071-91009294  | 021-88724227  |

استقبال کانادا از مهاجران با وجود ویروس کرونا

استقبال کانادا از مهاجران با وجود ویروس کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشور ها در دنیا می باشد. افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند. مهاجرت به این کشور شرایط خاص خود را دارد و افراد زیادی با روش های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. کانادا در ماه آگوشت سال ۲۰۲۰ میلادی از ۱۱۰۰۰ مهاجر استقبال کرد. درست است که سطح پایین مهاجرت به کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا کماکان ادامه دارد اما سطح مهاجرتی این کشور روز به روز برای استقبال آماده تر می شود. در واقع استقبال کانادا از مهاجران با وجود ویروس کرونا  کماکان با قدرت ادامه دارد.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

استقبال کانادا از مهاجران با وجود ویروس کرونا

طبق آخرین داده های دولت کانادا ، کانادا در آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی از ۱۱۳۱۵ نفر برای اقامت دائم استقبال کرده است. این میزان کم تر از ماه جولای بوده است. در واقع به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کل دنیا میزان مهاجران و تقاضای مهاجرت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. از این رو ویروس کرونا و همه گیری آن باعث شده تا شرایط خاصی برای مهاجرت پدید آیدو کانادا از ماه مارچ سال جاری برای کمک به جلوگیری از گسترش کووید نوزده محدودیت های سفر را وضع کرده است.

قبل از شیوع ویروس کرونا هدف کانادا استقبال از ۳۴۱۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است. با این وجود عده زیادی تصور می کنند که مهاجرت ها و بررسی روند های مهاجرتی به این کشور با مشکل مواجه شده است. اما تنعا بین ژانویه تا آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی کانادا از ۱۲۸۰۰۰ مهاجر استقبال کرده است. البته با تمام این ها به دلایل مختلف به نظر می رسد این رقم در سال جاری نهایتا به ۲۰۰۰۰۰ نفر برسد. 

 

واجدین شرایط مهاجرت به کانادا

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشت که کاهش سطح مهاجرت کانادا موقتی است و تابعی از محدودیت های سفر و سایر اختلالات مربوط به بیماری همه گیر است. کانادا همچنان به استقبال از سطح بالای مهاجرت متعهد است. به عبارتی با وجود ویروس کرونا و همه گیری آن باز هم کشور کانادا از مهاجران استقبال می کند. اولین نشانه تعهد به شرایط مهاجرت به کانادا و استقبال این کشور از روند مهاجرتی، برنامه های در حال اجرای اکسپرس اینتری می باشد. البته دولت کانادا برنامه های نامزد های استانی یعنی PNP را هم اجرا می کند.

قرعه کشی های اکسپرس اینتری کانادا به صورت هفتگی در حالی ادامه دارد که کشور کانادا در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی برای مجموع دعوت نامه های اقامت دائم برای کارگران ماهر رکورد زده است. برنامه مهاجرتی PNP کانادا هم در هفته گذشته یکی از بزرگ ترین روند های قرعه کشی خود را در سال گذشته برگزار کرده است. در اواخر سپتامبر ، دولت کانادا مهاجرت را به عنوان یک اولویت اصلی برای حمایت از بهبود اقتصادی کانادا پس از همه گیری ویروس کرونا توصیف کرد. کانادا در خبری جدید نیز برنامه بازگشایی ویزای همراه را هم اعلام کرده است. دولت کانادا در این باره با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه مهاجرتی خود در سال ۲۰۲۱ ملادی را در این ماه اعلام می کند. 

اسکرول به بالا