071-91009294  | 021-88724227  |

اخذ اقامت دبی در کمتر از 10 روز

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شهر رویایی دبی

 بزرگ‌ترین شهر در کشور امارات متحده عربی، شهر دبی است. امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه خاورمیانه جای خود را پیدا کرده است‌. ما در این مقاله سعی داریم، اطلاعات کافی در زمینه اخذ اقامت دبی را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

شرایط اقامت در دبی

شرایط اقامت در دبی از طریق روش‌های کاری تقریبا آسان است و از شرایط رایج دیگر، سرمایه گذاری در این شهر است. افراد می­توانند با انجام این روش‌ها به راحتی در این شهر زندگی کنند.

شرایط اقامت از طریق سرمایه­گذاری

سرمایه­گذاری در دبی از طریق سه روش امکان پذیر است: ثبت و تأسیس شرکت در دبی، سرمایه­گذاری در بخش املاک، سرمایه­گذاری در یک شرکت اماراتی از قبل تاسیس شده

شرایط اقامت از طریق کار

افرادی که شغل مورد­ نظرخود را در دبی پیدا کنند، کارفرمای شخص باید نسبت به اخذ ویزای او اقدام نماید که در این صورت بدون سختی، می­تواند اقامت دبی را به دست آورد.

شرایط اقامت از طریق تحصیل

دبی، دانشگاه­ها، موسسات معتبر و بین المللی زیادی دارد که دانشجویان را به خود جذب می­کند، متقاضیان می­توانند با تحصیل در دبی اقامت این کشور را کسب کنند.

شرایط اقامت از طریق ازدواج

هنگامی که زنی خارجی با مردی اماراتی ازدواج کند، در این صورت زن می­تواند اقامت و تابعیت دبی را بگیرد. البته، برعکس این اتفاق امکان­پذیر نیست.

شرایط اقامت دبی برای ایرانیان

شرایط اقامت در دبی برای ایرانیان با افراد خارجی در سایر کشورهای جهان تفاوتی ندارد. ایرانیان با داشتن یکی از شرایط ذکر شده، می‌توانند برای دریافت اقامت دبی اقدام کنند.

از طریق پیدا کردن شغل در اداره دولتی یا شرکت خصوصیاز طریق تحصیل در یکی از موسسه­های آموزشی امارات
از طریق تکفل یکی از شهروندان امارات یا یکی از افراد خارجی مقیم اماراتاز طریق سرمایه­گذاری
از طریق خرید ملک در دبیبازنشستگی در امارات
دارایی با ارزش بیش از ۱ میلیون درهمکسب ویزای طلایی دبی

شرایط اخذ ویزای طلایی امارات

اگر دنبال راهی هستید تا یک ویزای بلند مدت (به مدت 5 تا 10 سال) با امکان تمدید در یک کشور بسیار توسعه یافته را به دست آورید، ویزای طلایی امارات برای شما یک گزینه ایده­آل و در دسترس است. گرفتن این نوع ویزا با روش­های ذکر شده نظیر  سرمایه گذاری در صندوق­های سرمایه­گذاری، سرمایه گذاری ۱۰ میلیون درهم، ثبت شرکت در امارات و انتقال ۱۰ میلیون درهم سرمایه و شراکت در کسب و کار موجود جز این موارد است. شرایط دریافت این ویزا برای هر شخص و شغلی متفاوت است که ما آن‌ها را برای شما شرح می­دهیم.

ویزاهای اخذ شده

تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی

  • حداقل 10 میلیون درهم برای سرمایه­گذاری عمومی (صندوق سرمایه­گذاری یا شرکت)
  • وجود حداقل 60 درصد از کل سرمایه گذاری شما در بخش شرکت تجاری تأسیس شده بدون گرفتن وام
  • تداوم حداقل 3 سال سرمایه‌گذاری در شرکت تأسیس شده

دانشجویان، نخبگان و دانشمندان

  • حداقل 17 و 18 بودن معدل دانش‌آموزان و دانشجویان
  • اخذ مدرک تحصیلی از 500 دانشگاه برتر دنیا
  • داشتن جایزه یا لوح‌های تقدیر در زمینه تخصص شما

متخصصین

  • مدرک دکتری معتبر
  • جایزه‌ یا گواهینامه‌های جهانی
  • کتب علمی
  • مقالاتی ژورنال‌های بین المللی
  • تخصص در حوزه‌های اولویت دار برای امارات
  • عضویت در شرکت دانش بنیان

مدیر عامل‌ها و مدیران اجرایی شرکت‌ها

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کاری مستمر در زمینه تخصص
  • پیشنهاد کار با حقوق ماهیانه 30 هزار درهم از شرکت­های اماراتی
  • داشتن بیمه سلامت معتبر

سرمایه‌گذاران در خرید ملک

ارزش 2 میلیون درهمی ملک خریده شده در امارات  بدون گرفتن وام

گرفتن اقامت دبی از طریق کار

اگر شما فردی متخصص و کاربلد باشید می‌توانید در هر کشوری سریعا کار و شغل مناسب خود را پیدا کنید. کشور دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما پس از نشان دادن تخصص خود به کارفرما می‌توانید ویزای کاری دبی را کسب کنید. به این ترتیب، می‌توانید به اخذ اقامت دائم یا دریافت شهروندی دبی دست یابید. البته، اخذ ویزای کاری و شغلی دبی نیازمند مواردی همچون دانستن زبان انگلیسی در سطح بالا می‌شود. در واقع،  مهاجرانی که تمایل به کسب ویزای کار این کشور دارند باید تک تک مهارت‌‌های موردنیاز را در نظر بگیرند. پس از اخذ ویزای کاری شما می‌توانید از اعضای نزدیک خانواده‌تان همچون همسر و فرزندان خود هم برای حضور و زندگی در دبی دعوت کنید.

اقامت از طریق کار

یکی از شرایط گرفتن ویزا در امارات این است که این کشور اقامت­های کوتاه مدت از دو تا پنج سال می­دهد که می‌توان آنها را تمدید کرد. شما اگر بتوانید به مدت 30 سال اقامتتان را تمدید کنید، بعد از گذشت این مدت توانایی اخذ اقامت دائم را خواهید داشت.

اقامت دبی برای ایرانیان از طریق تحصیل

دبی یکی از موفق‌ترین شهرهای امارات است که در چند سال اخیر در زمینه آموزش و پرورش پیشرفت بسیار زیادی داشته است. به دلیل مهم بودن این موضوع در دبی آموزش به یکی از اصلی­ترین اولویت­ها در این شهر تبدیل شده است. امر آموزش و تحصیل در دبی بسیار حائز اهمیت است. سران و مدیران دبی در این زمینه از سرمایه گذاران خارجی کمک گرفته و دانشگاه‌هایی معتبر در این کشور تاسیس کرده­اند. به همین علت، متقاضیان تحصیل در دبی بسیار زیاد هستند. نحوه اخذ اقامت دبی از طریق تحصیل به واسطه موسسه آموزشی که دانشجو در آن پذیرفته شده انجام می‌شود و هر ساله قابل تمدید است. برای دریافت ویزای تحصیلی متقاضی باید نامه پذیرش رسمی از دانشگاهی که تحصیل می­کند را دریافت کند. دانش‌آموزان مدارس باید نمره قبولی حداقل ۹۵ درصد، از مدارس متوسطه دولتی یا خصوصی را کسب کنند. محصلان باید بتوانند با معدل GPA حداقل ۳/۷۵ از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شوند. شرایط اخذ اقامت دبی بدین صورت است:

  • انجام آزمایش‌های پزشکی
  • داشتن پشتوانه مالی ( این حامی می­تواند دانشگاه یا یکی از بستگان دانشجو باشد)
  • دریافت تاییدیه اداره کل اقامت و امور خارجی مربوطه

اقامت در دبی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت دبی به روش سرمایه‌گذاری برای اشخاص خارجی که خواهان راه­اندازی کسب و کار هستند، روشی مناسب و عالی برای دریافت اقامت این شهر است. ویزای سرمایه‌گذار دبی حق اقامت و زندگی در امارات متحده عربی را در حین اخذ ویزا به افراد می­دهد. زمانی که شرکت شما در یکی از مناطق ثبتی امارات همچون سرزمین اصلی یا منطقه­های آزاد به ثبت برسد، شما می­توانید برای دریافت اقامت خود اقدام کنید. ابتدا، باید با ویزای توریستی وارد امارات شده سپس تغییر وضعیت به ویزای سرمایه گذاری دهید. مراحلی را گذرانده و به مرحله دریافت کارت اقامت برسید. درکل امکان دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری برای شما وجود ندارد. ولی در صورتی‌که متقاضیان شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند تا هر زمانی که می­خواهند ویزای خود را تمدید کنند.

