071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار ژاپن

ویزای کار ژاپن

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله بررسی ویزای کار ژاپن می باشد. چه قصد داشته باشید برای اقامت کشوری جدید اقدام نماید و یا چه بخواهید مهاجرت ها را به هر روشی پیش ببرید می بایست ویزا دریافت نمایید. البته بسته به اعتبار ملیت و پاسپورت شما، برخی از کشور ها را می توان بدون اخذ ویزا سفر کرد یا مشغول به کار و تحصیل شد. مهاجرت تحصیلی به کشور های خاصی و خصوصا کشور های پیشرفته نیاز به دریافت ویزای کاری دارد. از این رو لازم است تا برای دریافت ویزای مربوط به کشور مورد نظر تان برای کار اقدام نمایید.

ژاپن یکی از کشور های پیشرفته است که امروزه مقصد افراد زیادی برای روش های مختلف مهاجرتی شده است. افراد زیادی از کشور های مختلف مهاجرت به ژاپن را انتخاب می کنند. مهاجرت به ژاپن از روش های مختلفی امکان پذیر است که از جمله این راه های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی به ژاپن، مهاجرت کاری به ژاپن، مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ژاپن، مهاجرت از طریق ازدواح در ژاپن و … اشاره نمود. اگر تمایل دارید که از هر کدام از این روش های مهاجرتی اقدام نمایید می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزای کار ژاپن

خواه به دنبال اجازه اقامت موقت ژاپن یا اقامت دائم ژاپن  باشید ، انواع مختلف ویزای ژاپن برای انتخاب شما وجود دارد. ویزا های مبتنی بر کار با شرایط خاصی ارائه می شوند و شرایط اخذ ویزای کار ژاپن کاملا به کار شما بستگی خواهد داشت. در حقیقت نوع کاری که قصد انجام آن را در ژاپن دارید، تاثیر بسیار مثبتی بر نوع ویزای دریافتی شما خواهد داشت. در کل کشور ژاپن نزدیک به سی ویزای اجازه کار دارد که هر کدام دارای شرایط خاصی می باشند.

البته برای مهاجرت به ژاپن علاوه بر مهاجرت کاری به ژاپن و کار در ژاپن می توان از روش های دیگری نیز اقدام نمود. یکی دیگر از روش های مهم برای مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل در ژاپن است که می تواند با عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن در دسترس دانشجویان باشد. اگر برای هر چیزی غیر از جهانگردی به سرزمین طلوع خورشید می آیید ، باید بدانید که یکی از اصلی ترین شرط های درخواست ویزای ژاپن ، گواهی صلاحیت (COE) است.

این گواهینامه اولین قدم در روند ویزای ژاپن و درخواست است زیرا می گوید متقاضی از نظر قانونی قادر به ورود به ژاپن است  و فرقی هم ندارد که این ورود به چه منظوری باشد. هزینه ویزای ژاپن بدون توجه به نوع ویزای درخواستی شما تقریباً یکسان است. تغییر قیمت در زمینه روند اخذ ویزا فقط در صورتی اعمال خواهد شد که ویزای یک یا چند گانه را ترجیح دهید. به همین ترتیب ، شرایط ویزای ژاپن اکثراً مدرک دانشگاهی و COE را می طلبد ، اما بسته به نوع کارهایی که انجام می دهید ، ممکن است نیاز به ارسال نمونه کار یا معرفی نامه هم داشته باشید.

مجوزهای کاری و ویزاهای مبتنی بر کار در ژاپن

در این بخش از مقاله انواع ویزا های کار ژاپن را برای شما بررسی می کنیم. دقت داشته باشید که نوع مجوز کار یا ویزای کاری مورد نیاز شما در ژاپن به نوع کار شما بستگی دارد. همان طور که گفتیم ژاپن نزدیک به سی ویزای متفاوت کاری و طولانی مدت دارد که مهاجران می توانند بر اساس شغل و رزومه خود برای رفتن به ژاپن و مهاجرت به این کشور درخواست دهند. انواع ویزا های کاری که می توانید برای ژاپن بر مبنای شغل خود درخواست دهید عبارتند از:

