071-91009294  | 021-88724227  |

قیمت خرید خانه در سوئد

قیمت خرید خانه در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سوئد کشوری در اتحادیه اروپا است که به دلیل وضعیت اقتصادی پر رونق، بازار املاک آن نیز همواره رشد و پیشرفت خوبی دارد. قیمت خرید خانه در سوئد به عوامل مختلفی همچون آدرس، اندازه و … بستگی خواهد داشت. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با قیمت خرید خانه در سوئد پرداخته شده است:

  • متوسط قیمت خرید خانه در سوئد
  • قیمت خانه و شرایط خرید در سوئد
  • هزینه مالیات و وام خرید خانه در سوئد

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت خرید خانه در سوئد و سرمایه گذاری با مشاوران با تجربه موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

متوسط قیمت خرید خانه در سوئد

متوسط قیمت ملی یک خانه در سوئد در حال حاضر 2500 یورو تا 3000 یورو در هر متر مربع است. بر اساس آخرین آمار، میانگین قیمت یک خانه در منطقه استکهلم 545000 یورو بوده که 46% گرانتر از میانگین ملی سوئد و به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت ها در هر دو منطقه گوتنبرگ و منطقه بزرگ مالمو است که حدود 380000 یورو می باشد.یافتن مسکن در سوئد بطور قابل توجهی دشوارتر از سایر کشورهای اروپایی است. اجاره خانه یا آپارتمان در سوئد آنقدر رقابتی است که در بازار اجاره های بلند مدت بازار سیاه وجود دارد. خارجی ها که قصد دارند در دراز مدت در کشور بمانند ممکن است بخواهند خانه ای بخرند و سپس در نبود خود آن را اجاره بدهند.با شروع جستجوی خانه در سوئد، متوجه شرایط اجاره خانه های نو و دست دوم می شوید. این موارد مربوط به آپارتمان هایی است که مستقیماً از طریق صاحبخانه یا زیر مجموعه از مستاجرهای فعلی اجاره داده می شود. اجاره خانه نو محدود است و در مناطق واقعاً محبوب، لیست انتظار طولانی برای سال ها وجود دارد. اجاره خانه های دست دوم بعضی مواقع تنها گزینه است، اما توجه داشته باشید که فقط یک سال اجازه زندگی در واحد را دارید. مهاجران تازه وارد سوئد باید به اجاره نامه های کوتاه مدت توجه کنند تا وقت زیادی را برای پیدا کردن مکان دائمی تر صرف نکنند.با این وجود، مسئله مسکن سوئدی این است که به سختی می توانید با هر وضعیت زندگی یک ملک را خریداری کنید، چه بخواهید به مرکز شهر یا حومه بروید خانه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن جمله آپارتمان های مرتفع یا خانه های مدرن مستقل را انتخاب کنید. بسته به مدت زمانی که قصد اقامت در کشور سوئد را دارید، می توانید خانه های مبله پیدا کنید و بخرید.

قیمت خانه و شرایط خرید در سوئد

شما به عنوان یک خارجی اجازه خرید و تملک املاک در سوئد را دارید و خرید ملک مستقیم از مالک امکان پذیر است اما روش معمول، ورود یک نماینده املاک و مستغلات است. تقریباً در کلیه معاملات املاک و مستغلات در بازار املاک سوئد، این فروشنده است که کارگزاران املاک و مستغلات را استخدام می کند. با این وجود می تواند ایده خوبی باشد که شما به عنوان یک خارجی برای استخدام یک نماینده املاک و مستغلات در جستجوی ملک اقدام کرده و به شما کمک کند همچنین می تواند به عنوان یک مشاور در تماس های شما با سایر نمایندگان املاک و فروشندگان عمل کند.در سوئد تقاضای قانونی خود را از طریق نمایندگان املاک و مستغلات مبنی بر اینکه آنها بین فروشنده و خریدار بی طرف رفتار می کنند بنابراین شما باید در خرید ملک از یک نماینده املاک و مستغلات سوئدی کمک بگیرید. اگر احساس کردید که یک نماینده به شیوه نادرست عمل می کند، می توانید به Fastighetsmäklarinspektionen (بازرس املاک سوئد) مراجعه کنید.به طور خلاصه، روند به شرح زیر است:

  • خود را از طریق یافتن اطلاعات آماده کنید و شاید یک نماینده املاک را استخدام کنید تا در این روند به شما کمک کند.
  • ملکی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید.
  • شما با نماینده املاک و مسئول املاک تماس می گیرید.
  • از ملک بازدید می کنید.
  • اگر پیشنهاد شما توسط فروشنده پذیرفته شود، نماینده املاک قراردادهایی را آماده می کند
  • شما یک نقشه بردار ساختمان مستقل را برای بررسی املاک استخدام می کنید.
  • برای امضای قراردادها با نماینده املاک و فروشنده ملاقات می کنید
  • 10٪ پیش پرداخت را واریز می کنید
قیمت خانه و شرایط خرید در سوئد
قیمت خانه و شرایط خرید در سوئد

