071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های مسکو

دانشگاه های مسکو

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر شما دانشگاه مورد علاقه خود را در مسکو انتخاب کرده اید اکنون می توانید درخواست کمک هزینه تحصیل در روسیه را ارسال کنید و یا اگر قبلا در روسیه به عنوان یک دانش آموز دبیرستان زندگی می کرده اید اکنون خواهید توانست امتحان دولتی (که به عنوان امتحان ورودی عمل می کند) را برای درخواست دانشگاه های دولتی بدهید اما همه این ها شروطی دارد که در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد به آنها اشاره خواهد کرد.

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های مسکو

مسکو مرکزی ترین شهر روسیه به حساب می آید. این شهرطی جریانات آشفته کشور، چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر تاریخی، مرز سیاسی کشور بوده است. به عنوان پایتخت کشور، این شهر مرکز سیاست و تغییرات می باشد. بیشتر از هر کدام از این موارد، اما، مسکو قلب سمبلیکی است که پایداری سرزمین پهناور روسیه را حفظ نموده است.

تحصیل در مسکو برای دانشجویان فرصت رویارویی با تاثیرات گذشته و وقایع آینده را فراهم می آورد. تاریخ فوق العاده شهر در مکان هایی چون کرملین که بیانگر قدرت های گوناگون قرن های پیشین است قابل مشاهده است. ایوان وحشتناک و استالین هر دو از کرملین حکم داشته اند اما از کلیسای ارتدوکس نیز حکم می گرفتند که این مساله در محیط کلیسای جامع به خوبی قابل مشاهده است.

برای کسانی که به دنبال فرهنگ و دانشگاه های معتبر مسکو می باشند، مسکو گزینه خوبی است. این شهر به سبب موزه ها، تئاتر ها، کتابخانه های عمومی و سالن های کنسرت خود معروف است. موزه های هنر فوق العاده در سرتاسر شهر هستند که از جمله آنان می توان موزه ترتایاکو که محل نگه داری مهم ترین آیکون ها و کالکشن تاثیرگذاری از هنر پیش از انقلاب روسیه می باشد. همچنین موزه های ادبیات نیز در سرتاسر شهر پراکنده اند. این موزه ها مخصوصا به یاد بود نویسنده ای خاص و گاهی اوقات در خانه او برگذار می گردند. از جمله این افراد می توان به تولستوی، پوشکین، داستایووسکی، گگل و لرمنتوو اشاره نمود.

جهت تحصیل در مسکو متقاضی نیازمند ویزا می باشد. چنانچه از پیش در مسکو تحت ویزای کاری در زمان تحصیل در دانشگاه زندگی کرده باشید، می توانید از این ویزا جهت اشتغال به کار در صورت تمایل استفاده نمایید. چنانچه ویزا نداشته باشید، می بایست جهت اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایید. پس از پذیرش تقاضای شما، از سوی دانشگاه دعوت نامه دریافت خواهید نمود تا بتوانید جهت اخذ ویزا در کشور خود اقدام نمایید. مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دانشجویی ممکن است برای هر کشور با کشوری دیگر متفاوت باشد اما در بیشتر موارد می بایست مدارک زیر را جهت ارائه به کنسولگری و یا سفارت روسیه ارائه دهید

  • گذرنامه
  • کپی دو صفحه اول گذرنامه
  • عکس هویت
  • فرم تکمیل شده تقاضا
  • بیمه معتبر برای 3 ماه اول اقامت
  • دعوت نامه دانشگاه
  • فیش پرداخت هزینه ویزا

دانشگاه های برتر و معتبر مسکو

  1. دانشگاه دولتی لومونوسو مسکو
  2. دانشگاه دولتی تامسک
  3. دانشگاه فنی دولتی بومان مسکو
  4. مدرسه عالیه اقتصاد
  5. دانشگاه تحقیقات هسته ای ملی ( موسسه مهندسی فیزیک مسکو )
  6. دانشگاه MGIMO
  7. دانشگاه دوستی مردمی روسیه
  8. دانشگاه ITMO
  9. دانشگاه علوم و تکنولوژی ملی MISIS
  10. دانشگاه دولتی ساراتو
  11. دانشگاه فدرال خاور دور
  12. دانشگاه فدرال جنوبی
  13. دانشگاه لوباچوسکی
  14. دانشگاه سمارا
  15. دانشگاه اقتصاد پلهخانو روسیه
  16. دانشگاه دولتی اورال جنوبی
  17. دانشگاه دولتی ورون
  18. موسسه هوافضا مسکو
  19. موسسه مهندسی قدرت مسکو
  20. دانشگاه فنی مسکو
  21. دانشگاه تحقیقاتی تکنولوژی فنی ملی
دانشگاه های برتر و معتبر مسکو
دانشگاه های برتر و معتبر مسکو

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مسکو

مسکو دارای تاریخی غنی از پستی ها و بلندی هاست که جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری نیز در دل خود دارد. این کشور با داشتن بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت و حفاظت از بیش از 150 میلیون نفر جمعیت، 1 هفته زمان می برد تا بتوانید دور تا دور آن را با قطار سفر کنید. به سبب مساحت بسیار، هر بخش از روسیه حال و هوا و فرهنگ مختص به خود را دارد. پایتخت این کشور، مسکو، مهد فرهنگی کشور است که موزه و بناهای تاریخی بسیاری در خود دارد. این شهر همچنین مرکز برترین دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو، دانشگاه دولتی فنی بومان و دانشگاه دولتی ارتباطات بین المللی مسکو می باشد. شهر تامسک، شهری کوچک و سردخیز با تعداد بارش برف بسیار از جمله شهرهای جذاب روسیه به شمار می آید. تقریبا بیش از 20 درصد ساکنین این شهر دانشجویان هستند که در IT و علوم مهارت دارند.

رتبه بندی تحصیلات عالیه دانشگاهی تایمز 2019

  1. دانشگاه دولتی لومونوسف 199
  2. موسسه فیزیک و تکنولوژی لومونوسف 251
  3. دانشگاه ملی تحقیقات-مدرسه عالی رتبه اقتصاد 301
  4. دانشگاه تحقیقات هسته ای ملی 351
  5. دانشگاه ITMO، 501
  6. دانشگاه پلی تکنیک تامسک 501
  7. دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی 601
  8. دانشگاه پلی تکنیک پیتر و گریت سنت پترزبورگ 601
  9. دانشگاه RUDN 601
  10. دانشگاه دولتی تکنیکال بومان مسکو 801
  11. دانشگاه فدرال خاور دور 1001
  12. دانشگاه لوباچوسکی 1001
  13. موسسه هوا فضا مسکو 1001
  14. دانشگاه تحقیقات ملی تکنولوژی برق 1001
  15. دانشگاه دولتی پرم 1001

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های مسکو

بسیاری از دانشگاه های روسیه برنامه تحصیلی پزشکی برای علاقه مندان فراهم آورده اند. تحصیل در رشته پزشکی کشور روسیه شامل مرحله پایه ( معمولا در مقطع تخصص ) و مرحله تخصص گسترده تر که شامل رزیدنتی پزشکی و تحصیلات فوق لیسانس می باشد. تحصیل برای بسیاری از متخصصان پزشکی برنامه تحصیلی را برای 5 الی 6 سال ترتیب بندی می نمایند. به غیر از دوره های پرستاری که نیازمند تنها 4 سال تحصیل می باشد. امکان دریافت مدرک تخصص مراقبت بهداشتی و پرستاری با دسترسی به برنامه های مازاد جهت اخذ تحصیلات ثانویه در MSMU و یا در دوره های مراقبت بیماران با وجود امکان ادامه آموزش در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه RUDN در مسکو وجود دارد.

جهت ورود به دانشگاه پزشکی می بایست در آزمون های شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی شرکت نمایید. شرایطی برای دانشجویان خارجی وجود دارد تا بتوانند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. این برنامه ها توسط برترین دانشگاه ها از جمله دانشگاه دولتی نووسیبیرسک، اولین دانشگاه پزشکی سچنوا، دانشگاه RUDN و یا دانشگاه فدرال کازان ارائه می گردند. سطح مورد نیاز زبان انگلیسی در حد متوسط می باشد.

هزینه شهریه در تخصص های پزشکی از 1300 دلار تا 9650 دلار متفاوت می باشد. تحصیل در بهترین موسسات مسکو و یا سن پترزبورگ معمولا گران تر است و این در حالی است که دانشگاه های ناحیه ای و موسسات قیمت های مقرون به صرفه تری ارائه می دهند. دوره های انگلیسی زبان بیش از دور های هم سطح روسی زبان قیمت دارند.

لیست دانشگاه های پزشکی مسکو

  • آکادمی کلاسیک دولتی
  • آکادمی پزشکی به یاد اس.ای. جورجیفسکی از ونادسکی CFU
  • اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو I.M.Sechenov 
  • موسسه پزشکی بیماری های دهان و دندان مسکو، دانشکده پزشکی 
  • دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی مسکو
  • دانشگاه ایالتی مسکو (M.V. Lomonosov)
  • آکادمی پزشکی دولتی نیژنی نوگورود، دانشکده پزشکی دانشگاه لومونوسف مسکو

اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص تحصیل رایگان در روسیه به دست آورید بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید و ضمن آگاهی از روال پذیرش دانشگاه های مسکو ، هزینه های لازم را نیز برآورد کنید.

اسکرول به بالا