071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط ثبت شرکت در آذربایجان | بررسی تخصصی مراحل و قوانین

ثبت شرکت در آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روند اخذ مجوز کار برای یک خارجی بسیار پیچیده است: برای محافظت از بازار کار داخلی، یک توافق سالانه برای کارگران خارجی و ثبت شرکت در آذربایجان وجود دارد.

درباره کشور آذربایجان

تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی برای افزایش فعالیت و کسب و کار خود، به ثبت شرکت در سایر کشور‌ها از جمله آذربایجان تمایل دارند. کشور آذربایجان جزو قاره اروپا است که در منطقه قفقاز و در مجاورت دریای خزر واقع شده است. این کشور را با نام‌های مختلفی از جمله آذرباد، آذربادگان، آذرباذگان، آذربایگان، آذریبجان و آذربیجان می‌شناسند. همسایگان کشور آذربایجان شامل موارد زیر هستند:

  • ایران: همسایه جنوبی
  • ترکیه و ارمنستان: همسایه غربی
  • گرجستان: همسایه شمال غربی
  • روسیه: همسایه شمالی

شهر باکو، به عنوان بزرگ‌ترین شهر و همچنین پایتخت کشور آذربایجان به شمار می‌آید. این شهر در بخش سواحل غربی دریای خزر واقع شده است. از جمله دلایل علاقه زیاد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای مهاجرت به این کشور می‌توان به امکانات فوق العاده کشور آذربایجان در حوزه تحصیل، کار و زندگی اشاره کرد.

ثبت شرکت در آذربایجان، یکی از روش‌های سرمایه گذاری در این کشور است. به طور کلی موارد زیر مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در کشور آذربایجان هستند:

  • افتتاح حساب بانکی دارای سپرده زیاد
  • ایجاد کسب و کار و اشتغال جدید در کشور آذربایجان
  • خرید منزل، زمین و مغازه
  • ثبت شرکت
  • خرید سهام

از میان روش‌های مذکور بهترین و ارزان‌ترین روش سرمایه گذاری در کشور آذربایجان، ثبت شرکت در این کشور است. در واقع شما می‌توانید با این روش، نسبت به اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. در صورتی که شما از این روش برای سرمایه گذاری استفاده کنید، کلیه سهام و سود شرکت متعلق به خودتان است. شما همچنین می‌توانید همه دارایی و سود شرکت را به راحتی به کشور خود منتقل کنید. سایر مزایای ثبت شرکت در آذربایجان شامل امکان افتتاح حساب بین المللی در این کشور و همچنین اخذ اقامت آذربایجان است.

معرفی 6 شرکت قابل ثبت در آذربایجان

در کشور آذربایجان، شش نوع شرکت قابل ثبت وجود دارند. در ادامه شما را با جزئیات این شرکت‌ها آشنا می‌کنیم.

شرکت با مسئولیت محدود(LLC)

معمول‌ترین روشی که افراد برای سرمایه گذاری در کشور آذربایجان انتخاب می‌کنند ثبت شرکت با مسئولیت محدود(LLC) در این کشور است. شما برای ثبت این نوع شرکت در کشور آذربایجان باید هدفی بازرگانی داشته باشید. داشتم شرایط زیر برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور آذربایجان الزامی و ضروری است:

  • ارائه اطلاعات موسس شرکت
  • داشتن آدرسی قانونی و معتبر در کشور آذربایجان
  • سرمایه‌ای کافی و مجاز از نظر کشور آذربایجان
  • انجام فعالیت‌های مجاز بر اساس قوانین کشور آذربایجان
  • انتخاب یک بانک در کشور آذربایجان جهت افتتاح حساب

شرکت سهامی خاص

فعالیت این شرکت نسبت به شرکت با محدودیت محدود بسیار گسترده‌تر است. مهم‌ترین شرایط برای ثبت شرکت سهامی خاص، داشتن دو سرمایه گذار و همچنین هیئت مدیره است. یکی از بهترین مزیت‌های شرکت سهامی خاص، قابلیت انتقال و مبادله سرمایه این شرکت در عموم مردم است.

