071-91009294  | 021-88724227  |

تخصص روانشناسی در چک

تخصص روانشناسی در چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تخصص روانشناسی در چک صحبت کنیم. روانشناسی یکی از رشته های پر طرفدار در جامعه امروزی به شما می آید که به دلیل شرایط و سختی های ویژه در جامعه می تواند برای علم آموزان گزینه ای بسیار مناسب باشد. در واقع افراد بسیاری هستند که تمایل دارند برای تحصیلات خود وارد رشته روانشناسی شوند و در این رشته تحصیل کنند. تحصیل روانشناسی در کشور های مختلف و در دانشگاه های مختلفی امکان پذیر است که هر کدام دارای قوانین و شرایط خاص خود هستند. روانشناسی یک رشته با تنوع بسیار بالا و شرایط مناسب می باشد.

برای این که بتوانید به جمهوری چک مهاجرت کنید لازم است تا در ارتباط با قوانین این کشور برای مهاجرت و دریافت ویزای چک اطلاعات بسیاری را کسب نمایید. قبل از هر چیز باید گفت که از جمله راه ها و روش های مهاجرت به جمهوری چک عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک، مهاجرت کاری به جمهوری چک، مهاجرت سرمایه گذاری به جمهوری چک، مهاجرت از طریق تولد فرزند به جمهوری چک، مهاجرت از طریق ازدواج در جمهوری چک و … . لازمه مهاجرت به جمهوری چک کسب اطلاع از شرایط موجود است. از این رو لازم است تا به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

تخصص روانشناسی در چک

همان طور که گفتیم در این مقاله هدف ما بررسی تخصص روانشناسی در چک می باشد. جمهوری چک دارای شرایط مناسبی برای تحصیل و زندگی است. سیستم آموزشی این کشور بسیار پیشرفته و مطابق با شرایط تحصیلی در اتحادیه اروپا و کشور های اروپایی می باشد. حال ببینیم شرایط روانشناسی و تحصیل روانشناسی در این کشور به چه صورت است. قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که دانشجویان روانشناسی دائما در تلاشند تا همه جوانب رفتار انسان را بفهمند. حوزه روانشناسی به دلیل اهمیت آن در پیشرفت انسانی و جامعه در پزشکی ، تحقیقات بهداشتی و مطالعات رفتاری بسیار مهم است.

آگاهی از فرآیند های اساسی در زمینه رفتار و شناخت انسان می تواند منجر به اکتشافات عمیقی در شرایط روانی پیچیده تر مانند افسردگی ، صرع ، آسیب مغزی و بیماری آلزایمر شود. از این رو می توان گفت که روانشناسان فرایند های پیچیده، سخت و در عین حال جذابی را پشت سر می گذارند. دوره های تحصیلی در روانشناسی در مقاطع مختلف به عناصر علمی روانشناسی و همچنین عناصر اجتماعی روانشناسی می پردازد.

در دوره های روانشناسی شما حوزه های مختلفی از جمله روانشناسی بالینی ، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی رشد را برای خود پوشش خواهید داد. دوره های تحصیلی عموما از طریق کلاس های درس، سخنرانی ها و سمینار ها ارائه می شود. اما ممکن است فرصتی برای شرکت در برخی از درس های عملی از جمله جلسات آزمایشگاهی داشته باشید. دانش جویانی که برای مدرک روانشناسی در مقاطع بالا تر مانند کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی تحصیل می کنند این شانس را دارند که دانش و مهارت خود را در همه زمینه های روانشناسی پرورش دهند.

البته توجه داشته باشید که برای تحصیل در چک می توانید اقدام به تحصیل پزشکی در چک، تحصیل فیزیوتراپی در چک، تحصیل دندانپزشکی در چک و … داشته باشید. دقت کنید که توجه به هزینه زندگی در جمهوری چک از اهمیت بالایی برخوردار است.

تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه های جمهوری چک

در این بخش از مقاله به بررسی تحصیل تخصص روانشناسی یا همان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه های جمهوری چک می پردازیم. روانشناسی یکی از محبوب ترین رشته های سراسر دنیا است. این رشته از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به شما کمک می کند تا رفتار انسان و فرآیندهای ذهنی را درک کنید و به شما امکان می دهد درک بهتر ، نحوه تفکر ، عمل و احساس را به خوبی مورد بررسی و تشخیص دقیق قرار دهید.

