071-91009294  | 021-88724227  |

اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج بحث ما در این مقاله است. یکی از روش های مهاجرتی که در کشور های مختلف می توان برای آن اقدام نمود روش ازدواج است. البته لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که شرایط ازدواج در هر کشور متفاوت با کشور دیگر است. افراد زیادی برای ازدواج وارد یک کشور می شوند و یا این که برای ازدواج با فردی در یک کشور دیگر اقدامات لازم را به عمل می آورند. از این رو لازم است تا برای دریافت اقامت از طریق ازدواج اطلاعات لازم را اخذ نمود و قوانین مربوط به هر کشور را مورد بررسی قرار داد.

برای مهاجرت به انگلستان می توان از راه های مختلفی اقدام نمود. از جمله راه های مهاجرت به انگلستان عبارتند از مهاجرت تحصیلی به انگلستان، مهاجرت کاری به انگلستان، مهاجرت سرمایه گذاری به انگلستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در انگلستان، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلستان و … . هر روش مهاجرتی نیازمند بررسی های خاص خو است و می بایست در این زمینه دقت بسیار زیادی به آن گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج در این کشور می باشد. ازدواج در انگلستان می تواند به روش های مختلفی اتفاق بیفتد. ممکن است شما برای تحصیل در انگلستان یا کار در انگلستان وارد این کشور شده باشید و در نهایت در این کشور نیز ازدواج کنید. اما روش دیگر این است که شما از کشور مبدا یعنی ایران برای ازدواج با شخصی که تبعه انگلستان است یا اقامت انگلستان را دارد اقدام می کنید.

در نهایت این که برای حضور در انگلستان می توان از شرایط گوناگونی پیروی کرد و در نهایت برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج بررسی های خاصی را انجام داد. در انگلستان برای افرادی که ازدواج کرده اند، دو نوع ویزا ارائه می گردد. هر کدام از این ویزا ها شرایط خاص خود را دارند و برای موارد خاصی ارائه می گردند. نوع ویزایی که برای شما صادر می شود، به زور معمول به شرایط کلی شما بستگی دارد. از این رو شما با توجه به شرایطی که داشتید می توانید برای دریافت ویزای مورد نظر خود از انگلستان اقدام نمایید.

ما در بخش های ابتدایی انواع ویزا هایی که مربوط به خانواده ها هستند و از طریق انگلیس صادر می شود را برای شما ارائه داده و هر کدام را توضیح می دهیم. دقت کنید که با توجه به شرایط خود و همسر تان و نوع اقامت او می توانید برای درخواست ویزای خود اقدام نمایید. دقت داشت باشید که هر ویزایی نیاز به شرایط خاص خود دارد و شما می بایست برای اقدامات خود شرایط مورد نیاز را مهیا نمایید. در این راه بهترین راه نیز مشاوره با کارشناسان می باشد.

تفاوت بین ویزای ازدواج و ویزای همسر در انگلستان چیست؟

همان طور که گفتیم ویزا های مختلفی در انگلستان وجود دارد و شما می توانید برای هر کدام از این ویزا ها اقدام نمایید. از این رو در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای ازدواج و ویزای همسر صحبت کرده و تفاوت های این دو را برای شما بیان کنیم. ویزای ازدواج انگلستان اصطلاحی است که در راستای ویزای همسر به کار می رود اما تفاوت جزئی بین این دو وجود دارد. ویزای همسر اجازه می دهد تا همسران شهروندان انگلیس و یا افراد بدون نیاز به کنترل مهاجرت به شرکای خود در انگلستان بپیوندند.

ویزای ازدواج به طور گسترده به چندین دسته ویزا اطلاق می شود که به نزدیکان اشخاص دارای اقامت قانونی اجازه می دهد تا نزدیکان خارج از کشور خود را برای پیوستن به آن ها در انگلیس تایید کنند. این شرایط ممکن است شامل وابستگان افرادی باشد که به طور معمول نیاز به ویزا دارند. بر خلاف ویزای همسر که صرفا برای همسران شهروندان انگلیسی صادر می شود، این ویزا برای شرایط دیگر نیز صادر می شود. نکته قابل توجه این است که ، آنچه که معمولاً به آن ویزای ازدواج گفته می شود ، به خودی خود به عنوان یک مسیر مهاجرت وجود خارجی ندارد و راه های زیادی را در بر می گیرد.

تفاوت بین ویزای ازدواج و ویزای همسر
تفاوت بین ویزای ازدواج و ویزای همسر

از این رو ویزای ازدواج می تواند شامل ویزای همسر یا ویزای وابسته به PBS باشد. در واقع نوع ویزای ازدواج شما به طور معمول به شرایط شما بستگی دارد. از این رو برای شهروندان انگلیس می توان از ویزای همسر استفاده نمود. برای افراد دارای اقامت دائم یا ILR می توان از ویزای همسر استفاده نموذ. فردی که دارای وضعیت پناهندگی با شرایط انسان دوستانه است می تواند ویزای انگلیس را با عنوان ویزای اتحاد خانواده داشته باشد. ویزا های مختلف دیگری هم برای خانواده ها در انگلستان و با شرایط مختلف وجود دارند که می توان برای آن ها اقدام نمود.

شرایط اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج چیست؟

همان طور که گفتیم اگر شما همسر فردی هستید که اقامت دائم انگلستان را دارد و یا دارای تابعیت انگلستان می باشد و به عنوان شهروند انگلستان محسوب می شود، می توانید ویزای خود را با عناوین گوناگونی دریافت نمایید که عمده ترین آن ویزای همسر می باشد. این ویزا مزیت های بسیاری دارد و شما به محض دریافت این ویزا قادر به کار در انگلستان هستید. اگر شما با فردی در انگلستان ازدواج کرده باشید، می توانید برای یک دوره اولیه دو سال و نیم به عنوان همسر یک شهروند بریتانیا یا اقامت دائم درخواست کنید. در پایان این دوره می توانید درخواست خود را برای دو سال و نیم دیگر نیز تمدید نمایید.

اما در ادامه باید به این نکته توجه داشته باشدی که اگر پنج سال را در انگلستان با ویزای همسر سپری کرده باشبد و آزمون زندگی انگلستان را گذرانده باشید، واجد شرایط دریافت اجازه نامحدود برای ماندن (اقامت دائم) در انگلستان هستید. برای جلوگیری از شرایط ازدواج های خاص و پولی برای اقامت لازم است که شهروند انگلیس یا شخصی که اقامت دائم انگلیس را دارد همسر غیر بریتانیایی خود را ملاقات کرده باشد و در واقع برای به دست آوردن ویزای انگلستان از نوع ویزای همسر ، شما باید قصد زندگی دائمی با همسر خود را داشته باشید.

در ادامه لازم است تا شما و همسرتان برای پرداخت هزینه های زندگی خود در انگلستان، درآمد کافی را داشته باشد و این درآمد را بدون مطالبه سرمایه های عمومی یا دولتی کسب کرده باشید. البته گر در جست و جوی کار در انگلستان باشید، صندوق های عمومی شرایط شما را تا زمان پافتن کار پوشش می دهند. این پوشش حتی زمانی که درآمد کمی هم داشته باشید صورت می گیرد. محل اسکان زوج و افراد وابسته باید مناسب و در دسترس باشد.

افرادی که با شرایط ازدواح قصد ورود به انگلیس را دارند می بایست قبل از هر چیزی برای ورود خود درخواست دهند. نکته مهم دیگر و مزیت بسیار مهمی که این روش دارد این است که فرزندان شخصی که با شخصی انگلستانی یا دارای اقامت دائم انگلستان ازدواج کرده باشد، در صورتی که کم تر از هجده سال سن داشته باشد می تواند همزمان با متقاضی اصلی درخواست خود را ارائه دهد. در نهایت این که بعد از اخذ اجازه نامحدود برای ماندن در انگلستان و اگر شرایط اقامت را برآورده کنید ، می توانید تابعیت انگلیس را درخواست کنید.

چگونه می توان برای ویزای همسر درخواست داد؟

برای این که بخواهید این ویزا را درخواست دهید، می بایست با توجه به شرایط خود اقدام نمایید. اگز خارج از انگلستان هستید، می توانید درخواست ویزای همسر خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. اما تگر در حال حاضر در انگلستان هستید با توجه به این که تمام معیار های لازم را رعایت کرده باشید، می توانید به صورت آنلاین اقدام نموده و کلیه اسناد مورد نیاز این برنامه را تهیه کنید.

اگر به صورت آنلاین اقدام نکنید لازم است تا فرم درخواست پستی را پر کنید. در نهایت شرایط لازم برای ارائه درخواست عبارتند از: سطح بالایی از توانایی زبان انگلیسی، تأمین حداقل نیاز درآمد و داشتن مجوز حضور در انگلستان. دقت داشته باشید همان طور گه گفتیم ویزای همسر معمولا برای دو و نیم سال صادر می شود و به دارنده این امکان را می دهد که بدون محدودیت در انگلستان کار کند.

پس از پایان این دوره می توان برای دو و نیم سال دیگر درخواست داد و در نهایت پس از این پنج سال اقامت در انگلستان می توان برای اقامت دائم این کشور درخواست خود را ارائه نمود. دقت داشته باشید که شرایط دریافت اجازه اقامت دائم انگلستان این است که شما در طول این پنج سال شواهدی را از زندگی مشترک خود ارائه تمایید. در حقیقت شما باید اثبات کنید که:

  • از نظر فیزیکی یکدیگر را ملاقات کرده اید.
  • از نظر قانونی ازدواج کرده اید.
  • قصد زندگی دائم در انگلیس را به عنوان یک زوج دارید.
  • شرایط مالی را برای زندگی در این کشور دارید.

معیار های لازم برای دریافت ویزای همسر انگلستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی و ارائه معیار های لازم برای ویزای همسر بپردازیم. معیار هایی که برای دریافت ویزای همسر مورد نیاز است به شرح زیر می باشد:

  • همسر یا شریک زندگی شما باید تبعیه انگلیس باشد یا اقامت دائم انگلیس را داشته باشد.
  • شما باید ثابت کنید که حداقل دو سال با هم زندگی کرده اید.
  • مهارت های خوبی در زمینه زبان انگلیسی داشته باشید.
  • قادر به حمایت مالی ار خود و خانواده تان باشد.

اگر بتوانید این معیار ها را رعایت کنید به راحتی می توانید ویزای مورد نظر خود را دریافت نمایید اما برای کسانی که این معیار ها را ندارند باز هم شرایط مناسب خواهد بود. دقت کنید که در این زمینه یکی از مهم ترین مدارم مورد نیاز مدارک مربوط به اصالت یک رابطه می باشد و شما باید شواهدی را ارائه دهید که به واسطه آن می توانید در انگلیس زندگی کنید. علاوه بر آن برای دریافت این ویزا نیاز به مدارکی هم دارید.

معیار های لازم برای دریافت ویزای همسر انگلستان
معیار های لازم برای دریافت ویزای همسر انگلستان

این مدارک عبارتند از: اثبات رابطه زوجیت، نام کامل و تاریخ تولد شما، اثبات شرایط زبان انگلیسی، فرم درخواست ویزای انگلستان که برای ویزای همسر باید فرم VAF4A را ارسال کنید، گذرنامه های قبلی، گذرنامه معتبر با حداقل یک صفحه خالی برای اینکه بتوانید ویزا را درج کنید،  دو عکس رنگی در اندازه گذرنامه ، اثبات تمکن مالی، گواهی سو پیشینه، شماره بیمه در صورت وجود، تاریخ تولد و تابعیت والدین اگر درخواست شما از خارج از انگلستان انجام شود، اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و یک عکس دیجیتال) و اثبات پرداخت هزینه ویزای همسر.

شرایط مالی برای درخواست ویزای همسر

این بخش مربوط به فردی است که در انگلیس اقامت دارد یا تبعه این کشور می باشد و ازدواج نموده است. شما برای آوردن همسرتان به انگلیس ، باید بتوانید ثابت کنید که می توانید در طول اقامت از او مراقبت کنید. از این رو باید طبق قوانین دولت درآمد مشخصی داشته باشید. با این وجود ، توجه به این نکته مهم است که اگر در انگلستان به عنوان پناهنده یا تحت حمایت بشردوستانه حضور دارید، از نیاز مالی معاف می شوید.

با این وجود باز هم باید ثابت کنید که درآمد ناچیزی هم دارید.  اگر متقاضی ویزا صرفا برای همسر خود هستید ، باید نشان دهید که حداقل درآمد ناخالص سالانه هجده هزار و ششصد پوند می باشد. در صورت داشتن یک فرزند هزینه بیست و دو هزار و چهارصد پوند می باشد و پس از آن به ازای هر فرزند اضافه باید دو هزار و چهارصد پوند دیگر پرداخت نمود.

سوالات متداول در ارتباط با اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

  1. آيا انگلستان کشوری مناسب برای اخذ اقامت و زندگی است؟

    بله انگلستان کشوری پیشرفته و دارای شرایط مناسب برای زندگی است.

  2. آیا برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج نیاز به تسلط به زبان انگلیسی می باشد؟

    بله در این زمینه لازم است تا فرد به زبان انگلیسی تسلط لازم را داشته باشد.

  3. چند نوع ویزا برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج وجود دارد؟

    ویزا های متنوعی در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آن ها ویزای ازدواج و ویزای همسر می باشد.

  4. ویزای مورد نیاز برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج چیست؟

    ویزای اصلی برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج ویزای همسر می باشد.

  5. آیا می توان برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج اقدام نمود؟

    بله شما می توانید با داشتن شرایط لازم جهت اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج اقدام نمایید.

  6. اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج در ابتدا چند ساله است؟

    اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج در ابتدا دو و نیم ساله است و قابلیت تمدید دارد.

  7. آیا اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج منجر به دریافت اقامت دائم می شود؟

    بله پس از پنج سال زندگی در این کشور و اثبات شرایط لازم می توان برای اقامت دائم درخواست داد.

  8. آیا می توان با اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج برای تابعیت این کشور درخواست داد؟

    بله پس از دریافت اقامت دائم می توان برای تابعیت این کشور درخواست داد.

  9. آیا با اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج می توان در این کشور کار کرد؟

    بله به محض دریافت ویزای همسر می توان در این کشور مشغول به کار شد.

  10. مهم ترین مسئله در زمینه اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج چیست؟

    مهم ترین مسئله اثبات رابطه ازدواح است.

  11. چه میزان هزینه برای درخواست ویزای همسر لازم است؟

    برای همسر هجده هزار پوند و با داشتن فرزند بیش از بیست هزار پوند لازم است.

اسکرول به بالا