شرکت سهامی عام

شرایط و ویژگی‌های شرکت سهامی عام در کشور آذربایجان کاملا متفاوت با شرایط دو شرکت قبلی است. ثبت شرکت سهامی عام در کشور آذربایجان دارای ویژگی‌های زیر است:

  • اخذ مجوز کار: همه افرادی که قصد فعالیت و یا سرمایه گذاری در این شرکت را دارند موظف به اخذ مجوز کار هستند. اخذ مجوز کار برای بنیانگذار شرکت اجباری نیست.
  • امکان انتقال سهام به شخصی دیگر: کلیه سهامداران در شرکت سهامی عام در کشور آذربایجان می‌توانند بدون هماهنگی و مجوز سایر اعضای شرکت، سهام خود را به فردی دیگر انتقال دهند.
  • تعداد سرمایه گذاران: در کشور آذربایجان، تعداد سرمایه گذاران شرکت سهامی عام باید بیشتر از دو نفر باشد.
  • میزان سود و زیان: افراد به همان میزانی که در کشور آذربایجان سرمایه گذاری کرده‌اند، در سود و زیان حاصل از فعالیت شرکت سهیم هستند.

شرکت با مشارکت عمومی

مشارکت این شرکت بین بنیانگذاران اصلی شرکت که معمولا دو الی سه نفر هستند تقسیم می‌شود. بنابراین بدهی‌ها و همچنین امور مربوط به کسب و کار شرکت به صورت کامل و مساوی بین این افراد تقسیم می‌شود.

شرکت با مشارکت عمومی

روند ثبت شرکت با مشارکت عمومی مانند مورد قبلی است. با این تفاوت که همه افراد در این شرکت دارای مسئولیت‌های محدود هستند. تنها فردی که مسئولیت‌های زیاد و نامحدودی در شرکت دارد رئیس شرکت است. رئیس شرکت فقط در زمینه کارآفرینی دارای فعالیت‌های محدود است.

شرکت شعبه شرکت خارجی در آذربایجان

افرادی که در شرکت خود دارای شرکتی بزرگ و معتبر هستند می‌توانند برای گسترش فعالیت خود در کشور آذربایجان، نمایندگی و شعبه‌ای از کشور خود را تاسیس کنند. شرکت شما در کشور آذربایجان فقط به عنوان گسترش دهنده یک نهاد قانونی خارجی در کشور آذربایجان به شمار می‌آید. در کشور آذربایجان، رفتار مالیاتی نمایندگی شرکت‌های خارجی با شرکت‌های سهامی در کشور آذربایجان تفاوتی ندارد. بنابراین شما می‌توانید سود حاصل از فعالیت‌های شرکت را به کشور خود منتقل کنید. شما برای فعالیت مجاز در کشور آذربایجان موظف به ثبت نمایندگی شرکت خود در نهاد‌های دولتی هستید.

حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کشور آذربایجان چقدر است؟

کمترین مبلغ سرمایه برای ثبت شرکت در آذربایجان نسبت به نوع شرکت متفاوت است. به عنوان مثال شما برای ثبت شرکت سهامی عام در آذربایجان، به حداقل سرمایه اولیه 2000 الی 4000 منات نیاز دارید. حداقل سرمایه اولیه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در کشور آذربایجان مبلغ مشخصی نیست. افرادی که قصد ثبت شرکت سهامی خاص در کشور آذربایجان دارند می‌توانند با هر مبلغ سرمایه اولیه‌ای وارد شرکت شوند.

در صورتی که هدف شما از ثبت شرکت در آذربایجان اخذ اقامت این کشور است باید حداقل سرمایه اولیه شما برای ثبت شرکت مبلغ 500000 منات باشد. همچنین شما برای ثبت شرکت در آذربایجان به هر روشی، سرمایه خود را در زمانی مشخص به حساب شرکت منتقل کنید.