محتوای دوره های برنامه های روانشناسی در دانشگاه های جمهوری چک شامل روانشناسی اجتماعی ، شناخت ، موضوعات اخلاقی در روانشناسی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی عمومی و … می باشد. افرادی که از دانشگاه های جمهوری چک در رشته روانشناسی فارغ التحصیل می شوند می توانند برای کار در جمهوری چک و یا کشور های دیگر به شرایط زیر فکر کنند. از جمله شرایط شغلی برای فارغ التحصیلان روانشناسی عبارتند از : روانشناس بالینی،‌ روانپزشک، روانشناس مشاوره، مشاور مدرسه، متخصص علوم اعصاب، روانشناس شناختی، روانشناس ورزشی و … .

تخصص روانشناسی در دانشگاه های چک
تخصص روانشناسی در دانشگاه های چک

در جمهوری چک برنامه های روانشناسی به زبان انگلیسی هم موجود می باشد و دانشجویان می توانند به راحتی با تسلط بر این زبان و ارائه مدرک زبان انگلیسی در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایند. اما ببینیم که چه دانشگاه هایی ارائه دهنده تحصص روانشناسی در جمهوری چک هستند. تحصیل روانشناسی در چک در دانشگاه های زیر امکان پذیر است: دانشگاه چارلز جمهوری چک، دانشگاه ماساریک برنو،‌دانشگاه پالاکی اولموک چک و دانشگاه نیویورک در پراگ.

تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه نیویورک در پراگ

در جمهوری چک ، دانشگاه نیویورک در پراگ برنامه های لیسانس و کارشناسی ارشد روانشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. از این رو در این بخش به ارائه شرایط تحصیل روانشناسی در این دانشگاه می پردازیم. دانشگاه نیویورک در گراگ یک برنامه کارشناسی چهار ساله را ارائه می دهد که هدف آن فراهم ساختن دانش بنیانی محکم در علوم روانشناسی از طریق تئوری و تجربه عملی در تمام زمینه های اصلی روانشناسی است.

ترکیبی از دوره های اساسی با تأکید بر تفکر علمی ، تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل با دوره های تخصصی تر در زمنیه پرداختن به درمان و معالجه بیماری روانی ، مسائل فرهنگی و خانوادگی و همچنین روانشناسی در محیط کار ، به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا هم بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند و هم بتوانند تحصیلات تکمیلی داشته باشند. اما تخصص روانشناسی در این دانشگاه با عنوان کارشناسی ارشد روانشناسی ارائه می گردد.

این برنامه دو ساله که در UNYP ارائه می شود مبتنی بر مباحث تئوریک تخصصی است (مثلاً مباحث فعلی روانشناسی عمومی مانند روانشناسی شخصیت و روانشناسی رشد و نمو) که پایه و اساس رشته های کاربردی و بالینی مرتبط را تشکیل می دهد (مثلاً روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت ، روانشناسی مدرسه و آموزش)‌. فارغ التحصیلان نیز از طریق کارآموزی تحت نظارت در طول دوره کارشناسی ارشد ، از تجربه عملی می توانند مدرک خود را دریافت نمایند. به عبارتی با کارآموزی تجربه ای در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که به واسطه آن می توانند برای دستیابی به دانش و مهارت های حیاتی اقدام نمایند.

این برنامه دو ساله منجر به دریافت دیپلم کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی می شود که در وزارت آموزش چک و جوانان و ورزش (MŠMT) معتبر است. هزینه تحصیل در چک در این دوره دو ساله تخصص روانشناسی دویست و نود و پنج هزار کرون چک است. هزینه درخواست تحصیل در این دوره روانشناسی نیز دو هزار کرون چک می باشد که قابلت بازگشت ندارد.

