071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط زندگی در اسپانیا

شرایط زندگی در اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قبل از هر گونه تصمیم گیری برای انتخاب مقصد مهاجرت به اسپانیا، باید از مزایا و معایب زندگی و مهاجرت این کشور آگاهی داشت. مهاجرت به اسپانیا به روش های مختلفی صورت می گیرد. در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز به بررسی شرایط زندگی در اسپانیا خواهند پرداخت.

فرهنگ و آداب رسوم زندگی در اسپانیا

اسپانیا یک کشور کاتولیک است که تقریبا %94 از جمعیت آن کاتولیگ هستند. جشن های اصلی/ جشن های دوره ای(غیر مذهبی): بسیاری از تعطیلات در اسپانیا مربوط به مراسم دینی است. برخی از تعطیلات ملی در سرتاسر اسپانیا است و برخی مربوط به یک منطقه خاص است. برخی از جشن های ملی اسپانیا: جشن سال نو، جشن SEAMAN SAN TEN، جشن روز ملی اسپانیا (SPANISH NATION DAY)، روز مقدس (FIESTS DEYODOS LOS SANTOS). به شکل سنتی در اسپانیا، خانواده پایه ساختار اجتماعی است.

خانواده های اسپانیایی از حمایت های مالی و اجتماعی برخوردار هستند، هر چند که مثل دهه های گذشته زندگی چند خانواده در یک خانه کمتر متداول است اما روابط خانوادگی یک جنبه بسیار مهم جامعه اسپانیا است. ساختار و تعداد اعضای یک خانواده اسپانیایی در طول زمان تغییر کرده است. از لحاظ تاریخی خانواده سلطنتی، در طبقات بالای اجتماعی اسپانیا قرار دارد. در حال حاضر، طبقه بندی اجتماعی اسپانیا مبنی بر مفاهیم ایالت متحده آمریکا و اروپا بر اساس ثروت، پیشرفت رو به بالا و کلاس است. ملاقات و طریقه آشنایی:

  • در زمان معرفی دست دادن متعارف است.
  • در زمان برقراری رابطه، مردان همدیگر را بغل می کنند و به شانه های یکدیگر آهسته دست می زنند.
  • مردم اغلب با DON یا DONA به همراه اسم کوچک یکدیگر را صدا می زنند.
  • نحوه برقراری ارتباط در روابط کاری کاملا رسمی است و شامل قوانین سختگیرانه است.
  • در روابط غیر رسمی، مردم اسپانیا بسیار دوستانه رفتار می کنند، مردم اسپانیا دارای فرهنگ مدیترانه ای هستند.
  • اکثر جوانان در اسپانیا به زبان انگلیسی مسلط هستند یا حداقل درک خوبی از زبان انگلیسی دارند.
  • از اغراق کردن در مورد موفقیت های شخصی و پیشرفتهای کاری باید اجتناب کنید.

هنگامی که برای شام به خانه یک اسپانیایی دعوت می‌شوید، برای میزبان هدیه ای مثل یک بطری نوشیدنی خوب، گل،شکلات یا دسر تهیه کنید. در صورت دریافت هدیه، باید در حضور فردی که هدیه را تهیه کرده است بلافاصله آن را باز کنید. آداب غذا خوردن:

  • تا زمانی که دعوت به نشستن سر میز نشدید، در جای خود بمانید
  • اگر غذا ندارید چاقو و چنگال خود را داخل بشقاب روی همدیگر قرار دهید
  • وقتی غذا را تمام کردید چاقو و چنگال را به صورت موازی داخل بشقاب قرار دهید
  • طرز پوشیدن لباس در محل کار باید شیک و در عین حال محافظه کارانه باشد . پوشیدن لباس های زیبا هم برای مردان و هم برای زنان مهم است
  • درباره مذهب صحبت نکنید، اسپانیایی ها غرور مذهبی زیادی دارند

زبان مردم اسپانیا

اسپانیایی (با نام های اسپانیایی کاستیل یا صرفا کاستیل) زبان رسمی ملی در کشور اسپانیا می باشد. زبان اسپانیایی در اسپانیا بسیار شبیه به زبان آمریکای لاتین است. تفاوت بزرگ در لهجه می باشد با این حال یک سری تفاوت در کلمات و گرامر وجود دارد. اسپانیا یک محل عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی می باشد که قابل استفاده در تمام کشورهای اسپانیایی زبان در سرتاسر جهان باشد.