فرآیند ثبت شرکت در آذربایجان

عموما مهاجرت به آذربایجان علاوه بر استقبالی که از آن صورت می گیرد، به چندید روش از جمله همین سرمایه گذاری و تحصیل مثل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان و… صورت می پذیرد. حال ما در اینجا به بیان روش ثبت شرکت آذربایجان می پردازیم. اسناد مورد نیاز و نحوه ثبت نام یک شرکت را در ادامه با هم مطالعه میکنیم؛ ثبت شرکت معمولا 3 روز کاری طول می کشد. با این حال، معمولا سه روز اضافی برای تهیه و ترجمه اسناد مورد نیاز است.

برای شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، اسناد زیر لازم است:

  • نام شرکت (چندگانه)
  • آدرس قانونی
  • اطلاعات مربوط به بنیانگذار (نام، ملیت، گذرنامه یا اسناد سازمانی شرکت)
  • اندازه سرمایه مجاز
  • انواع فعالیت ها
  • انتخاب یک بانک در آذربایجان و نوع حساب
  • اسناد دیگر ممکن است علاوه بر موارد فوق الزامی باشد.
ثبت شرکت در آذربایجان
ثبت شرکت در آذربایجان

اسناد لازم برای ثبت شرکت آذربایجان

برای یک نماینده یا شعبه، مدارک زیر لازم است:

  • اسناد بنیادی
  • انتخاب یک بانک در آذربایجان و نوع حساب
  • اسناد دیگر ممکن است علاوه بر موارد فوق الزامی باشد.
  • تمام اسناد باید پیش از آن جمع شوند تا بتوانند به زبان آذربایجانی ترجمه شوند.

کلیه اسناد نیز باید در سفارت آذربایجان از بنیانگذاران (سهامداران) در آذربایجان و یا مطابق کنوانسیون لاهه (1961) مورد تأیید قرار گیرد. اسناد می توانند توسط آپوستیل صادر شده توسط مقامات مربوطه پس از صدور حکم. مدیر ممکن است شهروند آذربایجان و همچنین یک شهروند خارجی باشد. مشاورین ما می توانند گزینه های دیگری را مانند ثبت شرکت  در اتریش ، ثبت شرکت در لهستان و یا ثبت شرکت در گرجستان و … به شما پیشنهاد کنند.

روند اخذ مجوز ثبت شرکت آذربایجان

روند اخذ مجوز کار برای یک خارجی بسیار پیچیده است: برای محافظت از بازار کار داخلی، یک توافق سالانه برای کارگران خارجی وجود دارد. اگر زمان برای دریافت مجوز کار وجود نداشته باشد یا حضور مدیر کل برای امور اداری مورد نیاز است، مدیران نامزدهای آذربایجان می توانند منصوب شوند. این مدیران می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند، مثلا، با مقامات مالی یا بانک ها ارتباط برقرار کنند. الزام اولیه برای استفاده از یک سرویس دهنده نامزدی این است که کار مشتری کاملا قانونی است

اجازه کار در آذربایجان

اگر یک شرکت قصد دارد تا متخصصین خارجی (کارکنان) را استخدام کند، این شرکت نیاز به اجازه برای کار در آذربایجان دارد. برای دریافت مجوز کار حدود 20 روز کاری طول می کشد و هزینه دولت است.

مجازات برای کار بدون اجازه کار برای افراد از 3،000 تا 5،000 AZN (حدود 3،824 یورو به 6،373 دلار) و برای اشخاص حقوقی 30،000 تا 35،000 AZN است (حدود 38،236 یورو به 44،609 یورو).

اجازه کار در آذربایجان
اجازه کار در آذربایجان

معایب ثبت شرکت در آذربایجان

شما می‌توانید در این قسمت با مهم‌ترین معایب ثبت شرکت در آذربایجان آشنا شوید:

  • نیاز به سرمایه اولیه زیاد: در صورتی که شما قصد دارید از طریق ثبت شرکت در آذربایجان، اقامت این کشور را اخذ کنید باید حداقل سرمایه‌ای به مبلغ 500000 منات در این کشور سرمایه گذاری کنید. در صورتی که شما می‌توانید با سرمایه گذاری بسیار کمتر در کشور‌های اروپایی عضو اتحادیه شنگن اقامت این کشور‌ها را کسب کنید
  • وجود زیر ساخت‌های بسیار ضعیف در کشور آذربایجان
  • وجود فساد اداری و رشوه‌خواری بسیار زیاد رد کشور آذربایجان
  • نامبهم بودن وضعیت اخذ اقامت کشور آذربایجان
  • تنش‌های بسیار زیاد در کشور آذربایجان
  • کم بودن ارزش پول ملی کشور آذربایجان

هزینه های ثبت شرکت در آذربایجان

در حال حاضر مبلغ 2000 دلار برای ثبت یک دفتر نمایندگی وجود دارد. باید به وزارت روابط اقتصادی خارجی پرداخت شود. هزینه ثبت نام برای ثبت یک شرکت تابعه یا سرمایه گذاری مشترک 150 دلار است و باید به وزارت مالیه پرداخت شود. این مبلغ باید در منات پرداخت شده در نرخ رسمی بانک ملی آذربایجان در تاریخ پرداخت صورت گیرد.

چگونه کسب و کار را در آذربایجان راه اندازی می کنید؟ بسیاری از شرکت ها از همین سؤال پرسیدند؟ در اینجا برخی از سوالات متداول در رابطه با ایجاد و ثبت شرکت شما در اینجا آمده است.

آیا باید یک شرکت محلی برای انجام کار در آذربایجان داشته باشم؟

نه. اما اگر شما در حال اجرای کسب وکار در آذربایجان هستید باید یک فرم ثبت نام را حضوری به عمل برسانید. قوانین مالیاتی نیازمند ثبت نام “نمایندگی دائمی” در یک ماه پس از شروع فعالیت اقتصادی است. نمایندگی دائمی می تواند به صورت یک شرکت محلی، یک سرمایه گذاری مشترک یا یک دفتر نمایندگی باشد. دفتر نمایندگی یک نهاد قانونی خارجی محسوب می شود، در حالی که سازه های دیگر به عنوان اشخاص حقوقی آذری مورد استفاده قرار می گیرند. برای باز کردن یک حساب بانکی، وارد کردن کالاها به نام خود و غیره به حضور ثبت شده نیاز دارید.

کجا می توانم شرکت خود را ثبت کنم؟

این بستگی به نوع نهاد دارد: دفتر نمایندگی باید در وزارت روابط اقتصادی خارجی ثبت شود. پس از دستور رسمی وزارت روابط اقتصادی خارجی، یک شعبه یا شرکت سرمایه گذاری مشترک باید در وزارت دارایی ثبت شود. یک شرکت سهامی با مشارکت خارجی باید در وزارت مالیه ثبت شود.

کدام قانون مجازات را برای ثبت نام تنظیم می کند؟

قوانین اصلی و اقدامات قانونی که روند ثبت نهادهای سرمایه گذاری خارجی را تعیین می کنند، قوانین مربوط به حمایت از سرمایه گذاری خارجی، شرکت ها، شرکت های سهامی و اساسنامه مربوط به بازپرداخت نمایندگی و شعبه های شرکت های خارجی است.

تفاوت بین عمل به یک شکل و یا عامل دیگر چیست؟

تفاوت اصلی این است که یک دفتر نمایندگی نباید عملیات را به نام خود انجام دهد یا پول پرداختی بابت کالا یا خدمات ارائه شده به حساب بانکی خود را دریافت کند.دفاتر نمایندگی تنها باید خدمات کمکی و تدارکاتی برای دفتر خود فراهم کنند. شرکت های تابعه محلی و شرکت های مشترک سرمایه گذاری به عنوان اشخاص حقوقی آذربایجان محسوب می شوند و ممکن است در آذربایجان فعالیت اقتصادی کامل داشته باشند. با این وجود، مزایای مالیاتی وجود دارد که به عنوان دفتر نمایندگی ثبت می شود.

کدام اسناد برای ثبت یک شرکت سرمایه گذاری خارجی ضروری است؟

کمی شرایط مختلف برای ثبت نام درخواست برای اشخاص مختلفی که می توانند تاسیس شوند، اعمال می شود. بدون در نظر گرفتن جزئیات، در میان اسناد مورد نیاز (1) نامه مرجع بانک برای شرکت اصلی (یا در مورد دفتر نمایندگی، شرکت خود)، (2) منشور شرکت اصلی (یا در مورد دفتر نمایندگی، شرکت خود)، (3) گواهی ثبت نام، (4) یک تحقیق امکان سنجی، و (5) وکالت برای نماینده در آذربایجان. اگر خدمات بخش ثبت شرکت ارنست و یانگ مورد استفاده قرار گیرد، شما به یک قدرت وکیل نیاز خواهید داشت که به ارنست و یانگ اجازه می دهد تا ثبت نام را انجام دهد.

آیا ارائه ترجمه های فارسی یا روسی اسناد ثبت ، ضروری است؟

بله شما باید یک ترجمه آذری یا روسی به یک سند اصلی در زبان دیگر اضافه کنید. کلیه ترجمه ها باید به صورت کپی واقعی و کامل از اصل اسناد محرمانه باشند. به طور کلی، ترجمه های روسی را آسان تر می کند و در حال حاضر بدون مشکل پذیرفته می شوند.

آیا باید مدارک اصلی را ثبت رسمی کنم؟

بله شما باید آنها را در کشور اصلی شرکت درخواست ثبت کنید. شما همچنین باید اسناد را در سفارت آذربایجان قانونی کنید که در آن شرکت اصلی (یا در دفتر مرکزی دفتر نمایندگی) واقع شده است.

“قانونی کردن” یعنی چه؟

این به معنای تایید سند محضری در اداره کنسولگری سفارت آذربایجان است. همه اسناد لازم برای ثبت نام نیازی به ثبت قانونی ندارند، اما منشور شرکت اصلی، گواهی ثبت نام و مرجع بانک باید باشد.

اخذ اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت

کشور آذربایجان به تمام افراد خارجی اجازه  مالکیت شرکت های محلی بدون نیاز به تعیین سرمایه ای مشخص برای شرکت ( سرمایه ی سهامی) ، می دهد.همچنین در این کشور قانونی مبنی بر بومی بودن مدیر شرکت و استخدام کارمندان بومی در سمت های مشخص وجود ندارد.

علاوه بر این ها ، قوانین محلی ، دستورالعمل های انعطاف پذیری در راستای تشکیل سرمایه گذاری های مشترک  بدون موانع و محدودیت های مربوط به حقوق سهامدار خارجی ، سرمایه گذاری، انتقال پول به آذربایجان یا خارج از آن ، تعیین کرده است. در ادامه مدارک کلیدی ، روند ها و هزینه هایی که باید برای ثبت شرکت (LLC  ) در آذربایجان در نظر گرفته شود ، آورده شده است.

اخذ اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت
اخذ اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت

فرم تقاضا نامه : فرمی که توسط وزارت مالیات( ماموران ثبت دارایی های قانونی )  تهیه شده است. این مدارک باید دارای مهر رسمی باشند. برای ثبت و تایید این تقاضانامه باید آن را  تنها به مامور مربوطه داد. مدارک ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت – چارت شرکت، تصویب هیئت موسس LLC، انتصاب نماینده ی قانونی.

ارائه اطلاعات مربوط به سهامداران، شماره شناسایی حامیان مالی،پاسپورت سرمایه گذاران. در صورتی که مالکان( سهامداران) شرکت حقوقی خارجی باشند ،باید اساسنامه ی شرکت، تفاهم نامه و گواهینامه ی ثبت تجاری شرکت ارائه شود.

