071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به یونان

اعزام دانشجو به یونان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی شرایط اعزام دانشجو به یونان می باشد. اعزام دانشجو از هر کشوری به کشور جدید با هدف مهاجرت تحصیلی و ایجاد شرایط خاص تحصیلی برای دانشجویان رقم می خورد. برای این که بخواهید در زمینه انتخاب شرایط تحصیلی خود بهترین تصمیم را بگیرید لازم است که در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب نمایید. از این رو باید در ابتدا بدانید که می خواهید در چه دانشگاهی و با چه شرایطی تحصیل کنید. پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظرتان می توانید در جهت دریافت ویزای تحصیلی نیز اقدام کنید.

برای این که بتوانید به یونان مهاجرت کنید لازم است تا در ارتباط با شرایط مهاجرت به یونان و روش های مختلف مهاجرتی به یونان اطلاعات کافی داشته باشید. از این رو لازم است به این نکته توجه داشته باشید که از جمله روش های مهاجرتی به یونان عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به یونان، مهاجرت کاری به یونان، مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در یونان، مهاجرت از طریق ازدواج در یونان و … . برای اطلاع از شرایط هر کدام از روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز و تهران است.

اعزام دانشجو به یونان

یونان که به عنوان زادگاه دموکراسی و آکادمی شناخته شده است ، دارای سابقه ای طولانی در آموزش است. در قسطنطنیه در قرن پنجم ، اولین موسسه آموزش عالی در اروپا که از آن به عنوان دانشگاه یاد می شود ، تأسیس شد. این کشور مدیترانه ای به طور گسترده ای به عنوان نهاد فکری شناخته می شود که فرهنگ مدرن غربی بسیاری از اعتقادات و سیستم های زبانی ، فلسفی ، فرهنگی ، حقوقی ، اجتماعی و اخلاقی خود را به آن مدیون است.

مفاهیم فردگرایی ، آزادی ، دموکراسی و دولت همه ریشه در تفکر اندیشمندان بزرگ یونان باستان دارد ، که اندیشه های آنها هنوز هم امروزه به طور گسترده خوانده می شود و مورد بحث قرار می گیرد. از این رو می توان گفت تحصیل در یونان به عنوان یک مزیت بزرگ شناخته می شود. چرا که این کشور مهد تمدن، علم و فرهنگ غنی است. سیستم آموزش عالی در یونان از دیر باز مورد بحث بوده است. البته یونان با توجه به روند تغییراتی اروپا در فرایند بولونیا به گفته عده ای از این شرایط عقب مانده است اما دانشگاه ها و دوره های تحصیلی در این کشور کماکان گزینه ای بسیار مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد و صد البته فرایند بولونیا را به درستی اجرا می کنند.

گذراندن زمان در یونان نه تنها فرصتی برای بازدید از دنیای جزیره زیبای مدیترانه به شما می دهد ، بلکه می توانید در خیابان های باستانی آتن پایتخت یونان قدم بزنید. زبان رسمی مردم در این کشور نیز یونانی است و جمعیتی بالغ بر ده میلون نفر را در خود جای داده. پس باید گفت از لحظه حضور در سرزمین خدایان شما از هر چیز کوچکی در زندگی لذت خواهید برد. در واقع حضور در یونان فقط با داشتن تحصیل میسر نخواهد بود بلکه می توانید تجربیات جدیدی از زندگی در یونان کسب کنید.

چرا اعزام دانشجو به یونان برای تحصیل؟

فرهنگ غربی بسیاری از سیستمهای مدرن خود را مدیون یونان باستان است. این کشور از دیرباز با ارائه آموزش عالی و داشتن سیستم آموزشی با کیفیت بالا شناخته شده است. بسیاری از ایده های فیلسوفان یونان باستان امروزه هنوز مورد بحث قرار می گیرند و در دیدگاه های علمی حضور فعال دارند.

آموزش عالی در یونان توسط سه نوع نهاد مختلف ارائه می شود. این سه عبارتند از دانشگاه ها، موسسات آموزشی فناوری و آکادمی ها. شما می توانید برای دوره لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های یونان تحصیل کنید. دانشگاه های یونان دارای اعتبار بسیار بالایی در دنیا هستند. علاوه بر آن شما در زمان اقامت در یونان برای تحصیل می توانید مشغول به کار در یونان شوید. در بخش بعدی به طور کامل با دانشگاه های این کشور آشنا خواهیم شد.

دانشگاه های یونان برای اعزام دانشجو

پس از این که دلیل تحصیل در یونان را متوجه شدیم لازم است تا با دانشگاه های یونان آشنا شویم. اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های یونان موجب می شود تا بتوانیم به راحتی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های یونان و در نهایت ویزای تحصیلی یونان اقدام نماییم. از جمله این رشته های موجود برای تحصیل، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان و یا تحصیل داروسازی در یونان می باشد. یونان حدود بیست و چهار دانشگاه و شانزده دانشگاه فنی دارد که بیشتر آن ها دولتی هستند. به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا، یونان عضو فرایند بولونیا است.

در حالی که تدریس در دانشگاه ها عمدتاً به زبان یونانی است ، برنامه های تحصیلی تخصصی به زبان های دیگر و عموما زبان انگلیسی در تمام سطوح موجود می باشد. موسسات آموزش فنی برنامه های آموزش عالی را با محوریت مهارت های عملی و حرفه ای را در موضوعاتی مانند فناوری کاربردی ، مراقبت های بهداشتی ، کشاورزی ، مدیریت و هنر و طراحی ارائه می دهند. شش دانشگاه یونان در رتبه بندی جهانی کیو اس قرار دارند.

از جمله دانشگاه های یونان عبارتند از: دانشگاه پانتئونیون، دانشگاه فنی ملی آتن، دانشگاه فنی کرت، دانشگاه کرت،  دانشگاه یانینا، دانشگاه مقدونیه، دانشگاه پاتراس، دانشگاه پلوپونز، دانشگاه پیرائوس، دانشگاه تسالی، دانشگاه غرب آتیکا ، دانشگاه مقدونیه غربی و … . دانشگاه های پزشکی یونان نیز از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند.

دانشگاه های یونان برای اعزام دانشجو
دانشگاه های یونان برای اعزام دانشجو

بررسی دانشگاه فنی ملی آتن برای اعزام دانشجو به یونان

دانشگاه ملی فنی آتن با رتبه برتر خود در رنکینگ جهانی کیو اس به عنوان برترین موسسه یونان شناخته می شود. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی چهرصد و ده می باشد. این دانشگاه در سال هزار و هشتصد و سی و هفت میلادی تاسیس شد و امروزه حدود بیست و سه هزار و نهصد دانشجو دارد.

بیشتر دانشجویان دانشگاه ملی فنی آتن دوره های پنج ساله تحصیل می کنند که منجر به گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد مهندسی یا علوم می شود.  دانشگاه فنی ملی آتن (یا NTUA) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان است. در این دانشگاه نه دانشکده وجود دارد و تحصیل عموما به زبان یونانی است اما دانشجویانی که با برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس موندس وارد این دانشگاه شده اند می توانند در دوره های انگلیسی زبان شرکت کنند.

بررسی دانشگاه ارسطو تسالونیکی برای اعزام دانشجو به یونان

دانشگاه ارسطو تسالونیکی بزرگترین دانشگاه یونان و یکی از بزرگترین ها در جنوب شرقی اروپا است. پردیس بزرگ آن در مرکز تسالونیکی ، دومین شهر بزرگ یونان و مقصدی محبوب برای بازدید کنندگان از این کشور واقع شده است. این موسسه در سال هزار و نهصد و بیست و پنج میلادی تأسیس شده است و به نام فیلسوف مشهور ارسطو ، که در نزدیکی شهر متولد شد ، نام گذاری گردیده است و از آن به عنوان دانشگاه ارسطو ، دانشگاه تسالونیکی یا AUTH یاد می شود.

در این دانشگاه تمام مقطع تحصیلی با موضوعات مختلف ارائه می شود و بیشتر دوره ها به زبان یونانی تدریس می شود. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی کیو اس دارای رتبه پانصد و پنجاه می باشد.

بررسی دانشگاه ملی آتن برای اعزام دانشجو

دانشگاه ملی آتن که خلاصه شده دانشگاه ملی و کاپدیستریان آتن است در بین هفتصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در سال هزار و هشتصد و سی و هفت میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه یونان است. دانشگاه ملی آتن حدود صد وبیست و پنج هزار دانشجو دارد و برنامه هایی را در موضوعات متنوعی از جمله قانون ، زبان ها ، علوم بهداشتی ، فلسفه ، علوم سیاسی و علوم طبیعی ارائه می دهد. این دانشگاه دارای چهار دانشگاه اصلی است که هر کدام در یک محله متفاوت آتن واقع شده اند.

بررسی دانشگاه کرت برای اعزام دانشجو به یونان

چهارمین نماینده یونان در رده بندی دانشگاه های جهانی QS ، دانشگاه کرت است که با رتبه 651 در جهان است. دو پردیس این دانشگاه در بزرگ ترین و پرجمعیت ترین جزایر یونان یعنی کرت و رثیمنو قرار دارند. دانشگاه کرت در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه میلادی تاسیس شد و به سرعت توسعه یافت. تا جایی که این دانشگاه حدود هجده هزار و پانصد دانشجو را در پنج دانشگده خود ثبت نام کرده است. این دانشگاه در برنامه های بسیاری از جمله اراسموس موندس، لینکوا، تمپوس شرکت دارد و بورسیه های تحصیلی یونان را به دانشجویان ارائه می دهد.

شهریه تحصیل در دانشگاه های یونان

در این بخش از مقاله با هدف بررسی شرایط اعزام دانشجو به یونان در زمینه شهریه تحصیل در دانشگاه های یونان صحبت خواهیم کرد. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا می بایست مبلغی بین هزار و پانصد یورو تا نه هزار یورو برای تحصیل در بونان بپردازند. در واقع با بررسی هزینه های تحصیل در یونان متوجه خواهید شد که تحصیل در دانشکاه های یونان در زمان اقامت در یونان بسیار مقرون به صرفه است.

برخی از دانشگاه های یونان برای دانشجویان بین المللی بسیار ارزان قیمت هستند. به طور مثال می توان به دانشگاه کرت یونان اشاره نمود که شهریه این دانشگاه برای دانشجویان از پانصد یورو شرروع می شود. دانشگاه ارزان قیمت بعدی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه ارسطو تسالونیکی می باشد که هزینه تحصیل در آن از ششصد و پنجاه یورو در سال شروع می شود.

اگر به دنبال دانشگاهی ارزان قیمت در یونان هستید دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن با شهریه پانصد یورویی نیز مناسب است و در نهایت آخرین گزینه پیشنهادی ما دانشگاه مقدونیه می باشد که هزینه تحصیل در آن از چهارصد یورو شروع می شود. البته دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه ملی آتن هم دارای هزینه های تحصیلی مناسبی هستند. دقت کنید که برای هزینه های زندگی در یونان دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که هزینه زندگی در یونان بین چهارصد و پنحاه تا هفتصد یورو در ماه خواهد بود.

شهریه تحصیل در دانشگاه های یونان
شهریه تحصیل در دانشگاه های یونان

الزامات تحصیل در دانشگاه های یونان برای اعزام دانشجو

برای این که بتوانید به یونان مهاجرت کنید و ویزای تحصیلی یونان را دریافت کنید لازم است تا برای تحصیل خود شرایطی را مهیا کرده باشید. دانشجویان بین المللی باید تمام موارد مورد نیاز برای تحصیل مانند مدرک زبان ، اسناد و مدارک دانشگاهی مورد نیاز را تهیه کرده و قبل از مهلت تقاضانامه ، برنامه را ارسال کنند. همان طور که گفتیم عموما زبان اصلی آموزش دوره های دانشگاهی به زبان یونانی است.  دفاتر بین المللی دانشگاه های یونان دوره های آموزش فشرده زبان یونانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. با این حال ، دوره های خاص به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شود.

در زمینه کار در یونان در زمان تحصیل نیز باید به نکاتی اشاره داشت. مانند بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا ، دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در زمان تحصیل خود در یونان مشغول به کار در این کشور شوند. اما شرایط برای دانشجویان بین المللی متفاوت است. در مورد دانشجویان بین المللی ، ویزای دانشجویی به آن ها این امکان را می دهد که حداکثر تا بیست ساعت در هفته به طور نیمه وقت کار کنند. از این رو می توانند هزینه های زندگی در یونان را پرداخت نمایند.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به یونان

  1. چرا اعزام دانشجو به یونان کاری مناسب جهت تحصیل و زندگی است؟

    یونان کشوری قدیمی و مهد تمدین و فرهنگ و آموزش است و مکان بسیار مناسبی برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. اولین اقدام در زمینه اعزام دانشجو به یونان چیست؟

    اولین اقدام در این زمینه آشنایی با دانشگاه ها و شرایط تحصیل در یونان است.

  3. چه دانشگاه هایی برای اعزام دانشجو به یونان مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه پانتئونیون، دانشگاه فنی ملی آتن، دانشگاه فنی کرت، دانشگاه کرت،  دانشگاه یانینا، دانشگاه مقدونیه، دانشگاه پاتراس، دانشگاه پلوپونز، دانشگاه پیرائوس و … .

  4. ارزان قیمت ترین دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به یونان کدامند؟

    ارزان قیمت ترین دانشگاه ها در یونان عبارتند از: دانگشاه کرت، دانشگاه ارسطو تسالونیکی، دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن، دانشگاه ملی آتن و … .

  5. بهترین دانشگاه برای اعزام دانشجو به یونان کدام است؟

    بهترین دانشکاه در یونان براب اعزام دانشجو دانشگاه فنی ملی آتن می باشد.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به یونان وجود دارد؟

    بله دانشگاه های یونان برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند.

  7. آیا دانشگاه های یونان از برنامه اراسموس موندس پیروی می کنند؟

    بله اغلب دانشگاه های این کشور از برنامه تحصیلی اراسموس موندس پیروی می کنند.

  8. هزینه تحصیل در یونان چقدر است؟

    هزینه تحصیل در یونان از هزار و پانصد یورو تا نه هزار یورو در سال متغیر است.

  9. آیا امکان کار در یونان در زمان تحصیل موجود است؟

    بله دانشجویان بین المللی اجازه بیست ساعت کار نیمه وقت در این کشور را دارند.

  10. زبان تحصیل در دانشگاه های یونان برای اعزام دانشجو به یونان چیست؟

    زبان تحصیل عموما یونانی است.

  11. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای اعزام دانشجو به یونان وجود دارد؟

    بله برخی از دوره های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی هستند.

 

اسکرول به بالا