071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

زن خارجی که با فرد مقیم ایتالیا ازدواج کرده باشد، خود بخود هویت و اقامت ایتالیا از طریق ازدواج گرفته است (طبق قانون ن.555/1912 اقامت ایتالیا از طریق ازدواج برای خانم ها).

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
تحصیل در ایتالیا
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

قانون ن.91 در تاریخ 5 فوریه سال 1992 بیان می کند که مردها و زن های (خارجی و یا بی هویت) همسر فرد مقیم ایتالیا ممکن است بعد از اینکه بطور قانونی در ایتالیا ساکن شد برای اقامت در مدت حداقل شش ماه درخواست دهد، و یا بعد از سه سال از تاریخ ازدواج اگر در خارج از کشور ایتالیا زندگی می کند.

دو روند زندگی در ایتالیا بسته به جنسیت متقاضی و نیز تاریخ ازدواج وجود دارد.

در برای خانم هایی که قبل از 27 آوریل 1983 با مرد ایتالیایی ازدواج کرده اند این مورد روند ساده ای دارد و نیازمند موارد ذیل است:

  • مدارک با کپی پاسپورت و گواهی نامه رانندگی
  • شناسنامه متقاضی. اگر متقاضی در امریکا بدنبا آمده باشد این باید “کپی تایید شده” و یا “فرم بلند” و یا “فرم کامل” با آپوستیل از دفتر کشور صادر کننده باشد + ترجمه آن به زبان ایتالیایی
  • تاییدیه عدم طلاق/جداییشرایط اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

در بحث مهاجرت به ایتالیا برای آقایانی که با خانم ایتالیایی در هر سالی ازدواج کرده اند و برای خانم هایی که با آقای ایتالیایی بعد از 27 آوریل سال 1983 ازدواج کرده اند این روند پیچیده تر است و مدارک باید به همراه مدارک ذیل باشد:

  • مدارک همگی باید خطاب به وزیر کشور ایتالیا، رم باشد
  • شناسنامه متقاضی. اگر متقاضی در امریکا بدنیا آمده باشد این باید “کپی تایید شده” و “فرم بلند” و یا “فرم تکمیل شده است” با آپوستیل از دفتر کشوری که در آن صادر شده است داشته باشد+ ترجمه به ایتالیایی
  • گواهی ازدواج که در یکی از شهرهای ایتالیا صادر شده باشد. Estratto تنها برای شش ماه معتبر است.

ثبت ازدواج در ایتالیا برای اقامت

زوجینی که در خارج از خاک ایتالیا با یکدیگر ازدواج می کنند و مدارک ازدواج خود را در ایتالیا و در نزد کنسولگری ایتالیا با قلمرو های منطقه ای در فراتر از محل ازدواج خود دارند، باید مدرک خود را به مقام رسمی/افسر زبده در کنسولگری ارائه کنند، و از وی بخواهند که آنرا در ایتالیا به ثبت رساند، و در پی آن گواهی نامه ازدواج را از شهر اصلی بگیرند، اینکار قبل از ارائه مدارک باید صورت گیرد (لطفا آگاه باشید که این کار ممکن است زمانی بالغ بر چند ماه ببرد، بسته به کنسولگری. درخواست سند ازدواج از طریق خانواده ایتالیایی من.

  • شخص امریکایی؛ شخص متقاضی باید گواهی اقامت را نشان دهد (گواهی نامه رانندگی، صورتحساب های مسکن و حساب های بانکی،) برای تمام ملیت ها، متقاضی باید سند اقامت قانونی امریکا را داشته باشد (کارت سبز، ویزا  و … )
  • مدرک اقامت همسر ایتالیایی (این در کنسولگری محل اقامت در زمان ارسال درخواست صادر می شود).
  • مدرک داشتن خانواده و یا فامیل؛ که در شهر اصلی صورت می گیرد. این تنها وقتی نیاز است که فرزند کمتر از 18 سال سن داشته باشد.

مدارک لازم اخذ اقامت در ایتالیا

گواهی پلیس و یا مدرک سوابق کیفری، که توسط مقامات رسمی  هر کشور صادر می شود که متقاضی از سن 14 سالگی مقیم است. مدارک باید اصل باشد، آپوستیل از اداره دولتی وزارت کشور جاییکه صادر شده است را داشته باشد+ترجمه به ایتالیایی

اثر انگشت FBI(بعلاوه مدارک بالا)، بهمراه ترجمه به ایتالیایی. این مدرک ممکن است از اداره تجسس فدرال، بخش CJIS گرفته شود، متقاضی که برای مدت شش ماه یا بیشتر در ایتالیاست باید مدارک ذیل را ارائه دهد:

  • مدرک عمومی
  • مدرک اقامت در ایتالیا

لطفا توجه داشته باشید که مدارک پلیس نباید بیشتر از شش ماه از ارسال درخواست باشد.

گذرنامه معتبر و فتوکپی از تمام صفحه های گذر نامه شامل عکس ها و سایر اطلاعات مربوط به همسران (کپی توسط کنسولگری تایید خواهد شد(بدین ترتیب لیستی از مدارک لازم برای اقدام و درخواست مهاجرت به ایتالیا برای کار و یا زندگی را در اختیار شما قرار دادیم و شما می توانید برای اینکه اطلاعات دقیق تری کسب کنید با مشاورین ما در دفتر شیراز موسسه حقوقی میرداماد مراجعه کنید.

اسکرول به بالا