071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار مالزی

ویزای کار مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روند های کاری و استخدامی در هر کشوری دارای قوانین خاص خود هستند. در واقع برای این که بتوانید در کشوری مشغول به کار شوید لازم است تا از قوانین کار در این کشور اطلاعات لازم را داشته باشید. برای کار در هر کشوری نیاز است تا بتوانید در ابتدا کار مورد نظر خود را بیابید و برای کارفرمای مورد نظر خود درخواست پذیرش کاری ارسال نمایید. پذیرش کاری در هر مشوری و برای هر کارفرمایی دارای قوانین به خصوصی است. به عبارتی هر فردی باید بر مبنای قوانین کشور مقصد و شرایط کاری خود برای دریافت پذیرش اقدام نماید. ازاین رو در این مقاله ما در ارتباط با ویزای کار مالزی صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت به مالزی دارای شرایط بسیار خاصی است و برای افراد با راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. از جمله راه های مهاجرتی به مالزی عبارتند از مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به مالزی، مهاجرت کاری به مالزی، مهاجرت سرمایه گذاری به مالزی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در مالزی، ثبت شرکت در مالزی، ازدواج در مالزی و … . هر کدام از این روش های سرمایه گذاری قوانینی دارند که می بایست به اجرای آن ها برای مهاجرت توجه داشت. برای کسب اطلاع در ارتباط با روش های مهاجرتی و شرایط مهاجرت به این کشور لازم است تا با کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار مالزی

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به مالزی دریافت ویزای کاری مالزی و اخذ اقامت مالزی از طریق مهاجرت کاری به مالزی است. کار در مالزی دارای قوانین خاصی برای خود می باشد که لازم است تا این قوانین را با دقت مورد بررسی قرار داد. در ابتدا لازم است تا شما بتوانید برای کار در زمینه های مختلفی اقدام نمایید. البته توجه به این نکته ضروری است که شما می توانید برای تحصیل در مالزی و اخذ ویزای تحصیلی مالزی به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی نیز اقدام نمایید.

نکته مهم دیگر این است که شما می توانید برای سرمایه گذاری در مالزی نیز اقدام نمایید. سرمایه گذاری در مالزی نیز به روش های بسیاری مانند ثبت شرکت در مالزی و یا خرید ملک در مالزی نیز امکان پذیر می باشد. مالزی مکانی عالی برای زندگی و کار مهاجران است. اگر شما بتوانید با کمک موسسات خاص مثل موسسه میرداماد برای شغل خود در مالزی اقدام نمایید و کاری در این کشور بیابید شرایط برای شما بسیار مناسب تر خواهد بود. این امر به این دلیل است که تأمین شغل در مالزی به تنهایی می تواند یک روند بسیار چالش برانگیز باشد.

مالزی در مورد اشتغال افراد خارجی که وارد این کشور می شوند، مجموعه مقررات و قوانین خاصی برای خود خواهد داشت. برای زندگی قانونی و کار در مالزی ، یک خارجی باید ویزای کار در مالزی را داشته باشد. این یا می تواند به صورت تأیید گذرنامه شما باشد یا یک سند مسافرتی معتبر. در این سند باید بیان شود كه شما درخواست اقامت داده اید و اجازه ورود به مالزی را می خواهید. درخواست ویزای مالزی می تواند از قبل در هر سفارت یا کنسولگری از مالزی مورد بررسی قرار گیرد. این کار باید قبل از هر گونه برنامه ریزی برای سفر در مالزی انجام شود. مالزی در مورد کارگران غیرقانونی قوانین سختگیرانه ای دارد ، بنابراین توصیه می شود ویزای کار خود را قبل از شروع کار بررسی کنید.

انواع ویزای کاری مالزی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی انواه مدل های ویزای مالزی برای کار در این کشور بپردازیم. ویزای کاری مالزی عموما در سه مدل ارائه می شود که در این بخش این مدل ها را بیان می کنیم. در واقع مالزی سه نوع ویزای کار برای انتخاب دارد. نوع ویزایی که هنگام درخواست ویزای کار در مالزی انتخاب می کنید بستگی به شغل و مهارت های شما دارد. اولین گزینه و مدل ویزا ها گذرنامه استخدام (EP) است که برای کارمندانی که مجموعه مهارت خاصی دارند (معمولاً فنی یا مدیریتی) می باشد.

