071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار بلغارستان

ویزای کار بلغارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کار در حوزه شینگن دارای مزایای بسیاری برای افراد دارای تخصص می باد از جمله داشتن حقوق با ارز یوروی و همچنین اقامت کامل اتحادیه اروپا در دراز مدت و توانایی کار در کشورهای مختلف اروپا می باشد. بلغارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که دارای اقتصادی نسبتا روبه رشدی بوده و پذیرای مهاجرین دارای تخصص نیز است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر پرداخته است:

  • شرایط ومدارک لازم برای ویزای کار بلغارستان
  • بازار کار و میانگین درآمد ها در بلغارستان
  • نحوه پیداکردن کار و سایت های کاریابی در بلغارستان

شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار بلغارستان

اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا حق دارند از طریق کشور بلغارستان بدون ویزا تحت شرایط و ضوابط مقرر در قانون اتحادیه اروپا ترانزیت کنند. هنگامی که توافق بین اتحادیه اروپا و یک کشور ثالث در مورد شرایط صدور ویزا، ورود و اقامت اتباع آن کشور در حال اجرا است، رویه های مربوط به توافق نامه مربوطه اعمال می شوند.اما اتباع خارجی ممکن است برای دوره های کوتاه مدت (90 روز از تاریخ ورود) در بلغارستان اقامت داشته باشند، اقامت مداوم (1 سال)، اقامت بلند مدت (با مدت مجاز 5 ساله و قابل تمدید) و به طور دائم برای مدت نامحدود.کسانی که می توانند اقامت بلند مدت کسب کنند:

  • افرادی که به فعالیت تجاری در این کشور مشغول هستند و از طریق آنها حداقل 10 شغل برای شهروندان بلغارستان باز شده است.
  • متخصصان خارجی که تحت معاهدات بین المللی در کشور می مانند.
  • نمایندگان شرکت های خارجی.

وقتی شما اتباع غیر اتحادیه اروپا هستید و قصد دارید در بلغارستان کار کنید (برای هر کارفرمایی)، وضعیت کاملاً متفاوت است. اخذ مجوز کار می تواند یک روند پیچیده و دشوار باشد. گاهی اوقات یک چالش واقعی است. در حقیقت، بلغارستان از نظر مهاجرت بسیار انتخابی است.اجازه کار برای اتباع خارجی فقط براساس درخواست کارفرمای آینده بلغاری شما امکان پذیر است. این سخت ترین بخش روند است زیرا شما در مرحله اول برای یافتن شغل و کارفرمایی که مایل به استخدام شما باشد باید تلاش زیادی کنید.به دلیل دردسرهای دیوان سالاری رویه طولانی و سخت شمارش روی کارفرمای قدرتمند شما برای یا فتن شغل ممکن است امید خود را از دست بدهید..آماده باشید که بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند شخصی را که به مجوز کار احتیاج ندارد استخدام کنند، از این طریق مستندات لازم، زمان و هزینه اضافی را نیز به کارفرما تحمیل نمیکند.مطابق قانون ارتقاء اشتغال، اصلی ترین چارچوب قانونی تنظیم اشتغال در بلغارستان، از جمله خارجی ها، کارفرمای آینده شما می تواند یک شرکت بلغاری یا یک شرکت خارجی باشد که بطور دائم در بلغارستان تأسیس شده است، فارغ از اینکه در آن شرکت کرده باشد.به طور کلیرئیس آینده شما باید محدودیت های اندکی را رعایت کند:

