان عمران برای تحلیل تاثیرات پروژه خود بر روی محیط زیست، جایگاهی که ساخت و ساز در طبیعت قرار است اشغال کند، و همین طور تخمین اندازه مصالح، هزینه‌های لازم برای پروژه و همین طور زمان تحویل پروژه نیاز به کاربرد و استفاده از نرم افزارهای طراحی شده در رشته‌ی مهندسی عمران را دارند. علاوه بر این سرپرستان تیم مهندسی برای برآورد قیمت بر اساس اصول فنی و گزارش آن به کارفرما برای اعلام به مشتریان و آژانس‌ها نیازمند نرم افزار‌های تولید شده در رشته مهندسی عمران می‌باشند. تمامی نکات بیان شده به وضوح ارزش استفاده از نرم افزار‌های مهندسی عمران را نشان می‌دهد.

میزان درآمد رشته مهندسی عمران در آلمان

یکی از اصلی ترین مواردی که پس از بررسی وضعیت بازار کار مهندس عمران در آلمان از سمت متقاضیان مهاجرت به آلمان از نوع تحصیلی و کاری به این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، میزان درآمد رشته مهندسی عمران در این کشور است. ازعمده مشاغلی که یک مهندس عمران در کشور آلمان می‌تواند داشته باشد، طراحی، برنامه ریزی و یا مدیریت پروژه است. علاوه بر این امکان اشتغال در پروژه‌های کوچک و بزرگ مهندسی مانند تولید سازه‌ها، تعمیر پل‌ها، ساخت استادیوم‌های وسیع در کشور آلمان برای یک مهندس عمران وجود دارد. آنها می‌توانند در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز، محیط زیست و حمل و نقل با توجه به علاقه و گرایش مدرک تحصیلی خود فعالیت داشته باشند.برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره میزان حقوق دریافتی مهندسان عمران در کشور آلمان می‌توانید از همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز کمک بگیرید.در این قسمت بطور مختصر به بخشی از دریافتی مهندسان عمران در آلمان می‌پردازیم:

میزان درآمد رشته مهندسی عمران آلمان
میزان درآمد رشته مهندسی عمران آلمان

میزان دریافتی یک مهندس عمران در آلمان

درآمد: 19,955 تا 60,086 یورو
انعام: 30.64 تا 10.137 یورو
سهم سود: 99.33 تا 10067 یورو
مجموع حقوق: 20,345 تا 64,846 یورو

میزان درآمد یک مهندس عمران در آلمان به طور متوسط در سال بین 25000 تا 74000 یورو متغیر است (با میانگین 38000 دلار در سال) که البته تحت تاثیر عوامل مختلفی است. عواملی نظیر شهر محل کار، میزان تجربه، مهارت ها و نوع شغل در میزان حقوق دریافتی یک مهندس عمران در آلمان تاثیر دارد. برای مثال مهندس عمرانی که در شهر فرانکفورت کار می‌کند نسبت به مهندسی که در هامبورگ مشغول است، سالانه در حدود 11000 یورو دریافتی بیشتری دارد. تجربه کاری نیز از عوامل تاثیر گذار بر میزان دریافتی است و به طور میانگین یک مهندس با تجربه تا 38 درصد نسبت به یک مهندس تازه کار دریافتی بیشتری دارد.در کنار تمامی موارد تاثیرگذار در بازارکار مهندس عمران در آلمان و همین طور میزان حقوق دریافتی یک مهندس عمران در آلمان، توجه با اصل مهارت‌های فردی و ارتباطی و همین طور داشتن روحیه کار گروهی همگی در میزان درآمد و داشتن شغل مناسب برای یک مهندس عمران در آلمان نقش دارد. تمامی مهندسان عمران علاوه بر موارد بیان شده باید به طور مداوم اطلاعات عمرانی خود را از طریق شرکت در کارگاه های مختلف و همچنین کلاسهای کالج و یا دانشگاه و هم چنین مطالعه مجلات مرتبط، به روز نگه دارند.

