071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی چک

ویزای تحصیلی چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بدلیل سطح علمی بالا و دانشگاه های معتبر تحصیل در چک مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. کشور جمهوری چک با داشتن فرهنگ های متنوع پذیرای افراد از نقاط مختلف دنیا می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی میرداماد تهیه شده است شرایط اخذ ویزای تحصیلی چک را بررسی می کنیم و شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر با ما در موسسه تماس حاصل فرمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی چک

برای اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک ابتدا بایستی مشخص کنید که هدف شما تحصیل بلند مدت در این کشور است و یا قصد تحصیل و آموزش کوتاه مدت را دارید. به عنوان مثال، اگر برای تحصیل کوتاه مدت و کمتر از سه ماه عازم این کشور باشید می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی کوتاه مدت اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت صدور این نوع ویزا توسط بخش کنسولی سفارت خانه های جمهوری چک و مرکز درخواست ویزای این کشور مورد بررسی قرا می گیرند. برای دریافت این ویزا نیازی نیست که مدارک ارائه شده به زبان چکی ترجمه شده باشند. فرایند صدور ویزای تحصیلی کوتاه مدت عموما بین 7 تا 10 روز طول می کشد اما در مواردی هم ممکن از تا 30 روز و یا بیشتر هم ادامه پیدا کند.

اگر دوره تحصیل در چک شما بیش از سه ماه به طول بیانجامد بایستی برای دریافت ویزای دانشجویی بلند مدت درخواست نمایید. فرایند صدور این ویزا تحت نظر بخش کنسولی سفارت خانه ها انجام می شود. برای این نوع ویزا همه ی مدارک بایستی به زبان چکی ترجمه شده باشند و ترجمه ها بایستی به تایید مترجم دادگاه جک رسیده باشند. همچنین تمامی مدارک بایستی به صورت نسخه ی اصلی به همراه نسخه ی کپی ارائه شوند. اعتبار پاسپورت ارائه شده از سوی متقاضی نیز بایستی حداقل 90 روز بیشتر از ویزای صادر شده باشد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی چک

اصل پاسپورت به همرا یک کپی از صفحه ی اطلاعات فردی و صفحه ی امضا شده. پاسپورت باید امضا شده باشد و اعتبار آن 6 ماه پس از مدت اقامت در جمهوری چک باشد و حداقل یک صفحه ی خالی جهت مهر ویزای جمهوری پک داشته باشد. صفحات الحاقی در پشت پاسپورت مناسب ویزای جمهوری چک نمی باشند.

  • تکمیل و ارائه ی اصل فرم تقاضانامه ویزای بلند مدت جمهوری چک
  • شرایط عکس پرسنلی، دو قطعه عکس پاسپورتی 2 در 2 جدید، رنگی با زمینه ی سفید یا روشن و تمام رخ. یکی از عکس ها باید به قسمت بالا در سمت راست فرم تقاضانامه اصلی چسبانده و دیگری باید به کپی این فرم متصل شود.
  • ارائه اصل یا کپی برابر با اصل پذیرش صادر شده توسط دانشگاه مورد نظر که این نامه باید به زبان چک ترجمه شده باشد.
  • نامه ی صادر شده توسط دانشگاه و یا مدرسه مورد نظر در جمهوری چک که نشان دهنده ی اقامت شما در خوابگاه در طول دوران تحصیلتان باشد.
  • توافقنامه اجاره، اجاره نامه، یا تاییدیه کتبی از شخصی که صاحب یا کاربر مجاز آپارتمان یا خانه محل اقامتتان می باشد به همراه امضای گواهی رسمی موافقت با اقامت دانشجو یا دانش آموز در آن مکان.
  • ارائه ی گواهی رسمی مبنی بر نداشتن هرگونه محکومیت قضایی از کشور خود

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی چک

اگر در سه سال گذشته در هر کشوری دیگری زندگی کرده باشید، باید رونوشتی از پرونده تاریخچه جنایی (گواهی عدم سو پیشینه در آن کشو) صادر شده توسط آن کشور ارائه دهید. ارائه مدارک بیمه ی درمانی و تصادف با پوشش کامل بین المللی و در برگیری حداقل مبلغ 30،000 یورو (حدود 60،000 دلار آمریکا) و پوشش هزینه های اورژانس پزشکی و بازگشت به دلایل پزشکی یا مرگ.

سیاست بیمه نباید پوشش جراحات و آسیب های ناشی از اقدامات عمدی متقاضی، صدمات و آسیب های ناشی از تقصیر یا تخلف از جانب متقاضی و صدمات و آسیب های ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و روانگردان توسط متقاضی باشد. ارائه ی شواهد تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های اقامت در جمهوری چک، از قبیل، اصل یا کپی برابر با اصل از کارت اعتباری شناخته شده ی بین المللی به نام خودتان که در هنگام اقامت در چک دارای اعتبار باشد.

ارائه صورت حساب مربوط به حساب بانکی به نام خودتان و یا اصل نامه ی تاییدیه به همراه ترجمه ی رسمی آن به زبان جمهوری چک از سوی بانک مبنی براین واقعیت که شما مجاز به استفاده از حساب خود در طول مدت اقامت خود در جمهوری چک می باشید. تمام مدارک لازم جهت ارائه به کنسولگری به استثنای مدارک مربوط به تمکن مالی باید به زبان کشور چک ترجمه شده باشند. متقاضیان لازم است که جهت درخواست ویزا شخصا به کنسولگری کشور چک مراجعه نمایند.

مدت زمان ویزای تحصیلی چک

در صورتی که نامه رسمی پذیرش را دریافت کرده اید، باید پروسه درخواست ویزا خود را شروع کنید و از آنجایی که لازم است برای شما در کنسولگری کشور چک قرار ملاقاتی و مصاحبه ی حضوری مشخص شود و زمان این قرار ملاقات ها محدود می باشند و به سرعت پر می شوند، بهتر است از پیش برای تایین وقت ملاقات اقدام کرده باشید. پس از این مصاحبه و مراجعه ی حضوری روند درخواست ویزا ممکن است تا 60 روز (2 ماه) طول بکشد.

هزینه ویزای تحصیلی چک

هزینه ی درخواست ویزای تحصیلی از کنسولگری جمهوری چک 60 یورو می باشد که البته این هزینه با توجه به کشور محل اقامت و زمان در خواست ویزا متفاوت خواهد بود.

شرایط ویزای همسر در چک

امروزه دریافت اجازه اقامت و زندگی در جمهوری چک از طریق ویزای اتحاد خانواده یکی از بهترین راهکارهاست. به این دلیل که در جمهوری چک همچون دیگر کشورهای اتحادیه اروپا حفظ زندگی شخصی افراد بسیار حائز اهمیت است و اگر شوهر یا همسر شما دارای اجازه اقامت (اقامت دائم یا تابعیت) در جمهوری چک می باشد، صدور این ویزا برای شما از سوی دولت تقریبا تضمین شده است. سه نوع ویزای همراه برای اعضای خانواده صادرمی شود:

  • ویزای همراه برای خانواده ی افرادی که از اقامتشان در کشور چک کمتر از 15 ماه گذشته باشد.
  • ویزای همراه برای خانواده ی افرادی که از اقامتشان در کشور چک بیشتر از 15 ماه گذشته باشد.
  • ویزای همراه برای خانواده ی افرادی که ملیت خارجی داشته باشند و عضو کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا باشند.

ویژگی های ویزای بلند مدت اتحاد خانواده:

  • امکان کار کردن در جمهوری چک بدون نیاز به اجازه کار
  • عدم امکان تغییر هدف از اقامت در سه سال اول ورود
  • وابستگی کامل به آن فردی که در چک اقامت دارد.
  • در صورت عدم تمدید یا لغو ویزای فرد ، ویزای همراه نیز به طور خودکار لغو می شود،
  • مطابق قانون جمهوری چک زمانی که برای ویزای این کشور اقدام می کنید باید مصاحبه ی حضوری به زبان چکی نیز داشته باشید و اگر با این زبان آشنایی ندارید حق دارید به کمک یک مترجم شفاهی صحبت کنید که لازم نیست این مترجم رسمی باشد اما باید کارت شناسایی به همرا داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای اقامت همراه، یک کپی از صفحه ی اول و دوم پاسپورت بین المللی هر دو نفر .که پاسپورت شما باید حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد. برای تمام تغییراتی که در پاسپورتتان باید صورت بگیرد مثل تغییر نام خانوادگی پس از ازدواج، حتما باید حداقل30 روز پیش از ارائه ی درخواست اقدام کنید در غیر این صورت پاسپورت شما بی اعتبار خواهد بود.

یک کپی از پشت و روی یکی از کارت های شناسایی فردی که از طریق وی برای دریافت ویزای همراه قرار است اقدام کنید. توجه داشته باشید که روند بررسی درخواست و ارائه ی ویزای همراه در سفارت چک حدودا 270 روز زمان می برد و در طول این مدت کارت شناسایی فردی که از طریق وی برای دریافت ویزای همراه اقدام می کنید باید معتبر باشد، و همچنین:

  • دو قطعه عکس 3/5 در 4/5 سانتی متری
  • تکمیل فرم تقاضانامه با حروف بزرگ لاتین و ارائه ی آن
  • مدرکی مبنی بر ارتباط خانوادگی بین متقاضی ویزای همراه و فرد مقیم چک همچون اصل یا کپی برابر با اصل سند ازواج
  • اصل یا کپی برابر با اصل گواهی تولد

شرایط ویزای همسر در چک

درهنگام اولین ارسال اسناد به کنسولگری جهت درخواست ویزای بلند مدت همراه ، می توان گواهی بانکی مبنی بر داشتن پس انداز کافی (حداقل 5000 یورو متعلق به فردی که متقاضی می خواهد به وی بپیوندد) ارائه داد.البته در نظر داشته باشید که گواهی بانکی برای دریافت اجازه اقامت همراه مدرکی نا مناسبمی باشد و نمی تواند ثبات مالی خانواده را تایید کند.

مدرکی که اثبات کند کل درآمد خالص فرد مقیم جمهوری چک در 3 تا 6 ماه گذشته مطابق با استانداردهای زندگی در این کشور بوده است. که این مبلغ باید بیش از 17.156 CKZ باشد. گواهی رسمی عدم سوء پیشینه از کشور محل اقامت . لطفا توجه داشته باشید که هر گواهی عدم سوء پیشینه تنها برای سه ماه معتبر می باشد.

  • گواهی عدم سوء پیشینه از جمهوری چک برای فردی که مقیم این کشور است.
  • مدارک مربوط به اقامتگاه شما در کل دوران اقامت موقتتان در جمهوری چک. لطفا توجه داشته باشید که آدرس ذکر شده در این سند باید با آدرس محل زندگی همسرتان در جمهوری چک مطابقت داشته باشد و ثبت شده باشد.
  • بیمه ترکیبی سلامت (پس از تایید ویزای شما)
  • مدارک رسمی فردی که قرار است براساس او تقاضای ویزای همراه دهید.
  • یک کپی از تمام اسناد ذکر شده، به استثنای فرم درخواستو ویزا

لطفا توجه داشته باشید تمام اسنادی که به سفارت چک ارسال می شود باید به زبان چک باشد و ترجمه ی این اسناد به زبان چک باید توسط مترجم رسمی انجام شود. شما می توانید ترجمه ی رسمی را به اسناد اصلی و یا به کپی برابر با اصل اسناد ضمیمه کنید. اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری در جمهوری چک به اقامت این کشور برسید، مشاورین موسسه میرداماد می توانند شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی چک

1-چند نوع ویزای تحصیلی برای کشور چک وجود دارد؟

کوتاه مدت و بلند مدت.

2-مدت زمان ویزای تحصیلی کوتاه مدت چک چقدر است؟

نهایتا 3 ماه.

3-پروسه زمانی صدور ویزای کوتاه مدت تحصیلی چک چقدر است؟

7 الی 30 روز.

4-برای گرفتن ویزای تحصیلی چک از چه طریقی می بایست اقدام کنیم؟

از طریق سفارت چک در کشورتان اقدام کرده و مدارک لازم را ترجمه کرده و تحویل دهید.

5-اعتبار پاسپورت برای گرفتن ویزای تحصیلی چک می بایست چقدر باشد؟

اعتبار پاسپورت می بایست حداقل 90 روز بیشتر از مدت زمان ویزای تحصیلی باشد.

6-پروسه زمانی صدور ویزای بلند مدت تحصیلی چک چقدر است؟

30 الی 60 روز.

7-هزینه درخواست ویزای تحصیلی چک چقدر است؟

60 یورو.

8-متقاضیان تحصیل در چک اجازه همراه دارند؟

بنابر قوانین دانشگاه مورد نظر ممکن است بعد از مدتی اجازه همراه داشته باشند.

9-آیا متقاضیان تحصیل در چک اجازه کار دارند؟

معمولا اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

10-تحصیل در چک به چه زبان هایی ممکن است؟

انگلیسی و چکی.

11-میزان تمکن مالی برای ویزای همراه دانشجویان کشور چک چقدر است؟

حداقل 5000 یورو.

اسکرول به بالا