071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به بلغارستان

اعزام دانشجو به بلغارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای مهاجرت به کشور های مختلف این روز ها روش های زیادی وحود دارد. اما از قدیم تا به امروز همیشه بازار مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو داغ بوده است و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های مختلف و کشور های مختلف اقدام می کردند. هر دانشگاهی با توجه به رشته و شرایط خود دارای قوانینی می باشد. البته برای مهاجرت تحصیلی باید به قوانین کشور مورد نظر نیز توجه داشت. در روند مهاجرت تحصیلی بسته به کشوری که قرار است در آن تحصیل کنید نیاز یا عدم نیاز به ویزای تحصیلی بررسی می شود. در این مقاله ما در ارتباط با اعزام دانشجو به بلغارستان صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت به بلغارستان برای هر فردی دارای شرایط خاص خود است و هر متقاضی مهاجرت به بلغارستان می بایست با توجه به شرایط خود برای مهاجرت اقدام نماید. از جمله روش ها و راه های مهاجرتی به کشور بلغارستان عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به بلغارستان، مهاجرت کاری به بلغارستان، مهاجرت سرمایه گذاری به بلغارستان، ثبت شرکت در بلغارستان، خرید ملک در بلغارستان، ازدواج در بلغارستان و … . برای اینکه بتوانید برای هر راه مهاجرتی به این کشور اقدام نمایید می بایست با کارشناسان ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به بلغارستان

مهاجرت تحصیلی به بلغارستان جهت تحصیل در این کشور یکی از راه های حضور در این کشور و اقامت بلغارستان است. دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل خود دانشگاه های بلغارستان را انتخاب می کنند. به عنوان مثال می توان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان نیز اقدام نمود. اما تنها با تحصیل در بلغارستان نمی توان وارد این کشور شد. به طور مثال شما می توانید با کار در بلغارستان وارد این کشور شوید و یا از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری بلغارستان برای انواع روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک در بلغارستان، ثبت شرکت در بلغارستان و … اقدام نمایید.

با انتخاب بلغارستان ، شما از همه مزایای یک سیستم آموزشی سنتی قوی ، مدارک اروپایی ، هزینه مناسب برای زندگی ، فرصت های شغلی عالی و محیطی باشکوه بلغارستان مملو از تاریخ ، فرهنگ، جذابیت های مختلف و … استفاده خواهدی کرد. بلغارستان مکانی چند فرهنگی و مدرن است که طیف گسترده ای از آموزش و شرایط اوقات فراغت را برای شما به ارمغان می آورد. برای تحصیل در این کشور شما باید با فرهنگ بلغاری سازگار شوید و با سنت ها و سبک های محلی بیشتر آشنا شوید. درباره سیستم آموزش ، هزینه های زندگی در بلغارستان و آنچه انتظار دارید از بلغارستان بیاموزید باید تحقیق کنید. این تحقیقات به شما در زمینه اقات بغارستان کمک بسیاری خواهد کرد.

شما در کشور بلغارستان می توانید از مطالعه خود لذت ببرید و آینده شغلی خود را برای کار در بلغارستان یا هر کشور دیگری تامین کنید. به دلیل این که بلغارستان جزئی از اتحادیه اروپا است تمام مدارک به عنوان مدارک بین المللی شناخته می شوند. پس می توان گفت که دلایل مختلفی وجود دارد که دانشجویان کشور های مختلف تصمیم می گیرند در بلغارستان تحصیل کنند.

شرایط آموزش عالی برای اعزام دانشجو به بلغارستان

اگر تحصیل در بلغارستان را انتخاب کنید ، از آموزش با کیفیت بالا همراه با جو بین المللی و دانشگاه هایی که انواع مختلفی از تخصص ها (مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، مهندسی و غیره) را ارائه می دهید ، برخوردار خواهید شد. بلغارستان که در قلب اروپا و عضو اتحادیه اروپا واقع شده است ، در صورت تمایل به پیشرفت در زمینه ای از انتخاب دوره های تحصیلی، دانشگاه های این کشور فرصت های تحصیلی خوبی را ارائه می دهد. اساتید دانشگاه های بلغارستان در حوزه های کاری خود متخصص هستند و دارای تجربه های بین المللی بسیاری می باشند.

علاوه بر این ، برخی دانشگاه ها دارای ساختمان های جدید دانشگاهی هستند و در طول تحصیل شما دوره های کارآموزی را ارائه می دهند. تحصیل در بلغارستان در دانشگاه های مختلف این کشور و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. از آنجایی که بلغارستان از سال دو هزار و هفت میلادی عضو اتحادیه اروپا است، از این رو ، اگر شما تصمیم به تحصیل در بلغارستان دارید ، مدرک تحصیلی شما در تمام کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند معتبر است. این امر به شما امکان می دهد كه بعد از تحصیل در بلغارستان در خارج از این کشور کار کنید.

شرایط آموزش عالی در بلغارستان
شرایط آموزش عالی در بلغارستان

دانشگاه های بلغارستان در بسیاری از حوزه های علمی مانند پزشکی ، ریاضیات ، فنی (علوم کامپیوتر ، مهندسی) ، شیمی ، زیست شناسی ، زبانشناسی و غیره به خوبی شناخته شده است. برخی از دانشگاه های بلغارستان برنامه های انگلیسی ، فرانسوی یا آلمانی را ارائه می دهند و مدرک دوگانه ارائه می دهند. مدرک اولی ضرفا برای دانشگاه های بلغارستان است اما مدل دیگری مدرکی است که بین دانشگاه های بلغارستان و سایر دانشگاه های کشور های دیگر ارائه می شود.

معروف ترین دوره های تحصیلی در بلغارستان برای اعزام دانشجو

بلغارستان دارای دانشگاه های زیادی است ، بنابراین شما می توانید دوره های مختلف تحصیلی را در این کشور انتخاب کنید. همان طور که گفتیم امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های بلغارستان موجود است. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با معروف ترین دوره های تحصیلی در بلغارستان صحبت کنیم.

اکثر خارجی هایی که در بلغارستان تحصیل می کنند پزشکی را به زبان انگلیسی انتخاب می کنند. دوره های پزشکی در این کشور شش سال به طول می انجامد و دانشجویان فرصتی برای گردآوری دانش عملی در بیمارستان های نزدیک یا دانشگاه دانشگاه دارند. معمولاً شهریه در هر سال تحصیلی حدود هشت هزار یورو می باشد. شهریه پایین دانشگاههای پزشکی بلغارستان بسیاری از دانشجویان بین المللی را که مایل به تحصیل پزشکی هستند جذب می کند. شرایط ورود به رشته پزشکی در بلغارستان، قبولی درآزمون های ورودی با موضوعات زیست شناسی و شیمی است.

پزشکی در بلغارستان در دانشگاه های زیر امکان پذیر است. دانشگاه پزشکی صوفیا ، دانشگاه صوفیا ، دانشگاه پزشکی پلوددیو ، دانشگاه پزشکی وارنا ، دانشگاه تراکیه و دانشگاه پزشکی پلون. دومین تخصص مورد نظر در بین دانشجویان بین المللی دندانپزشکی به زبان انگلیسی است. این تخصص بسته به مدت کارآموزی در بیمارستان ، حدود شش سال و نیم به طول می انجامد. شهریه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی حدود هشت هزار یورو در سال می باشد.

دندانپزشکی به زبان انگلیسی در بلغارستان در دانشگاه های پزشکی زیر موجود است: دانشگاه پزشکی صوفیا ، دانشگاه پزشکی پلوددیو و دانشگاه پزشکی وارنا. در میان اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در بلغارستان تحصیل می کنند ، تعداد قابل توجهی از خارجی ها که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند، رشته داروسازی را در بلغارستان انتخاب می کنند. در واقع می توان گفت تحصیل داروسازی در بلغارستان انتخاب خوبی است. شهریه نیز در هر سال تحصیلی نزدیک به شش هزار یورو می باشد. تحصیلات در این رشته پنج سال ادامه خواهدداشت و در پایان تحصیل به شما مدرک کارشناسی ارشد داده می شود. تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه پزشکی پلوددیو امکان پذیر می باشد. 

تحصیل دوره های فنی و مهندسی در بلغارستان برای اعزام دانشجو

مهندسی به زبان انگلیسی نیز یکی از رایج ترین تخصص هایی است که دانشجویان بین المللی در بلغارستان برای تحصیل انتخاب می کنند. دانشگاه فنی – صوفیا در این زمینه بسیار مشهور است و برنامه های بیشماری برای لیسانس و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. شهریه در این دانشگاه برای رشته های مهندسی و فنی در هر سال تحصیلی بین دو هزار تا چهار هزار یورو و بسته به درجه ای که می خواهید دریافت کنید و همچنین تخصص خاصی که می خواهید درخواست کنید تغییر می کند.

همچنین دانشگاه معماری ، مهندسی عمران و ژئودزی یکی از معتبرترین دانشگاه های صوفیه و بلغارستان است. البته بسیاری از تخصص های دیگر در دانشگاه های بلغارستان نیز وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در آن تحصیل کنند. این دانشگاه ها در رشته هایی مانند اقتصاد یا علوم کامپیوتر، دانشجویان بسیاری را به خود جذب می کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های بلغارستان برای اعزام دانشجو

هر دانشگاه در بلغارستان شرایط ورود متفاوتی دارد. در هر صورت ، شما باید به انگلیسی ، بلغاری یا زبانی که تخصص در آن آموزش داده می شود مسلط باشید. به احتمال زیاد مجبور خواهید بود مجوزی ارائه دهید که مهارت های زبان شما را اثبات کند. همچنین ، یکی دیگر از الزامات دانشگاه در بلغارستان این است که تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده باشید. اگر نتوانید نسخه ای از دیپلم دبیرستان خود را که ترجمه و قانونی شده است تهیه کنید ، اجازه تحصیل در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بلغارستان را ندارید.

دقت کنید که سال تحصیلی در بلغارستان از ماه فوریه آغاز می شود. از این رو لازم است تا قبل از شروع دوره تحصیلی در این کشور برای دریافت پذیرش اقدام نمایید. توجه داشته باشید که برخی از رشته های تحصیلی در این کشور دارای آزمون ورودی هستند. به طور مثال آزمون ورودی در رشته های علوم پزشکی و هنری حتمی می باشد و باید برای تحصیل در این رشته ها برای آزمون ورودی اقدام نمود. در کشور بلغارستان امکان دریافت بورسیه های تحصیلی بلغارستان می باشد که هم توسط دانشگاه ها و هم توسط دولت بلغارستان به دانشجویان ارائه می شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در زمان تحصیل در بلغارستان می توانید برای کار در زمان تحصیل اقدام نمایید. هنگام تحصیل در بلغارستان کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید. دقت داشته باشید که در دانشگاه های این کشور امکانات بسیار زیادی هم وجود دارد. حتی شما قادر خواهید بود سرگرمی بیابید که سلامتی و سلامت شما را حفظ کند. نکته مهم دیگر این است که هزینه های زندگی در بلغارستان بسیار ارزان است.

وام دانشجویی برای تحصیل در بلغارستان

بلغارستان امکان دریافت وام دانشجویی را برای دانشجویان ارائه داده است. اگر در بلغارستان دانشجوی تمام وقت هستید و زیر سی و پنج سال سن دارید ، معمولاً مجاز به درخواست وام دانشجویی در بلغارستان خواهید بود. با این وجود این مسئله بر عهده دانشگاه است که وام را ارائه دهد یا نه. به عنوان مثال ، دانشگاه علوم پزشکی صوفیا اجازه وام های دانشجویی را نمی دهد. در عین حال باید دقت داشته باشید که نرخ پذیرش وام دانشجویی در دانشگاه های بلغارستان بسیار کم می باشد. درخواست وام دانشجویی در بلغارستان از طریق یک بانک انجام می شود.

وام دانشجویی برای تحصیل در بلغارستان
وام دانشجویی برای تحصیل در بلغارستان

متقاضیان می توانند اسناد خود را به چندین بانک ارائه دهند. برخی از اسناد شامل اثبات این نکته هستند که شما دانشجوی تمام وقت در بلغارستان هستید ، همچنین لیستی از نمرات شما هم برای این امر لازم می باشد. پس از ارائه مدارک خود ، بین یک هفته تا یک ماه طول می کشد تا بانک تصمیم بگیرد که آیا شما کاندیدای مناسبی هستید و آیا وام دانشجویی دریافت خواهید کرد یا خیر. با دریافت وام های دانشجویی از بانک های بلغارستان می توانید هزینه های تحصیل خود را پرداخت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به بلغارستان

  1. آیا بلغارستان برای تحصیل و زندگی کشوری مناسب است؟

    بلع بلغارستان یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های بلغارستان برای اعزام دانشجو به بلغارستان مناسب می باشد؟

    بله دانشگاه های بلغارستان دارای شرایط تحصیلی بسیار مناسبی هستند.

  3. هزینه تحصیل در بلغارستان برای اعزام دانشجو به بلغارستان چقدر می باشد؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه های بلغاستان برای رشته های مختلف متفاوت می باشد و می تواند تا حدود چهار هزار یورو باشد.

  4. آیا در زمینه اعزام دانشجو به بلغارستان امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد؟

    بله دانشجویان می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند.

  5. آیا در روند اعزام دانشجو به بلغارستان امکان کار در زمان تحصیل می باشد؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل در بلغارستان برای دانشجویان موجود می باشد.

  6. اعزام دانشجو به بلغارستان در چه مقاطعی امکان پذیر می باشد؟

    اعزام دانشجو به بلغارستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی اشد و دکتری امکان پذیر می باشد.

  7. اعزام دانشجو به بلغارستان برای چه رشته هایی بهتر است؟

    اعزام دانشجو به این کشور عموما برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و زیر شاخه های آن امکان پذیر می باشد.

  8. معتبر ترین دانشگاه های بلغارستان برای اعزام دانشجو به بلغارستان چه هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه پزشکی صوفیا ، دانشگاه صوفیا ، دانشگاه پزشکی پلوددیو ، دانشگاه پزشکی وارنا ، دانشگاه تراکیه و دانشگاه پزشکی پلون و … .

  9. آیا برای اعزام دانشجو به بلغارستان نیاز به آزمون ورودی است؟

    بله برای برخی از رشته های شرکت در آزمون ورودی اجباری می باشد.

  10. تحصیل در بلغارستان به چه زبانی است؟

    تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی و بلغاری می باشد.

  11. آیا مدارک دانشگاه های بلغارستان معتبر هستند؟

    بله مدرک دانشگاه های بلغارستان دارای اعتبار بسیار زیادی می باشد.

 

 

اسکرول به بالا