آرانیه (که یک لهجه از گاسکون است که خود نوعی زبان اکسیتان است) زبان رسمی در Vald’Aran در شمال غربی کاتالونیا است که البته در باقی مناطق کاتالونیا به رسمیت شناخته نمی شود. والنسیایی توسط بیشتر مسئولین به عنوان لهجه رسمی شناخته می شود با این حال در والنسیا به عنوان یک زبان مجزا محسوب می شود. به این معنی که در اسپانیا 4، 5 یا 6 زبان رسمی وجود دارد که بستگی به این دارد که بخواهید در والنسیا بمانید یا این که بخواهید آرانیه یاد بگیرید.

زبان مردم اسپانیا

علاوه بر این زبان های رسمی، تعدادی زبان غیررسمی هم در اسپانیا وجود دارند. اتریشی و لئونی به ترتیب برای بسیاری از افراد مناطق آستوریاس و لئون قابل فهم هستند اما زبان هایی مرده محسوب می شوند. زبان آراگونی در اطراف رود آراگون و استان اوئسکا رایج است.

نهایتا مهاجران انگلیسی زبان و عربی زبان زیادی در اسپانیا حضور دارند. برخی تخمین ها بیان می کنند که یک میلیون فرد انگلیسی زبان (با زبان مادری) در اسپانیا زندگی می کنند که باعث می شود انگلیسی یک زبان رایج شود. البته زبان باسک هم انگلیسی است. در برخی مناطق اندلس، علائم راهنمایی و رانندگی به زبان انگلیسی بوده و برخی دیگر (اطراف آلمریا) به زبان عربی هستند.

وضعیت اقتصادی مردم اسپانیا

رشد اقتصادی در این کشور بالا بوده به گونه ای برنامه ریزی شده تا در سال های 2019 و 2020 به یک سطح تعادل برسد. با این حال، نرخ بیکاری رو به کاهش بوده، اما هنوز هم بالا است. مجموع هزینه های اقتصادی خانوارها (که با نرخ پایین بهره و افزایش نرخ اشتغال به آن کمک می شود)، مهم ترین محرک رشد اقتصادی می باشد.

یک کاهش طولانی در نسبت بالای قرض-به-GDP نیاز به کاهش بیشتری در تعادل ساختاری بوده و دولت می بایست اهداف تثبیت مالی میان مدت خود را پیگیری کند. همچنین دولت باید رشد اقتصادی قوی خود را ادامه دهد. رشد بالا و اصلاحیه های تولید و پیشرفت به منظور افزایش رقابت و خلاقیت برای بهبود مهارت ها مورد نیاز خواهد بود. این امر همچنین می تواند پرداخت های بهتر را پی داشته و تضاد طبقاتی را کاهش دهد.

پیش بینی می شود نرخ تورم سالیانه در اسپانیا به 1.2 درصد در دسامبر 2018 کاهش یابد که در ماه های قبل از آن 1.7 درصد بوده است. پس از سال ها درگیر بودن در بحران های اقتصادی، با بهبود شرایط بازار، مصرف کنندگان بیش از پیش نسبت به قبل خوش بین تر شده اند و درآمدهای قابل عرضه در حال برگشت به مردم هستند.

از طرف دیگر، زمانی که بحث خرج کردن پیش می آید، بیشتر اسپانیایی ها هنوز محتاط هستند و ترجیح می دهند حساسیت قیمت ها را در نظر گرفته و از اخذ وام های بلند مدت پرهیز کنند. افراد جوان اما هنوز در جستجوی یافتن مسیرهای اقتصادی خود هستند. علی رغم بحران اقتصادی، عموم بازارهای خرده فروشی قابلیت ارتجاعی از خود نشان داده اند.

شرایط زندگی در اسپانیا برای مهاجرین

زندگی در کشور اسپانیا به منزله ی زندگی در یک کشور مدرن است که زیرساخت های پیشرفته و محیط زندگی مدرنی را به شهروندان خود ارائه می دهد. سرعت زندگی در این کشور متعادل است و در مقایسه با سایر کشور های اروپایی کشور با آرامشی است. آب و هوای این کشور به شکلی است که از فضای بیرونی می توانید همواره استفاده کنید. کشور اسپانیا ترکیب خوبی از معماری مدرن و تاریخی دارد و فرهنگ غنی ای دارد.

حداکثر 90 درصد از جمعیت این کشور را اسپانیایی ها تشکیل می دهند و گروه های اقلیت از کشور هایی مثل کلمبیا ، اکوادور ، رومانی و مراکش نیز در این کشور زندگی می کنند. تقریبا 6 درصد از کل جمعیت کشور اسپانیا را افراد خارجی و معاجرین تشکیل می دهند. این کشور به خاطر پایین بودن قیمت خانه، آب و هوای گرم و بالا بودن کیفیت زندگی یکی از مقصد های محبوب برای مهاجرت محسوب می شود.

وضعیت زندگی در کشور اسپانیا مناسب افرادی است که می خواهند در یک فضای آرام و بی استرس زندگی کنند. مردم بومی این کشور مردمانی خونگرم، قابل اعتماد هستند. هزینه های زندگی در اسپانیا تا حد زیادی بستگی به سبک زندگی شما دارد. اگر به دنبال کالا های لوکس و غذا خوردن در رستوران های مجلل باشید این کشور برای شما گران خواهد بود، اما اگر بخواهید مانند سایر مردم این کشور زندگی کنید، هزینه ها را بسیار ارزان و معقول خواهید یافت.

وضعیت کار مهاجرین: اسپانیا نرخ بیکاری به نسبت بالایی دارد که به این معناست برای یافتن کار رقابت زیادی وجود دارد و فرصت های شغلی برای شهروندان غیر اروپایی بسیار محدود است و بیشتر باید از طریق روابط شخصیتان شغلی پیدا کنید.

آب و هوا: سواحل شمالی این کشور تابستان های معتدل، زمستان های سرد و بارش های فراوانی دارد. مناطق دورتر از دریا آب و هوای قاره ای( تابستان های بسیار گرم، زمستان های بسیار سرد با بارش کم) دارند و سواحل مدیترانه ای در تابستان و زمستان گرم هستند.

نکات کلیدی ای که مهاجرین اسپانیا باید بدانند: تمامی مهاجرین باید شماره ی N.E.I دریافت کنند، این شماره به منزله ی شماره شناسایی شما است. کمبود آب در اسپانیا متداول است و برخی اوقات محدودیت استفاده اجباری وجود دارد. پس از انتخاب محل زندگیتان، باید آدرستان را در ثبت احوال ثبت کنید!

هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در کشور اسپانیایی در مقایسه با سایر کشور های غرب اروپا نسبتا پایین تر است. این بدان معناست که مهاجران می توانند بدون اینکه نگران مسائل مالی باشند از کیفیت بالای زندگی در این کشور لذت ببرند.. اسپانیا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند کشور بسیار محبوب است. موقعیت جغرافیایی آن در محدوده دلچسب مدیترانه ای، فرهنگ بسیار غنی و هزینه های پایین زندگی باعث می شود که این کشور، گزینه خوبی برای مهاجرت باشد.

اگر از هزینه های رهن و اجاره صرف نظر کنیم – بسته به سبک زندگی شما- یک زوج می‌توانند به راحتی با تنها 20000 تا 22000 دلار در سال در این کشور زندگی کنند و حتی به طور مرتب در رستوران های این کشور غذا بخورند! اگر رستوران های این کشور را به خوبی بشناسید، یک وعده غذایی دو نفره به همراه نوشیدنی تنها 30 دلار هزینه خواهد داشت.

هزینه های زندگی در اسپانیا

به خاطر آب و هوای گرم این کشور خیلی از غذا ها در اسپانیا ارزان هستند. اسپانیا مقدار زیادی سبزیجات و میوه تولید و صادر می کند و فصل رشد میوه ی طولانی ای دارد. به همین علت خیلی از میوه ها کیلویی حدود 1 یورو هزینه خواهند داشت. به طور معمول گوشت و ماهی نیز از قیمت خوبی برخوردارند. یک پوند گوشت گوسفند را می توانید حدود 10 دلار و یک پوند ماهی و صدف های محلی را می توانید با 2 تا 7 دلار خریداری نمایید. به خاطر نوع قیمت ها و وفور غذا، می‌توانید تغذیه سالم ، ارزان و خوبی داشته باشید.

