071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به مالزی

اعزام دانشجو به مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شاید بتوان کشور مالزی را یکی از امن ترین کشورهای آسیایی جهت ادامه تحصیل به شمار آورد. کیفیت آموزش در مالزی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و همین امر باعث جذب دانشجویان بین المللی بسیاری به این کشور زیبا شده است. به همین علت کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میر داماد در این مقاله، شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به مالزی را مورد بررسی قرار داده اند. در این مقاله مطالب زیر را خواهید خواند:

  • اعزام دانشجو به مالزی
  • اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی
  • اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی ارشد
  • اعزام دانشجو به مالزی در مقطع دکترا
  • هزینه تحصیل در مالزی
  • خوابگاه های دانشجویی در مالزی
  • بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در مالزی

اعزام دانشجو به مالزی

به علت آن که تحصیل در مالزی یکی از روش های اخذ اقامت این کشور است، هر ساله متقاضیان بین المللی زیادی به قصد ادامه تحصیل راهی این کشور می شوند. کشور مالزی دارای طبیعت بسیار زیبایی است و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. همان گونه که پیش تر اشاره شد، مالزی از امن ترین کشورهای آسیایی است و مردم بسیار خونگرم و مهربانی دارد که این مسئله نیز باعث می شود که دانشجویان بین المللی در این کشور، زندگی دانشجویی آرام و به دور از تشنجی را داشته باشند.دانشگاه های کشور مالزی از لحاظ رتبه و رنکینگ در سطحی متوسط و رو به بالا قرار دارند و پیوسته در تلاش هستند تا خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر نمایند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور در تمامی دنیا به رسمیت شناخته می شود و فارغ التحصیلان دانشگاه های مالزی این امکان را خواهند داشت که به راحتی در سایر کشورها ادامه تحصیل دهند و یا مشغول به کار شوند. زبان تحصیل در مالزی در اکثر دانشگاه ها، انگلیسی می باشد که این خود از مزیت های تحصیل در این کشور به شمار می آید. دیگر مزیت تحصیل در مالزی مورد تایید بودن دانشگاه های آن توسط وزرات علوم ایران است و فارغ التحصیلان ایرانی پس از پایان تحصیلات می توانند بدون نگرانی به کشور بازگشته و مشغول به کار شوند.جهت تحصیل در مالزی محدودیت سنی وجود ندارد و این امر نیز باعث ترغیب بیشتر علاقمندان تحصیل در خارج از کشور به تحصیل در مالزی شده است. متقاضیان تحصیل در مالزی ممکن است با سوالاتی از قیبل موارد زیر مواجه باشند که کارشناسان ما سعی داشته اند تا در مقاله پیش رو پاسخگوی آن ها باشند.

  1. شرایط تحصیل در کشوری مالزی چیست؟
  2. هزینه تحصیل در کشور مالزی چقدر است؟
  3. بهترین دانشگاه های جهت تحصیل در مالزی کدامند؟
  4. جهت اخذ ویزای تحصیلی مالزی باید چه اقداماتی انجام داد؟

با ما همراه باشید تا در ادامه از پاسخ سوالات مطرح شده آگاهی یابید.

اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی

تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی بین سه تا چهار سال به طول خواهد انجامید. همان گونه که ذکر شد در بیشتر دانشگاه های کشور مالزی محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی دانشگاه ها این مسئله نیز دارای اهمیت است. بنابراین می بایست پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، شرایط سنی تحصیل در آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید.از شرایط لازم جهت تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله است. همچنین از دیگر شرایط لازم، پشت سر گذاشتن دوره های A level و GCSE است و در صورت نداشتن مدارک مربوط به این دوره ها، برخی دانشگاه ها داشتن معدل بالا را نیز مورد قبول قرار می دهند.زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های مالزی، انگلیسی است و متقاضیان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره شش می باشد. از دیگر مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع کارشناسی می توان به مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی و همچنین گواهی تمکن مالی اشاره کرد.دانشگاه های کشور مالزی، جهت دانشجویان مقطع کارشناسی، امکاناتی از قبیل خوابگاه های دانشجویی و همچنین خدمات رفاهی را در نظر گرفته اند.

اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی
اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی زمانی بین دو تا سه سال به طول خواهد انجامید و این تفاوت مربوط به رشته و دانشگاه مورد نظر می باشد. جهت تحصیل در این مقطع نیز به مدرک زبان آیلتس با نمره هفت نیاز است، زیرا مقطع کارشناسی ارشد نیز در اکثر دانشگاه های مالزی به زبان انگلیسی ارائه می شود. البته جهت متقاضیانی که در این سطح از دانش زبان انگلیسی نباشند، قبل از ورود به کورس اصلی تحصیل، دوره های آموزش زبان در نظر گرفته شده است.
از دیگر مدارک لازم جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • مدرک کارشناسی به همراه یز نمرات و ترجمه رسمی
  • گواهی تمکن مالی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در مالزی، این امکان را خواهند داشت که تا 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوند، اما می بایست دقت داشته باشند که همه شغل ها جهت کار مورد تایید نمی باشد.در این مقطع نیز اغلب دانشگاه ها به دانشجویان خوابگاه ارائه می دهند که هزینه آن جدای از شهریه دانشگاه می باشد.

اعزام دانشجو به مالزی در مقطع دکترا

مدت زمان تحصیل مقطع دکترا در مالزی، چهار تا پنج سال است که با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر متفاوت می باشد. از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا، می توان به معدل بالا و رزومه قوی اشاره کرد. منظور از رزومه قوی داشتن مدرک ISI و یک موضوع پایان نامه خوب و متناسب با انگیزه نامه و مواردی از این قبیل می باشد.متقاضیان تحصیل مقطع دکترا در مالزی، می بایست توجه داشته باشند که در انگیزه نامه خود، اهدافشان از ادامه تحصیل در مالزی و دانشگاه مورد نظر را به طور دقیق شرح دهند. از دیگر الزامات تحصیل دکترا در مالزی، داشتن یک سوپروایزر است و شما به تاییدیه وی جهت اخذ پذیرش نیاز دارید. دقت کنید که داشتن سوپروایزر جهت اخذ پذیرش دکترا، از اصلی ترین الزامات است.از مدارک لازم جهت تحصیل مقطع دکترا در مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزومه کامل تحصیلی
  • مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان آیلتس هفت و نیم

هزینه تحصیل در مالزی

در مورد هزینه های تحصیل باید گفت که این هزینه ها شامل شهریه دانشگاه ها و هزینه های زندگی دانشجویی می باشد. شهریه دانشگاه ها در کشور مالزی، به مانند سایر کشورها با رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاه مورد نظر ارتباط مستقیم دارد. اما اگر بخواهیم به طور میانگین شهریه دانشگاه ها در مالزی را عنوان کنیم شامل موارد زیر خواهد بود.

  • شهریه دوره های زبان در کالج: به طور میانگین 800 دلار در ماه
  • شهریه کل دوره کارشناسی: به طور میانگین 12,000 دلار در سال
  • شهریه کل دوره کارشناسی ارشد: به طور میانگین 7,000 دلار در سال
  • شهریه کل دوره دکترا: به طور میانگین 7,000 دلار در سال
هزینه تحصیل در مالزی
هزینه تحصیل در مالزی

دانشجویان علاوه بر هزینه های فوق می بایست هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی را نیز در نظر داشته باشند که با توجه به محل زندگی دانشجو متفاوت است و هزینه های محل اقامت، رفت و آمد، خورد و خوراک، پوشاک و غیره را در بر میگیرد. هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی به طور میانگین مبلغی در حدود 500 دلار در ماه خواهد بود.

خوابگاه های دانشجویی در مالزی

در مالزی و در محوطه اکثر دانشگاه ها، جهت دانشجویان بین المللی، امکانات خوابگاهی در نظر گرفته شده است. این محوطه های خوابگاهی یا به صورت سالن های اقامتی طراحی شده اند و یا به صورت محوطه های آپارتمانی هستند. در مورد شرایط، امکانات و هزینه های اقامت در خوابگاه ها باید گفت که هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت می باشد.نکته قابل ذکر درباره اقامت در خوابگاه های دانشجویی مالزی آن است که به علت وجود درخواست های زیاد، بهتر است که متقاضیان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، جهت رزرو خوابگاه نیز اقدامات لازم را انجام دهند.دقت داشته باشید که جهت اقامت در خوابگاه ملزم به رعایت برخی نکات خواهید بود که از آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی دانشجویان بین المللی می بایست در اتاق های تک نفره مستقر شوند.
  • عدم شروع بحث های سیاسی و مذهبی به دلیل وجود اقوام و ملیت های گوناگون و جلوگیری از تنش و اختلافات قومی
  • احترام به قوانین حاکم بر خوابگاه
  • در جریان گذاشتن مسئولین خوابگاه در صورت بروز هر نوع مشکل
  • عدم استفاده از اشیاء و وسایل گران قیمت و ارزشمند در داخل خوابگاه

علاوه بر خوابگاه های دانشجویی، گزینه های دیگری نیز برای اقامت دانشجویان بین المللی در دسترس است که از آن ها می توان به آپارتمان های شخصی اشاره کرد که دانشجویان می توانند یا به صورت شخصی و یا به صورت مشترک نسبت به اجاره آن ها اقدام نمایند. به این ترتیب دانشجویان می توانند حین تحصیل خود، یک زندگی مستقل را نیز تجربه نمایند.جهت پیدا کردن و اجاره آپارتمان های شخصی در مالزی می توانید از روش های مختلفی چون جستجو در اینترنت، جستجو در آژانس های املاک و مستغلات، روزنامه ها، پرس و جو ار آشنایان و غیره استفاده نمایید.

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در مالزی

 

نام دانشگاه

 

 

رتبه کشوری در سال 2020

 

رتبه جهانی

 

دانشگاه مالایا

1  301–350
 

دانشگاه تنکو عبدالرحمان (UTAR)

2  501–600
 

دانشگاه ملی مالزی

=3  601–800
 

دانشگاه پرلیس مالزی

=3  601–800
 

دانشگاه Putra مالزی

=3  601–800
 

دانشگاه علوم مالزی

=3  601–800
 

دانشگاه فناوری مالزی

=3  601–800
 

دانشگاه صنعتی پتروناس

=3  601–800
 

دانشگاه ملی انرژی (UNITEN)

=9  801–1000
 

دانشگاه شمال مالزی

=9  801–1000
 

دانشگاه ساراواک

=11  1001+
 

دانشگاه چندرسانه ای

=11  1001+
 

دانشگاه صنعتی مارا

=11  1001+

اگر شما نیز قصد تحصیل در مالزی و دانشگاه های این کشور را دارید، می توانید با مشاوران مجرب ما در شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میر داماد در شهر های شیراز و تهران در ارتباط باشید تا با توجه به شرایط شخصی تان، بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند. موسسه میرداماد با داشتن سابقه طولانی و درخشان در تمام امور مهاجرتی راهی مطمئن در رسیدن شما به رویاهایتان خواهد بود.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به مالزی

1- آیا جهت تحصیل در مالزی به مدرک زبان نیاز است؟

بله، باتوجه به اینکه در اکثردانشگاه های این کشور، دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند، داشتن مدرک زبان الزامی است.

2- شرایط تحصیل مفطع کارشناسی در مالزی چیست؟

داشتن مدرک زبان آیلتس و دیپلم 12 ساله

3- شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی چیست؟

داشتن مدرک زبان آیلتس و مدرک کارشناسی

4- هزینه تحصیل در مالزی چقدر است؟

هزینه تحصیل با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاه مورد نظر متفاوت است، اما به طور میانگین مبلغی در حدود 15000 دلار خواهد بود.

5- هزینه زندگی دانشجویی در مالزی چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در مالزی با توجه به شهر مقصد متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه ای در حدود 500 دلار خواهد بود.

6- آیا دانشجویان در مالزی اجازه کار حین تحصیل خواهند داشت؟

بله، دانشجویان می توانند تا 20 ساعتدر هفته مشغول به کار باشند. اما توجه داشته باشید همه شغل ها در مالزی برای دانشجویان مورد تایید نمی باشند.

7- پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، تا چه مدت می توان با ویزای دانشجویی در مالزی اقامت داشت؟

حداکثر تا دوماه

8- آیا دانشجویان محصل در دانشگاه های مالزی می توانند برای خانواده خود درخواست ویزای همراه دهند؟

بلی، این امکان را خواهند داشت تا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه دهند.

9- آیا دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های مالزی، این امکان را دارند که والدین خود را در مدت زمان تحصیل به همراه داشته باشند؟

بله، امکان اخذ ویزای همراه برای والدین(پدر و مادر) وجود دارد.

10- آیا در مالزی دانشجویان ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند؟

بله، اما نیاز به کار خاصی نیست. زیرا در پروسه اخذ پذیرش، دانشجویان مشمول بیمه درمانی می شوند.

11- آیا جهت تحصیل در مالزی، امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی وجود دارد؟

بله، در مالزی اکثر دانشگاه ها به دانشجویان خدمات خوابگاهی را ارائه می دهند.

12- بهترین دانشگاه های مالزی جهت تحصیل کدامند؟

دانشگاه مالایا، دانشگاه صنعتی پتروناس، دانشگاه ساراواک، دانشگاه علوم مالزی، دانشگاه ملی مالزی، دانشگاه صنعتی مارا

اسکرول به بالا