حوزه های تخصصی روانشناسی در دانشگاه نیویورک پراگ جمهوری چک

در این بخش از مقاله به بررسی و معرفی حوزه های تخصصی در رواشناسی می پردازیم. در جمهوری چک دوره های تخصصی روانشناسی در گرایش ها و حوزه های مختلفی ارائه می شود و اگر شما قصد تحصیل در جمهوری چک را دارید و تمایل دارید برای ویزای تحصیلی جمهوری چک اقدام نمایید، لازم است تا در ارتباط با گرایش های تخصصی در این رشته اطلاعات لازم را کسب نمایید.

از جمله این گرایش های تخصصی می توان به روانشناسی بالینی و بهداشت، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی شناختی، روانشناسی کار و سازمان، روانشناسی رشد و نمو، روانشناسی آموزشی، انسان شناسی فرهنگی، روش های تحقیق در روانشناسی، تحلیل آماری پیشرفته، آشنایی با مشاوره روانشناسی و روان درمانی، حرفه های روانشناسی در مراقبت های بهداشتی و اجتماعی در CZ و اتحادیه اروپا، نظریه روانپزشکی، روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی کودک و روانپزشکی، روانپزشکی بزرگسالان و اخلاق در روانشناسی.

تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های جمهوری چک است که دوره های خاصی را برای روانشناسی در گرایش های مختلفی ارائه می دهد. تخصص روانشناسی در این دانشگاه با گرایش های مختلفی برای دانشجویان ارائه می شود. در دانشگاه چارلز تخصص روانشناسی با نام دکترا روانشناسی شناخته می شود. از این رو شما می توانید برای تحصیل در جمهوری چک و در دانشگاه پراگ برای این رشته به راحتی از لیست ارائه شده به تحصیل در زمینه دلخواه خود بپردازید. تحصیل تخصص روانشناسی در این دانشگاه به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و زبان چکی امکان پذیر است.

ما به ارائه برنامه های تخصص روانشناسی به زبان انگلیسی مب پردازیم. دقت داشته باشید که شما می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی جمهور چک نیز اقدامات لازم را انجام دهید. در این دانشگاه شما می توانید هم در دکتری تحقیقاتی مشغول شوید و هم در گرایش های مختلف دیگر. از جمله گرایش های تخصصی دکتری روانشناسی در این دانشگاه عبارتند از: مشکلات خاص یادگیری در کودکان، مردم شناسی، روانشناسی پیشگیری اولیه از رفتارهای خطرناک در محیط مدرسه، روانشناسی بازی ها و بازی ها و … .

تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه چارلز چک
تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه چارلز چک

دقت داشته باشید که دانشگاه چارلز یکی از مهمترین ارائه دهندگان مطالعات دکترا در جمهوری چک است. تحصیل دکتری روانشناسی در دپارتمان روانشناسی این دانشگاه، دانشجویان را برای کار در جمهوری چک و یا در کشور های دیگر به خوبی آماده می کند. این دانشگاه از بورسیه اراسموس موندس نیز حمایت می کند.

تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه ماساریک جمهوری چک

تحصیل تخصص روانشناسی در دانشگاه ماساریک جمهوری چک با عنوان دکتری روانشناسی شناخته می شود. مطالعات دکتری برای کسانی که مایل به کسب مدرک علمی هستند مناسب است. در این دانشگاه مطالعات روانشناسی عمومی (با تخصص در روانشناسی عمومی ، اجتماعی یا رشدی) و روانشناسی بالینی (با تمرکز بر تحقیقات در زمینه درمانی ، روان سنجی یا بهداشت عمومی) ارائه می گردد.

در دانشگاه ماساریک جمهوری چک تمام مطالعات دکتری به دو زبان چک و انگلیسی ارائه می شود. برای ورود به دوره دکتری روانشناسی در این دانشگاه نیاز به یک آزمون ورودی است. آزمون ورودی برای دوره دکتری روانشناسی در دانشگاه ماساریک جمهوری چک مصاحبه است. یک هیئت علمی با متقاضیان به بحث و گفت و گو می پردازد و توانایی های تخصصی آنها را برای کارهای علمی ارزیابی می کند. آن ها همچنین در مورد تمرکز حرفه ای و ایده های خود در مورد پروژه که منجر به پایان نامه می شود بحث خواهند کرد.

دانشگاه ماساریک جمهوری چک نیز برای دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهد و همچینن از برنامه تحصیلی اراسموس موندس پلاس نیز پیروی می کند. برنامه های دکتری در این دانشگاه در سه زمینه ارائه می شود. روانشناسی عمومی، روانشناسی رشد و نمو و روانشناسی اجتماعی. هدف از این پژوهش ، آموزش محققان در زمینه روانشناسی عمومی ، تکاملی و اجتماعی ، هم برای کار در تحقیقات اساسی روانشناختی و هم بین رشته ای و هم در زمینه تحقیقات کاربردی است. متقاضی تحصیل در برنامه مطالعات دکتری روانشناسی ، پروژه ای از رساله دکتری مورد نظر خود را ارائه می دهد. توصیه می شود که این پروژه از قبل با یک مربی یا مشاور بالقوه مشورت شود.

از لحاظ موضوعی ، این پروژه باید براساس فعالیت های تحقیقاتی در محل های کارآموزی که دانشجویان دکتری در آن آموزش دیده اند باشد. موضوعاتی که در دوره دکتری برای دانشجویان به عنوان کورس ارائه می شود عبارتند از: روانشناسی عمومی، ساختار شخصیت، ثبات موقتی و موقعیتی شخصیت، فرآیندهای شناختی جزئی (ادراک ، تفکر ، رشد گفتار)، شناخت پیچیده – آگاهی، انسجام شخصیتی (یکپارچگی ، سازگاری ، بلوغ ، خودشناسی) و … . دانشجویان پذیرفته شده دکتری که در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تحصیل نکرده اند ، موظفند یک یا دو موضوع انتخابی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی را براساس پیشنهاد سرپرست و شورای موضوع تکمیل کنند.

سوالات متداول در ارتباط با تخصص روانشناسی در چک

  1. آیا جمهوری چک کشوری مناسب برای تخصص روانشناسی و زندگی است؟

    بله جمهوری چک یکی از کشور های اروپایی دارای شرایط مناسب برای تحصیل است.

  2. آيا مدرک تخصص روانشناسی در چک معتبر است؟

    بله مدرک تخصص روانشناسی در چک در این کشور و سایر کشور های اروپایی دارای اعتبار بالایی می باشد.

  3. آیا دانشگاه های چک برای دریافت تخصص روانشناسی در چک امکانات مناسبی دارند؟

    بله این دانشگاه ها امکانات بسیاری از جمله آزمایشگاه ها و شرایط مناسب تحصیل را فراهم می کنند.

  4. تحصیل تخصص روانشناسی در چک در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است؟

    تحصیل تخصص روانشناسی در چک در دانشگاه های چارلز، ماساریک، دانشگاه نیویورک در پراگ و … امکان پذیر است.

  5. آیا برای تخصص روانشناسی در چک نیاز به کارآموزی می باشد؟

    بله دانشجویان باید دوره های روانشناسی را بگذرانند.

  6. تخصص روانشناسی در چک به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

    تخصص روانشناسی در چک به زبان های انگلسیس و چک و در روند اراسموس به زبان های روسی، آلمانی و .. امکان پذیر می باشد.

  7. آیا برای تخصص روانشناسی در چک بورسیه های تحصیلی ارائه می شود؟

    بله دانشگاه ها ارائه دهنده بورسیه های مختلفی هستند.

  8. هزینه تحصیل در تخصص روانشناسی در چک چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای این رشته از دویست هزار کرون به بالا است.

  9. آیا امکان تحصیل تخصص روانشناسی در چک به زبان انگلیسی می باشد؟

    بله در بیشتر دانشگاه ها دوره های تخص روانشناسی به زبان انگلیسی موجود است.

  10. تحصیل تخصص روانشناسی در چک در دانشگاه ماساریک در چه شاخه هایی امکان پذیر است؟

    تحصیل در سه شاخه روانشناسی عمومی، روانشناسی رشد و روانشناسی اجتماعی می باشد.

  11. آيا دانشگاه های چک برای تخصص روانشناسی از بورسیه اراسموس پیروی می کنند؟

    بله این دانشگاه ها هم از بورسیه اراسموس و هم اراسموس پلای پیروی می کنند.

اسکرول به بالا