شهرها و روستاهای اسپانیایی برای پیاده روی طراحی شده اند و نیازی به داشتن ماشین وجود ندارد. وسایل نقلیه عمومی برای فاصله های بیشتر موجود هستند و می‌توانید از بلیط های حمل و نقل ماهیانه استفاده کنید. اگر بالای 60 سال داشته باشید می توانید از مزایای بازنشستگی و تخفیفات آن استفاده کنید. هزینه های مسکن معمولا بیشترین بودجه را به خود اختصاص می دهند. در این کشور می توانید با حدود 400 یورو ماهیانه، خانه یک خوابه خوب را اجاره کنید. خلاصه ای از مخارج زندگی در اسپانیا در یکی از شهرهای متوسط آن:

  • مسکن (اجاره ی خانه یک خوابه و یا دوخوابه مبله) 600 یورو
  • خدمات شهری (برق، آب، گاز، تلفن و اینترنت) : 130 یورو
  • خرید خانه و مواد خوراکی: 270 یورو
  • تفریح: 450 یورو
  • سلامتی: 222 یورو
  • استفاده از نیروهای خدماتی برای کمک در خانه ( 1 بار در هفته برای 3 ساعت) : 120 یورو
  • موارد پیش بینی نشده : 150 یورو
  • در کل: 1942 یورو

بسته به نوع زندگی شما و شهر محل زندگیتان این مبلغ ها می‌توانند کم و زیاد شوند. مبالغ اجاره در شهرهایی مثل بارسلونا، مادرید و نقاط ساحلی تا حدودی بیشتر است.

برخورد و رفتار مردم اسپانیا با مهاجرین

تحقیق جدیدی که توسط Pew Research Center انجام شد، نشان داد که 86% از مردم اسپانیا از مهاجران به خوبی استقبال می کنند –بالاترین درصد بین 18 ملیت ، که شامل 10 کشور اتحادیه اروپا می شود مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس این تحقیق، تنها 13% از مردم اسپانیا گفته اند که آنها “مخالف قبول مهاجرین به دلیل فرار از خشونت و جنگ هستند”.

این نتایج، موافق یافته های تحقیقات انجام شده توسط European Commission’s Eurobarometer است، که 83% از مردم اسپانیا موافق پذیرش مهاجران به کشور است. اسپانیا مشتاق به یافتن راه حل های انسان دوستانه برای بحران مهاجر در نتیجه حوادثی مانند پذیرش 630 مهاجر در کشتی انسان دوستانه آکواریوس در ماه ژوئن است، بعد از اینکه توسط ایتالیا و مالت عقب رانده شدند. این حرکت توسط دولت های محلی والنسیا و بارسلونا و همچنین دولت منطقه ای کاتالان مستحکم شد؛ که این دولت پیشنهاد پذیرش مهاجران رد شده توسط مقامات ایتالیا و مالت را ارائه کرد.

تحقیق جدید توسط think tank Washington – based بیانگر این امر است که این انسجام، که بطور گسترده ای مورد تحسین اروپا قرار گرفته است؛ نه تنها اختصاص به موسسه های اسپانیایی دارد، بلکه انعکاسی از دیدگاه های مثبت مردم اسپانیا است. این تحقیق که از هزاران نفر از کشور در این بهار انجام شده است، همچنین به بررسی دیدگاه های مردمی درباره نحوه مدیریت اتحادیه اروپا بر تعداد رو به افزایش ورود مهاجران پرداخته است.

از 10 کشور مورد تحقیق، اغلب آنها موافق عملکرد اتحادیه اروپا نبودند. در اسپانیا، که به مقصد اصلی مهاجران در اروپا تبدیل شده است، 71% مردم مخالف سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا و قوانین سخت برای مهاجران بودند.

مزایا و مشکلات زندگی در کشور اسپانیا

مزایای زندگی در اسپانیا: مطمئنا آب و هوا یکی از بزرگترین دلایل افراد برای پیدا کردن کار در اسپانیاست. آب و هوای این کشور بیشتر شبیه آب و هوای کشورهای اروپای شمالی است. لازم به ذکر است که در فصل زمستان هوا بسیار سرد است و در بسیاری از مناطق اسپانیا هوا در اکثر روزهای زمستان بارانی و برفی می باشد. باید گفت که آب و هوای این کشور در سایر فصول سال معتدل و آفتابی است.

اکثر مشاغل در اسپانیا در نزدیکی استراحتگاه های معروف توریستی و نزدیک ساحل واقع شده اند. معمولا این استراحتگاه ها دارای سواحل شنی شگفت انگیز و کافه و رستوران های بسیاری با امکانات عالی برای تفریحات شبانه می باشند. این راهی برای داشتن یک زندگی خوب را به وجود می آورد، زیرا در این حالت همه افراد صمیمی و در آرامش هستند.

می توان از فعالیت ها و ورزش های متعدد موجود در فضای باز که برای سلامت و طول عمر بسیار مفید هستند، بهره مند شد. علاوه بر فرصت های ورزشی، رژیم های غذایی معتبری برای داشتن زندگی سالم و افزایش طول عمر نیز وجود دارد. مهاجرت به اسپانیا تجربه فرهنگی بسیار عالی است. در صورتی که فرزندان کوچکی داشته باشید، می توانند به زبان اسپانیایی مسلط شوند، همچنین افرادی از ملیت های مختلف را ملاقات می کنند و فرهنگ های متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

اگر به دنبال کار هستید، اسپانیا انتخابی فوق العاده است. زیرا تنها با یک پرواز کوتاه می توان به کشور انگلیس و سایر کشورها از جمله آلمان و فرانسه سفر کرد. معمولا می توان با یک پرواز 2.5 ساعته با یکی از پروازهای ارزان قیمت Ryanair یا EasyJet در انگلیس بود. مردم اسپانیا بسیار خونگرم و صمیمی هستند ، به خصوص زمانی که با زبان اسپانیایی با آنها صحبت کنید . بی شک آنها در جستجوی زندگی شاد و مفرح هستند، زیرا تعطیلات و فستیوال های بی نظیری دارند.

مزایا و مشکلات زندگی در کشور اسپانیا

معایب زندگی در اسپانیا:

حقوق و دستمزد در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته مانند انگلیس، آلمان و فرانسه بسیار پایین است. با توجه به پایین بودن حقوق، انتظار می رود هزینه زندگی در این کشور کم باشد ؛ اما در سالهای اخیر با پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا هزینه های زندگی بسیار افزایش یافته است. می توان گفت هزینه ها در اسپانیا تقریبا با هزینه های زندگی در انگلیس برابر است.

اسپانیا عوارض زیادی در روابط شخصی ایجاد می کند. متاسفانه بسیاری از مردم در جستجوی کار در اسپانیا هستند زیرا بر این باورند که کار در اسپانیا پاسخی به تمام مشکلات پیش روست. اما در حقیقت با مهاجرت به اسپانیا، ممکن است روابط شخصی متحمل ضربه های زیادی شود؛ زیرا زمان بیشتری را باید با همکاران بگذرانید تا با خانواده خود.

به طور کلی مردم اسپانیا خونگرم و صمیمی هستند اما این موضوع نسبت به همه افراد صدق نمی کند. همواره افراد نژاد پرستی وجود دارند که از اینکه خارجی ها به کشورشان مهاجرت می کنند و در مشاغل موجود استخدام می شوند، رنجیده خاطر می شوند.

برای خرید ملک در اسپانیا باید بسیار محتاط بود. پیشنهاد می شود پیش از تقاضای وام مسکن ، ابتدا خانه ای را اجاره کنید و در شغلی استخدام شوید. در اسپانیا مسکن هایی به طور غیرقانونی ساخته شده اند و افراد با خریداری اینگونه خانه ها ، پس انداز یک عمر خود را از دست می دهند، به همین دلیل باید در خرید ملک بسیار دقت کرد. تشریفات و سلسله مراتب اداری در اسپانیا آوازه چندان خوبی ندارد. برای انجام ساده ترین کار اداری باید دفعات زیادی به اداره مربوطه مراجعه و فرم ها و فتوکپی های زیادی را ارائه داد. تشریفات اداری و کاغذ بازی بسیار خسته کننده است.

با وجود اینکه سیستم خدمات درمانی عمومی از کیفیت بالایی برخوردار است اما از افراد مسن به خوبی حمایت نمی شود. به عنوان مثال تعداد خانه سالمندان موجود در اسپانیا کم است و به نظر می رسد اعضای خانواده باید از افراد مسن مراقبت کنند. همچنین برای اکثر مشاغل قرارداد رسمی وجود ندارد ؛در نتیجه افراد نمی توانند از خدمات درمانی رایگان بهره مند شوند.

بسیاری از افراد که در جستجوی کار در اسپانیا هستند، تاثیرات خستگی را کم اهمیت می شمارند. اکثر شهرها و روستاهای اسپانیا از امکانات رفاهی کمی نسبت به کشورهای توسعه یافته مانند انگلیس برخوردار هستند. پس از مدتی کمبود امکانات می تواند برای شما خسته کننده و ملال آور باشد.

در صورتی که قصد مهاجرت با فرزندان خود به اسپانیا را دارید، باید مزایای و معایب آن را سبک سنگین کنید. درست است که فرزندان شما در این کشور زبان جدیدی را می آموزند، اما در اغلب موارد برای تکمیل دوره تحصیلی باید به کشور خود بازگردند. همچنین باید به آینده آنها نیز توجه داشت زیرا در اسپانیا اولویت کار با افراد بومی و شهروندان این کشور است.

وضعیت خرید و فروش و اجاره ملک در اسپانیا

طبق گزارش موسسه ملی آمار(I.N.E)، بازار املاک اسپانیا در طول سال 2018 تاکنون با 217.539 معامله املاک در پنج ماه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال2017 بیش از %13 افزایش یافته است. تعداد خانه های جدید در پنج ماه اول سال 2018 نشان از رشد مشابه دارد، 38.238 خانه جدید در اسپانیا به فروش رفته است که نشان از رشد % 18 کل فروش است.

آخرین اطلاعات از دپارتمان توسعه اسپانیا (FOMENT) نشان میدهد که متوسط فروش بازار معاملات (450.001 تا 900.000 یورو) در سرتاسر اسپانیا در کل سال 2017 ، نسبت به تعداد متوسط فروش بازار در سال 2016، %29 افزایش یافته است. متوسط قیمت املاک به فروش رفته در شش ماه اول سال 2018، %19 افزایش یافته است و به 859.231 یورو رسیده است. این نشان می دهد که بازار املاک اولیه اسپانیا به خوبی بهبود یافته است.

فروش اولیه در تمام مناطق %27 نسبت به سال قبل افزایش یافته است. به علت وضعیت سیاسی کاتالان، تعداد کل معاملات فروش در شش ماه اول سال 2018 که توسط LUCAS FOX انجام شده است، در مقایسه با مدت مشابه در سال 2017، %13 کاهش داشته است، اما ارزش کل معاملات فروش نشان از رشد %3 میدهد. خانه های مناطقی مثل ماربیا، کاستا براوا، ایبزا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته اند. تنها در بارسلونا و سیتز میزان فروش کاهش یافته است.

طبق اطلاعات رسمی ثبت املاک اسپانیا (REFORESTATION) در سه ماه اول سال 2018 ، تقریبا 17.000 خانه به افراد خارجی فروخته شده است، در مقایسه با مدت مشابه در سال 2017 که کمتر از 15.000 خانه به فروش رفته است، رشد بالای %13 در کل فروش داشته است. در فروش شش ماه اول سال 2018 ،%69 از فروش به افراد خارجی اختصاص داشته است ، اکثریت این افراد از انگلیس، فرانسه، ایالت متحده و اسکاندیناوی به اسپانیا آمدند. برای اطلاع از بهترین شهر اسپانیا برای زندگی با مشاورین موسسه میرداماد در تماس باشید.

اسکرول به بالا