  • دسترسی به بازار کار در صورت دستیابی به مواضع، نیاز به تابعیت بلغارستان را ندارد.
  • آژانس ملی اشتغال نیز برای نوع صنعت، تجارت و موقعیت شما نیاز به آزمایش بازار کار دارد.
  • ثابت بکند که در 12 ماه گذشته تعداد کل شهروندان غیر اتحادیه اروپا، که برای یک کارفرمای محلی کار می کنند، کمتر از 20 درصد از میانگین تعداد کل افراد استخدام شده است.
  • شرایط کار و پرداخت پیشنهادی نسبت به شهروندان بلغارستان برای همان شغل مطلوب نباشد و کسی به سراغ این شغل نرود.
  • شما به عنوان یک شهروند خارجی غیر اتحادیه اروپا دارای دانش، مهارت و تجربه حرفه ای لازم برای موقعیت موجود هستید.
شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار بلغارستان
شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار بلغارستان

مدارک لازم برای دریافت ویزا نیز به شرح زیر است:

  • وقتی کارفرما درخواست اجازه کار را تکمیل کرد، لازم است تقریباً 10 سند اضافی را به فرم درخواست ارسال کنید. سندی که دلایل درخواست استخدام اتباع غیر اتحادیه اروپا را نشان می دهد.
  • سه عکس اخیر از کارمند خارجی
  • کپی قانونی گواهی ادغام شرکت بلغارستان.
  • اسناد قانونی که اثبات تحصیلات، تخصص، مهارت ها، مدارک تحصیلی یا تجربه کارمند است. بنابراین، به همین دلیل تمام اسناد خود را ترجمه کرده و آنها را در بلغارستان با خود همراه کنید. این باعث صرفه جویی در هزینه و زمان زیادی می شود.
  • قرارداد کار اتباع خارجی
  • سایر اسناد مربوط به موقعیتی که شهروند خارجی درخواست کرده است.
  • یک نسخه از گذرنامه معتبر کارمند.

پس از تهیه همه اسناد، شرکت بلغاری آنها را به اداره خدمات اشتغال در آژانس ملی اشتغال ارسال می کند. مدت زمانی که آژانس مدارک را تأیید می کند بیشتر از سه روز طول نمی کشد، و آنها را برای مدیران اجرایی که تصمیم به صدور مجوز کار برای کارمند خارجی را صادر می کنند، می فرستد. ویزاهای اشتغال بلغارستان معمولاً طی یک ماه صادر می شود. پس از صدور مجوز، شرکت باید کارمند را در اداره اشتغال محلی ثبت کند.

بازار کار و میانگین دستمزد در بلغارستان

هنگامی که شما موفق به گرفتن مجوزهای مورد نیاز شوید، سخت ترین قسمت به پایان رسیده است. اقتصاد بلغارستان به طور قطع به رشد روی می آورد و این کشور به عنوان یکی از جالب ترین مکان های سرمایه گذاری در اروپا در نظر گرفته شده است.با جمعیتی معادل 7.2 میلیون نفر (2018)، نرخ بیکاری رسمی بلغارستان در سال 2019 9.5% بود که با میانگین جمعی اروپا مطابقت داشت. در نتیجه یافتن کار در اینجا دشوارتر از سایر کشورهای اروپایی نخواهد بود. بلغارستان از سال 2007 عضو اتحادیه اروپا بوده است و از این رو اجازه کار فقط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا لازم است.با وجود حداقل دستمزد ماهانه 300.29 یورو (2019) و برخی از کمترین درآمد در هر ساعت ثبت شده در اروپا، بلغارستان هنوز مکانی برای کارگران خارجی است. در حقیقت، این کشور همچنین یکی از ارزانترین کشورها در اتحادیه اروپا (49٪ پایین تر از میانگین) است و طبق تحقیقات نیوزویک رتبه 38 در بین 100 کشور جهان برای زندگی قرارگرفته است.

بازار کار و میانگین دستمزد در بلغارستان
بازار کار و میانگین دستمزد در بلغارستان

متوسط و حداقل حقوق در صوفیا، بلغارستان داده های مفیدی برای افرادی است که در نظر دارند کار شغلی یا افتتاح کار در این کشور را آغاز کنند. بلغارستان یک عضو کامل اتحادیه اروپا است و مزایای بسیاری دارد، از جمله داشتن یکی از کمترین هزینه های مالیاتی در قاره ارو. حداقل دستمزد ناخالص در صوفیا، بلغارستان از سال 2020 تاکنون 610 فروند از بلغارستان در ماه به صورت ناخالص (تقریباً 311 یورو یا 346 دلار) است. این حداقل دستمزد نه تنها در صوفیه بلکه در همه شهرهای دیگر معتبر است و محدود به شهر خاصی در بلغارستان نیست.بلغارستان یکی از کمترین حقوق ها در اروپا و در حال حاضر کمترین در اتحادیه اروپا است. متوسط حقوق در بلغارستان به طور قابل توجهی بالاتر از حداقل دستمزد است، اما هنوز هم در حالت کلی حقوقی پایین است. در حال حاضر، متوسط حقوق در صوفیا در حدود 600 یورو در ماه است که به طور قابل توجهی بالاتر از حداقل است.
هزینه زندگی در بلغارستان بسیار پایین است و می توانید به راحتی یک آپارتمان را با 250 یورو در هر ماه اجاره کنید. بلغارستان یکی از ارزان ترین قیمت های متر مربع را در بین کشور های اروپایی دارد. بد نیست بدانید که تحصیل داروسازی در بلغارستان می تواند به افراد کمک کند پس از فارغ التحصیلی بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند.

پیدا کردن کار در بلغارستان

برای اطلاع از فرصتهای شغلی مسیرهای زیادی وجود دارد: روزنامه ها، اینترنت، آژانس ه ، دوستان و بستگان. ترکیب خوبی از کانالهای موجود به شما کمک می کند تا به سرعت شغلی پیدا کنید.ما به شدت توصیه می کنیم برای شروع جستجوی شغل خود از تمام رسانه های موجود استفاده کنید. با جستجوی طبقه بندی شده در روزنامه ها و اینترنت، شما به سرعت یک بررسی کلی از وضعیت فعلی در بازار کار دریافت خواهید کرد. در صورت داشتن آنها از هرگونه ارتباط سازی و آشنایان برای یافتن فرصت ها و پشتیبانی از برنامه های خود استفاده کنید. در این بخش اطلاعات لازم را برای شما جمع آوری کرده ایم تا فرصت شغلی مورد نظرتان را از دست ندهید.

جستجوی شغل اینترنتی

شکار شغل اینترنتی سریع، آسان و ارزان است. جستجوی شغل خود را از خانه شروع کنید. سایتهای شغلی زیادی وجود دارد و شما می توانید مشاغل پیشنهادی را بر اساس طبقه بندی مرور کنید، یا مشخصات صلاحیت ها و تنظیمات برگزیده خود را حفظ کنید و سیستم پس از ارسال به شما در مورد پیشنهادات شغلی مناسب اطلاع رسانی می کند. تقریباً تمام سایت های کاریابی برای بازار بلغارستان نیز به زبان انگلیسی موجود است! کار خود را با لیست زیر از سایت های کاری بلغاری شروع کنید:

  • zaplata.bg: احتمالاً بزرگترین وب سایت برای یافتن شغل در بلغارستان. بیشتر پیشنهادات به زبان بلغاری وجود دارد اما بسیاری از آنها نیز به زبان انگلیسی هستند.
  • rabota.bg: یک سایت عالی برای پیدا کردن شغل در بلغارستان. این سایت بیشتر به زبان بلغاری اس ، اما می توانید کلمات کلیدی را به زبان انگلیسی جستجو کنید. بسیاری از پیشنهادات به زبان انگلیسی در زمینه IT است.
  • jobs.bg: یکی دیگر از پرتال های کاری بلغاری خوب با نسخه انگلیسی. مشاغل زیادی در نقش های شرکت در بخش هایی مانند IT ، بانکداری و پشتیبانی مشتری وجود دارد. تعداد خوبی از آنها به دانش زبان بلغاری نیاز ندارند.
  • European Job Mobility Portal: وب سایتی عالی که توسط اتحادیه اروپا برای یافتن شغل در بلغارستان و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساخته شده است.
جستجوی شغل اینترنتی در بلغارستان
جستجوی شغل اینترنتی در بلغارستان

اکثر مشاغل موجود هرگز تبلیغ نمی شوند و بیش از نیمی از کل کارمندان شغل خود را از طریق تماس های شخصی دریافت می کنند. به دوستان، خانواده، آشنایان، معلمان و همكاران سابق خود بگویید كه به دنبال شغلی در بلغارستان هستید. با پیوستن به انجمن ها و سازمان های حرفه ای، مخاطبین جدید ایجاد کنید. افرادی که شما می شناسید و افرادی که می شناسنند می توانند به اطلاعات مربوط به فرصت های شغلی خاص در خارج از کشور منجر شوند و در آخر اینکه، شبکه های آنلاین را فراموش نکنید. برای یافتن دوستان جدید و دریافت تماس حرفه ای به انجمن ها و درگاه های شغلی مهاجران بپیوندید.

پس از مطالعه مقاله بالا با شرایط دریافت و مدارک لازم برای ویزای کار کشور بلغارستان، بازار کار و میانگین درآمد موجود در این کشور همچنین نحوه پیدا کردن کار و سایت های کاریابی مشهور آشنا شدید. این کشور یکی از ارزانترین کشورهای اتحادیه برای زندگی می باشد اما اقتصاد آن در بین برترین ها قرار ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد ویزای کار بلغارستان

1- میزان درآمد در کشور بلغارستان چقدر است؟

میزان درآمد با توجه به رشته های کاری مختلف، متفاوت است اما به طور میانگین حدود 311 یورو در ماه است.

2- آیا با دریافت ویزای کار بلغارستان می توان در اتحادیه اروپا رفت و آمد کرد؟

بله، کشور بلغارستان جزو کشورهای اتحادیه اروپا است که باعث می شود اجازه رفت و آمد در دیگرکشورها به شما داده شود.

3- آیا ویزای کار بلغارستان به خارجی ها داده می شود؟

بله، افراد خارج از اتحادیه اروپا با داشتن پیشنهاد شغلی می توانند به این کشور رفته و کار کنند.

4- آیا کشور بلغارستان برای کار مناسب است؟

این کشور دارای اقتصاد رو به رشدی است و مشاغل متنوعی را بخصوص مشاغل خدماتی را گسترش داده است.

5- هزینه ویزای کار بلغارستان چقدر است؟

هزینه ویزای کار این کشور حدود 50 دلار می باشد.

6- مدت زمان انتظار برای دریافت ویزای کار بلغارستان چقدر است؟

مدت زمان دریافت مجوز کار حدود 10 روز تا دو ماه به طول می انجامد.

7- آیا برای کار در بلغارستان باید زبان بلغاری بلد بود؟

اگر به این زبان تسلط داشته باشید شرایط کاری بهتری و شانس بیشتر برای شما فراهم خواهد شد اما الزامی وجود ندارد.

8- آیا مشاغل به زبان انگلیسی در بلغارستان پیدا می شوند؟

بله، مشاغلی همچون حوزه فناوری اطلاعات به زبان انگلیسی نیاز دارند و تدریس زبان نیز از مشاغل پر اهمیت می باشد.

9- بهترین مشاغل کشور بلغارستان کدام هستند؟

بهترین مشاغل در کشور بلغارستان تدریس زبان های مختلف، مشاغل موجود در حوزه نرم افزار و کارهای فروش و بازاریابی است.

10- ویزای کار بلغارستان چقدر اعتبار زمانی دارد؟

ویزا به طور یک ساله صادر میشود و قابلیت تمدید را برای هر سال دارد.

11- هزینه زندگی در بلغارستان چقدر است؟

هزینه زندگی از پایین ترین هزینه ها بوده و حدود 400 یورو ماهیانه می باشد.

اسکرول به بالا