071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل روانشناسی در ترکیه

تحصیل روانشناسی در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روانشناسی به عنوان یکی از زمینه های اصلی علوم رفتاری ، مطالعه رفتار انسان از دیدگاه های مختلف را شامل می شود. توسعه شخصی ، اجتماعی شدن ، روابط بین فردی ، منابع انسانی ، اصول یادگیری و اختلالات رفتاری برخی از اصول اساسی روانشناسی است. تحصیل روانشناسی ترکیه برای افرادی که قصد دارند در زمینه روانشناسی تحصیل کنند بسیار مناسب می باشد. در این مقاله با همین موضوع به بررسی این رشته تحصیلی بسیار مهم در کل دنیا می پردازیم. روانشناسی یکی از رشته هاس بسیار مهم در کل دنیا است که می تواند برای تمام افراد مفید باشد. اهمیت این رشته تحصیلی برای زندگی در حال و آینده افراد بسیار مهم است.

برای این که بتوانید به ترکیه مهاجرت کنید می توانید از روش های مختلفی اقدام نمایید. از جمله راه های مهاحرت به ترکیه می توان به مهاجرت تخصیلی به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه ، مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه و … . برای این که بتوانید مهاجرت کنید می بایست در ارتباط با این روش ها اقدامات لازم را انجام دهید. از این رو می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران دارای نمایندگی های معتبر می باشد.

تحصیل روانشناسی در ترکیه

تحصیل روانشناسی در ترکیه در شهر های مختلف این کشور و در دانشگاه های ترکیه امکان پذیر است. روانشناسی در این کشور در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند به راحتی برای مسیر اصلی خود اقدام نمایند. دانشجویان روانشناسی دائما در تلاشند تا همه جوانب رفتار انسان را بفهمند. حوزه روانشناسی به دلیل اهمیت آن در پیشرفت انسانی و جامعه در پزشکی ، تحقیقات بهداشتی و مطالعات رفتاری بسیار مهم است.

آگاهی از فرآیندهای اساسی در زمینه رفتار و شناخت انسان می تواند منجر به اکتشافی در شرایط روانی پیچیده تر مانند افسردگی ، صرع ، آسیب مغزی و بیماری آلزایمر شود. از این رو مطالعه روانشناسی بسیار مهم می باشد و در کشور ترکیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روانشناسی یکی از زیر شاخه های علمی در زمینه علوم اجتماعی می باشد. با مطالعه کارشناسی یا کارشناسی ارشد روانشناسی شما می توانید در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسان اطلاعات کسب کنید.

رشته روانشناسی می تواند به شما در درک طیف گسترده ای از رفتار های انسانی و همچنین اشکال مختلفی که در مورد مسائل بهداشت روان صورت می گیرد ، کمک کند. دانشجویان روانشناسی کلاس های تئوری را با تجربه کار عملی و مطالعات موردی درمورد موضوعاتی مانند تروما ، اختلالات روانی ، اعتیاد ، رشد کودک و روش های درمانی فعلی ترکیب خواهند کرد. رشته روانشناسی در ترکیه دارای گرایش های بسیار زیادی است. این گرایش ها عبارتند از: روانشناسی بالینی ، روانشناسی شناختی و ادراکی ، روانشناسی رفتاری ، عصب شناسی ، روانشناسی رشد ، روانشناسی آموزشی ، روانشناسی تجربی یا اشکال روانشناسی عمق (تمرکز بر روی فرآیندهای ناخودآگاه) و … .

روانشناسی در ترکیه
روانشناسی در ترکیه

زمانی که شما از دانشگاه های ترکیه در رشته روانشناسی فارغ التحصیل می شوید، می توانید به شغل هایی مانند روان درمانی ، مشاور روانشناسی ، روانشناس شغلی ، مشاور مدرسه ، مسئول منابع انسانی ، بازی درمانی ، روانشناس پزشکی قانونی ، روانشناس سازمانی (I-O) و … مشغول شوید. در حقیقت شما می توانید برای کار در ترکیه و یا کشور های دیگر به راحتی اقدام نمایید.

دانشگاه های ترکیه ارائه دهنده رشته روانشناسی

زمانی که برای تحصیل در ترکیه اقدام می کنید لازم است تا در زمینه دانشگاه های ترکیه اطلاعات لازم را کسب نمایید. این دانشگاه ها برای رشته روانشناسی شرایط بسیار مناسبی خواهند داشت. از این رو در این بخش از مقاله ما به معرفی دانشگاه های ترکیه می پردازیم.

پس از آن شما می توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه اقدام نموده و سپس ویزای ترکیه را دریافت نمایید. البته برای ایرانی ها و دانشجویان ایرانی مسیر اقامت در ترکیه بسیار راحت تر خواهد بود. حال ببینیم کدام دانشگاه های ترکیه ارائه دهنده رشته روانشناسی هستند. البته ما برخی از دانشگاه ها که دارای کورس های تحصیلی مهم هستند را برای شما ارائه می کنیم.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه کوچ ترکیه

یکی از دانشگاه های بسیار مهم در کشور ترکیه دانشگاه کوچ ترکیه می باشد. دانشکده های این دانشگاه متشکل از محققان ارشد ترکیه و دکترا از موسسات پژوهشی نخبه در سراسر جهان است. بیشتر اعضای هیئت علمی تمام وقت در این دانشگاه دارای مدرک دکترا از دانشگاه های برتر جهان هستند.

گروه روانشناسی این دانشگاه با هدف تولید نظریه ، پژوهش علمی و کاربردی ، همراه با بورسیه تحصیلی ترکیه و تدریس با کیفیتی که مطابق و حتی فراتر از معیار های دانشگاهی ملی و بین المللی و رسیدگی به موضوعاتی می باشد که مربوط به توسعه ملی و انسانی است. این دانشگاه دارای برنامه تحصیلات تکمیلی روانشناسی در مسیر های علمی زیر است:

  • روانشناسی
  • روانشناسی شناختی بالینی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی اجتماعی

در این دانشگاه دوره های تحصیلی مقاطع مختلف ارائه می شود. دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان های ترکی و انگلیسی ارائه می شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه چهار ساله در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله و برای دکتری سه ساله می باشد.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه ازمیر ترکیه

روانشناسی یک رشته علمی است که از روش های منظم تحقیق برای بررسی و توضیح رفتار انسان ، به لحاظ متغیر های اساسی مانند فرآیند های عصبی ، فیزیولوژیکی و شناختی استفاده می کند. برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه اقتصاد ازمیر برای معرفی وسعت روانشناسی به لحاظ دامنه پدیده های رفتاری مورد مطالعه و همچنین انواع روش ها و رویکرد های نظری به کار گرفته شده است.

فراتر از دوره های مقدماتی ، دانشجویان می توانند دوره های تخصصی را در زمینه هایی از قبیل ، یادگیری و حافظه ، انگیزه ، ادراک ، شناخت ، اندازه گیری ، شخصیت و روانشناسی بالینی ، توسعه ، اجتماعی ، صنعتی و سازمانی بگذرانند. برنامه درسی همچنین با مشارکت با اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل در پروژه های تحقیقاتی و همچنین تمرین میدانی ، فرصت هایی را برای تجربه تحقیق فراهم می آورد. برای این بتوانید در دانشگاه ازمیر ترکیه برای رشته روانشناسی تحصیل کنید لازم است تا یک دوره اجباری زبان انگلیسی گذرانده شود.

این مسئله به این دلیل است که کورس های تحصیلی روانشناسی در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان می بایست در این دانشگاه برای ارائه سخنرانی ها و شرایط فارغ التحصیلی یا دفاع از پایان نامه خود به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی ترکیه بسیاری برای دانشجویان در دسترس می باشد. تحصیل روانشناسی در دانشگاه ازمیر هزینه هفت هزار و پانصد لیری خواهد داشت. علاوه بر هزینه تحصیل در ترکیه باید هزینه زندگی در ترکیه را نیز در نظر داشته باشید.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با دانشگاه حاجت تپه ترکیه و تحصیل روانشناسی در این دانشگاه صحبت کنیم. گروه روانشناسی این دانشگاه در سال هزار و نهصد و شصت و چهار میلادی تاسیس شده است و دارای دوره های تحصیلات تکمیلی روانشناسی می باشد.