  • هنرمندی
  • مدیر تجاری
  • مهندس / متخصص علوم انسانی / خدمات بین المللی
  • سرگرمی
  • مربیگری
  • شرکت انتقال دهنده داخلی
  • روزنامه نگاری
  • خدمات حقوقی / حسابداری
  • خدمات درمانی
  • مراقبت های پرستاری
  • استاد دانشگاه
  • فعال مذهبی
  • محقق
  • کارگر ماهر
  • آموزش و کارآموزی فنی

دقت داشته باشید که مدت زمانی که هر مجوز اجازه می دهد مهاجران در ژاپن بمانند ، بستگی به مجوز برای درخواست شما و نیاز ها و شرایط فردی شما نیز دارد. برای اکثر مجوزهای ذکر شده در بالا ، مدت زمان ویزای کاری می تواند متغیر بین سه ماه تا پنج سال باشد. نکته مهم این است که در کشور ژاپن هیچ ویزای کار بیش از پنج سال اعتبار ندارد.

ویزاهای مبتنی بر کار در ژاپن
ویزاهای مبتنی بر کار در ژاپن

ویزای مهارت های کاری مشخص شده در ژاپن

علاوه بر دسته های ویزای کار که در بخش قبلی مقاله معرفی کردیم، دولت ژاپن اخیراً ویزای مهارت های مشخص شده را نیز معرفی کرده است. این ویزا به منظور تشویق کارگران خارجی برای آمدن به ژاپن و پر کردن شکاف های کاری خاص در بخش های مختلف اشتغال ارائه شده است.

در کل ، دولت ژاپن امیدوار است که این ویزا تا سال دو هزار و بیست و پنج میلادی حدود پانصد هزار کارگر جدید خارجی را به ژاپن جذب کند. افرادی که متقاضی این ویزا هستند باید از زبان ژاپنی و همچنین امتحانات فنی عبور کنند. سطح مهارت شما تاثیر بسیار زیادی در شغلی که در آن کا رخواهدی کرد بستگی دارد. کارگرانی که متقاضی دریافت این ویزا هستند می توانند در مشاغل خاصی مشغول به فعالیت شوند. این مشاغل در ژاپن عبارتند از:

  • کشاورزی
  • پردازش مواد
  • مراقبت های پرستاری
  • کشتی سازی
  • کار در رستوران ها
  • حمل و نقل زمینی فرودگاه و نگهداری هواپیما
  • کار در زمینه غذا و نوشیدنی
  • هتل ها
  • ماشین آلات صنعتی
  • الکترونیک و ماشین آلات برقی
  • تمیز کردن ساختمان
  • ساخت و ساز
  • تعمیر و نگهداری خودرو
  • شیلات

دقت داشته باشید که این ویزا فقط برای یک سال اعتبار دارد و تا پنج سال قابل تمدید است. نکته مهم تر این است که با اخذ این ویزا کارگران قادر به همراه کردن خانواده های خود نیستند. اگر یک کارگر بخواهد بیش از پنج سال در ژاپن بماند یا بخواهد خانواده آنها به آنها بپیوندد ، می تواند درخواست ویزا 2-SSV2 کند.

با بررسی ویزای کاری 2-SSV2 ژاپن متوجه مزیت های این مدل ویزا شده ایم. برخلاف ویزا 1-SSV1 ، این ویزا می تواند به طور نامحدود تمدید شود و دارندگان ویزا می توانند خانواده خود را به ژاپن بیاورند.از این رو داتشن این ویزا همراه با مزیت های بسیاری خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای کار در ژاپن

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط ویزای کار ژاپن و دریافت آن صحبت کنیم. این در حالی است که گاها شرایط اخذ ویزای ژاپن برای کار در این کشور می تواند دارای نوسان هایی شود. هر ویزای کاری در ژاپن نیز می تواند شرایط خاص خود را داشته باشد. اما موارد عمومی برای درخواست مجوز کار در ژاپن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. این موارد و مدارک عمومی عبارتند از: پیشنهاد اشتغال از یک شرکت ژاپنی، گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزا، عکس و گواهی صلاحیت. با توجه به نوع ویزای مورد نظر ، ممکن است نیاز به تهیه CV و مدارک دانشگاهی یا گواهینامه های اصلی خود نیز داشته باشید.

گواهی صلاحیت برای دریافت ویزای کار ژاپن چیست؟

گواهی صلاحیت به هنگام درخواست هر نوع ویزای کاری ژاپن بسیار مهم است. این گواهی توسط آژانس خدمات مهاجرت ژاپن صادر می شود. شما می توانید این فرم را بصورت حضوری در یک کنسولگری ژاپن یا سفارت کشور ژاپن در کشور خود درخواست دهید یا درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال نمایید. شرایط لازم برای ارائه گواهی شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • عکس با اندازه گذرنامه
  • پاکت بازگشت مدارک پر شده و مهر شده

البته در این راستا ممکن است از شما درخواست شود که برخی مدارک دیگر را با توجه به نوع ویزای خود ارسال نمایید. به عنوان مثال از متقاضیان دریافت ویزای تحقیقاتی خواسته می شود که مدارک تحصیلی، رزومه تحصیلی و شغلی، مستنداتی که تایید کننده فعالیت شخص باشد و … را ارسال نمایند.

یا این که افراد فعال در شاخه های مهندسی می بایست نسخه های ثبت شرکت، مدرک تحصیلی یا گواهی فارغ التحصیلی از رشته های مهندسی، مدارک شغلی و … را ارائه کنند. در بعضی موارد ویزای کار بدون گواهی صلاحیت قابل صدور است اما متقاضی ممکن است مجبور به تهیه مستندات اضافی شود و زمان دریافت ویزای شخص می تواند بسیار طول بکشد. در موارد دیگر ، ویزا بدون این گواهینامه قابل صدور نیست. در هر صورت می توان گفت که دریافت این گواهی برای فرد متقاضی کار در ژاپن بسیار بهتر خواهد بود.

هزینه اخذ ویزای کاری ژاپن

در این بخش از مقاله ما به بررسی هزینه های مربوط به اخذ ویزای ژاپن می پردازیم. دقت داشته باشید که شما می بایست برای اقامت در ژاپن و زندگی در ژاپن به هزینه های زندگی در ژاپن و شرایط زندگی در ژاپن نیز دقت داشته باشید. اما ببینیم هزینه ویزای ژاپن به چه صورت خواهد بود. هزینه ویزای کار در ژاپن بستگی به نوع ویزای درخواستی شما ، تابعیت شما و همچنین ورود یک نفره یا با خانواده بستگی دارد.

البته به نوع ویزای تک ورود یا چند ورود نیز بستگی دارد. ویزای تک ورود بدان معنی است که شما باید هر بار که مایل به ترک و ورود مجدد به ژاپن هستید ، با مقامات مهاجرت مشورت کنید و حتی ممکن است مجبور به پرداخت هزینه هایی نیز باشید. اما ورود چندگانه بدان معنا است که شما می توانید به دفعات دلخواه خود به این کشور وارد شده یا از این کشور خارج شوید. برای درخواست ویزای تک ورودی لازم است تا حدود سی دلار هزینه کنید و برای درخواست ویزای چند ورودی می بایست حدودا شصت دلار هزینه نمایید.

هزینه اخذ ویزای کاری ژاپن
هزینه اخذ ویزای کاری ژاپن

اخذ ویزای نیروی کار ماهر در ژاپن و امتیازات آن

در این بخش از مقاله در ارتباط با ویزای کار ماهر ژاپن و جدول امتیازات مربوط به آن مطالبی را ارائه می کنیم. هر فردی که در این جدول امتیازات بتواند هفتاد امتیاز یا بیشتر را دریافت نماید، می تواند برای اخذ ویزای نیروی کار ماهر ژاپن درخواست خود را ارائه نماید. در زمنه سوابق و مدارک تحصیلی فرد دارای مدرک دکتری سی امتیاز، مدرک فوق لیسانس بیست امتیاز،‌ مدرک لیسانس ده امتیاز و مدرک دکتری یا فوق لیسانس چندگانه پنج امتیاز را به همراه خواهد داشت.