در روز آخر باید یک بازرسی نهایی از ملک انجام داده و کلیدهای خانه را دریافت کنید. شما همچنین در بانک سوئدی یا دفتر نمایندگی املاک خود با خریدار ملاقات می کنید. بانک، خریداران را در برای وام هایی که فروشندگان از قبل دریافت کردند وگاهی سند خانه را در گرو گذاشته اند راهنمایی کرده همچنین مابقی پول را به فروشنده منتقل می کند. شما همچنین یک قرارداد فروش (Köpebrev) امضا می کنید که ثابت می کند اکنون صاحب ملک هستید. بانک از این قرارداد برای ارسال درخواست ثبت زمین به نامتان استفاده می کند. ظرف دو هفته قرارداد فروش را بازگردانده و تأیید می کنید که اکنون مالک ثبت شده این ملک هستید.

هزینه مالیات و وام خرید خانه در سوئد

اگر ملک را در سوئد خریداری می کنید، باید هزینه تمبر و مالیات ملک را بپردازید. تا زمانی که بتوانند بودجه کافی را اثبات کنند، خارجی ها نیز واجد شرایط دریافت وام هستند.

عوارض و مالیات

قیمت تمبر در زمان ثبت نام 1٪ از قیمت خرید شارژ می شود. هزینه های نمایندگی املاک بر عهده فروشنده است و معمولاً حدود 3.5 درصد از قیمت فروش است.

مالیات بر املاک

نرخ سالانه 1.5٪ مالیات بر دارایی در 75٪ از ارزش ارزیابی شده دوره ای از دارایی پرداخت می شود.
املاک جدید برای پنج سال اول از این مالیات معاف هستند. برای پنج سال بعد مالیات بر دارایی 1.5٪ با 0.75٪ درصد پرداخت می شود.

وام خرید خانه

اگر شما مقیم دائم سوئد هستید و اشتغال و درآمد پایدار دارید، می توانید برای خرید ملک درخواست وام دهید. هیچ محدودیتی برای خرید خارجی ملک در سوئد وجود ندارد. وام گیرنده مشمول چک اعتبار است و باید شواهدی از درآمد پایدار ارائه دهد. برای انتقال پیش پرداخت نیز به مقدار کافی نیاز خواهید داشت که بسته به وضعیت هر شخص تعیین می شود.پیش پرداخت معمولاً 15 تا 25 درصد از قیمت خرید را دارد و معمولاً سود وام را پوشش می دهد. زمان بازپرداخت انعطاف پذیر است اما به طور متوسط 20 ساله می باشد. مالیات قابل پرداخت 2٪ در موارد رهنی برای وام های موجود در سوئد وجود دارد.

اخذ اقامت سوئد از طریق خرید ملک

دریافت اقامت کشور سوئد شرایط خاص و ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید از طریق سرمایه گذاری در سوئد اقامت این کشور را اخذ کنید. روش‌های معمول اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئد، ثبت شرکت و کارآفرینی است. هیچ کدام از افراد خارجی محدودیتی برای خرید ملک ندارند. با این وجود شرایطی خاص برای خرید ملک توسط افراد از ملیت‌های مختلف وجود دارد. البته خرید ملک امکان اخذ اقامت سوئد را برای شما راحت‌تر نخواهد کرد.

با توجه به اینکه دانشجویان درآمد زیادی نداشته و همچنین مجبور به پردات مالیات نیستند امکان خرید ملک برای آن‌ها وجود ندارد. مهاجران خارجی نیز می‌توانند در صورت تمکن مالی کافی و همچنین راه اندازی کسب و کاری پردرآمد در این کشور ملکی را خریداری نمایند.

چه افرادی دارای شرایط خرید ملک در سوئد هستند؟

همه افراد سوئدی و همچنین افراد خارجی می‌توانند در کشور سوئد ملکی را خریداری نمایند. زمان خرید، هزینه و نوع ملک نسبت به ملیت و شرایط افراد متفاوت است. مهاجران خارجی می‌توانند کمک هزینه‌ای نیز برای خرید ملک در سوئد دریافت کنند. این کمک هزینه و وام می‌تواند 85 درصد قیمت ملک شما را شامل شود.

در صورتی که قصد دارید از این وام بانکی استفاده کنید باید ابتدا در اداره مالیات کشور سوئد ثبت نام کنید. در مراحل بعدی شما موظف به اثبات و ارائه اسنادی مبنی بر داشتن درآمد ثابت و همچنین پرداخت منظم مالیات هستید. بانک پس از بررسی کامل مشخصات و شرایط شما، 85 درصد از هزینه ملک را پرداخت می‌نماید. افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند برای اقامت در کشور سوئد نیازی به ارائه و داشتن مجوز اقامت تحصیل و کر ندارند. این افراد می‌توانند بدون دو مجوز مذکور در کشور سوئد اقامت داشته باشند.

همچنین آن دسته از افراد عضو اتحادیه اروپا که بتوانند درآمد زیاد خود در کشور سوئد و یا کشور خود را به اثبات برسانند می‌توانند در کشور سوئد ملکی را خریداری نمایند.

مراحل قانونی خرید ملک در سوئد

شما باید برای خرید ملک در سوئ مراحل قانونی زیر را طی کنید:

  • مراجعه به وکیلی باتجربه
  • پرداخت هزینه مهر و موم تمبر
  • هزینه ثبت نام
  • پرداخت هزینه بنگاه

با وجود اینکه کشور سوئد به دریافت مالیات زیاد از شهروندان معروف است؛ اما افرادی که در کشور سوئد ملک داشته باشند مالیات کمتری پرداخت می‌کنند. مالیات پرداختی توسط این افراد در سوئد حدود 400 کرون در سال است. این موضوع یکی از دلایل تمایل افراد به خرید ملک در کشور سوئد است.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به قیمت متوسط خرید خانه در سوئد، شرایط خرید خانه در سوئد و هزینه های جانبی همچون مالیات و روش گرفتن وام مسکن در سوئد آگاهی پیدا کردید. با توجه به موارد فوق و قیمت مناسب، خرید خانه در سوئد می تواند سرمایه گذاری مطمئن برای خارجی ها باشد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر از قیمت خرید خانه در سوئد،زندگی در سوئد با مشاوران مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد قیمت خرید خانه در سوئد

1- متوسط قیمت خانه در سوئد چقدر است؟

متوسط قیمت خانه در سوئد حدود 3000 یورو بر هر متر مربع می باشد.

2- آیا خارجی ها امکان خرید خانه در سوئد را دارند؟

بله خارجی ها نیز امکان خرید خانه در سوئد را دارند.

3- آیا برای خرید خانه الزاما باید اقامت سوئد را داشت؟

خیر هیچگونه قوانینی بر الزام داشتن اقامت در این کشور و خرید ملک وجود ندارد.

4- آیا می توان بدون داشتن اقامت سوئد، خانه های فصلی خرید؟

هر مدل خانه یا ملک به جز املاک در مرز سوئد را می توان در این کشور خرید.

5- مالیات بر خانه در سوئد چگونه است؟

مالیات بر خانه به تناسب قیمت هر سال ملک در سوئد تعیین می شود اما مالیات بر زمین ها حدود یک درصد می باشد.

6- آیا مانعی برای خرید خانه در مناطق خاص سوئد وجود دارد؟

بله در مناطق خاص و زمین های کشاورزی طبق قوانین محدودیت هایی وجود دارد.

7- آیا می توان با خرید خانه اقامت سوئد را دریافت کرد؟

خیر دریافت اقامت از طریق خرید ملک این کشور امکان پذیر نیست.

8- آیا بازار قیمت خانه در استونی وضعیت خوبی دارد؟

بله بازار ملک در سوئد همیشه رشد داشته و باثبات است.

9- آیا با خرید خانه در سوئد می توان به اروپا رفت و آمد کرد؟

خیر خرید خانه در سوئد مجوز رفت و آمد آزادانه را به شما نمی دهد.

10- آیا خارجی ها می توانند صرفا برای سرمایه گذاری در سوئد خانه بخرند؟

بله این امکان وجود دارد که شما در این کشور ملک بخرید بدون اینکه اقامت دائم داشته باشید.

11- آیا می توان در سوئد به صورت شراکتی ملک خرید؟

بله یکی از راه های خرید ملک، داشتن مالکیت به صورت شراکتی می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط مریم
    تاریخ: دی 11, 1397
    نفر
    نفر

    سلام من در نورد فروش خانه های قسطی در سوئد که وام بهشون‌ تعلق میگیره سوال داشتم

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 23, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر
      برای سرمایه گذاری و خرید ملک، با کارشناسان بخش سرمایه گذاری موسسه تماس حاصل نمائید.

  • توسط نادیا
    تاریخ: تیر 4, 1400
    نفر
    نفر

    سلام ایا با خرید خانه در سوئد به اسم خودم وپسر 32 ساله ام می توانیم به انجا رفت وامد کنیم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 6, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با سرمایه گذاری در سوئد امکان رفت و آمد شما وجود دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا