071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی

تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته فیزیوتراپی یکی از مهم ترین رشته ها در بهبود سلامت بیماران است و از رشته های بسیار ارزشمند به حساب می آید. فیزیوتراپی موضوعی میان رشته ای و شاخه ای از بهداشت و پزشکی است. دانش جویانی که دارای لیسانس یا کارشناسی ارشد فیزیوتراپی هستند، می آموزند که چگونه به افراد دارای اختلالات جسمی کمک کنند. در دوره های فیزیوتراپی، دانش جویان مفاهیم روان شناسی و همچنین رفلکسولوژی را یاد می گیرند. آن ها از این دانش و همچنین حرکت، تمرین ها و توصیه هایی برای کمک به بیماران برای غلبه بر ناتوانی های خود و بهبود کیفیت کلی زندگی استفاده می کنند . برخی از موضوعات تحت پوشش دوره های فیزیوتراپی عبارتند از : تمرین درمانی، الکتروتراپی، مهارت های حرکتی در کودکان دارای معلولیت، درد درمانی، بهبودی پزشکی و حرکت شناسی ورزشی. از جمله کشورهایی که امکان تحصیل در این رشته را برای دانش جویان فراهم می کند، کشور اسلواکی می باشد.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • دانشگاه های فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
  • آزمون ورودی رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
  • فرصت های شغلی فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
  • سوالات متداول در رابطه با تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

دانشگاه های فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

اسلواکی کشوری است که در اروپای مرکزی واقع شده است و دارای هزینه زندگی کمتری نسبت به همسایگان غربی خود می باشد. به همین دلیل، اسلواکی به یک چشم انداز جذاب برای دانش جویان بین المللی تبدیل شده است. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های معتبر اسلواکی در مقایسه با سایر مدارس اروپایی ارزان تر هستند. دانشگاه های ارزان قیمت در اسلواکی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی دانش جویان بین المللی به شرح زیر خواهد بود :

دانشگاه سنت سیرل و متودیوس (University of Ss. Cyril and Methodius)

دانشگاه سنت سیرل و متدیوس موسسه آموزش عالی مستقر در ترناوا است. این موسسه در سال 1997 تأسیس و مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد. دانش جویان علاقه مند می توانند در هر یک از دانشکده های دانشگاه، از جمله هنر، ارتباطات رسانه های جمعی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم بهداشتی ، درخواست دهند. همچنین دارای مؤسساتی است که به تحصیل فیزیوتراپی، جامعه مدنی و مدیریت اختصاص یافته است.

دانشگاه الکساندر دوبوک (Alexander Dubček University)

دانشگاه الکساندر دوبوک در سال 1997 تأسیس شده است، و یکی از جوان ترین موسسات دولتی اسلواکی است. چهار دانشکده در داخل دانشگاه وجود دارد، یعنی بهداشت، فناوری، روابط اقتصادی اجتماعی و فناوری صنعتی. همچنین دارای یک گروه علوم سیاسی است. دانش جویان الکساندر دوبوک حق تحصیل در مدارس شریک در سراسر جهان را دارند . این دانشگاه ها شامل دانشگاه بولونیا (ایتالیا)، دانشگاه Deggendorf (آلمان)، دانشگاه ساووی (فرانسه) و دانشگاه هاودرسفیلد (انگلستان) است.

دانشگاه کاتولیک در روژومبرک (Catholic University in Ružomberok)

دانشگاه کاتولیک یک مرکز آموزش عالی است که در شمال اسلواکی واقع شده است. این دانشگاه در سال 2000 تأسیس شده است. دانشگاه کاتولیک دارای چهار دانشکده هنر، آموزش، بهداشت و الهیات است. سه دانشکده اول در روژومبروک مستقر هستند، در حالی که دانشکده الهیات در کوشیس واقع شده است. مانند سایر دانشگاه های اسلواکی ، دانش جویان کاتولیک در روژومبروک می توانند با دانشگاه هایی در اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند و غیره در برنامه های مبادله ای شرکت کنند. تا به امروز، دانشگاه کاتولیک در روژومبروک از بین 32 دانشگاه اسلواکی در رتبه هفدهم قرار دارد.

دانشگاه پاول جوزف شافریک (Pavol Jozef Šafárik University)

دانشگاه پاول جوزف شافریک یک دانشگاه دولتی است که در شهر کوشیس مستقر است. این دانشگاه در سال 1959، به نام فیلسوف اسلواکی پاول تأسیس شد. این دانشگاه حاصل ادغام بین دانشکده پزشکی دانشگاه کمنیوس و دانشکده فلسفی کالج آموزشی در پرودوف بود. این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی، حقوق، علوم ، هنر و مدیریت عمومی را ارائه می دهد. بر اساس اعلام UniRank، دانشگاه پاول جوزف ششمین دانشگاه برتر اسلواکی محسوب می شود. همچنین در رده بندی دانشگاه های اروپای شرقی و آسیای مرکزی (EECA) رتبه 150 را کسب کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی

دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی در براتیسلاوا (SMU) یک موسسه آموزشی است که مفتخر به حفظ سنت آموزش در مطالعات تخصصی و آموزش مداوم در طول زندگی است. دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی یک موسسه عمومی آموزش عالی است که تحت وزارت بهداشت جمهوری اسلواکی فعالیت می کند و دارای چهار دانشکده : دانشکده پزشکی ، دانشکده بهداشت، دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای، دانشکده بهداشت می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی می باشند.

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

متقاضیان مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی باید گواهی اتمام آموزش متوسطه را ارائه دهند. همچنین ممکن است نیاز باشد که در امتحان ورودی شرکت کنند. درمورد تحصیلات تکمیلی، متقاضیان بین المللی برای پذیرش باید دوره کارشناسی (و دوره کارشناسی ارشد برای متقاضیان دکتری) را گذرانده باشند . زبان تحصیل رشته فیزیوتراپی در این کشور به زبان اسلواکی است. آزمون های ورودی شامل آزمون زیست شناسی در محدوده دوره متوسطه و تأیید توانایی های بدنی، متشکل از شنا، رشته های ورزشی و ژیمناستیک می باشد. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه اسلواکی به شرح زیر است :

  • گواهی اتمام دوره دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی
  • گذرنامه معتبر
  • قبولی در آزمون ورودی
  • رزومه تحصیلی
  • تأیید پرداخت هزینه پذیرش
  • گواهی نامه های دوره متوسطه
شرایط و مدارک تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسلواکی
شرایط و مدارک تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسلواکی

آزمون ورودی رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

دانش جویانی که قصد تحصیل در اسلواکی در رشته ی فیزیوتراپی را دارند باید جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور در آزمون ورودی شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند. آزمون ورودی شامل دو بخش ازمون کتبی زیست شناسی و آزمون آمادگی جسمانی می باشد.

آزمون کتبی زیست شناسی

آزمون زیست شناسی شامل 90 سؤال است که در مورد آناتومی و فیزیولوژی ارگانیسم انسان متمرکز شده است. هر سوال چهار جواب ممکن را ارائه می دهد و زمان کل آزمون 60 دقیقه است .

آزمون آمادگی بدنی

آزمون آمادگی جسمانی مبتنی بر آزمایش مهارت ها و قابلیت های زیر می باشد :

  • تست سرعت : 50 متر مسابقه سرعت
  • آزمون استقامت
  • شنا

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی بسته به دانشگاه تفاوت خواهد داشت. دانش جویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا می توانند انتظار داشته باشند هر سال مبلغی را از 550 تا 5500 دلار برای تحصیل در مقطع کارشناسی بپردازند. شهریه برای تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی بیشتر است، زیرا سالانه به 2200 دلار تا 5 هزار و 500 دلار می رسد . علاوه بر هزینه تحصیل دانش جویان با هزینه های دیگری نیز رو به رو خواهند بود.اسلواکی کشور گرانی نیست، و هزینه زندگی در اسلواکی بسیار مناسب است. اسلواکی دارای غذاهای شگفت انگیز و رستوران های محلی است. اگر چه رستوران های زیادی وجود دارند که قیمت آن ها بسیار بالا هستند، بسیاری از رستوران های ارزان نیز وجود دارند که می توان تنها با پنج دلار در آن ها غذا خورد. خرید در بازار محلی طیف گسترده ای از گوشت ، ماهی تازه، سبزیجات و میوه های تازه را ارائه می دهد. این کشور کوچک است، بنابراین کالای زیادی ندارد. مواد اولیه محلی، فصلی و ارزان قیمت هستند .خدمات شهری (قبوض) بسیار گران است، به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مانند ایتالیا. کلیه موارد اساسی مانند گاز، برق، گرمایش و سرمایش برای یک آپارتمان در حدود 85 متر مربع، حدود 200 دلار هزینه خواهد داشت. هزینه اینترنت بسیار ارزان است و فقط در حدود 18 دلار هزینه دارد . قیمت اجاره در این کشور بسیار زیاد است ! یک آپارتمان دو خوابه در مرکز یکی از شهرهای بزرگ برای نزدیک به 530 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

فرصت های شغلی فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی یک متخصص بهداشت و درمان با مشخصات حرفه ای گسترده ای است. وی در تحقیقات و روش های اصلی تحقیقات و روش های درمانی در فیزیوتراپی، بالونولوژی و توان بخشی پزشکی صلاحیت دارد. این فارغ التحصیل آماده انجام فعالیت هایی است که نیاز به تصمیم گیری، مراقبت های بهداشتی اولیه، ثانویه و متعاقب آن، اقدامات پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و … دارد. فارغ التحصیلان تکنیک های اساسی، روش ها ، تمرین های فیزیوتراپی، روش های اصلی فیزیوتراپی و بالونولوژی، هیدروتراپی، اروگو تراپی، الکتروتراپی، و حرکت شناسی ورزشی را برنامه ریزی و انجام می دهند.فارغ التحصیلان می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی یا مراکز درمانی آبگرم، در مراکز تخصصی درمانی و توان بخشی و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبت های پیشگیرانه و پزشکی یا حفاظت از سلامت و ارتقاء فعالیت کنند.

فرصت های شغلی فیزیوتراپی در کشور اسلواکی
فرصت های شغلی فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل رشته ی فیزیوتراپی در کشور اسلواکی ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی

1- موضوعات ارائه شده رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی چیست؟

برخی از موضوعات تحت پوشش دوره های فیزیوتراپی عبارتند از : تمرین درمانی، الکتروتراپی، مهارت های حرکتی در کودکان دارای معلولیت، درد درمانی، بهبودی پزشکی و حرکت شناسی ورزشی.

2- دانشگاه های فیزیوتراپی کشور اسلواکی کدامند؟

دانشگاه های فیزیوتراپی کشور اسلواکی شامل دانشگاه علوم پزشکی اسلواکی، دانشگاه الکساندر دوبوک و … می شود.

3- زبان تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی چیست؟

زبان تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی به زبان رسمی این کشور یعنی اسلواکی می باشد.

4- آیا رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی دارای آزمون ورودی است؟

بله . دانش جویانی که قصد تحصیل رشته ی فیزیوتراپی را در کشور اسلواکی دارند باید جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور در آزمون ورودی شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند.

5- آیا فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی از کشور اسلواکی امکان ادامه تحصیل در دیگر کشورها را دارند؟

بله . فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی از کشور اسلواکی امکان ادامه تحصیل در دیگر کشورها را خواهند داشت.

6- شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی چیست؟

متقاضیان مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی باید گواهی اتمام آموزش متوسطه را ارائه دهند. همچنین ممکن است نیاز باشد که در امتحان ورودی شرکت کنند.

7- مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی چیست؟

از جمله مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی می توان به گواهی اتمام دوره دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی، رزومه تحصیلی، گذرنامه معتبر و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

8- آزمون ورودی رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی دارای چه بخش هایی است؟

آزمون ورودی شامل دو بخش ازمون کتبی زیست شناسی و آزمون آمادگی جسمانی می باشد.

9- هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی چقدر است؟

دانش جویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا می توانند انتظار داشته باشند هر سال مبلغی را از 550 تا 5500 دلار برای تحصیل در مقطع کارشناسی بپردازند.

10- فرصت های شغلی فیزیوتراپی در کشور اسلواکی کدامند؟

فارغ التحصیلان می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی یا مراکز درمانی آبگرم، در مراکز تخصصی درمانی و توان بخشی و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبت های پیشگیرانه و پزشکی یا حفاظت از سلامت و ارتقاء فعالیت کنند.

11- هزینه زندگی برای دانش جویان رشته فیزیوتراپی در کشور اسلواکی به چه صورت است؟

اسلواکی کشور گرانی نیست، و هزینه زندگی در این کشور بسیار مناسب است.

اسکرول به بالا