071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کاری موناکو

ویزای کاری موناکو

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

موناکو در دریای مدیترانه و در سواحل جنوبی فرانسه واقع شده است. کار در موناکو مانند سایر کشور های اروپا نیازمند مجوز و ویزای کار می باشد. کار کردن در موناکو یک بحث چالش برانگیز است و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله سعی کرده اند شرایط کار و دریافت ویزای کاری موناکو را برای شما توضیح دهند.

شرایط اخذ ویزای کاری موناکو

اگر میخواهید در موناکو مشغول به کار شوید، باید بدانید که چه کسی مجاز به کار کردن در این کشور است و باید چه صلاحیت و شرایطی را داشته باشید. در نظر داشته باشید که فقط یک نوع مجوز کار (permits de travail) در موناکو وجود دارد.

افرادی که مجاز به کار در موناکو هستند، باید:

  • همه اتباع خارجی، موظفند قبل از شروع کار در موناکو، ویزای کار را دریافت کنند.
  • آنها همچنین در صورت تغییر موقعیت یا نیروی کار باید ویزای جدید دریافت کنند.

نحوه دریافت مجوز کار

این وظیفه کار فرما است که به کارمند خود کمک کند تا ویزای کار دریافت کند. در نظر داشته باشید که هر کسی میتواند در موناکو کار کند. استخدام باید توسط سرویس دی امپلوی انجام شود.

بر اساس قانون مونگاسک، افراد محلی با همان مدرک دارای اولویت هستند. برای به دست آوردن مجوز کار، کارمند باید قرار دارد اشتغال خود را که توسط خدمات اشتغال مشخص شده است همراه با اثبات محل سکونت ارائه دهد.اگر کارمند در موناکو زندگی کند، اجازه اقامت معتبرمونگاسک لازم است و اگر میخواهید ساکن کشور فرانسه باشید ، جهت اقامت فرانسه که نیاز به اجازه اقامت معتبر که به وی اجازه کار میدهد ضروری است.

شرایط اخذ ویزای کاری موناکو
شرایط اخذ ویزای کاری موناکو

شرایط خاص ویزای موناکو

گذشته از مدارک عمومی مورد نیاز هنگام درخواست ویزای موناکو، بسته به هدف سفر مورد نظر خود به موناکو، باید برخی از مدارک اضافی را نیز ارسال کنید. اسناد خاص مورد نیاز را برای هریک از این اهداف ویزا را پیدا کنید.

ویزای تجاری (هنگام سفر به موناکو برای اهداف تجاری)

دعوت نامه از یک شرکت در موناکو همچنین به کنسولگری مربوطه ارسال شده است. این نامه باید به عنوان دعوت نامه برای حضور در جلسات یا سایر رویدادهای مشابه مطابق با صنعت یا کار تجارت ظاهر شود.مشخصات مختصری از شرکت یا سازمانی که متقاضی در آن مشغول به کار است و موقعیتی که در آنجا دارد.نامه ای از کارفرما، در مورد هدف سفر و همچنین برنامه سفر روزهایی که فرد متقاضی می خواهد در منطقه شینگن بگذراند، تشریح می کند.در این نامه همچنین آمده است که آیا متقاضی میتواند هزینه ویزا را در طول اقامت خود در منطقه شینگن تامین کند یا خیر.باید روابط تجاری بین دو شرکت جهت اثبات چنین رویدادی ارائه شود.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری موناکو

مدارک زیر برای هر نوع درخواست ویزای کوتاه مدت موناکو لازم است:

  • فرم درخواست کاملا با اطلاعات صحیح و صادقانه که مطابق با آن در سایر اسناد تکمیل شده است. میتوانید این فرم را از سفارت رسمی یا کنسولگری موناکو در کشور خود یا اینجا دریافت کنید.
  • دو قطعه عکس که این عکس ها باید یکسان باشند و در طی سه ماه گذشته گرفته شده باشند. صورت شما باید 70-80 درصد از عکس را پوشانده باشد.پس زمینه باید ساده باشد و هیچ لوازم جانبی دیگر در عکس دیده نشود.
  • پاسپورت: پاسپورت باید طی 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل یک صفحه خالی داشته باشد تا بتوانید ویزا را درج کنید. اگر بیش از یک گذرنامه قدیمی دارید همه ی آنها را بایک باند لاستیکی گره بزنید. کپی از داده های بیومتریک در پاسپورت شما یک نسخه از صفحات را با اطلاعات موجود در گذرنامه فعلی شما ایجاد میکند و آنها را در کنار سایر اسناد ارسال میکند .