اسناد تایید کننده ی  محل استقرار LLC – توافقنامه ی محضری مالک  برای استفاده از آدرس به عنوان آدرس قانونی LLC. در مواردی که صاحب ملک یکی از سهامداران عمده ی شرکت باشد نیاز به ارائه ی چنین نامه ای نمی باشد.

رسد پرداخت هزینه ی ثبت دولت و چارت  سرمایه – هزینه ی اداری ثبت رسمی LLC جدید 11 AZN می باشد و باید پیش از ثبت شرکت پرداخت شود. هزینه ی خدمات دولتی مربوط به ثبت دفتر نمایندگی و زیر مجموعه ها شرکت حقوقی خارجی 220 AZN می باشد. هزینه ی چارت سرمایه باید ظرف سه ماه از زمان ثبت شرکت پرداخت شود که این زمان  توسط چارت تعیین شده است .

تمام اسناد و مدارکی که گفته شد باید به اداره ی ثبت شرکت های حقوقی وزارت مالیات ، ارائه شوند. در کنار مدارکی که برای ثبت LCC ضروری هستند ، پس از تاسیس شرکت باید مسائل زیر را در نظر بگیرید.

  1. تهیه مهر شرکت حقوقی
  2. تعیین امضای الکترونیکی (ASAN امضا) برای شرکت
  3. افتتاح حساب بانکی
  4. ثبت موافقت استخدام ( شامل موافقت استخدام مدیر شرکت)
  5. اطلاع به مقامات دولتی ( مالیات، امنیت اجتماعی، داده های آماری)
  6. مدارک مورد نیاز جهت تضمین اجازه ی اقامت موقت در جمهوری آذربایجان
  7. فرم تقاضا نامه ( ضمیمه ) جهت تضمین اجازه ی اقامت موقت در جمهوری آذربایجان
  8. کپی پاسپورت یا هر مردک جایگزین دیگری که فرد خارجی توسط آن وارد کشور شده است و در صورتی که فرد متعلق به هیچ کشوری نباشد باید کپی مدارکی که تایید کننده ی هویتش می باشد را ارائه دهد.
  9. سند محضری یا دیگر اسناد تایید شده ی معادل آن که وجود   موارد مبنی بر اجازه ی اقامت موقت را تایید کند.
  10. کپی مدارکی که به افراد بی کشور و خارجی ها حق اقامت و ماندن در جمهوری آذربایجان را می دهد.
  11. دو قطعه عکس 3 در 4 با پس زمینه ی قرمز
  12. موافقتنامه ی کتبی و محضری کودکان زیر 14 تا 17 سال

کپی محضری مدارک مبنی بر نقل مکان به محل اقامت ( خلاصه ثبت دولتی حق ملک مربوط به ثبت دولتی املاک و مستغلات، گواهی تایید شده، موافقتنامه اجاره یا مالکیت موقت یا دیگر اسناد مشخص شده توسط قانون گذاری جمهوری آذربایجان) یا تقاضانامه به همراه محل اقامت فردی که شهروند آذربایجان است.

رسید پرداخت وظیفه دولتی ( این مبلغ زمانی که اجازه اقامت موقت  صادر شد ، پرداخت می شود.) برای آگاهی از نتیجه ی درخواستتان لازم است که در دوره قانونی مجددا به خدمات مهاجرت دولت بروید. بنابراین شما اگر تمایل دارید که روند اخذ مجوز برای ثبت شرکت در آذربایجان را تسهیل کنید، خیلی راحت می توانید توانایی و مدارک خود را در اختیار وکلای حقوقی موسسه میرداماد قرار دهید تا آنها با اطلاعات خود شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد ثبت شرکت در آذربایجان:

1- اسناد لازم برای ثبت شرکت در آذربایجان چیست؟

اسناد بنیادی،انتخاب یک بانک دراذربایجان و نوع حساب،تمام اسناد باید به طور کامل جمع اوری شود تا بتوانند به زبان آذربایجانی ترجمه شود

2- روند اخذ مجوز ثبت شرکت آذربایجان چگونه می باشد؟

روند اخذ مجوز کار برای یک خارجی پیچیده‌ است و برای محافظت از بازار کار داخلی ،یک توافق سالانه برای کارگران خارجی وجود دارد.استفاده از یک سرویس دهنده نامزدی این است که کار مشتری کاملا قانونی است

3- اجازه کار در آذربایجان برای متخصصین خارجی(کارکنان) چگونه است؟

اگر یک شرکت قصد دارد تا متخصصین خارجی(کارکنان) را استخدام کند ،این شرکت نیاز به اجازه برای کار در آذربایجان دارد برای دریافت مجوز کار حدود ۲۰ روز کاری طول می کشد و هزینه دولت است

4- مجازت کار بدون مجوز در آذربایجان چگونه است؟

مجازات برای کار بدون اجازه کار برای افراد از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰AZNحدود(۳.۸۲۴ یوروبه ۶.۳۷۳دلار)و برای اشخاص حقوقی ۳۰۰۰۰تا ۳۵۰۰۰AZNاست(حدود۳۸.۲۳۶یورو به ۴۴.۶۰۹ یورو)

5- ایا باید یک شرکت محلی برای انجام کار در آذربایجان داشته باشم؟

نه.اما اگر شما در حال اجرای کسب و کار در آذربایجان هستید باید یک فرم ثبت نام حضوری کامل کنیدو قوانین مالیاتی نیازمند ثبت نام نمایندگی دائمی در یک ماه پس از شروع فعالیت اقتصادی است

6- کجا می توانیم شرکت خود را در اذربایجان ثبت کنیم؟

این بستگی به نوع نهاد دارد،دفتر نمایندگی باید در وزارت روابط اقتصادی خارجی ثبت شود و پس ازدستور رسمی وزارت روابط اقتصادی خارجی،یک شعبه یا شرکت سرمایه گذاری مشترک باید در وزارت دارایی ثبت شود

7- کدام اسناد برای ثبت یک شرکت سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان ضروری است؟

در میان اسناد مورد نیاز نامه مرجع بانک برای شرکت اصلی،منشور شرکت اصلی،گواهی ثبت نام،یک تحقیق امکان سنجی،وکالت برای نماینده در آذربایجان

8- ایا باید مدارک اصلی ثبت شرکت آذربایجان را ثبت رسمی کرد؟

بله،باید انها را در کشور اصلی شرکت درخواست ثبت کنید و همچنین باید اسناد را در سفارت آذربایجان قانونی کنید که در ان شرکت اصلی(یا در دفتر مرکزی دفتر نمایندگی)واقع شده است.

9- قانونی کردن ثبت شرکت در آذربایجان یعنی چی؟

به معنای تائید سند محضری در اداره کنسولگری سفارت آذربایجان است،همه اسناد لازم برای ثبت نام نیازی به ثبت قانونی ندارند،اما منشور شرکت اصلی،گواهی ثبت نام و مرجع بانک باید باشد

10- پس از تاسیس شرکت در آذربایجان باید چه اقدامی انجام داد؟

تهیه مهر شرکت حقوقی،تعیین امضای الکترونیکی،افتتاح حساب بانکی،ثبت موافقت استخدام،اطلاع به مقامات دولتی،مدارک مورد نیاز جهت تضمین اجازه ی اقامت موقت،فرم تقاضا نامه،

11- اخد اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت در آذربایجان چگونه می باشد؟

کشور آذربایجان به تمام افراد خارجی اجازه مالکیت شرکت های محلی بدون نیاز به تعیین سرمایه ای مشخص برای شرکت می دهدو همچنین در این کشور قانونی مبنی بر بومی بودن مدیر و استخدام کارمندان در سمت های مشخص وجود ندارد

اسکرول به بالا