انواع ویزای کاری مالزی
انواع ویزای کاری مالزی

حداقل زمانی که این ویزا معتبر است برای کشور مالزی دو سال می باشد. مدل بعدی از ویزا های کاری مالزی با عنوان گذرنامه اشتغال موقت شناخته می شود. این گذرنامه برای کارمندانی با حقوق ماهیانه کم تر از پنج هزار رینگت مالزی می باشد و همچنین برای کارمندان با مدت اشتغال کمتر از دو سال قابل استفاده خواهد بود. مدل دیگر نیز با عنوان پاس ویزیت حرفه ای شناخته می شود که برای کارمندان با حقوق ماهانه کم تر از پنج هزار رینگت می باشد. نکته بسیار مهم در ارتباط با اخذ ویزای کاری مالزی این است که این ویزاهای کاری به عنوان ویزای طولانی مدت درنظر گرفته نمی شوند و قبل از تاریخ انقضا نیاز به تمدید دارند.


شرایط لازم برای درخواست ویزا کاری مالزی

قبل از ثبت درخواست خود ، باید اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما حداقل هجده ماه اعتبار دارد. البته این اعتبار گاها دارای استثنا هایی خواهد بود. به طور مثال اگر شما در بخش آی تی فعال باشید این شرط برای دریافت ویزای مالزی لازم نخواهد بو. نکته مهم دیگر این است که درخواست اجازه کار در مالزی برای سن بیست و هفت سال به بالا می باشد. اما این مسئله برای بخش فناوری اطلاعات دارای شرایط سنی متفاوتی است و در این حالت حداقل سن لازم برای این امر بیست و سه سال می باشد.

بسته به نوع اجازه کاری که درخواست می کنید، مجوز ها می تواند برای مدت زمان بین شش ماه تا پنج سال متغیر باشد. قبل از این که فرد در کشور مالزی کار خود را شروع کند می بایست قرار داد کار و مجوز های کاری خود را تنظیم کرده باشد. توصیه می شود که کارفرمایان قرارداد های شغلی خود را که توسط ارائه دهندگان خدمات حرفه ای ارائه می گردد تهیه کنند. برای کار در مالزی لازم است تا الزامات و فرم های مربوط به کار در این کشور و هم دریافت ویزای کاری مالزی مورد بررسی قرار گیرد.

ویزای استخدام کار یا EC در مالزی

ویزا های گذرنامه استخدام به یک خارجی اجازه می دهد تا با یک سازمان در مالزی کار کند. این ویزا به مدت طولانی مدت قرارداد کار منوط خواهد شد. فردی که متقاضی دریافت این ویزای کاری در مالزی است باید شرایط مدیریتی یا فنی مناسبی را داشته باشد. کارفرمایان درخواست اشتغال گذرنامه را برای افراد خارجی ارائه می دهند. این ویزای کاری تا شصت ماه اعتبار دارد و تاییدیه آن توسط کمیته مهاجران (EC) صادر می شود. علاوه بر آن باید توسط وزارت امور داخلی هم تصویب شود. دارندگان این ویزا می توانند اعضای خانواده خود را با ویزای همراه کاری مالزی به این کشور ببرند.

ویزای کاری حرفه ای مالزی یا PVP

ویزای کاری حرفه ای مالزی یک مدل از ویزا های کاری در این کشور می باشد که به مهاجران اجازه می دهد تا در مالزی کار حرفه ای انجام دهند. این ویزا حداکثر تا دوازده ماه اعتبار دارد. برای واجد شرایط بودن این ویزا ، فرد متقاضی کار خارجی باید در زمان درخواست ، در خارج از کشور مالزی اقامت داشته باشد. موقعیت های واجد شرایط برای این نوع ویزا شامل کار هایی مانند استادی، مدرس، سخنران، محقق، مشاور، مشاور فنی، نصب و تعمیر و نگهداری، و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی می باشد.

دارندگان PVP حق ندارند اعضای خانواده خود را با خود همراه کنند یا درخواست ویزای همراه داشته باشند. برای دریافت این مدل از ویزای کاری مالزی لازم است تا کلیه برنامه ها توسط یک کارفرما، اسپانسر یا دانشگاه و مدرسه در مالزی ارسال شود. اگر برنامه هایی توسط یک دانشگاه یا مدرسه ارائه شود، می بایست کار های ویزا حداقل یک ماه قبل از شروع یادگیری یا تدریس انجام شود. درخواست ها باید به مركز اداری دولت فدرال مالزی ارسال گردد.

ویزای اشتغال موقت مالزی یا TEP

یکی از انواع ویزا های کاری مالزی که برای متقاضیان ارائه می شود با عنوان ویزای اشتغال موقت مالزی یا TEP شناخته می شود. برای اخذ ویزای کاری اشتغال و استخدام لازم است تا فرد متقاضی مدرک دیپلم یا گواهی فنی داشته باشد و همچنین دارای تجربه کاری مربوط به هر سطح کاری باشد. اما در نقطه مقابل ویزای TEP باعث می شود کارگران خارجی نیمه ماهر و غیر ماهر در مالزی کار کنند. از جمله مشاغلی که با در دست داشتن این ویزای کاری می توان در مالزی داشت عبارتند از: کشاورزی ، تولید ، معدن ، بخش خدمات و ساخت و ساز.

اعتبار ویزای اشتغال موقت اشتغال موقت یا تی ای پی سه ساله است و تا این مدت زمان دارای اعتبار می باشد. با این حال به شرایط سالانه افراد بستکی دارد. ویزای کاری اشتغال موقت یا TEP فقط پس از تأیید سهمیه توسط مرکز محلی تأیید صادر می شود. نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد این است که افراد متقاضی این مدل از ویزای کاری نمی توانند برای افراد خانواده خود مانند همسر و فرزندانشان ویزای همراه دریافت نمایند.

کلیه برنامه های تصویب سهمیه باید در مرکز تصویب محلی وزارت امور خارجه ارائه شود. همچنین باید در همان بخش عوارض هم پرداخت شود. کارگران خارجی باید هنگام درخواست ، خارج از مالزی باشند. آنها فقط پس از تأیید درخواست مجاز به ورود به مالزی خواهند بود.

گذرنامه اشتغال مالزی

گذرنامه اشتغال مالزی برای اتباع خارجی صادر می شود که در یک شرکت مالزی در موقعیت بسیار ماهر ، مانند موقعیت فنی یا مدیریتی مشغول به کار خواهند شد. قبل از دریافت گذرنامه اشتغال ، کارفرمای شما در مالزی باید برای استخدام شما از طرف کمیته مهاجران یا یک آژانس نظارتی مربوطه تاییدیه بگیرد. این نوع مجوز کار در مالزی بسته به نوع کار یا مدت زمان کار برای مدت یک تا پنج سال صادر می شود و قابلیت تمدید را هم دارد.

چگونه ویزای کار مالزی را دریافت کنیم؟

این کارفرمای شماست که باید از طرف شما درخواست اجازه کار در مالزی را بدهد. آن ها باید درخواست خود را به اداره مهاجرت مالزی ارائه دهند. پس از تأیید اداره مهاجرت ، می توانید به مالزی سفر کنید و فعالیت خود را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که کارفرمای شما باید قبل از درخواست دریافت استخدام  به کار، از کمیته مهاجران (EC) یا آژانس مرجع ذیربط دیگر برای پست مهاجران درخواست کند.

دولت مالزی آژانس های خاصی را در این زمینه منصوب کرده است ک می توان به سازمان توسعه صنعتی مالزی (MIDA) برای بخش های تولید و خدمات، شرکت توسعه چندرسانه ای (MDeC) برای بخش فناوری، بانک مرکزی مالزی (BNM) برای بخش های مالی ، بیمه و بانکی، شرکت بیوتکنولوژی مالزی (BiotechCorp – BC) برای بخش بیوتکنولوژی، کمیسیون اوراق بهادار (SC) برای بخش اوراق بهادار و بازار سهام و کمیته مهاجران (EC) برای بخش هایی غیر از موارد ذکر شده. برای دریافت گذرنامه موقت نیز کارفرمای شما باید برای تایید سهمیه اقدام نماید.

پس از آن لازم است تا اداره مهاجرت در مالزی قبل از ورود به مالزی درخواست اجازه کار را تأیید کند. در صورت تأیید درخواست، شما نامه تأیید ویزا دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد به مالزی سفر کنید. این جایی است که بسته به ملیت شما ، روند تغییر می کند. به عبارتی اگر شما از کشور هایی وارد مالزی می شوید که نیاز به دریافت ویزای مالزی برای ورود به این کشور را ندارد روند شما ساده تر خواهد بود. پس از ورود به مالزی ، باید گذرنامه خود را ارسال کرده و هزینه پاس را در اداره مهاجرت مالزی بپردازید. سپس برای شما کارت اقامت مالزی صادر می شود.


شرایط مهاجرت کاری به مالزی

در این بخش از مقاله شرایط مهاجرت کاری به مالزی را بیان می کنیم. از ماه ژوئن سال دو هزار و شانزده میلادی قواعد و مقررات جدیدی برای دریافت ویزای کاری مالزی به وجود آمد که تمام متقاضیان کار در مالزی باید از آن آگاه باشند. این تغییرات باید هنگام ارائه درخواست مجوز کار در مالزی در نظر گرفته شود. این تغییرات توسط اداره مهاجرت مالزی معرفی شده است و شامل مواردی است که آن ها را ارائه خواهیم داد.

شرایط مهاجرت کاری به مالزی
شرایط مهاجرت کاری به مالزی

این موارد عبارتند از: دارندگان گذرنامه اشتغال و PVP باید هنگام ورود ، نسخه ای از نامه تأیید را نشان دهند. در حالی که ویزای کار شما هنوز بررسی می شود ، نمی توانید وارد کشور شوید. خارجی ها برای تمدید ویزا های کاری خود باید از مالزی خارج شوند. تمدید های داخل کشور دیگر قابل اجرا نیست. برای اطمینان از دریافت شرایط صحیح ویزا که با نیاز های شما مطابقت دارد لازم است تا با مشاوران و کارشناسان موسسه میرداماد مشورت نمایید. برای یافتن کار در مالزی هم می توانید از طریق وب سایت های کاریابی این کشور اقدام نمایید که می توان از بین آن ها به وب سایت های گلاس دور، مانستر، جورا، جاب استریت، گراد مالزیا و … اشاره نمود.

آیا می توانید اعضای خانواده خود را با ویزای کار مالزی به این کشور ببرید؟

فقط افرادی که دارای ویزا های کاری جهت استخدام های مجاز هستند می توانند خانواده خود را همراه خود به مالزی ببرند. شما در این زمینه می توانید همسر و فرزندان زیر بیست و یک سال خود را به مالزی ببرید. علاوه بر این از طریق گذرنامه بازدید طولانی مدن دارندگان ویزای کاری مالزی می توانند فرزندان وابسته بالای بیست و یک سال یا فرزند خوانده خود را به این کشور ببرند. دقت کنید که در این زمینه همسران اجازه کار در مالزی را ندارند و باید برای کار در این کشور درخواست دهند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت مالزی از طریق کار در مالزی

کشور مالزی قوانین سخت گیرانه ای برای ارائه اقامت و تابعیت این کشور دارد. این کشور به هیچ عنوان قوانین دو تابعیتی را هم قبول ندارد. به عبارتی طبق قوانین ارائه شده توسط کشور مالزی افرادی که برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام می کنند و در نهایت مشغول به کار در کشور مالزی می شوند، نمی توانند برای اقامت دائم مالزی یا تابعیت مالی درخواست دهند. در واقع کار در مالزی همراه با اخذ اقامت این کشور و دریافت پاسپورت مالزی نخواهد بود.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به مالزی

بله کشور مالزی کشوری مناسب برای کار و زندگی در آسیا می باشد.

سه مدل ویزای کاری برای کار در مالزی وجود دارد که عبارتند از ویزای کار حرفه ای، ویزای استخدام و ویزای اشتغال موقت.

بله حداقل سن باید بیست و هفت سال باشد.

برای افرادی است که حداقل حقوق آن ها پنج هزار رینگت مالزی می باشد.

خیر در این صورت نمی توان اقامت مالزی را دریافت نمود.

خیر ویزای کاری مالزی منجر به دریافت تابعیت این کشور نمی شود.

از جمله این وب سایت ها عبارتند از: گلاس دور، مانستر، جورا، جاب استریت، گراد مالزیا و … .

این ویزا سه ساله ارائه می شود.

این مدل ویزا برای افراد در گروه مشاغل استادی، مدرس، سخنران، محقق، مشاور، مشاور فنی و … می باشد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا