071-91009294  | 021-88724227  |

نیاز فنلاند به کارگران خارجی در دوران کرونا

نیاز فنلاند به کارگران خارجی در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همه گیری و شیوع ویروس کرونا در سال جاری ضربه بزرگی را به بخش اقتصادی کشور های مختلف وارد کرده است. به همین دلیل دولت ها در صدد جبران این ضربه های اقتصادی بر آمده اند. هر کشوری روند خاصی را برای جبران در نظر گرفته است. با این حال تمام این شرایط بر مبنای رعایت قوانین مربوط به همه گیری ویروس کرونا می باشد. کشور فنلاند هم به عنوان یکی از کشور های درگیر کرونا اقداماتی در این زمینه صورت داده. به همین دلیل لازم است تا مهاجرت به فنلاند هم در روند بررسی ها قرار گیرد. در این راستا اخباری مبنی بر نیاز فنلاند به کارگران خارجی در دوران کرونا هم منتشر شده است.

نیاز فنلاند به کارگران خارجی در دوران کرونا

تاریخچه مهاجرت به فنلاند نسبتاً کوتاه است. با این حال متقاضیان بسیاری برای تحصیل در فنلاند یا کار در فنلاند وارد این کشور می شوند. بیماری همه گیر COVID-19 بازارهای کار را در سراسر جهان تغییر داده است. قبل از همه گیری ، کمبود نیرو یکی از بزرگترین چالش های شرکت های فنلاندی در حال رشد بود. همه گیری تأثیر منفی بر بازار کار گذاشته است ، اما نیاز به متخصصان خارجی ، به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی ، ICT و کشاورزی بسیار واقعی است.

به نظر می رسد نیاز فنلاند به کارگران خارجی تا سال ۲۰۳۰ میلادی روز به روز افزایش بیابد. این امر در بخش های مختلف بازار کار در فنلاند مشهود می باشد و موجب بررسی های بیشتر در زمینه کار در فنلاند شده است. از این رو متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای کاری فنلاند اقدام نمایند چرا که با این شرایط شانس مهاجرت به این کشور برای بخش های کاری خاص افزایش یافته است. 

بخش های مورد نیاز فنلاند در بازار کار

همان طور که اشاره کردیم همانند سایر کشور ها، بازار کار فنلاند هم ناشی از بیماری کووید نوزده شرایط مناسبی را ندارد. بخش های مختلفی در فنلاند نیاز به کارگر خارجی دارند و باید از تخصص های مختلف استفاده کنند. یکی از این بخش ها پرستاران ویژه مراقبت از سالمندان می باشد. طبق گفته های دولتی ها، تنها راهی که می توان از مراقبت صحیح از سالمندان خود اطمینان حاصل کرد مهاجرت کارگری در مقیاس گسترده ، کارآمد و سازمان یافته به فنلاند است. بخش فن آوری پیشرفته فنلاند نیز نیاز فوری به استعدادهای خارجی دارد. از این رو متقاضیانی که برای کار در فنلاند پیشنهاد دارند می توانند در بخش فناوری های ویژه شانس خود را امتحان کنند.

نکته مهم بعدی این است که دولت شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند را برای دانشجویان راحت تر کرده است. حزب ائتلاف ملی پیشنهاد می کند که به همه دانشجویان خارجی اجازه اقامت دائم فنلاند داده شود. دولت فنلاند قصد دارد سیاست های مناسبی را برای مهاجرت داشته باشد تا این کشور را به مکانی جذاب برای تحصیل، کار و زندگی تبدیل کند. با تمام این توصیفات باید دقت داشته باشید که مهاجرت به فنلاند در دوران همه گیری ویروس کرونا قوانین خاصی دارد. از این رو برای مهاجرت به این کشور باید تمام شرایط را بسنجید. 

اسکرول به بالا