اما در ارتباط با این نوع ویزا سابقه کاری و تجربه نیز تاثیرگذار است. اگر تجربه فرد هفت سال یا بیشتر باشد، پانزده امتیاز، اگر پنج سال یا بیشتر باشد، ده امتیاز و اگر سه سال یا بیشتر باشد پنج امتیاز برای فرد در دسترس خواهد بود. مولفه مهم دیگری که برای دریافت ویزای کارگر ماهر اهمیت دارد، سن و سال فرد متقاضی می باشد. از این رو افرادی که سن آن ها تا بیست و نه سال است پانزده امتیاز خواهند داشت. افراد دارای سن بین سی تا سی و چهار سال ده امتیاز خواهند داشت و افراد بین سی و پنج تا سی و نه سال نیز پنج امتیاز خواهند داشت.

امتیازات دیگری هم در این شاحه منظور شده است. به طور مثال اگر فرد دارای دستاورد های تحقیقاتی باشد بیست تا بیست و پنح امتیاز به او تعلق خواهد گرفت. اگر فرد دارای مدارک بین المللی مربوط به کار خود باشد می تواند پنج امتیاز نیز دریافت نماید. اگر شخص متقاضی مدرک خود را از موسسه آموزش عالی در ژاپن گرفته باشد ده امتیاز به امتیازات او اضافه خواهد شد. این جدول امتیازات برای درخواست هر نوع فعالیتی می تواند متفاوت با دیگری باشد. با توجه به نرخ بیکاری حدود دو درصدی در ژاپن با داشتن این امتیازات می توانید به راحتی برای دریافت ویزای ژاپن جهت کار در این کشور اقدام نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار ژاپن

  1. آیا کشور ژاپن برای کار و زندگی مناسب است؟

    بله ژاپن کشوری مناسب با شرایط ویژه و پیشرفت های بسیار برای کار و زندگی می باشد.

  2. ویزای کار ژاپن برای چه افرادی مناسب است؟

    این ویزا برای تمام افرادی که دارای شرایط خاص اخذ ویزای کار ژاپن هستند در دسترس می باشد.

  3. ویزای کار ژاپن چند مدل دارد؟

    ویزای کار ژاپن مدل های بسیاری از جمله نیروی کار ماهر، ویزای SSV1 و SSV2 و … دارد.

  4. ویزای کار ژاپن در مدل مبتنی بر کار برای چه کار هایی هستند؟

    این ویزا برای کار هایی همچون: استاد دانشگاه، هنرمند، مدیر تجاری، خدمات درمانی، محقق، فعال مذهبی، مراقبت های بهداشتی و … می باشد.

  5. ویزای کار ژاپن برای کار های با مهارت مشخص شده برای چه مهارت هایی هستند؟

    این ویزا مخصوص مهارت هایی از جمله ساخت وساز، کار درستوران ها،‌هتل ها، کشتی سازی و … می باشد.

  6. آیا با دریافت ویزای کار ژاپن امکان حضور خانواده شخص متقاضی وجود دارد؟

    در تمام مدل ویزا ها این امکان وجود ندارد. از این رو باید قبل از درخواست ویزای کار در ارتباط با این مسئله اطلاعات کسب نمود.

  7. مزیت ویزای کار ژاپن در مدل SSV2 چیست؟

    مزیت این کار امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده شخص متقاضی می باشد.

  8. شرط اولیه دریافت ویزای کار ژاپن چیست؟

    شرط اولیه داشتن گواهی صلاحیت ژاپن می باشد.

  9. گواهی صلاحیت برای دریافت ویزای کار ژاپن چیست؟

    این گواهی نشان می دهد که فرد می تواند در زمینه ویزای مورد نظر فعال باشد.

  10. هزینه درخواست ویزای ویزای کار ژاپن چقدر می باشد؟

    هزینه درخواست برای هر مدل ویزا متفاوت است و می توانید بین پنجاه تا شصت دلار متغیر باشد.

  11. امتیاز لازم برای دریافت ویزای کار ژاپن در مدل نیروی کار ماهر چیست؟

    امتیار لازم برای این نوع ویزا هفتاد است.

 

 

اسکرول به بالا