اقامت دبی با خرید ملک

اخذ اقامت دبی با خرید ملک در این شهر یکی از پرطرفدارترین روش‌های اخذ اقامت است. شما می‌توانید با سرمایه­گذاری برای خرید خانه در دبی اقامت موقت دبی را بگیرید و با خیالی راحت در این کشور زندگی کنید. مدت زمان اقامت امارات از طریق خرید ملک با توجه به مبلغ سرمایه­ گذاری متفاوت است. به عنوان مثال، اگر 750 میلیون درهم برای خرید خانه در دبی هزینه کنید می‌توانید اقامت 3 تا 5 ساله بگیرید. همچنین، پس از اتمام این مدت امکان تمدید اقامت با پرداخت هزینه ممکن است. در نظر داشته باشید، اگر ملکی را پیش خرید کنید امکان اخذ اقامت 3 ساله فراهم نخواهد بود. در حقیقت مبلغ سرمایه گذاری در اقامت ۳ ساله دبی یک میلیون درهم است که به خاطر اصلاحات صورت گرفته اخیر ۲۵۰ هزار درهم کاهش پیدا کرده است. اقامت سه ساله دبی برای ایرانیان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است که در سال­های گذشته استقبال زیادی از آن شده است. نکته قابل توجه برای متقاضیان این است که برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک، باید همه سرمایه از خارج وارد کشور شود. پس از آن نباید ملک را به مدت ۳ سال فروخت.

ویزای بلند مدت از طریق خرید ملک

 در صورتی ­که کلیه سرمایه از خارج کشور امارات وارد شده باشد (بدون گرفتن وام) می­توان اقامت ۵ ساله امارات را گرفت. یکی از انواع اقامت بلند مدت دبی دریافت اقامت ۱۰ ساله، با ۱۰ میلیون درهم سرمایه گذاری در این شهر است. خیلی‌ از افراد به این ویزا، گلدن ویزای امارات هم می­گویند.

دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای گرفتن اقامت امارات، ثبت شرکت در دبی است. ثبت شرکت در امارات بهترین نوع اخذ اقامت با شرایط ایده­آل و حتی بدون نیاز به مدرک زبان است. این نوع اقامت دو ساله است و از طریق ثبت لایسنس تجاری به نام خود شخص در کشور امارات ثبت می‌شود. اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت بدون داشتن شرکت حضوری امکان­پذیر است و این اقامت شامل فرد متقاضی اقامت، همسر، فرزندان زیر 18 سال پسر و فرزندان مجرد دختر است.

در قدیم برای گرفتن اقامت با ثبت شرکت در دبی، افراد خارجی می‌توانستند فقط مالکیت 49 درصد سهام را اخذ کرده و بقیه سهم به کفیل اماراتی منتقل می‌شده است. اما شرایط جدید اقامت امارات، این امکان را برای افراد خارجی فراهم کرده تا بتوانند مالک 100 درصد سهام باشند. در شرایط جدیدی که برای اقامت دبی لحاظ شده دولت این کشور امکان راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت بدون دفتر را فراهم کرده است.

اقامت دبی از طریق خودحمایتی

دولت امارات در سال 2020 ویزای جدیدی به نام ویزای بازنشستگی امارات را معرفی کرد، که نام دیگر این ویزا، ویزای خود حمایتی نامیده می­شود. این ویزا به مهاجران مقیم و افراد خارجی بالای 55 سال این فرصت را می­دهد، بعد از اتمام اقامت کاری در امارات به زندگی خود ادامه دهند. اقدام به دریافت ویزای خودحمایتی یکی از مجموعه اقداماتی است، که فرصت دریافت و نگهداری ویزای اقامت در امارات را برای افراد خارجی مهیا می­کند. در حال حاضر، تنها افراد خارجی که در امارات زندگی می­کنند و مقیم این کشور هستند، می‌توانند برای حفظ اقامت خود درخواست این ویزا را دهند. برای گرفتن اقامت تمکن مالی امارات و اخذ ویزای خودحمایتی، شخص متقاضی باید حداقل 55 سال سن و بیمه درمانی معتبری داشته و این بیمه امارات متحده عربی را نیز پوشش می‌دهد. علاوه بر موارد گفته شده، شخص متقاضی باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن درآمد ماهانه حداقل 20000 (درهم امارات)
  • سرمایه به میزان حداقل یک میلیون درهم
  • مالکیت املاک در دبی به ارزش حداقل 2 میلیون درهم

ویزای خودحمایتی متعلق به شخص متقاضی که شرایط لازم را دارد، برای همسر و فرزندان وی نیز معتبر است. فرزندان در صورتی می­توانند از این اقامت استفاده کنند، که پسر زیر 18 سال و دختر زیر 21 سال داشته باشند.

اقامت دبی از طریق ازدواج

اخذ اقامت کشورهای خارجی از طریق ازدواج معمولا امکان پذیر است. زیرا اغلب کشورهای جهان به دلیل اهمیت به خانواده، این امکان را برای زوجین فراهم می­کنند تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند. برای گرفتن اقامت به این روش شما نیازمند شرایطی هستید که برایتان شرح می­دهیم:

  • اگر مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج کند، اجازه اقامت در کشور امارات به او داده می‌شود. اما تابعیت امارات شامل وی نمی‌شود.
  • اگر مرد اماراتی با زن خارجی ازدواج کند، به زن اقامت و تابعیت داده خواهد شد به شرط اینکه از تابعیت قبلی خود خارج شود.

البته زوجین باید به مدت سه سال با یکدیگر زندگی کرده باشند.

اقامت دبی از طریق تولد

کشور امارات برای ارائه تابعیت از سیستم خون پیروی می­کند. به همین علت، کودک تازه متولد شده صرفا به دلیل تولد در این شهر نمی‌تواند تابعیت امارات را اخذ کند. همینطور هنگامی که طفل از پدری نامعلوم و مادری اماراتی متولد شده باشد، به وی تابعیت امارات اعطا می­شود. تنها در این حالت با تولد فرزند در خاک امارات به او تابعیت داده می‌شود.

هزینه اقامت در دبی

در جدول زیر هزینه اقامت در این شهر را به صورت کلی شرح داده­ایم:

 

 

 

هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان

 به مساحت 85 متر مربع در منطقه گران شهر دبی: 7,652 (درهم امارات)

به مساحت 85 متر مربع در منطقه معمولی شهر دبی: 5,268 (درهم امارات)

به مساحت 45 متر مربع در منطقه گران شهر دبی: 5,185 (درهم امارات)

به مساحت 45 متر مربع در منطقه معمولی شهر دبی: 3,408 (درهم امارات)

هزینه جانبی اقامت دبی424 (درهم امارات)
هزینه اینترنت ماهانه در دبی312 (درهم امارات)
هزینه تمیزکاری خانه در دبی (ساعتی)33 (درهم امارات)

مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی

  • اسکن صفحه اول پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن صفحه اول شناسنامه
  • یک قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵
  • بیمه نامه مسافرتی معتبر
  • مدارکی مبنی بر عدم ابتلا به ویروس کرونا

آسان­ترین راه اخذ اقامت دبی

قطعا مهاجران به دنبال آسان­ترین راه مهاجرت به امارات هستند. هیچکس دوست ندارد از روش سخت و پر دردسر وارد این کشور و شهرهایش از جمله دبی شود. تحصیل در دبی را می­توان آسان­ترین راه مهاجرت به این شهر دانست. تحصیل راهی است که پس از آن می‌توان برای کار نیز در امارات زندگی کرد. ولی اگر بخواهید بدون تحصیل و مستقیماً برای کار اقدام کنید، شانس شما برای اخذ ویزا از سفارت امارات بسیار کم است. زیرا امارات یا اکثر کشورهای اروپایی به کارکنان خارجی سخت ویزا می‌­دهند.

مزایای امارات برای اقامت

مزایای اقامت این کشور بسیار زیاد است. ما سعی داریم به تعدادی از مزایا که باعث بهتر شدن زندگی فرد می‌شوند، اشاره کنیم:

  • ثبات و رشد اقتصادی بسیار بالا
  • مدرن بودن زیرساخت‌های امارات
  • استفاده از تکنولوژی پیشرفته برای داشتن زندگی راحت
  • امکان سرمایه گذاری­های بزرگ در این کشور همراه با سود بسیار بالا
  • معاف از پرداخت مالیات
  • بالا بودن کیفیت زندگی افراد به دلیل وجود امکانات و خدمات عالی در هر زمینه­ای
  • وجود قوانین سختگیرانه و اجرای آنها به صورت دقیق
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت
  • داشتن امنیت بالا
  • شرایط بسیار فوق­العاده برای تحصیل در این کشور
  • امکان پیشرفت در زمینه کاری و تحصیلی
  • کمترین حد آلودگی
  • فرصت راه اندازی بیزنس جدید

اقامت دبی و اخذ تابعیت

برای اخذ اقامت دبی فرد باید قوانین دریافت اقامت و تابعیت کشور امارات را بداند تا بتواند با گرفتن این حق در دبی زندگی کرده و تابعیت این شهر را کسب کند. امارات قوانین سختی که اخذ اقامت این کشور و شهرهایش را غیرممکن می­کند، داشته است. دولت کشور امارات در سال 2021 قوانین شهروندی را اصلاح کرد و شرایط جدیدی را برای اخذ تابعیت قرارداد. در واقع، دولت با اعمال چندین اصلاحیه در آئین نامه اجرایی قانون شهروندی امارات متحده عربی، سبب شد اخذ تابعیت این کشور برای متقاضیان خارجی آسان‌تر شود. طبق این قوانین، متقاضیان خارجی می‌توانند به همراه خانواده خود برای گرفتن تابعیت امارات اقدام کنند. همچنین، در صورت رعایت شرایط شهروندی امارات  پاسپورت اماراتی هم دریافت کنند. با  اینکه دریافت تابعیت دبی روند بسیار سختی دارد، اما دولت این کشور به سرمایه‌گذاران، متخصصان، استعدادهای ویژه و خانواده‌های آن‌ها اجازه دریافت اقامت و اخذ تابعیت را می‌دهد. همچنین، همسر و فرزندان افراد مقیم دبی نیز می‌توانند تابعیت و کارت اقامت دبی را به دست بیاورند. با به دست آوردن اقامت دبی شما می­توانید به کشورهای بسیار زیادی در قاره­های مختلف از جمله  ارمنستان، گرجستان، عربستان، یونان، ایتالیا، مس، روسیه، اسپانیا، برزیل و غیره سفر کنید.

مشاوره تخصصی برای اخذ اقامت دبی در کمتر از 10 روز با  موسسه میرداماد

موسسه میرداماد به عنوان یک شرکت مهاجرتی معتبر، ارائه دهنده مشاوره حرفه­ای در زمینه مهاجرت به کشور امارات و اخذ اقامت دبی است. شما می­توانید با کمک گرفتن از این مرکز به راحتی در کوتاه­ترین زمان ممکن، کمتر از 10 روز بدون نگرانی اقامت خود را در دبی را اخذ کرده و زندگی رویایی با بهترین خدمات را تجربه کنید. موسسه میرداماد با داشتن سال‌ها تجربه در این زمینه، آمادگی کامل در جهت راهنمایی شما برای اطلاع از شرایط و چگونگی انجام این روند دارد. با مشاورین متخصص موسسه مهاجرتی ما ارتباط داشته باشید تا بتوانیم شما را به سمت آینده­ای نو و جذاب سوق دهیم.

سخن پایانی

شهر دبی، به علت پیشرفت‌های روزافزون، امکانات فراوان و کیفیت بالای زندگی نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در کل راه‌ها و روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت دبی نظیر اقامت از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت وجود دارد. در آخر اگر با این سوال مواجه هستید که چگونه در دبی اقامت بگیریم؟ این مقاله را کامل بررسی کنید. ما سعی کردیم به کلیه موارد مفید و کاربردی اشاره کنیم.

سوالات متداول درباره اخذ اقامت دبی

مهاجرت کاری به علت پرداخت دستمزد بالا را می‌توان یکی از بهترین راه­های مهاجرت دانست. اگر خواهان اقامت دائم هستید، روش سرمایه گذاری هم مناسب است.

اعتبار ویزای دبی از ۱ الی ۱۰ سال متغیر است که به نوع آن بستگی دارد.

حداقل هزینه لازم  در دبی ۲۲۶ الی ۳۱۱ دلار است.

گرفتن اقامت دبی، به صورت معمول حدود 20 روز زمان می‌برد.

بله، شرایط اخذ اقامت متفاوت است. ولی از نظر حقوق شهروندی تفاوت خاصی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا