071-91009294  | 021-88724227  |

کار در فیلیپین

کار در فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فیلیپین یکی از کشورهای آسیایی است که صنعت گردشگری قوی و اقتصاد رو به رشدی دارد. کار در این کشور برای متخصصان می تواند باعث پیشرفت افراد شود اما قطعا فیلیپین با کشورهایی اروپایی قابل مقایسه نیست. این مقاله که به همت موسسه میرداماد گردآوری شده است، اطلاعاتی در ارتباط با شیوه های پیدا کردن کار، بازار کار فیلیپین، میزان دستمزد این کشور و مهاجرت کاری به فیلیپین در اختیار شما می گذارد. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به شعب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز مراجعه کنید.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در فیلیپین

جستجوی خود را از سایت ها و آژانس های کاریابی باید شروع کنید. یکی از گزینه ها کار با شرکت های جهانی است که در فیلیپین نمایندگی راه اندازی کرده اند. استخدام از خارج از کشور و داشتن اسپانسر یا کارفرما، روند دستیابی به اجازه کار را بسیار ساده تر می کند. وب سایت های مفیدی مانند Jobstreet و البته Craigslist Manila مکان های خوبی برای شروع هستند. جنبه مهم دیگری که باید در فیلیپین به دنبال کار باشید، تاثیر محل است که شما خانه گرفته اید. محل کار شما به خصوص در شهرهای بزرگ باید به محل زندگی شما نزدیک باشد. اگر آرامش هدف شماست، پس مکان هایی مانند بوول و Cotobato به شما امکان می دهد زندگی در طبیعت را در بهترین حالت تجربه کنید، اما اگر بهترین محل ها را هم برای کار و هم زندگی می خواهید ، پس از آن باید شهرهای سبو و داوائو آنچه را که لازم دارید، به شما می دهند. زبان لازم برای کار درفیلیپین هم انگلیسی و هم فیلیپینی می تواند باشد و این بستگی دارد که شما در چه نوع شرکتی مشغول به کار می شوید. این کشور دارای موسسات فراوانی برای پیدا کردن کار می باشد که در این جا 20 موسسه کاریابی از معتبرترین ها را معرفی می کنیم:

  1. Monster Philippines
  2. Careerjet Philippines
  3. Pinoyjobs
  4. Kalibrr
  5. Jobsphilippines
  6. Job finder Philippines
  7. Indeed Philippines
  8. Google for jobs
  9. Jora
  10. Bestjobs.ph
  11. Jobs Bulletin
  12. JobStreet
  13. JobIsland
  14. LinkedIn
  15. HireMe
  16. HiringVenue
  17. BPO Jobs
  18. Itproasia.com
  19. Glassdoor
  20. Myfuturejob

بازار کار در فیلیپین

طبق بررسی ماهانه نیروی کار فیلیپین (LFS) ، در ژانویه سال 2019 ، این کشور 67 میلیون نفر در سن 15 سال و بالاتر داشته است که 63.3٪ از این کشور را تشکیل می دهند. کسانی که نیروی کار بودند، از میان افراد شاغل در 94.2٪ شاغل بودند و 5.8٪ بیکار. میزان اشتغال جمعیت 15 ساله و بالاتر 59.6٪ بوده. بیکاری 19.7٪ تخمین زده شده که در حالت کلی در سال 2019 میزان بیکاری 8% اعلام شده است. اما فقر زیادی در این کشور وجود دارد.مهاجرت از جهات مختلفی بر بازار کار تأثیر می گذارد. بیشترین تأثیر کم شدن کار برای بومیان است که شاید برای فیلیپینی ها ناخوشایند باشد و همچنین رقابت ها را بیشتر کند امابا این حال فیلیپین از کارگران مهاجر استقبال می کند.

بازار کار در فیلیپین
بازار کار در فیلیپین

متوسط درآمد در فیلیپین

شخصی که در فیلیپین مشغول کار است به طور معمول در هر ماه 1000 دلار درآمد دارد. حقوق از 135دلار (پایین ترین میانگین) تا 4500دلار (بالاترین میانگین ، حداکثر حقوق بالاتر بالاتر است) است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل کمک هزینه مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است. حقوق در فیلیپین از 150 دلار در هر ماه (حداقل حقوق) تا 4500 دلار در ماه (حداکثر حقوق متوسط ، حداکثر واقعی بالاتر است) است.حقوق متوسط 1000 دلار در هر ماه است، بدین معنی که نیمی (50٪) از مردم کمتر از 1000 دلار درآمد کسب می کنند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 1000 دلار کسب می کنند. مبلغ متوسط حقوق دستمزد را نشان می دهد. به طور کلی، کارکنان با تجربه از دو تا پنج سال به طور متوسط 32٪ بیشتر از افراد جوان و بی تجربه در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند.افراد حرفه ای با بیش از پنج سال تجربه به طور متوسط 36٪ بیشتر از افراد دارای پنج سال یا کمتر سابقه کار درآمد کسب می کنند.

مشاغل پردرآمد در فیلیپین

بعضی مشاغل در فیلیپین طرفداران بیشتری دارند و کار در این حوزه ها باعث کسب درآمد بیشتر میشود. مشاغل پر درآمد در فیلیپین به شرح زیر است:

خلبانان هواپیما، ناوبرها و مهندسان پرواز

وظیفه اصلی این افراد جابجایی هواپیما به منظور حمل مسافر، پست و کالاهای حمل و نقل از یک نقطه به نقطه دیگر است. وظایف آنها شامل انجام کارهای قبل از پرواز وهنگام پرواز است. تهیه و ارسال طرح پرواز و کنترل عملکرد تجهیزات هواپیما.

تحصیلات مورد نیاز:

  • کارشناسی هوانوردی
  • کارشناسی مهندسی هوانوردی
  • کارشناسی حمل و نقل هوایی
  • کارشناسی فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما

حقوق تقریبی: 230000 دلار در سال

فروشندگان اوراق بهادار و دارایی و کارگزاران

این افراد معاملات بازار مالی را به نمایندگی از شرکت خود انجام می دهند و مشاوره مالی را به مدیریت ارشد ارائه می دهند. آنها اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه را می خرند و می فروشند و همچنین با سیاستهای ارزی سروکار دارند. همچنین مسئولان مذاکره در مورد شرایط وام و جایگاه های سهام برای جمع آوری سرمایه برای شرکت خود هستند.

تحصیلات مورد نیاز:

  • کارشناسی امور مالی
  • کارشناسی مدیریت
  • کارشناسی مدیریت
  • کارشناسی اقتصاد

حقوق تخمینی: 150000 دلار در سال

مهندسان عمران

مشاغل مهندسان عمران از پروژه های كوچك تا مقیاس بزرگ از صنایع مختلف متغیر است. آنها پروژه های ساختمانی مانند تعمیرات زیرساخت ه، برنامه های زیست محیطی و تحولات حمل و نقل را طراحی، برنامه ریزی و مدیریت می کنند.

تحصیلات مورد نیاز:

  • کارشناسی مهندسی عمران
  • حقوق تقریبی: 100000 دلار در سال

تحلیل گران بازار

کسانی که به عنوان تحلیلگر فعالیت می کنند از تئوری های ریاضی و آماری استفاده می کنند تا خطر مالی را که ممکن است یک حرکت تجاری خاص متحمل شود، اندازه گیری کنند. تحلیل گران به مشاغل و مشتریان کمک می کنند تا استراتژی هایی را تهیه کنند که هزینه ریسک را کاهش دهد.

تحصیلات مورد نیاز:

  • کارشناسی حسابداری
  • کارشناسی ریاضیات
  • کارشناسی اقتصاد

حقوق تقریبی: 50000 دلار در سال

برنامه نویسان کامپیوتر

این افراد برنامه های طراحی شده توسط مهندسین را به دستورالعمل هایی تبدیل می کنند که یک کامپیوتر می تواند از آن پیروی کند. آنها کدها را برای اجرای نرم افزار و همچنین طراحی، اشکال زدایی، عیب یابی و حفظ این کدهای منبع برای حفظ این برنامه های رایانه ای می نویسند.

تحصیلات مورد نیاز:

  • کارشناسی علوم کامپیوتر
  • کارشناسی فناوری اطلاعات

حقوق تقریبی: 50000 دلار در سال

سرپرستان تولید

همانطور که از عنوان مشاغل پیداست ، سرپرستان تولید نظارت بر فعالیتهای تولیدی در سایت ساخت و ساز دارند. هر آنچه که مربوط به استخراج ، پردازش و ساخت است – آنها برای اطمینان از یک فرآیند یکپارچه با تیم ساخت و ساز و اعضای مدیریت هماهنگ هستند.

تحصیلات مورد نیاز:

  • کارشناسی مهندسی صنایع
  • حقوق تقریبی: 40000 دلار در سال

مهاجرت از طریق کار به فیلیپین

اتباع خارجی که در فیلیپین کار می کنند و کارفرمایان آنها در خارج از کشور واقع شده اند، شما الزاما برای مهاجرت به فیلیپین از نوع کاری به این کشور باید یک موقعیت کار آماده داشته باشید. مجوز کار فیلیپین را AEP می گویند.AEP برای یک سال اعتبار دارد یا برای مدت کامل قرارداد کار که بیش از سه سال نباشد. با این حال، AEP صادر شده فقط برای موقعیت و شرکتی معتبر است که در ابتدا به شما جایگاه شغلی داده اند. در صورتی که کارمند موقعیت جدید شغلی را در همان شرکت بدست آورد یا به یک شرکت جدید بپیوندد، باید یک AEP جدید تأمین شود. درخواست AEP ممکن است توسط کارفرمای یا خود اتباع خارجی ثبت شود.متداول ترین نوع ویزای کار صادر شده در فیلیپین ویزای 9 (G) است که به ویزای کار از پیش تنظیم شده نیز معروف است. این امر به کارفرمایان کشور اجازه می دهد تا اتباع بیگانه با مهارت و تجربه ای که ممکن است در کشور کمبودش وجود داشته باشد، استخدام کنند. صدور ویزای 9 (G) در صلاحیت BI است. ویزای 9 (G) از طریق حمایت مالی کارفرما اعمال می شود. بنابراین، تأمین شغل با یک شرکت مستقر در فیلیپین یک شرط ضروری است. علاوه بر این، متقاضیان نیز موظف هستند قبل از تهیه ویزای کار را دریافت کنند. مهم است که متقاضیان توجه داشته باشند که دارنده 9 (G) فقط می تواند برای شرکتی که ویزای کار خود را از طریق آن دریافت کرده، کار کند. در مورد تغییر کارفرما، وضعیت 9 (G) به ویزای توریستی تغییر پیدا کرده و کارگران خارجی ملزم به دریافت ویزای کاری جدید هستند. 9 (G) برای یک دوره اولیه یک، دو یا سه ساله معتبر است و بسته به مدت قرارداد کار، می تواند به طور همزمان تا سه سال تمدید شود. این ویزا چندین بار قابل تمدید بوده تا زمانی که شما واجد شرایط دریافت اقامت شوید.

مهاجرت از طریق کار به فیلیپین
مهاجرت از طریق کار به فیلیپین

سوالات متداول در مورد کار در فیلیپین

1- آیا پرداخت نکردن حقوق کارمندان در فیلیپین قانونی است؟طبق قانون کار فیلیپین کار فرما مجاز نیست بدون دلیل منطقی و بدون مدرک حقوق کارمند را پرداخت نکند و یا او را اخراج کند.

2- آیا کارمندان حقوقی در دوران تعطیلات رسمی در فیلیپین دریافت می کنند؟ بله در صورتی که این تعطیلات جزو تعطیلات رسمی کشور باشد افراد می توانند از حقوق برخوردار شوند.

3- آیا تعطیلات کاری افراد در فیلیپین مشخص شده است ؟ تعطیلات رسمی که افراد مرخصی با حقوق دارند و معمولا برای باقی زمان ها و یا تعداد روز مرخصی باید با کارفرکا هماهنگ شود.

4- آیا خارجی ها مجاز به کار در فیلیپین هستند؟SWP به خارجیانی که با ویزای توریستی در فیلیپین هستند، اجازه می دهد تا شش ماه در این کشور کار کنند به همین دلیل است که طبق دستورالعمل های جدید، افراد خارجی که متقاضی دریافت SWP ، AEP و اجازه کار موقت (PWP) هستند موظفند شماره شناسنامه مالیاتی را اخذ کنند

5- متوسط درآمد در فیلیپین چقدر است؟ این کشور در مشاغل مختلف، میانگین های متفاوتی دارد اما به طور کلی حدود 500 تا 3000 دلار حقوق در این کشور امکان پذیر است.

6- آیا کشور فیلیپین دارای امنیت شغلی است؟ این کشور تا حدودی در امر امنیت شغلی توانسته اعتماد کارمندان را جلب کند اما قطعا با کشورهای اروپایی و پیشرفته قابل مقایسه نیست.

7- آیا این کشور دارای بیمه بیکاری برای کارمندان است؟ بله، در این کشور نیز افراد با توجه به داشتن یکسری شرایط حداقلی می توانند دارای بیمه بیکاری باشند.

8- میزان بیکاری در کشور فیلیپین چقدر است؟ 8% میزان بیکاری افراد جامعه در کشور فیلیپین می باشد.

9- امکان اخذ تابعیت از طریق کار در فیلیپین وجود دارد؟ بله، اگر شما بتوانید کار مناسبی برای خود پیدا کنید و چندین سال در این کشور بمانید، اخذ آسان خواهد بود .

10- مشاغل پرطرفدار در فیلیپین کدامند؟ بعضی مشاغل در این کشور دارای حقوق بیشتری هستند همچون: برنامه نویسی کامپیوتر، مدیران امور مالی، مسوولان خط تولید و… میتوانند پرطرفدار تر باشند.

11- آیا فیلیپین در مقایسه با اروپا کشور مناسبی برای کار است؟ کشور فیلیپین دارای اقتصاد رو به رشدی است و پذیرای مهاجران متخصص نیز می باشد اما قطعا با کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست.

اسکرول به بالا