آموزش کارشناسی ارشد متشکل از روانشناسی بالینی و برنامه های کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی است و زبان آموزش روانشناسی در این دانشگاه به زبان ترکی است. هدف اصلی برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، تربیت روانشناسیان بالینی مجرب می باشد. دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد دوره های عملی دارند و در آن شرکت می کنند تا دانش نظری خود را در مورد حرفه های مختلف روانشناسی به مهارت تبدیل کرده و دانش خود را توسعه دهند.

متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی در این دانشگاه می بایست دوره چهار ساله لیسانس روانشناسی را گذراند باشند و مدرک آن را دریافت کرده باشند. متقاضیان می بایست در آزمون YDS ترکیه حداقل هفتاد امتیاز را کسب کنند تا بتوانند به تحصیل روانشناسی در این دانشگاه و در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند. برنامه کارشناسی ارشد در این دانشگاه دارای چهار ترم تحصیلی می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود دو هزار لیر می باشد.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه بیگلی ترکیه

یکی از دانشگاه هایی که ارائه دهنده رشته روانشناسی است، دانشگاه بیگلی ترکیه می باشد. از این رو در این بخش از مقاله به معرفی رشته روانشناسی در دانشگاه بیگلی ترکیه می پردازیم. هدف این دانشگاه آموزش به افرادی است که خواستار مهارت های تحقیق و حل مسئله در فضایی از تفکر آزاد و آگاهی از مسئولیت اجتماعی و مهارت هایشان مطابق با معیارهای بین المللی است.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه بیگلی ترکیه
تحصیل روانشناسی در دانشگاه بیگلی ترکیه

بخش روانشناسی این دانشگاه از سال هزار و نهصد و نود و هفت میلادی تاسیس شده است و برای علاقه مندان به علم روانشناسی ارائه کورس تحصیلی دارد. از سال دو هزار و پنج میلادی یک برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ارائه شده است که در واقع آموزش عالی برای افرادی که مایل به تخصص در روانشناسی بالینی هستند را فراهم می کند. در سال دو هزار و یازده میلادی نیز همچنین یک برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی سازمانی را با هدف آموزش متخصصان در این دانشگاه ارائه داده اند.

علاوه بر این گرایش ها می توانید در گرایش های مدیریت منابع انسانی، رسانه ها و سیستم های ارتباطی، فلسفه و اندیشه اجتماعی، تروما و سلامت روان و … نیز تحصیل کنید. هزینه تحصیل روانشناسی در این دانشگاه به زبان انگلیسی هشت هزار و صد دلار می باشد.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه اوکان ترکیه

چشم انداز دانشگاه اوکان ترکیه تبدیل شدن به یک دانشگاه در سطح جهانی است که با ارائه بالاترین استاندارد ها و در نتیجه آماده سازی دانشجویان خود برای ورود به دنیای مدرن علمی آینده می باشد. در این دانشگاه گرایش ها و رشته های تحصیلی روانشناسی در مقطع مختلف ارائه می شود و دانشحویان می توانند برنامه های روانشناسی را با گرایش های گوناگون پذیرش کنند.

تحصیل کارشناسی روانشناسی در این دانشگاه چهار سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در این رشته برای دانشگاه اوکان ترکیه سه هزار و پانصد دلار می باشد. این هزینه برای تحصیل به زبان ترکی است. برای تحصیل در رشته روانشناسی به زبان انگلیسی می بایست سه هزار و هفتصد و پنجاه دلار هزینه نمود.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه یاشار ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده روانشناسی دانشگاه یاشار ترکیه می باشد. گروه روانشناسی این دانشگاه  علم  روانشناسی را تلفیق می کند ، که از مرزرها عبور می کند و به واسطه گستردگی دامنه ، تنوع دیدگاه های آن و پویایی پیشرفت آن ، میان علوم متمایز می شود . هدف ما این است که دانش آموزان را در توسعه نه تنها یک پایه محکم از دانش در مبانی روانشناسی و روش های تحقیق روانشناختی راهنمایی کنیم ، بلکه مهارت هایی برای استفاده از این دانش و این روش ها نیز ارائه دهیم.

در این دانشگاه شما می توانید برای تحصیل در رشته هایی همچون علوم رونشناسی، روانشناسی عمومی، روانشناسی بیولوژیکی، آمار ها و روش های تحقیق در روانشناسی و … مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در این دانشگاه برای مقاطع مختلف امکان پذیر می باشد. در این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه های ترکیه بورسیه های تحصیلی ارائه می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی هفت هزار دلار در سال می باشد. البته دکتری در این دانشگاه بدون هزینه تحصیل می باشد.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه یاشار ترکیه
تحصیل روانشناسی در دانشگاه یاشار ترکیه

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل روانشناسی در ترکیه

  1. آیا ترکیه کشوری مناسب برای تحصیل روانشناسی می باشد؟

    بله کشور ترکیه به دلیل امکانات مناسب و هزینه زندگی خوب برای دانشجویان گزینه مناسبی می باشد.

  2. آیا مدرک تحصیل روانشناسی در ترکیه معتبر است؟

    بله مدرک روانشناسی ترکیه دارای اعتبار بالایی می باشد.

  3. تحصیل روانشناسی در ترکیه در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل روانشناسی در ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  4. زبان تحصیل روانشناسی در ترکیه چیست؟

    تحصیل روانشناسی در ترکیه به زبان های ترکی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

  5. آیا امکان تحصیل روانشناسی در ترکیه به زبان انگلیسی می باشد؟

    بله در برخی از دانشگاه های این کشور می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد.

  6. کدام دانشگاه ها برای تحصیل روانشناسی در ترکیه مناسب هستند؟

    از جمله دانشگاه های مناسب برای تحصیل روانشناسی در ترکیه عبارتند از: دانشگاه ازمیر، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه یاشار، دانشگاه اوکان  و … .

  7. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل روانشناسی در ترکیه می باشد؟

    بله دانشگاه های ترکیه بورسیه های تحصیلی بسیاری را در دسترس دانشجویان قرار داده اند.

  8. هزینه تحصیل روانشناسی در ترکیه معمولا چقدر است؟

    هزینه تحصیل به زبان تحصیل و دانشگاه بستگی دارد و بین دو هزار تا نه هزار دلار متغیر می باشد.

  9. مدت زمان تحصیل روانشناسی در ترکیه در مقطع کارشناسی چقدر است؟

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی می بایست چهار سال زمان صرف نمود.

  10. شرایط تحصیل روانشناسی در ترکیه در دانشگاه حاجت تپه چیست؟

    در این دانشگاه روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود و لازم است تا مدرک کارشناسی معتبر و قبولی در آژمون YDS را داشته باشید.

  11. پس از تحصیل روانشناسی در ترکیه چه شغل هایی برای افراد در دسترس خواهد بود؟

    از جمله شغل ها می توان به روان درمانی ، مشاور روانشناسی ، روانشناس شغلی ، مشاور مدرسه ، مسئول منابع انسانی ، بازی درمانی و … اشاره نمود.

نظرات کاربران

  • توسط پیمان
    تاریخ: مهر 15, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر. من میخوام در دانشگاه آنکارا دکتری روانشناسی بخونم میشه راهنمایی بفرمائید چگونه مشاوره بگیرم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 21, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای کسب مشاوره های تخصصی با شماره های 22262040-22262035 تماس حاصل نمایید.

  • توسط ایدااکبریها
    تاریخ: تیر 26, 1401
    نفر
    نفر

    سلام… من دانشجوی روانشناسیم چطور می تونم برای دانشگاه ازمیر بورسیه بگیرم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 26, 1401
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط دریافت بورسیه تحصیلی بستگی به رزومه و مدارک تحصیلی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا