071-91009294  | 021-88724227  |

تولد فرزند در انگلستان

تولد فرزند در انگلستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در حال حاضر تولد فرزند در کشور های دیگر و دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند مسئله مهمی در بین متقاضیان می باشد. کشور انگلستان یک کشور اروپایی است که برای زندگی و اقامت، ایده آل می باشد. در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه میرداماد شرایط و قوانین تولد فرزند در انگلستان را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده اند. در این مقاله ارائه شده، شما می توانید موارد زیر را به طور دقیق مطالعه نمایید:

  • مختصری درباره کشور انگلستان
  • قوانین تولد فرزند در انگلستان برای خارجی ها
  • قوانین تولد فرزند در انگلستان برای شهروندان غیر اروپایی
  • شرایط بارداری و زایمان در انگلیس
  • افراد واجد شرایط بیمه NHS در انگلستان
  • قوانین تابعیت مضاعف یا دوتابعیتی در انگلستان
  • مدارک مورد نظر اخذ پذیرش و تابعیت انگلستان از طریق تولد فرزند

مختصری درباره کشور انگلستان

کشور انگلستان از جزایری در ساحل شمال غربی اروپا تشکیل شده است. این کشور بی نظیر از چهار ایالت تشکیل شده است: انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی. انگلیس، ولز و اسکاتلند نیز بریتانیا را تشکیل می دهند. این سرزمین در آخرین عصر یخبندان شکل گرفت، هنگامی که یخچال های ضخیم زمین را پوشانده بودند.پایتخت این کشور، لندن است که بیشترین جمعیت را دارد. دین اکثریت مردم انگلستان، مسیحیت و زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد و علاوه بر آن واحد پول آن نیز پوند است.

قوانین تولد فرزند در انگلستان برای خارجی ها

دریافت تابعیت و اقامت کشور های دیگر از طریق تولد فرزند از دو قانون خاک و خون پیروی می کنند. کشور های متفاوت برای تولد فرزند قوانین خاص خود را دارند.قوانین انگلستان برای کودکانی که تا قبل از سال 1983 در این کشور متولد شده بودند، بدون قید هیچ شرطی طبق پیروی از قانون خاک، تابعیت کشور انگلستان را اعطاء می کردند. پس از سال 1983 قوانین این کشور دستخوش تغییراتی شد. به این صورت که تابعیت خاک در این کشور لغو شد و تابعیت از طریق خون در کشور انگلستان مطرح گردید.تابعیت انگلیس برای کودکی که از سال 1983 به بعد از والدینی که شهروندی این کشور را ندارند متولد می شوند، با رعایت شرایطی خاص، ارائه می شود.کودکی که در انگلیس از والدین غیر بریتانیایی متولد شده، ممکن است به طور خودکار تابعیت انگلیس را دریافت نکند. تابعیت انگلیس در بدو تولد فقط در دسترس کودکانی است که والدینی دارند که تابعیت انگلیس را دارند یا دارای ویزای اقامت مدت دار هستند.

قوانین تولد فرزند در انگلستان برای خارجی ها
قوانین تولد فرزند در انگلستان برای خارجی ها

برای اینکه فرزندان والدین غیر بریتانیایی از زمان تولد تابعیت انگلیس را دریافت کنند، حداقل یکی از والدین باید “وضعیت حل و فصل شده” و اقامت در انگلستان را داشته باشد. این می تواند همراه با اقامت دائم EEA باشد. شما باید شواهدی داشته باشید که نشان می دهد یکی یا والدین در انگلستان اقامت داشته اند. مدارک و اسناد شامل اثبات این موضوع هستند که شما آزمون اقامت در انگلستان را گذرانده اید، و یا گواهی ILR یا کارت اقامت دائمی را دریافت کرده اید. اگر بعد از تولد به شما اجازه اقامت داده شود، می توانید فرزند خود را به عنوان شهروند انگلیس ثبت کنید.

قوانین تولد فرزند در انگلستان برای شهروندان غیر اروپایی

تابعیت انگلیس از بدو تولد همیشه نمی تواند از طریق وضعیت اقامت یکی از والدین حاصل شود. علاوه بر این، قانون مهاجرت بریتانیا دیگر هیچ کودکی که در انگلیس متولد می شود را به عنوان یک تبعه انگلیس نمی شناسد.در نتیجه، کودکان فقط بر اساس شرایط خاص می توانند تابعیت انگلیس را دریافت کنند. به عنوان مثال، هنگامی که والدین اقامت انگلیس را داشته باشند، تابعیت انگلیس را می توان به طور خودکار بدست آورد.برای پدر و مادرانی که هیچ یک اقامت و تابعیت کشور انگلستان را ندارند، جای نگرانی نیست. با رعایت شرایطی خاص می توانند برای کودک تازه متولد شده خود اقامت و تابعیت کشور انگلستان را دریافت نمایند.این شرایط به این صورت است که اگر کودک متولد شده تا 10 سال پس از تولد در انگلستان بماند و در هر سال بیشتر از 3 ماه در خارج از این کشور حضور نداشته باشند، می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید.

شرایط بارداری و زایمان در انگلیس

سالانه بین 750000 و 800000 نوزاد در انگلیس متولد می شوند. با این حال، میزان زاد و ولد در طی یک دهه گذشته به طرز چشمگیری نوسان داشته است. براساس گزارشی که توسط موسسه خیریه “Save The Children” منتشر شده است، انگلیس در رتبه 24 جهان در زمینه کیفیت مراقبت از مادران قرار دارد.با این وجود، مادران دارای یک نوزاد در انگلستان می توانند انتظار داشته باشند که توسط خدمات بهداشت ملی با بودجه عمومی حمایت می شوند. در صورتی که تحت عوان NHS باشند، هزینه های قبل و بعد از تولد فرزند را پوشش می دهد. بسیاری از مادران از خدمات زایمان تحت پوشش بیمه NHS راضی هستند.بیشتر زنان مهاجر در انگلستان با هزینه رایگان تحت NHS زایمان می کنند. اگر بارداری نسبتاً کم خطر باشد، مادران می توانند در هر کجا که بخواهند، زایمان کنند. گزینه های زایمان شامل کلینیک های تخصصی، بیمارستان ها یا خانه آنها است. آنها همچنین می توانند تصمیم بگیرند که خواهان یک ماما یا پزشک معالج باشند.خدمات NHS قبل ا ز تولد فرزند، شامل 10 جلسه ویزیت با پزشک معالج، سونوگرافی و آزمایش خون به طور رایگان می شود. در صورتیکه تحت پوشش این بیمه نباشد، باید برای هر جلسه سونوگرافی 100 پوند پرداخت نماید. خدمات حین تولد، تحت عنوان بیمه NHS رایگان می باشد. در صورت تحت پوشش این بیمه نبودن نیز باید هزینه ای بین 2000 تا 5000 پوند بسته به مرکز درمانی زایمان پرداخت نمایند.

افراد واجد شرایط بیمه NHS در انگلستان

اکثر اتباع خارجی که در انگلستان زندگی و کار می کنند از طریق خدمات ملی بهداشت ملی که با بودجه عمومی تهیه می شود، به مراقبت های بهداشتی رایگان انگلیس دسترسی دارند. این سیستم مراقبت از زایمان(از جمله مراقبت های قبل از تولد، تولد و بعد از زایمان)، را به صورت رایگان برای زنانی انجام می دهد که در گروه های زیر قرار می گیرند:

  • دارای اقامت در انگلیس می باشند: شخصی را ملزم می کند که به طور قانونی، داوطلبانه و با هدف اسکان در انگلستان زندگی کند. NHS به صورت موردی تصمیم می گیرد که آیا والدین واجد شرایط هستند یا خیر.
  • اتباع EEA که توسط یک کشور اروپایی دیگر بیمه شده اند.
  • افراد معاف از اتهامات: از جمله پناهندگان، پناهجویان، دارای اقامت قانونی حداقل برای 12 ماه، کارگران شاغل در یک سازمان بریتانیا و افراد خود اشتغال.

اگر در این دسته بندی ها قرار نگرفتید، ممکن است از شما خواسته شود تا هنگام تولد نوزاد در انگلیس، هزینه مراقبت های خود را پرداخت کنید. با این حال، اگر نمی توانید پیش پرداخت کنید، امکان زایملن در کشور وجود ندارد. با این حال، بیمه NHS در صورتی که مشمول پرداخت کمک های بیمه ملی در انگلستان هستید، یا اگر شوهرتان در انگلیس کار می کند، بصورت رایگان است.

گزینه های جایگزین برای بیمه NHS، از جمله زایمان در خانه یا تولد نوزاد در یک بیمارستان خصوصی در انگلیس، در دسترس هستند. با این حال، این می تواند یک گزینه گران باشد؛ اما شما به طور معمول به امکانات بهتر دسترسی خواهید داشت. شما می توانید گزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی را از تعدادی از شرکت های مختلف بیمه درمانی انگلستان خصوصی بررسی کنید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود خودتان متحمل هزینه شوید.

قوانین تابعیت مضاعف یا دوتابعیتی در انگلستان

تابعیت مضاعف یا دوگانه در انگلستان به رسمیت شناخته شده است. این بدان معناست که شما می توانید با حفظ تابعیت و شهروندی قبلی خود، تابعیت کشور انگلستان را نیز دریافت نمایید.همچنین نیازی به درخواست تابعیت دوگانه نیست. می توانید تابعیت خارجی را درخواست کرده و تابعیت انگلیس خود را حفظ کنید. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تهیه شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.قبل از تولد فرزندان خود، باید بررسی کنید که آیا این منجر به از دست رفتن تابعیت فعلی آنها می شود. از طرف دیگر، از آنجا که قانون انگلیس حق داشتن تابعیت دوگانه یا چندگانه را به رسمیت می شناسد، در صورت تمایل به اخذ تابعیت انگلستان، مجبور نیستید از وضعیت خود در انگلستان چشم پوشی کنید.لازم به ذکر است، اگر کشوری که فرزندان شما در حال حاضر شهروند آن می باشد، تابعیت دوگانه را بپذیرد، ممکن است وقتی در انگلستان نباشند، همچنان تابع وظایف شهروندان خود(مانند خدمت سربازی) باقی بمانند.

قوانین تابعیت مضاعف در انگلستان
قوانین تابعیت مضاعف در انگلستان

مدارک مورد نظر اخذ پذیرش و تابعیت انگلستان از طریق تولد فرزند

برای دریافت اقامت و تابعیت انگلستان در ابتدا باید فرم T که مربوط به تولد فرزند است، را به طور دقیق و صحیح تکمیل نمایید. سپس باید مدارک زیر را نیز به آن ضمیمه نمایید:

  • گواهی و مدرک تولد
  • مدارک هویتی و سفر از جمله پاسپورت
  • مدارک بیمارستان و زایمان
  • پرونده بهداشتی نوزاد متولد شده از جمله کارت واکسیناسیون و …
  • ارائه اسناد اثبات کننده شرکت در فعالیت ها و کلاس های آموزشی کودک

وکلای متخصص ما پرونده شما را ارزیابی کرده و در مسیر صحیح شما را برای تولد و ثبت فرزند خود به عنوان شهروند انگلیس راهنمایی می کنند. همچنین اطمینان حاصل می کنید که همه چیز به صورت استاندارد و حرفه ای انجام می شود و می توانید در مورد پرونده خود با یک کارشناس خبره، به صورت حضوری در دفاتر ما در تهران و شیراز صحبت نمایید.

سوالات متداول در مورد تولد فرزند در انگلستان

1- من دارای ویزای بازدید کننده هستم. آیا می توانم برای تولد فرزند خود در انگلستان ویزای خود را به ویزای دیگری تغییر دهم؟
در اکثر موارد، بازدید کنندگان مجاز به تغییر وضعیت یا تمدید اقامت خود در انگلستان نخواهند بود. قوانین مهاجرت اجازه نمی دهد تا کسی در این شرایط وضعیت خود را تغییر دهد. تنها موقعیت هایی که ممکن است امکان پذیر باشد شرایطی استثنایی است که بدان معنی است که شما قادر به بازگشت به کشور خود نیستید تا از خارج از کشور درخواست خود را انجام دهید. وزارت امور داخله چنین برنامه های کاربردی را بسیار بندرت تأیید می کند، بنابراین قبل از تهیه چنین درخواستی باید به دنبال مشاوره حقوقی باشید.

2- آیا باید ویزای فرزندم را که در انگلستان متولد شده است را تمدید کنم؟بله، اگر فرزند شما ویزا داشته باشد و بیش از تاریخ انقضا ویزای خود در انگلستان بماند، کودک به عنوان ناظر شناخته می شود. این ممکن است وقتی شما برای تابعیت یا حتی مرخصی نامشخص در انگلستان باقی بمانید، می تواند نگران کننده باشد. بنابراین ما اکیداً توصیه می کنیم ویزای کودک را به ویزای همراه خود تمدید کنید.

3- من و همسرم ILR داریم و برای دخترم گواهی ثبت نام به عنوان شهروند انگلیس را دریافت کردیم. همه ما گذرنامه های معتبر داریم. آیا قبل از سفر به خارج از کشور مجبور به دریافت پاسپورت انگلیس برای فرزندم هستم یا اینکه آیا وی با داشتن گواهی ثبت نام شهروند انگلیس اجازه ورود به انگلستان را خواهد داشت؟بله، یک شهروند انگلیس برای ورود به انگلستان باید دارای گذرنامه انگلیس باشد. این یک قانون کلی است و در مورد کودکان و بزرگسالان صدق می کند.

4- من ویزای TIRE 2 را دارم و کودک من در انگلیس متولد شده است. آیا باید اثبات کنم که تمکن مالی دارم(630 پوند در 90 روز گذشته در حساب بانکی من موجود است) تا بتوانم برای کودکم هنگام درخواست ویزای خود اقدام کنم؟در صورت درخواست ویزای Tier 2، نیازی به نشان دادن تمکن مالی برای نگهداری ندارید. همچنین اگر حامی مالی نامه ای را برای تأیید نگهداری از کودک به شما بدهد، دیگر نیازی به اثبات وجود وجه ندارید.

5- در صورتیکه فرزند بعد از تولد از انگلستان خارج شود، می تواند قبل از 18 سالگی یا بعد از آن براساس محل تولد خود حق شهروندی انگلستان را بخواهد؟متاسفانه خیر. در صورتی که فرزند شما در ده سال اول زندگی خود در انگلستان زندگی کرده باشد، می توانید درخواست تابعیت انگلیس کنید.

6- در صورتیکه ما شهروند انگلیس باشیم و فرزند خود را در کشور دیگر به دنیا آورده باشیم و پاسپورت آن کشور را داشته باشیم، آیا فرزند من برای رفتن به انگلستان نیاز به ویزا دارد یا اینکه به ویزای همسر من بستگی دارد؟فرزند شما می تواند با گذرنامه انگلیس به انگلستان سفر کند. به عنوان یک شهروند انگلیس، ویزای انگلیس را نمی خواهد و نمی تواند آن را دریافت کند. او فقط می تواند با گذرنامه انگلیسی یا در شرایط استثنایی، با سند مسافرتی اضطراری وارد انگلیس شود. بنابراین اگر قصد سفر دارید، از قبل برای گذرنامه انگلیسی این کودک اقدام کنید.

7- آیا اخذ ویزای TIRE 2 برای کودک، برای زمانی که یکی از والدین دارای ILR باشد واجد شرایط بودن آنها برای شهروندی انگلیس را متوقف می کند؟خیر، اصلاً کودک می تواند ویزای وابسته TIRE 2 خود را داشته باشد(اگر در انگلیس متولد شده و هرگز در خارج از انگلستان سفر نکرده باشد)، حق ثبت نام مستقل از وضعیت مهاجرت کودک بوجود می آید.

8- ما متقاضی ILR هستیم. می خواهیم فرزند دوم خود را در انگلستان به دنیا بیاوریم، آیا واقعا درخواست گذرنامه ملی برای متولدین تازه متولد شده ضروری است؟هیچگونه اجباری برای داشتن کودک برای داشتن گذرنامه ملی وجود ندارد و می توانید هنگام دریافت ILR برای ثبت نام کودک به عنوان شهروند انگلیس اقدام کنید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر متقاضی دریافت سند وضعیت مهاجرت کودک نباشید، کودک حقNHS (غیر از خدمات GP) را نخواهد داشت. بیمه پزشکی خصوصی ممکن است یک جایگزین معقول باشد.

9- فرزند من که در انگلیس متولد شده است، و بعد از 30 ماه مجبور به مسافرت شده ایم، چگونه می توان ویزای انگلستان را برای کودک دریافت کرد؟شما باید یک برنامه را پیدا کنید که ویزای کودک با وضعیت شما و همسرتان مطابقت داشته باشد. مشاوران ما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

10- من قصد دارم ویزای TIRE 2 خود را تمدید کنم. آیا وقتی ویزای خود را تمدید می کنم یا باید ویزای همسر و نوزادم را نیز درخواست کنم؟بله، مطمینا نیاز به تمدید ویزای همسر و فرزندان خود نیز می باشید.

11- آیا برای کودکمان که در این کشور متولد شده است، در صورتیکه که 7 ماه بعد از تولد مجبور به ترک آن کشور شده ایم، می توانیم برای دریافت تابعیت اقدام نماییم؟حضور پنج ساله برای اقامت انگلستان ضروری می باشد و باید در آزمون صلاحیت تابعیت انگلیس نیز شرکت نمایید. ما می توانیم مشاوره آنلاین ارائه دهیم تا اطلاعات بیشتری را از شما بگیریم و به سؤال شما پاسخ دهیم.

اسکرول به بالا