برنامه سفر

بلیط رزرو شده از کشور خود به نزدیکترین فرودگاه فرانسه به موناکو (از آنجایی که موناکو فرودگاه ندارد) و بازگشت. دریابید که چگونه رزرو پرواز را بدون پرداخت کامل قیمت دریافت کنید.

بیمه درمانی:

کل منطقه شینگن را شامل می شود، برای تمام مدت زمان اقامت شما در این قلمرو. این بیمه باید هزینه های پزشکی را درصورت بروز هرگونه شرایط اضطراری بهداشتی مانند بیماری یا حوادث و همچنین بازگشت در صورت مرگ، با حداقل 30.000 یورو پوشش دهد.

ضمیمه نامه:

نامه ای نسبتا کوتاه و مختصر که یک کارجو باید به هنگام ارسال رزومه کاری خودش به کارفرما بنویسد و همراه آن، فرم های پرشده درخواست کار، مدارک ارسالی، سوابق کاری و غیره را ضمیمه کرده و ارسال کند. نامه ای است که توسط نامزد ویزا نوشته شده است و در آن توضیح میدهد که چرا آنها مایل به بازدید از موناکو هستند. نامه باید حاوی جزئیات مربوط به زمان درخواست متقاضی باشد. جایی که آنها در تمام مدت اقامت خود باقی خواهند ماند.

اثبات اسکان محل اقامت:

سندی که نشان میدهد مسافر قصد دارد در زمان اقامت خود در موناکو برای اقامت بماند. اگر قصد اقامت در هتل را دارید، مجبور خواهید بود که رزرو هتل را ارائه دهید. اگر قصد دارید در کنار دوستان یا اقوام خود بمانید، دعوتنامه آن شخص ضروری است. در این صورت اقامت در ملک اجاره ای، موافقت نامه اجاره مورد نیاز خواهد بود.

شواهد و مدارک مالی در بین دیگران:

شما باید اثبات کنید که از منابع مالی لازم برای حمایت از خود در طول مدت اقامت برخوردار هستید. این میتواند یک بیانیه بانکی یا نامه حمایت مالی توسط یک حامی مالی باشد که از لحاظ اقتصادی سفر شما را پشتیبانی میکند.

قرارداد استخدام

  • بیانیه بانکی برای 6 ماه گذشته
  • هیچ اعتراض نامه ای از طرف کارفرما
  • فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده در منبع حقوق

اگر خوداشتغال هستید:

  • یک کپی از پروانه کسب و کار خود از 6 ماه گذشته
  • اظهارنامه مالیات بر در آمد
مدارک مورد نیاز ویزای کاری موناکو
مدارک مورد نیاز ویزای کاری موناکو

وضعیت کار در کشور موناکو

وضعیت کار در موناکو

اقتصاد موناکو اکثراً وابسته به تجارت، امور مالی و گردشگری است. سه صنعت عمده کشور که به طور مداوم در حال توسعه است. برآورد نیروی کار در این کشور 50.580 است که بیشتر آنها در سه بخش که در بالا ذکر شد مشغول به کار هستند. اگرچه موناکو از نظر مساحت نسبتاً کوچک است؛ اما اقتصاد این کشور به طرز حیرت انگیزی از خدمات مالی، گردشگری، املاک، مستغلات، خدمات، ساخت و ساز و خرده فروشی متفاوت است. این صنایع همچنین بزرگترین تأمین کننده اشتغال در موناکو هستند، به ویژه بخش های گردشگری و مالی.

متوسط حقوق و ساعات کار

موناکو یکی از کشورهایی است که دارای بالاترین حداقل دستمزد است، حداقل دستمزد فعلی ماهانه 2168 دلار است، در حالی که 5 برابر بیشتر از فرانسه است. در حقیقت، فقط 16 نفر از کارمندان موناکو حداقل دستمزدی را دریافت می کنند، و بقیه افراد شاغل از یک حقوق بالاتر برخوردار هستند.در موناکو 39 ساعت کار در هفته و یا حداکثر ده ساعت در روز استاندار است. همه کارمندان حق دارند هر سال 13 تعطیلات عمومی و پنج هفته مرخصی سالانه با حقوق دریافت کنند. به کارگران 5٪ “پاداش شاهزاده” نیز داده می شود. در صورت درخواست کارفرما، کارمند در موناکو می تواند اضافه کاری داشته باشد که نباید بیشتر از 47 باشد در هفته باشد. به کارگران 25% باید برای 8 ساعت اول پرداخته شود و 50 درصد کارمزد برای اضافه کاری دریافت کنند.

ساعات کار روزانه

ساعات کار واقعی روزانه واقعی نباید از ده ساعت تجاوز کند، مگر با مجوز بازرس کار. مدت استراحت بین دو روز متوالی کار نباید کمتر از ده ساعت باشد. در صورت درخواست کارفرما، یک کارمند می تواند ساعات بیشتری را از حد قانونی کار کند. این ساعات کاری به عنوان اضافه کاری شمرده می شود. با توجه به افزایش حداقل دستمزد، کارفرمای می‌ تواند ساعت کار را به 47 ساعت در هفته افزایش دهد.

این اضافه کاری که توسط هفته تقویم محاسبه می شود، باعث افزایش حقوق و دستمزد زیر می شود:

25% برای 8 ساعت اول

50 % برای بقیه ساعات (اضافه)

محدودیت ها

مادام که معافیت خاصی اعطا نشده باشد، ساعات کار اضافه کاری باید حداکثر از ساعات مقرر در قانون تجاوز نکند:

10 ساعت در روز

به طور متوسط 46 ساعت در هر دوره 12 هفته متوالی

48 ساعت در هفته منوط به مطابقت با میانگین مدت زمان ذکر شده در بالا

60 ساعت در هفته در برخی از شرکت ها در شرایط استثنایی و برای دوره های کوتاه با توافق نامه کارمندان بازرس کار، کسانی که چندین شغل دارند باید با توجه به کل مشاغل، با این محدودیت ها مطابقت داشته باشند.

در اصل، زمان کار بصورت کلی و جمع اعمال می شود. آنها توسط کارفرما تعیین شده اند که باید:

  • زمان کار را در کلیه محل های مربوط به کار نمایش دهند.
  • یک نسخه از این جدول زمانی را به بازرس کار ارسال کنید.
  • در صورت تغییر جدول زمانی، این روش را تکرار کنید.

حقوق و دستمزد پزشک و دندانپزشک در موناکو

در این مقاله حقوق و دستمزد تعدادی مشاغل در موناکو را برای شما آورده ایم.

میانگین حقوق دندان پزشکان در موناکو 2019:

فردی که به عنوان دندان پزشک در موناکو مشغول به کار است، معمولاً در هر ماه 8،622 یورو درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. حقوق دندان پزشکان ممکن است بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت باشد. در زیر تجزیه و تحلیل کار آزمایی بر اساس بسیاری از معیار های مختلف مشاهده خواهید کرد.

حقوق دندان پزشکان در موناکو بین 3،794 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 13،020 یورو در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. حقوق متوسط 8709 یورو در ماه می باشد، بدین معنی که نیمی از (50 درصد) افرادی که به عنوان دندان پزشک مشغول به کار هستند کمتر از 8709 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 8709 یورو درآمد دارند.از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75 درصدی. با مطالعه نمودار توزیع حقوق در می یابیم، 25 درصد افرادی که به عنوان دندان پزشک کار می کنند کمتر از 5،626 یورو درآمد دارند در حالی که 75 درصد از آن ها بیش از 5،626 یورو درآمد دارند. همچنین از نمودار خواهیم فهمید، 75 درصد از افرادی که به عنوان دندان پزشک کار می کنند کمتر از 11،082 یورو درآمد دارند در حالی که 25 درصد بیشتر از 11،082 یورو درآمد دارن .

متوسط حقوق پزشکان اورژانس در موناکو 2019 :

شخصی که به عنوان پزشک اورژانس در موناکو مشغول فعالیت است، معمولاً در ماه 8،834 یورو درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. حقوق پزشک فوریت های پزشکی ممکن است بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت باشد. در زیر تجزیه و تحلیل کار آزمایی بر اساس بسیاری از معیار های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

حقوق پزشکان اورژانس در موناکو بین 3،799 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 13427 یورو در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. حقوق متوسط 9011 یورو در ماه می باشد، به این معنی که نیمی از (50 درصد) افرادی که به عنوان پزشک اورژانس مشغول به کار هستند کمتر از 9011 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 9011 یورو درآمد دارند.از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75 درصدی. با خواندن نمودار توزیع حقوق در می یابیم، 25 درصد افرادی که به عنوان پزشک اورژانس مشغول به کار هستند کمتر از 5،765 یورو درآمد دارند در حالی که 75 درصد از آن ها بیش از 5،765 یورو درآمد دارند. همچنین از نمودار خواهیم فهمید، 75 درصد افرادی که به عنوان پزشک اورژانس مشغول به کار هستند کمتر از 11،668 یورو درآمد دارند در حالی که 25 درصد بیشتر از 11،668 یورو درآمد دارند.

حقوق کارگر ساده در موناکو

متوسط حقوق در موناکو

در حقیقت موناکو کشوری است که در منطقه اروپای غربی با 34000 نفر جمعیت و طول عمر متوسط 78.8 سال واقع شده است. شخصی که در موناکو مشغول به کار است به طور معمول در هر ماه 3820 یورو درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق موناکو بین 517 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 16917 یورو در ماه (حداکثر حقوق) است.حقوق متوسط 3،897 یورو در ماه می باشد که این بدان معناست که نیمی (50 درصد) از مردم کمتر از 3897 یورو درآمد دارند و نیمی دیگر با درآمد بیش از 3،897 یورو زندگی می کنند. از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75. 25 درصد از جمعیت کمتر از 1986 یورو درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 1986 یورو درآمد دارند. همچنین 75٪ از مردم کمتر از 10823 یورو درآمد دارند و 25٪ بیشتر از 10823 یورو درآمد دارند.از آنجا که موناکو حداقل دستمزدی ندارد، حداقل حقوق اجباری برای کارگران در موناکو تعریف نشده است. میزان پرداختی باید از طریق چانه زنی جمعی یا سایر راه های مذاکره در مورد دستمزد زندگی منصفانه، مستقیماً با کارفرما توافق شود.

حداقل دستمزد موناکو چیست؟

حداقل دستمزد موناکو کمترین مبلغی است که یک کارگر می تواند بطور قانونی برای کار خود دریافت کند. بیشتر کشورها حداقل دستمزدی در سراسر کشور دارند که باید به همه کارگران پرداخت شود. حداقل دستمزد موناکو 10.15 یورو در ساعت (برابر با حداقل دستمزد فرانسه برای کار تمام وقت به همراه 5٪ اضافه تر) است. حداقل دستمزد موناکو آخرین بار در 1 ژانویه-2016 تغییر یافت.

حقوق و دستمزد مهندس در موناکو

میانگین حقوق مهندس در موناکو 2019:

شخصی که به عنوان مهندس در موناکو مشغول به کار است، معمولاً در هر ماه 3،452 یورو درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. حقوق مهندسین ممکن است بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت باشد. در زیر تجزیه و تحلیل تفکیک بر اساس بسیاری از معیار های مختلف مشاهده خواهید کرد.
حقوق مهندسین در موناکو بین 1415 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 5316 یورو در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. حقوق متوسط 3550 یورو در ماه می باشد، بدین معنی که نیمی از (50 درصد) افرادی که به عنوان مهندس مشغول به کار هستند کمتر از 3590 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3590 یورو درآمد دارند.از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75 درصدی. با خواندن نمودار توزیع حقوق و دستمزد در می یابیم، 25 درصد از افرادی که به عنوان مهندس مشغول به کار هستند کمتر از 2،252 یورو درآمد دارند در حالی که 75 درصد از آن ها بیش از 2،252 یورو درآمد دارند. همچنین از این نمودار خواهیم دریافت که، 75 درصد از افرادی که به عنوان مهندس مشغول به کار هستند کمتر از 4809 یورو درآمد دارند در حالی که 25 درصد بیشتر از 4809 یورو درآمد دارند.

حقوق و دستمزد مهندس در موناکو
حقوق و دستمزد مهندس در موناکو

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق شما می باشد؛ طبیعتا هر چه با تجربه تر باشید دستمزد شما بیشتر می شود. حقوق مهندس را با سطح تجربه تقسیم کرده ایم. یک مهندس با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 1،630 یورو در ماه درامد کسب می کند. در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 2،234 یورو در ماه کسب کند، یعنی 37 درصد بیشتر از کسی که کمتر از دو سال سابقه داشته باشد.با حرکت به جلو، یک سطح تجربه بین پنج تا ده سال با حقوق 2،819 یورو در ماه درامد کسب می کند، یعنی 26 درصد بیشتر از یک فرد با دو تا پنج سال تجربه می باشد. علاوه بر این، مهندس (مهندسان) که تخصص آن در هر مکانی بین ده تا پانزده سال می باشد، حقوق معادل 3405 یورو در ماه دریافت می کنند، یعنی 21 درصد بیشتر از یک شخص با پنج تا ده سال تجربه درامد خواهد داشت.اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، دستمزد پیش بینی شده در ماه 3،990 یورو می باشد، یعنی 17 درصد بیشتر از یک شخص با ده تا پانزده سال تجربه درامد کسب خواهد کرد. سرانجام، کارمندان با بیش از بیست سال تجربه حرفه ای در هر ماه 4،945 یورو دستمزد دریافت می کنند، یعنی 24 درصد بیشتر از افرادی که پانزده تا بیست سال تجربه دارند.

وضعیت بیمه کاری در موناکو

وضعیت امور اجتماعی و بهداشت در موناکو:

وزارت بهداشت، درمان و امور اجتماعی با حضور نمایندگان صندوق های تأمین اجتماعی موناکو، در مورد اصلاح بیمه بیکاری در فرانسه و پیامد های آن برای قلمرو، یک نشست اطلاعاتی برگزار کرد. فدراسیون مشاغل مونگاسک و اتحادیه های کارگری موناکو، که از لحاظ تاریخی شرکای اجتماعی برای گسترش توافق نامه های بیمه بیکاری بوده اند، به این جلسه دعوت شده اند. یک قانون فرانسوی از 26 ژوئیه 2019 موافقت نامه فعلی بیمه بیکاری را از اول نوامبر 2019 لغو کرد و مقررات جدیدی را تعیین نمود.در همین زمینه، وزارت بهداشت، درمان و امور اجتماعی با همکاری همتای فرانسوی خود برای اطمینان از تداوم مراقبت از کارگرانی که بیکار شده اند، با در نظر گرفتن ویژگی های موناکو، تلاش کرده است. به زودی نامه ها برای تأیید این توافق نامه مبادله می شوند.

ساختار سازمانی:

خدمات اشتغال عمومی در حدود دو دسته تشکیل می شود: گروه دو بخشی UNEDIC (اتحادیه حرفه ای ملی برای اشتغال در صنعت و تجارت)، که به ادامه وظیفه خود در اجرای طرح بیمه بیکاری و ساماندهی سیستم پرداخت مزایا، و خدمات برای افراد جستجوگر (‘Pôle emploi’) می پردازد.

تأمین مالی :

طرح بیمه بیکاری از طریق کمک های پرداخت شده در درآمد تأمین می شود. مشمول محدودیت 4 برابر سقف تأمین اجتماعی ماهانه (13،508 یورو در سال 2019 ) می شود. از اول ژانویه سال 2019، فقط کارفرمایان در طرح بیمه اشتغال مشارکت می کنند. کمک های کارمندان به پایان رسیده است، به جز کارگران قرارداد کوتاه مدت در صنعت (“intermittents du spectacle”)، کارگران دارای حقوق در موناکو و برخی از کارمندان خارجی.کمک های بیکاری به آژانس های دارای شایستگی پرداخت می شود، همان طور که توسط مقامات محلی کارگران تعیین می شود: اورساف در کلان شهر فرانسه و صندوق تأمین اجتماعی عمومی (CGSS) در بخش های خارج از کشور فرانسه می باشد.میزان و مدت زمان پرداخت سود، بستگی به دوره ای دارد که مدعیان در این طرح و کل سهم پرداخت شده مشارکت داشته باشند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و اروپایی بودن موناکو اگر مایل به مهاجرت به فرانسه و تحصیل در فرانسه بودید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به موسسه ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا