071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت ارمنستان

اقامت در ارمنستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ارمنستان دارای یک سیاست مهاجرتی آزاد است که از جنبش آزاد افراد و مهاجرت تجاری حمایت می کند، مهاجرت به ارمنستان پروسه ای سریع و نسبتا ارزان دارد. مهاجران جهت اقامت در ارمنستان نیازی به سرمایه گذاری و خرید ملک و همچنین بیمه درمانی ندارند.

شرایط اقامت در ارمنستان

مهاجران کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا و کشورهای اتحاد شوروی سابق می توانند از ارمنستان بدون ویزا دیدن کنند و در یک سال معادل 180 روز در این کشور اقامت داشته باشند. مهاجران کشورهای دیگر باید درخواست ویزا کنند که برای مدت 120 روز و با امکان گسترش 60 روزه و به طور معمول به راحتی پس از ورود به مرز، چه از طریق هوا چه زمینی، به دست می آیند.

شهروندان برخی کشورهای منتخب (چین، هند، پاکستان، کشورهای آفریقایی) باید در سفارت ارمنستان در خارج از کشور ویزا دریافت کنند، در حالی که دعوت یک اقامت ارمنی نیز ممکن است لازم باشد. آنها باید درخواست خود را تکمیل کنند تا ویزا به دستشان برسد. تمدید ویزا حدود 3 روز کاری پس از ارسال درخواست و پرداخت هزینه رسمی طول می کشد درصورت غیبت، یک جریمه اداری (از 123 تا 246 دلار) می تواند به متقاضی تحمیل شود.

شهروندی ارمنستان
شهروندی ارمنستان

شهروندی ارمنستان

اخذ اجازه اقامت در ارمنستان نسبتا آسان است زیرا هیچ الزامی برای سرمایه گذاری، خرید و یا اجاره ملک، اثبات درآمد سالانه، سپرده پول در یک بانک، دریافت بیمه، ارائه منابع شخصیتی و غیره وجود ندارد. مجوز اقامت موقت و دائمی توسط اداره گذرنامه و ویزای پلیس ظرف 30 روز پس از درخواست پرونده صادر می شود. یک خارجی می تواند برای شهروندی ارمنستان درخواست کند اگر شرایط زیر را برآورده کند:

  • برای مدت سه سال در ارمنستان اقامت دائم داشته است.
  • یک حکم به زبان ارمنی داشته باشد.
  • آشنایی با قانون اساسی ارمنستان داشته باشد.
  • ارامنه قومی و همسران / والدین شهروندان ارمنی واجد شرایط شهروندی هستند، حتی اگر این الزامات را برآورده نکنند.

کار در ارمنستان

دولت هنوز سیستم مجوز کار برای احزاب خارجی را تأسیس نکرده است. بنابراین، در حال حاضر هیچ توافقی، آزمونی یا بازار کار یا محدودیت های دیگر در استخدام کارمندان خارجی وجود ندارد. کارفرمایان ارمنی اجباری به ترجیج دادن افراد محلی به افراد خارجی ندارند. حتی پس از اینکه چارچوب حقوقی برای مجوز کار به دست آمد صاحبان کسب و کار، مدیران، دارنده مجوز اقامت دائم و اعضای خانواده، همچنان از شرایط مجوز کار معاف خواهند بود. نرخ بیکاری حدود 18 درصد تخمین زده می شود، حداقل حقوق و دستمزد 123 دلار در هر ماه است.

زندگی در ارمنستان

هیچ محدودیتی برای خرید، نگهداری، اجاره یا فروش اموال توسط خارجیان در ارمنستان، به جز زمین های کشاورزی وجود ندارد. انتقال مالکیت با امضای قرارداد فروش کتبی با شرح مفصلی از اموال و قیمت خرید انجام می شود. این قرارداد باید توسط یک دفتر اسناد رسمی (رجیستری دولتی) تأیید شود. سپس خریدار 30 روز برای ثبت حقوق مالکیت خود و ثبت نام در دولت ارمنستان فرصت دارد . شکست در ثبت نام منجر به عدم اعتبار معامله خواهد شد.

ارمنستان بین آسیا و اروپا قرار دارد و مساحت 29،800 کیلومتر مربع را اشغال می کند و جمعیت آن حدود 3 میلیون نفر است. این کشور با ترکیه در غرب، گرجستان در شمال، آذربایجان در شرق و ایران در جنوب هم مرز است. بر اساس رتبه بندی بین المللی، ارمنستان یک کشور نسبتا آسان برای سرمایه گذاری و ایجاد یک کسب و کار است. با مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد همراه باشید.

اقامت ارمنستان از طریق تحصیل
اقامت ارمنستان از طریق تحصیل

اقامت ارمنستان از طریق تحصیل

در کل ارمنستان گزینه ای که زیاد مورد استقبال ایرانی واقع شده باشد، نیست. گرجستان و ترکیه بیشتر توانسته اند با توجه به شرایط اقامتی مورد توجه مهاجرین واقع شوند، در زیر نگاهی به شرایط اقامت برای دانشجویان می اندازیم. دانش آموزان در مدارس ارمنستان ثبت نام می کنند و معمولا دانشگاه ها اجازه اقامت موقت دارند که تا یک سال معتبر هستند و می توانند تمدید شوند. دانشجویان خارجی می توانند اجازه اقامت موقت (یک ساله) را بر اساس یک قرارداد یا برنامه ی تحصیلی که با دانشگاه ارمنستان امضا شده است، دریافت کنند.

اقامت می تواند در داخل یا خارج از ارمنستان مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما برخی از اقوام ارمنی داشته باشید، برای یک ویزای اقامت 10 ساله که حدود 300 دلار هزینه دارد و برای پردازش 2-3 ماه طول می کشد، واجد شرایط هستید. این روند نسبتا ساده است و هیچ مشکلی ندارد. معلوم نیست که آیا این ویزا به غیر ارامنه صادر می شود یا نه، هرگز اطلاعاتی درباره این موضوع در هیچ موردی اعلام نشده است.

همچنین کارت های اقامت 3 ماهه، 6 ماهه و یک ساله وجود دارد که در طولانی مدت نسبت به ویزای 10 ساله هزینه می شود؛ همچنین برای دانشجویانی که در ارمنستان تحصیل می کنند یک ویزای دانشجویی وجود دارد. اگر شما فقط در ارمنستان بدون ویزا وارد می شوید، یک ویزای توریستی 3 هفته ای بابت وارد شدن به مبلغ 30 دلار صادر می شود.

اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت از طریق سرمایه گذاری، همان گونه که از نام آن پیداست، شامل طرح هایی در برخی کشورهاست که افراد به کمک آنها می توانند با سرمایه گذاری اقامت دائم و پاسپورت آن کشور را خریداری نمایند. در حال حاضر، بر خلاف آنچه شایع شده است، ارمنستان هیچ گونه طرحی برای فروش اقامت دائم را اجرا نکرده است. منتهای مراتب به کمک طرحی تحت عنوان ویزای طلای ارمنستان می توان از طریق سرمایه گذاری مجوز اقامت در این کشور را دریافت کرده و سپس برای اقامت دائم اقدام نمود.

در طرح ویزای طلایی ارمنستان، قیمت پیشنهادی تنها 50000 دلار آمریکاست. این رقم ارمنستان را به ارزان ترین ناحیه ی شرقی اروپا، یا حتی جهان، برای دریافت ویزا از طرق سرمایه گذاری تبدیل کرده است. حتی با این مبلغ اندک هم کشور ارمنستان می تواند انتظار درآمدی در حدود 138 میلیون دلار در 6 سال را داشته باشد. در طرح یاد شده، با سرمایه گذاری ویزای تجاری و یا مجوز اقامت دریافت خواهید نمود.

این ویزای برای افراد خارجی مشخصی که در فعالیت های اقتصادی و فرهنگی آرمنستان شرکت می کنند، صادر می شود. با داشتن این ویزا می توان برای دریافت حق شهروندی هم اقدام نمود. پس از سه سال اقامت در ارمنستان متقاضیان می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند و از آنجایی که ارمنستان دو تابعیتی ها را به رسمیت می شناسد، متقاضیان می توانند تابعیت قبلی خود را حفظ نمایند.

اقامت ارمنستان از طریق تولد فرزند

فرزند متولد شده در ارمنستان تنها درصورتی می تواند اقامت ارمنستان را کسب نماید که دارای یکی از شرایط زیر باشد:

  • والدین او اقامت هیچ کشوری را نداشته باشند.
  • وضعیت اقامت والدین نامشخص باشد.
  • والدین اقامت کشور یا کشورهای دیگر را داشته اما امکان اخذ اقامت کشور متبوعشان برای فرزندشان وجود نداشته
  • یکی از والدین یکی از شرایط 1 تا 3 و دیگری شرطی دیگر از موارد 1 تا 3 را داشته باشد.

اقامت والدین در صورتی نامشخص تلقی می شود که تعیین اقامت والدین پیش از تصمیم گیری نهایی در مورد تعیین اقامت فرزند، از طریق ابزار و اقدامات مناسب ممکن نباشد. در این صورت فرزند می تواند مطابق شرایط قانونی جمهوری ارمنستان اقامت این کشور را کسب کرده و پاسپورت ارمنستانی دریافت کند. در صورت تولد فرزند بر روی هواپیما، کشتی یا قایقی که دارای پرچم ارمنستان یا مدارکی دال بر تعلق آن وسیله ی نقلیه به ارمنستان است، آن فرزند متولد خاک ارمنستان محسوب شده و می تواند مطابق شرایط فوق مشمول اقامت ارمنستان شود.

اقامت ارمنستان از طریق تولد فرزند
اقامت ارمنستان از طریق تولد فرزند

جمع بندی اقامت ارمنستان

همان طور که در مقاله مطالعه فرمودید راه هایی برای مهاجرت و اخذ اقامت ارمنستان وجود دارد، شاید این کشور گزینه چندانی جذابی برای مهاجرت نباشد، نبود فضای مناسب اقتصادی و نبود فضای مناسب کار و درآمد از جمله مواردی است که شاید انتخاب کشورهای دیگری مثل گرجستان، گزینه منطقی تری برای مهاجرت باشد. اگر صلاحیت شهروندی را برای کشورهای مختلف دارید می توانید با مشاورین متخصص ما در موسسه میرداماد در تماس باشید و از تجارب ما در این زمینه استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد اقامت ارمنستان

1- ویزای ارمنستان برای ایرانیان چند روزه است؟

برای مدت 120 روز و با امکان گسترش 60 روزه و به طور معمول به راحتی پس از ورود به مرز، چه از طریق هوا چه زمینی، به دست می آیند.

2- مجوز اقامت موقت و دائمی توسط چه سازمانی و ظرف چند روز صادر می گردد؟

توسط اداره گذرنامه و ویزای پلیس ظرف 30 روز پس از درخواست پرونده صادر می شود

3- شرایط اخذ شهروندی ارمنستان چیست؟

  • شخص می بایست برای مدت سه سال در ارمنستان اقامت دائم داشته است
  • یک حکم به زبان ارمنی داشته باشد
  • آشنایی با قانون اساسی ارمنستان داشته باشد
  • ارامنه قومی و همسران / والدین شهروندان ارمنی واجد شرایط شهروندی هستند، حتی اگر این الزامات را برآورده نکنند

4- شرایط کاردر امنستان به چه شکل است؟

دولت هنوز سیستم مجوز کار برای احزاب خارجی را تأسیس نکرده است. بنابراین، در حال حاضر هیچ توافقی، آزمونی یا بازار کار یا محدودیت های دیگر در استخدام کارمندان خارجی وجود ندارد. کارفرمایان ارمنی اجباری به ترجیج دادن افراد محلی به افراد خارجی ندارند. حتی پس از اینکه چارچوب حقوقی برای مجوز کار به دست آمد صاحبان کسب و کار، مدیران، دارنده مجوز اقامت دائم و اعضای خانواده، همچنان از شرایط مجوز کار معاف خواهند بود.

5- نرخ بیکاری و حداقل حقوق و دستمزد در ارمنستان چقدر است؟

نرخ بیکاری حدود 18 درصد تخمین زده می شود، حداقل حقوق و دستمزد 123 دلار در هر ماه است

6- آیا محدودیتی برای خرید ملک در ارمنستان وجود دارد؟

هیچ محدودیتی برای خرید، نگهداری، اجاره یا فروش اموال توسط خارجیان در ارمنستان، به جز زمین های کشاورزی وجود ندارد

7- انتقال مالکیت در ارمنستان چگونه انجام می شود؟

انتقال مالکیت با امضای قرارداد فروش کتبی با شرح مفصلی از اموال و قیمت خرید انجام می شود. این قرارداد باید توسط یک دفتر اسناد رسمی (رجیستری دولتی) تأیید شود. سپس خریدار 30 روز برای ثبت حقوق مالکیت خود و ثبت نام در دولت ارمنستان فرصت دارد . شکست در ثبت نام منجر به عدم اعتبار معامله خواهد شد

8- اقامت موقت تحصیل در دانشگاه های ارمنستان چه مدت است؟ و آیا قایل تمدید می باشد؟

معمولا دانشگاه ها اجازه اقامت موقت دارند که تا یک سال معتبر هستند و می توانند تمدید شوند

9- دانشجویان خارجی به چه شکل می توانند اقامت موقت ارمنستان را دریافت کنند؟

دانشجویان خارجی می توانند اجازه اقامت موقت (یک ساله) را بر اساس یک قرارداد یا برنامه ی تحصیلی که با دانشگاه ارمنستان امضا شده است، دریافت کنند

10- آیا داشتن اقوام ارمنی میتواند منجر به اخذ اقامت ارمنستان گردد؟

اگر شما برخی از اقوام ارمنی داشته باشید، برای یک ویزای اقامت 10 ساله که حدود 300 دلار هزینه دارد و برای پردازش 2-3 ماه طول می کشد، واجد شرایط هستید. این روند نسبتا ساده است و هیچ مشکلی ندارد. معلوم نیست که آیا این ویزا به غیر ارامنه صادر می شود یا نه، هرگز اطلاعاتی درباره این موضوع در هیچ موردی اعلام نشده است.

11- طرح ویزای طلایی ارمنستان چیست؟

در طرح ویزای طلایی ارمنستان، قیمت پیشنهادی تنها 50000 دلار آمریکاست. این رقم ارمنستان را به ارزان ترین ناحیه ی شرقی اروپا، یا حتی جهان، برای دریافت ویزا از طرق سرمایه گذاری تبدیل کرده است. حتی با این مبلغ اندک هم کشور ارمنستان می تواند انتظار درآمدی در حدود 138 میلیون دلار در 6 سال را داشته باشد. در طرح یاد شده، با سرمایه گذاری ویزای تجاری و یا مجوز اقامت دریافت خواهید نمود.

12- آیا پس از اخذ تابعیت ارمنستان، تابعیت قبلی شخص متقاضی حفظ می گردد؟

از آنجایی که ارمنستان دو تابعیتی ها را به رسمیت می شناسد، متقاضیان می توانند تابعیت قبلی خود را حفظ نمایند

نظرات کاربران

  • توسط سلمان
    تاریخ: خرداد 20, 1399
    نفر
    نفر

    با عرض سلام یک سوالی داشتم میخواستم بدونم الان که ویزای ارمنستان برداشته شده برای ماندن در ارمنستان به صورت متوالی تا چند روز و یا ماه میشه موند ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 24, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به مدت ویزای خود متفاوت است. زمانیکه ویزا دریافت می کنید بسته به نوع ویزا زمان نیز قید شده است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا