071-91009294  | 021-88724227  |

حیرت انگیز ترین جاذبه های گردشگری چین

جاذبه های گردشگری چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین کشوری در آسیای شرقی است. این کشور با بیش از 1.3 میلیارد جمعیت یکی از کشور‌های پرجمعیت جهان است و توسط حزب کمونیست چین‎ ‎در قالب نظام تک‌ حزبی اداره می‌شود. کشور چین آنچنان وسیع و پهناور است که هر ساله توریست‌های زیادی را به طبیعت و فرهنگ خود جذب می ‌کند. اگر می‌خواهید مکان‌ های دیدنی چین را ببینید قبل از وارد شدن به این کشور یک برنامه برای سفر خود بریزید زیرا جاذبه های گردشگری چین بسیار فراوان هستند.

بیشتر بدانید:

مهاجرت به چین
تحصیل در چین
مهاجرت تحصیلی به چین
تحصیل پزشکی در چین

شهرهایی مانند پکن، شانگهای، هانگژ، گوانگژ از مهم‌ترین شهرهای کشور چین برای بازدید هستند. گشت و گذار در بیشتر مکان‌های چین هزینه دارد اما شما می‌توانید مکان‌هایی را با هزینه کم یا حتی رایگان بازدید کنید. در ادامه ده مورد از حیرت انگیز ترین جاذبه های گردشگری چین را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری چین

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه یکی از باشکوه‌ترین بناهای موجود در شهر پکن چین است. این سازه کاملا چوبی است و در سال 1406 میلادی به دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ چین ساخته شد. ساختن این سازه فقط چهارده سال طول کشید و بعد از آن به مدت 500 سال مکان زندگی امپراتورهای سلسله‌ی مینگ بود. از سال 1923 تبدیل به موزه و برای عموم آزاد شد.

جاذبه های گردشگری چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های دیدنی چین است. این دیوار حدود 2700 سال قدمت دارد البته قسمت‌های مختلف این دیوار در زمان‌های متفاوتی ساخته شده و برخی قسمت‌ها قدیمی‌تر و برخی جدیدتر هستند. طول دیوار چین 21.196 متر است و از میان جنگل و کوه می‌گذرد. سلسله مینگ نسبط به بقیه‌‌ی امپراتوری‌های چین نقش بیشتری در ساخت این دیوار داشته است. ارتفاع این دیوار در قسمت‌های مختلف متفاوت است اما به طور میانگین 7 متر است و عرض آن 6 متر است.

قسمت‌هایی از این دیوار باعث جلوگیری حمله دشمن به خاک کشور چین در زمان‌های متفاوتی شده‌اند؛ اما ساختن همین دیوار باعث کشته شدن حدود 400 هزار نفر شده است که در بین همین دیوار به خاک سپرده شده‌اند.

بازدید از ارتش تراکوتا

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ های چین شهر شی آن و بازدید از ارتش سفالی آن است. این ارتش 8 هزار نفری از سفال ساخته شده و هر کدام از این سربازان اندازه یک انسان هستند. در سال 1974 باستان شناسان این ارتش را زیر خاک کشف کردند و آن را تبدیل به یکی از عجیب‌ترین و حیرت‌انگیز ترین جاذبه های گردشگری چین  کردند.

جاذبه های گردشگری چین

رود یانگ تسه چین

بزرگ ترین رود جنوب شرق آسیا، رودخانه یانگ تسه نام دارد که از شرق این کشور سرچشمه می گیرد و به سمت بخش های غربی جریان دارد. این رودخانه بعد از رودهای آمازون و نیل به عنوان بزرگ ترین رودخانه جهان شناخته می شود. یانگ تسه به معنی فرزند اقیانوس است. سد سه دره به عنوان بزرگ ترین سد جهان در پشت آب های این رود خروشان ساخته شده است که علاوه بر تامین شرایط مساعد برای کشتی رانی، از احتمال وقوع سیل در مناطق پایین دست نیز جلوگیری می کند.

معبد بهشت چین

پارک و معبد بهشت چین یکی دیگر از مکان‌های جذاب و دیدنی شهر پکن است. این پارک به دستور یانگ لی که یکی از امپراتوران سلسله مینگ بود ساخته شد. این پارک ازمکان های سمبولیک با معماری حیرت آور و دیدنی تشکیل شده است و مهم‌تر اینکه به دلیل گنبد آبی رنگ و شکل منحصر به فردی که دارد این مکان بنام ” معبد بهشت ” هم نام برده می شود.

بودای بزرگ چین

مجسمه بزرگ بودا در کوه امی که با عنوان کوه داگوانگ مین شناخته می‌شود قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های توریستی کشور چین است. این کوه در جنوب استان سی چوان در جنوب غرب چین و در ناحیه گذر از حوضه سی چوان به فلات چینگ های–تبت قرار دارد. ساخت آن در سال 713 میلادی شروع و 90 سال بعد به اتمام رسیده‌است.

جاذبه های گردشگری چین

کوه‌های تیانزی چین

کوه های تیانزی یکی از مکان‌های عجیب و رویایی کشور چین است که همانند آن در هیچ کجا وجود ندارد. کوهستان تیانزی در بخش شمال غربی منطقه ولینگ یانگ دراستان هونان چین واقع شده است که مشرف به دره سوکی است. تیانزی به معنای پسر آسمان بوده و لقب سنتی امپراتور چین است .بازدید از این کوهستان توسط مسیرهای رفت و برگشت با تله کابین امکان پذیر است.

کوهستان تیانزی دارای اشکال عجیب و غریبی و متفاوت است است که به صورت طبیعی ساخته شده اند و انسان در پدید آوردن آن‌ها هیچ گونه نقشی نداشته است. تیغه‌های بلند سنگی، آبشارها و غارهای زیبا باعث شده‌اند زیبایی این مکانن چند برابر شود. کوه تیانزی در زمره یکی از ده منطقه برتر کشور چین برای تفریح و گشت و گذار قرار دارد.

در این مقاله به هفت مورد از جاذبه های گردشگری چین پرداخیتم. می‌شود ساعت‌ها از مکان‌های مختلف موجود در کشور بزرگ چین صحبت کرد و هیچوقت از حیرت‌آوری و زیبایی این مکان‌ها کم نخواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درمورد کشور چین، سفر و مهاجرت به این کشور به سایت موسسه میرداماد مراجعه کنید.

اسکرول به بالا