کاربردی ترین گرایشات رشته‌ی مهندسی عمران در آلمان

با پیشرفت روزافزون طراحی و عمران توقع افراد و جوامع در استفاده از روش‌های نوین در ساخت و ساز بالا رفته و این نیازمند بکارگیری گرایشات مختلف مهندسی عمران در ساخت و ایجاد سازه می‌باشد. رشته‌ی مهندسی عمران دارای گرایشات مختلفی است، که هر کدام از انها در بازار کار مهندسی عمران در آلمان یک نقش جداگانه را ایفاکرده و از ارزش‌های متفاوتی برای جذب نیروی کار برخوردار می‌باشند. در این قسمت از مقاله به اهمیت گرایشات مختلف مهندسی عمران در آلمان می‌پردازیم:

مدیریت ساخت و ساز:

نظارت بر یک پروژه ساختمانی از ابتدای شروع آن تا انتها و همچنین به کارگیری تخصص و حرفه‌های مختلف در مثل معمار‌ها، کارگرها، برق کار‌ها، لوله کش‌ها و بخش مالی بر اساس میزان کاری که می توانند انجام دهند در بخش‌های مختلف پروژه بر عهده مدیریت ساخت و ساز و یا بعبارتی مدیر پروژه می‌باشد. بخش اعظم کار مدیریت ساخت و ساز، کنترل و به حداقل رساندن ریسک در انجام کار بر اساس رعایت اصول فنی و نکات ایمنی و تطابق کار نهایی بر دستوالعمل‌های ساختمانی دولتی و ایالتی و محلی است.

مهندسان محیط زیست:

کار مهندسان محیط زیست در راستای محافظت از محیطی است که ساخت و ساز در آن در حال شکل گیری می‌باشد. این افراد با در نظر گرفتن اصول زیست محیطی شرایط انجام کار را بر اساس استاندار‌های تعیین شده بهبود می‌بخشند.در سالهای اخیر پیشرفت‌های زیادی در راستای پایداری محیط زیست از قبیل استفاده از منابع انرژی جایگزیننظیر انرژی خورشید، باد یا آب، و همین طور عایق کاری بهتر به منظور کاهش استفاده از انرژی و استفاده از لوله کشی های مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن آب مصرفی در پروژه‌های عمرانی وجود داشته است.مهندسان محیط زیست همچنین می توانند ساختمان ها را در موقعیتی پایدار تر قرار دهند تا برای مثال از نور طبیعی یا جمع آوری انرژی خورشید بهره ببرند.

مهندسی ژئوتکنیکی یا عمران خاک:

پایداری خاک و زمینی که روی آن پروژه در حال ساخت است و همچنین ترکیب شیمیایی آن ملاحظات اصلی تخصص مهندسی ژئوتکنیک است. زمین نرم برای ساخت و ساز به سازه‌های مختلف و رعایت اصول گوناگونی نسبت به زمین سخت دارد. مهندسان ژئوتکنیک می توانند مانع از فروریختن یا آسیب ناشی از فرسایش ایجاد شده توسط الگوهای آب جاری بر روی زمین پروژه بشوند.

مهندسان سازه:

بررسی تحمل و کیفیت سازه‌ها بر اساس وزنی که قرار است، روی آن قرار گیرد، از طریق محاسبه باری که به یک باره روی سازه قرار می‌گیرد بصورت احتمالی بر عهده مهندسین سازه است. این کار برای تعیین جنس مواد ساختمانی مورد استفاده و نحوه ساخت اسکلت اصلی ساختمان که قرار است سازه بر روی آن قرار گیرد، می‌باشد.

مهندسان حمل و نقل:

مهندسال جمل و نقل سیستم هایی نظیر خطوط آهن، متروها، جاده ها و پل ها را می سازند که به منظور رفتن به سر کار، خانه، مسافرت یا دیگر مقصدها مورد استفاده مردم قرار می گیرند. ایمنی و ظرفیت نگرانی های اصلی مهندسان حمل و نقل است – ساختن سیستم های حمل و نقلی که ایمن نباشند و یا اینکه قادر نباشند نیاز افرادی که قصد استفاده از آن را دارند برآورده کنند، کار چندان معقولی نیست.مهندسان حمل ونقل اصولا در سیستم‌ها و پروژه‌هایی مانند خطوط راه آهن، متروها، جاده‌ها و پل‌ها که در زندگی و جان افراد تاثیر بالایی دارند، نقش مهمی دارند. بزگترین دغدغه مهندسان حمل و نقل داشتن ایمنی و کیفیت در ساخت موارد بیان شده می‌باشد. تایید اصول فنی و همین طور مهندسی این پروژه‌ها بسیار سخت بوده و نیازمند تخصص بالا و مهارت و تجربه است.

مهندسان منابع آبی:

ایجاد زیرساخت‌های جدید برای قرار دادن منابع آبی در دسترس مردم و همین طور استفاده از سازه‌ها و لوله‌های مخصوص برای انتقال آب از منابع زیرزمینی بدون آسیب به بافت های زمین و بروز رانش و ریزش دیوراه آن بر عهده مهندسان منابع طبیعی که به آنها اصطلاحا مهندس عمران گرایش آب می‌گویند، است.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص نیاز بازارکار رشته عمران در آلمان در هر کدام از این گرایشات با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و درباره به روز ترین مشال این حوزه‌ها راهنمایی شوید.

تحصیل مهندسی عمران در آلمان

افرادی که تحصیلات خود را در رشته‌ی مهندسی عمران در آلمان داشتند برای جذب شدن در بازار کار داشتن رزومه کاری مرتبط و یا حداقل کارآموزی در این رشته الزامی می‌باشد. توجه داشته باشید داشتن کار در این رشته در آلمان مستلزم گرفتن مدرک تحصیلی دانشگاهی در رشته مهندسی عمران بوده و افرادی که مدارک دانشگاهی ندارند حتی با وجود داشتن تجریه بالای کاری شانس زیادی برای پذیرش شغلی ندارند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص مهارت لازم و همین طور گرایش تحصیلی خود و شرایط مطلوب کاری با توجه به توانایی‌هایتان در کشور آلمان می توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

شرایط اخذ ویزای کار برای مهندسین عمران در آلمان

برای اخذ ویزای کار در آلمان برای مهندسین عمران شرایط زیر در نظر گرفته شده است، که برای داشتن اطلاعات در لین زمینه با ما همراه باشید:

مدارک مورد نیاز

داشتن مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا پلی تکنیک به مدت 3 سال
حداقل سن مجاز بین 18 الی 45 سال است
حداقل تجربه کاری یک سال در زمینه تحصیل
مهارت زبان ( انگلیسی/ آلمانی) و مهارت های ارتباطاتی مناسب

مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت

 

گذرنامه اصلی معتبر همراه با عکس
تکمیل و امضاء فرم درخواست D بصورت کامل
گواهی تولد

مدرک تحصیلی دیپلم یا مدارک دانشگاهی دیگر

نسخه رسمی از مدارک عالی کسب شده
گواهی تجربیات کاری امضاء شده توسط کارفرمای فعلی یا قبلی
فیش حقوقی 3 ماهه از شغل فعلی
نامه درخواست از کارفرمای مورد تقاضا
صورت وضعیت بانکی ( شروع از 8000 یورو )
نامه درخواست به سفارت ( تهیه شده توسط متقاضی )
رزومه کاری به روز شده
مدارک زبان ( تافل، آیلتس،PTE، مدرک زبان سطح A1 آلمانی
پوشش بیمه درمانی مسافرت برای 6 ماه
تضمین داشتن محل اقامت در آلمان برای مدت 6 ماه (متقاضی بایستی قرارداد اجاره در کشور آلمان برای مدت 6 ماه را ارائه دهد. )
در صورت وجود کپی از ویزاهای قبلی

مدارک مورد نیاز به تفکیک میزان تحصیلات:

مقطع کارشناسی

پایان دوره تحصیلی کالج در آلمان در رشته T
یا گذارندن حداقل دو ترم در دانشگاه های دولتی ایران
علاقه مندی به ساخت و ساز و مدیریت
مدرک زبان آلمانی C1
تحصیل به زبان انگلیسی با مدرکTOFEL یا IELTS

مقطع کارشناسی ارشد

پایان دوره تحصیلی کالج در آلمان در رشته T
یا گذارندن حداقل دو ترم در دانشگاه های دولتی ایران
علاقه مندی به ساخت و ساز و مدیریت
مدرک زبان آلمانی C1
تحصیل به زبان انگلیسی با مدرکTOFEL یا IELTS

ملاقات و ارائه مدارک در سفارت:

پس از تهیه و جمع آوری مدارک بین شده، برای ارائه مدارک خود در قرار تعیین شده در سفارت آلمان حاضر شده و به سوالات مطرح شده در سفارت درباره انگیزه و هدف سفر، شغل قبلی و شغل جدید و همین طور نوع درخواستتان برای ایجاد فرصت‌های شغلی در آلمان و … پاسخ دهیم.

تأیید اسناد:

پس از ارسال پرونده، سفارت هر گونه مدارک ارائه شده همراه با درخواست ویزا را از طریق منابع مختلف بررسی می کند. سفارت در صورت نیاز از متقاضی مدارک و اطلاعات بیشتر درخواست می نماید. در صورتی که مدارک شما هیچ گونه ایرادی نداشت از طرف سفارت تایید شده و به شما اطلاع داده می‌شود.

تصمیم گیری :

سفارت آلمان درخواست ویزا را 30-40 روزه پاسخ می دهد. در این زمان شرایط پذیرش و درخواست شما از تمامی جوانب سنجیده شده و درباره شما تحقیقات لازم به عمل می‌آید. در صورت داشتن حداقل شرایط شهروندی آلمان نتیجه به تصمیم گیری درباره اقامت کاری شما از طریقه مشخص شده از قبل اطلاع داده می‌شود.

دریافت اطلاعات ویزا و خود ویزا:

نوع ویزا: ویزای مخصوص کار ویزای نوع D  است.
اعتبار و مدت: تا 6 ماه ( قابل تمدید و قابل تبدیل )
نوع ورد: مالتیپل ( چند بار ورود )

از دیگر مواردی که در تایید مدرک و شرایط یک مهندس عمران برای کار آلمان تاثیر دارد، می توان به این موارد اشاره کرده که فارغ التحصیلان غیر بومی و خارجی دارنده مدرک مهندسی عمران، باید به همراه درخواست پذیرش یک گواهی زبان آلمانی را ارائه دهند. از رایج ترین گواهی نامه‌های زبان آلمانی که از نظر این کشور معتبر است می‌توان به TestDaF و DSH اشاره نمود که اعتبار آنها وابسته به رشته و دانشکده فرد می‌تواند متفاوت باشد.در این مقاله بازار کار مهندسی عمران در آلمان از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت به چندین سوال پر مخاطب را این خصوص پاسخ داده ایم.در انتهای این مقاله با امید به اینکه مطالب اشاره شده تا حد بالایی از ابهامات بازار کار مهندسی عمران در آلمان را برای شما از بین برده باشد، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات تکمیلی و به روز در این باره با مشاوران و همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار نمایید و اطلاعات خود را در این زمینه بازار کار مهندسی عمران در آلمان تکمیل نمایید.

سوالات متداول درباره بازار کار مهندسی عمران در آلمان

1- برای یافتن شغلی در حوزه مهندسی عمران در آلمان نیاز به اخذ مدرک خاصی است؟

برای یافتن شغلی در حوزه مهندسی عمران در آلمان شما می بایست گواهی سطح B1 یا B2 را داشته باشید.

2- متقاضیان کار در رشته مهندسی آلمان از چه طریقی می‌توانند اقدام نمایند؟

بیشتر متقاضیان کار در رشته مهندسی عمران می‌توانند، با ثبت رزومه خود در وبسایت‌های شرکت‌های عمرانی معتبر در آلمان از فرصت‌های شغلی به اشترک گذاشته شده توسط شرکت‌های برتری نظیر بوش، دایملر و زیمنس که مهندسان عمران را به کار می‌گیرند استفاده نمایند.

3- حیطه کاری و فعالیت مهندسان عمران در آلمان در چه زمینه‌هایی است؟

کار مهندسان عمران وابسته به تحصیلات و گرایشی که دارند، در انواع مشاغل وابسته به ساخت و ساز‌های مختلف است.

4- مهندسان عمران در آلمان در چند دسته فعالیت دارند؟

در نهایت مهندسان عمران به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: مهندسین مشاور که مسئول طراحی و اجرای پروژه‌ها هستند و غالبا در دفتر مستقر می‌باشند. و مهندسین پیمانی که عمده کارشان طراحی و اجرای پروژه در حین ساخت و تولید سازه است. در واقع مدیریت ساخت و ساز ساختمان‌ها بر عهده این افراد می‌باشد.

5- ساعات کاری مهندسان عمران شاغل در کشور آلمان چند ساعت است؟

ساعات کاری مهندسان عمران شاغل در کشور آلمان، در شرایط عادی مثل دیگر کار‌های زیر نظر وزارت کار این کشور است، اما زمان‌های نزدیک به اتمام و تحویل پروژه احتمال دارد با اضافه کاری همراه باشد. پیمانکاران نیز در آخر هفته‌ها و با هر شرایط هوایی مشغول به کار هستند.

6- یکی نکات مهمی که مدیران پروژه‌ها در آلمان برای جذب نیرو به آن توجه دارند، چه می‌باشد؟

از جمله نکاتی که مدیران پروژه‌ها در آلمان برای جذب نیرو به آن توجه می‌کنند، سنجش توانایی فرد در انجام کارهای تیمی و داشتن اطلاعات لازم درباره تجارت است.

7- داشتن اطلاعات لازم برای کار با چه نرم افزاری برای یافتن کار مرتبط با رشته مهندسی عمران در آلمان الزامی است؟

داشتن تخصص در زمینه نرم افزار‌های طراحی کامپیوتری جدید و خودکار(CAD) و همچنین نرم افزار‌های تخصصی رشته مهندسی عمران برای افرادی که تمایل به داشتن شغلی مناسب در کشور آلمان دارند، الزامی است.

8- از موارد ضروری برای شروع کار یک مهندس عمران در آلمان به چه چیزی می‌توان اشاره کرد؟

داشتن پروانه مهندسی حرفه‌ای(P.E) از دیگر ملزومات کار حرفه‌ای برای یک مهندس عمران در کشور آلمان است.

9- کاربردی ترین گرایشات رشته‌ی مهندسی عمران در آلمان، کدامند؟

کاربردی ترین گرایشات رشته‌ی مهندسی عمران در آلمان، در بازار کار این کشورمدیریت ساخت و ساز، مهندسان محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک یا عمران خاک، مهندسان سازه، مهندسان حمل و نقل، مهندسان منابع آبی یا عمران آب می‌باشد.

10- مهمترین مهارت‌هایی که در بازارکار مهندس عمران در آلمان بر پذیرش نیرو در شرکت ها نقش دارند، کدامند؟

مهارت‌های فنی، تفکر تحلیلی، توانایی تجسم کردن، توانایی کار تیمی از جمله این مهارت‌ها در جذب نیرو در شرکت‌های مهندسی عمران در آلمان می‌باشد.

11- از جمله گواهی‌نامه های زبان آلمانی که برای ثبت درخواست فارغ التحصیلانی که زبان اصلی شان آلمانی نیست، کدامند؟

از رایج ترین گواهی نامه‌های زبان آلمانی که از نظر این کشور معتبر است، می‌توان به TestDaF و DSH اشاره نمود.

نظرات کاربران

  • توسط مصطفی اراک
    تاریخ: دی 20, 1400
    نفر
    نفر

    سلام خواهش میکنم سوال منم جواب بدید
    من مصطفی لیسانس عمران H+ معدل ۱۵.۷۶ و ۲۵ سال سن و سربازی تازه تموم شده مدرک زبان b1 و ایلتس ۶ دارم میتونم برای فوق لیسانس پذیرش و ویزا بگیرم ؟

    چه گرایشی از عمران در بازار کار المان نیاز تقاضا کمبود بیشتری هست و بعد از فارغ التحصیلی راحتر کار پیدا کنم؟

    خیلی ممنون

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 21, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، شانس دریافت پذیرش و ویزای کشور آلمان را دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا