071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اتریش (به صورت رسمی جمهوری اتریش) یک دولت فدرال محصور شده در خشکی است که بیش از 8.5 میلیون جمعیت دارد و در اروپای مرکزی واقع شده است. اکثر مردم به لهجه محلی باواری زبان آلمانی صحبت می کنند. همچنین زبان اتریشی- آلمانی فرم استاندارد زبان رسمی کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل رایگان در اتریش و دریافت ویزای تحصیلی اتریش می توانید با مشاورین عمومی رایگان ما در تهران و شیراز از طریق شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

 اتریش یکی از کشورهای منطقه شنگن است که آموزش رایگان را برای تمام دانشجویان ارائه می کند. سیستم آموزشی اتریش با سرمایه دولتی است، بنابراین دانشجویان حتی از دیگر کشورهای اروپایی برای تحصیل در اتریش حق دریافت آموزش با کیفیت بدون پرداخت هزینه های سنگین را دارند.

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. این کشور دارای استانداردهای بالای زندگی است و در سال 2014 در بین 21 کشور اول جهان برای شاخص توسعه انسانی قرار گرفته است. اتریش از سال 1955 یکی از اعضای سازمان ملل است، از سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوست و یکی از بنیانگذاران OECD است. این کشور همچنین از سال 1995 پیمان شنگن را امضاء کرد و در سال 1999 ارز اروپایی یورو را اتخاذ کرد.

دانشجویان باید هزینه های اجتماعی و هزینه های دانشجویی که هرگز بیشتر از 379.36 یورو در هر ترم نمی شود را پرداخت کنند. به خاطر هزینه های پایین، هزاران دانشجو برای تحصیل رایگان در دانشگاه های برتر اتریش به این کشور می آیند. اتریش فرصت های تحصیل فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان بین الملل که به این کشور آمده اند تا در دانشگاه های چند فرهنگی و چند ملیتی تحصیل کنند ارائه می کند.

نحوه درخواست برای تحصیل رایگان در اتریش

 دانشجویانی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند و می خواهند در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند، باید پذیرش را از دانشگاه های اتریش دریافت نمایند. دانشگاه های اتریش درخواست ها را مستقیم از طریق وب سایت هایشان می پذیرند. پروسه پذیرش ممکن است بیش از دو ماه طول بکشد. زمانی که شما از یک دانشگاه شناخته شده پذیرش دریافت کردید، می توانید برای ویزا درخواست دهید. درخواست ویزا می تواند در نزدیک ترین سفارت یا اداره کنسولگری اتریش انجام شود.

 دانشجویان بین الملل ملزم به اثبات داشتن تمکن مالی هستند. این الزام برای اطمینان از این است که آنها پول کافی برای زندگی در اتریش را دارند. این مبلغ برای هزینه یک سال زندگی مشخص شده است (هزینه زندگی استاندارد در اتریش تقریبا 7000 یورو در سال است).

 دانشگاه های اتریش مدارک برخی از کشورها مانند هند و پاکستان را تا زمانی که توسط سفارت اتریش در آن کشور تصدیق و قانونی نشود، نمی پذیرند. شما باید قبل از درخواست با دانشگاه خود بررسی کنید، اگر شما به این تصدیق ها نیاز دارید، باید مدارک خود را توسط این مراکز زیر تصدیق و قانونی کنید:

  • هئیت آموزشی مربوطه
  • کمیته هئیت مدیره (IBCC)
  • کمیسیون آموزش عالی (HEC)
  • وزارت امور خارجه (MOFA)
  • سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور اصلی دانشجو

اکثر موسسات اتریشی نامه اولیه را بدون امضاء ارائه می کنند. هر چند که قبل از ویزا دانشجویان باید مدارک تصدیق شده از دانشگاه را ارائه کنند.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

 دانشگاه پزشکی در وین، اتریش

دانشگاه پزشکی وین یک دانشگاه پزشکی در اتریش است. از 1 ژانویه سال 2004، دانشگاه پزشکی وین به یک دانشگاه مستقل تبدیل شده است. جدایی دانشکده پزشکی از ساختار دانشگاه های “عمومی” بخشی از اصلاحات بزرگ سیستم دانشگاه اتریش بود، که در سال 2003 تصویب شد.

دانشگاه پزشکی وین بزرگترین موسسه تحقیقاتی پزشکی در اتریش و بزرگ ترین دانشگاه پزشکی در تمام کشورهای آلمانی زبان است. دانشگاه پزشکی وین دوره های پزشکی و دندان پزشکی را ارائه می کند.

همانند چهار سال گذشته، امسال نیز پایتخت فدرال اتریش در رنکینگ بهترین شهرهای جهان برای شاخص کیفیت زندگی قرار گرفته است. مدت دوره تحصیلی در دانشگاه وین اتریش 6 سال است و هزینه تحصیل رایگان است.

 الزامات آزمون ورودی برای دانشگاه پزشکی وین:

 به منظور تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در اتریش، شما به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. سطح C1 زبان آلمانی
  2. پذیرفته شدن در آزمون ورودی که شامل دروس زیست، شیمی، فیزیک، ریاضی که به زبان آلمانی هستند و همچنین تست IQ نیز شامل می شود.
  3. اگر شما شهروند کشورهای اتحادیه اروپا نیستید، یکی از پیش نیازها داشتن تاییدیه پذیرش از دانشگاه پزشکی در کشور خودتان است.

اگر شما سطح C1 زبان آلمانی را ندارید، می توانید برای تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در ابتدا باید در دوره های زبان دانشگاه وین شرکت کنید. دوره زبان یک برنامه دو ساله است که کل هزینه آن 7.700 یورو می باشد، که در 4 قسط در طول دو سال باید پرداخت شود. در سال اول، شما در دانشگاه وین برای کسب سطح B2 زبان ثبت نام می کنید. این دوره، شامل سه ساعت آموزش در هر روز هفته از دوشنبه تا جمعه به مدت 9 ماه می شود.

در سال دوم، شما در یک دوره زبان 9 ماهه برای کسب سطح C1 زبان شرکت می کنید. علاوه بر این دروس زیر برای آماده سازی آزمون ورودی ارائه می شود. این دروس عبارتند از: شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی که به زبان آلمانی هستند و تست IQ.

 تاریخ آزمون ورودی برای دانشکده پزشکی و دندان پزشکی در آغاز ژوئیه هر سال است. زمانی که در آزمون قبول شدید و در دانشگاه پذیرفته شدید، هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 800 یورو در سال است (تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است)

 هزینه برای مسکن و غذا بین 600 تا 800 یورو در ماه تخمین زده شده است. خوابگاه های دانشگاه پزشکی وین اتریش مدرن، با تجهیزات کامل، در شرایط عالی و در نزدیکی دانشگاه هستند. برای شرکت در دوره های دانشگاه پزشکی وین اتریش، متقاضیان ملزم به تکمیل فرم درخواست آنلاین هستند.

بورسیه های تحصیلی اتریش
بورسیه های تحصیلی اتریش

انواع بورسیه های تحصیلی اتریش

دانشجویان بین الملل در اتریش می توانند از مزایای بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی که توسط دانشگاه ها و سازمان های اتریشی ارائه می شوند، بهره مند شوند. دولت فدرال برای برخی از دوره های تحصیلی کمک هزینه هایی برای دانشجویان ارائه می کند. ارزش این کمک هزینه های ارائه شده بین 475 تا 679 یورو در ماه است.

دیگر بورسیه های تحصیلی توسط بنیاد بورسیه تحصیلی دولت اتریش ارائه می شود. دولت اتریش، بورسیه تحصیلی ماهانه به ارزش 940 یورو ارائه می کند یا گاهی اوقات تنها هزینه اقامت دانشجویانی که در خوابگاه ها زندگی می کنند، را پوشش می دهد.

15 نکته برای اینکه بورسیه های تحصیلی را با موفقعیت دریافت کنید:

1- چک کردن الزامات، در ابتدا بسیار مهم است که الزامات بورسیه تحصیلی که می خواهید دریافت کنید را بررسی کنید. مطمئن شوید که واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستید یا توانایی پاسخگویی به نیازهای موقعیت های خاصی که می خواهید بدست اورید را دارید. این کارها هرگز آسان نخواهد بود، زیرا شما باید نمرات خود را بین دسته نمراتی که سازمان ارائه کننده بورسیه تحصیلی تعیین کرده است، اخذ نمایید.

2- بورسیه های تحصیلی کامل، هزینه های تحصیل به همراه هزینه های زندگی را در کل دوره تحصیلی پوشش می دهد. در اکثر اوقات، سازمان هایی که بورسیه تحصیلی کامل را ارائه می کنند با دولت اتریش همکاری می کنند. بنابراین ممکن است دیدن وب سایت سازمان دولتی مرتبط به سیستم آموزشی اتریش مفید باشد. با انجام این کار شما همچنین می توانید موقعیت های خوبی را برای تحصیل پیدا کنید.

3- از استادانی که می شناسید درخواست کمک کنید. شما ممکن است با استادی که در دانشگاهی که شما می خواهید در آن تحصیل کنید آشنا شوید. بهتر است با او صحبت کنید و بورسیه های تحصیلی کاملی که دانشگاه ارائه می دهد، را بررسی کنید.

4- توصیه ها را بپذیرید. هرگز بد نیست زمانی که می خواهید بورسیه تحصیلی کامل را دریافت کنید از افرادی که به آنها اعتماد دارید، درخواست راهنمایی کنید.

5– از کالج ها و دانشگاه ها دیدن کنید. شما همچنین می توانید تحقیقات خود را به صورت حضوری انجام دهید. بهتر است از دانشگاه دیدن کنید و در مورد برنامه های بورسیه تحصیلی از دانشگاه پرس وجو کنید.

6- مهم ترین جزئیات را جمع آوری کنید. بسیار مهم است که تمام جزئیات مورد نیاز در مورد بورسیه تحصیلی را جمع آوری کنید.

7- از دانشجویان سوال کنید. شما همچنین می توانید با دیگر دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاهی که شما می خواهید وارد آن شوید تحصیل می کنند، صحبت کنید. افرادی را پیدا کنید که در حال حاضر دانشجوی ممتاز دانشگاهی هستند که می خواهید بورسیه تحصیلی دریافت کنید.

8- در کنفرانس ها شرکت کنید. ممکن است چندین تالار گفتگو در وب سایت بورسیه های تحصیلی وجود داشته باشد. در بحث ها مشارکت کنید

9- سه سازمانی که بورسیه های تحصیلی کامل را ارائه می کنند، انتخاب کنید.

10- انتخاب های خود را با یکدیگر مقایسه کنید. برای بدست آوردن بهترین انتخاب برای بورسیه تحصیلی همیشه انتخاب های خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

11- برنامه ای را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد.

12- زمانی که انتخاب های بورسیه های تحصیلی را با یکدیگر مقایسه کردید، بورسیه تحصیلی را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را برآورده می کند.

13- قبل از تصمیم گیری تمام گزینه های در دسترس را بررسی کنید.

14- وبلاگ و مقاله های آنلاین را بخوانید تا ایده هایی در مورد بهترین بورسیه های تحصیلی که پیدا کرده اید، را بدست آورید.

15- زمان بیشتری برای تحقیقات اختصاص دهید.

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

هر چند که اتریش در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد اما هزینه کلی زندگی در اتریش در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی خیلی بالا نیست. در لیست زیر ارزیابی از هزینه های زندگی دانشجویی (به یورو) را مشاهده خواهید کرد. این ارقام تنها به عنوان راهنما ارائه شده اند و نمی توان آنها را لازم الاجرا در نظر گرفت. هزینه های اقامت بر اساس هزینه های خوابگاه های دانشجویی محاسبه شده است.

هزینه اقامت تقریبا 400 یورو

هزینه اقامت بسته به شهری که می خواهید در آن تحصیل کنید و هر آنچه که شامل اجاره و قرارداد منعقد شده موسسه می شود، بستگی دارد، برای مثال: اجاره خانه در وین بیشتر از شهرهای کوچک است.

غذا (به استثنای غذاهای لوکس و دخانیات) تقریبا 250 یورو

خوشبختانه، اتریش سوپرمارکت های زیادی با تخفیف دارد که غذا را با قیمت های معقول ارائه می کنند. بسیاری از دانشگاه ها دارای کافه تریا دانشجویی سلف سرویس (MENSA) هستند که شما می توانید وعده غذایی خوب با قیمت مناسب تهیه کنید؛ اما ارزان ترین راه این است که خودتان آشپزی کنید. یک فنجان چای یا قهوه در کافی شاپ 3 یورو، ساندویچ 3.5 یورو، شام در یک رستوران معمولی دانشجویی 10 یورو می باشد.

 نیازهای شخصی و تحصیلی (کتاب، فرهنگ، سرگرمی) تقریبا 300 یورو

بلیط اتوبوس یا مترو برای یک مسافر در شهر تقریبا 2.20 یورو، بلیط سینما تقریبا 9 یورو، بلیط موزه تقریبا 8 یورو می باشد. هر چند که دانشجویان، واجد شرایط تعدادی از امتیازات هستند. زمانی که کارت خود را نشان می دهید مسئولان وسایل حمل و نقل عمومی و خیلی از موزه ها، تئاترها و دیگر مکان های فرهنگی به دانشجویان تخفیف می دهند.

کل هزینه ماهانه 950 یورو

 متوسط هزینه های زندگی برای یک دانشجو در اتریش تقریبا 950 یورو در ماه است. این ممکن است بسته به محل تحصیل متفاوت باشد. برای مثال ممکن است هزینه زندگی در وین و دیگر شهرهای بزرگ اتریش از برخی از شهرها مثل وینز یا نویشتات بیشتر باشد و قطعا مقدار پولی که شما به آن نیاز دارید بسته به سبک زندگی شما دارد. بنابراین سخت است که میزان پولی که دانشجویان ماهانه نیاز دارند را به طور دقیق گفت.

دانشگاه های اتریش
دانشگاه های اتریش

دانشگاه های رایگان اتریش

تحصیل در دانشگاه های اتریش نیز مانند آلمان، برای دانشجویان رایگان است. دانشگاه های کشور اتریش به رشته های پزشکی و بیوشیمی خود بسیار شهرت دارند. دانشجویان بین المللی معمولا مقاصدی مانند آلمان، اتریش، نروژ و فنلاند را انتخاب می کنند، چرا که در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و انگلستان، آموزش رایگان و یا ارزان تری را دریافت خواهند کرد.

 در حالی که در این کشور ها باید برای دریافت یک مدرک تحصیلی هزاران دلار پول خرج کنند. برخی از دانشگاه های کشور اتریش، نقش موثری در توسعه و پژوهش در اروپا ایفا کرده اند. در پایین لیستی از دانشگاه های کشور اتریش را مشاهده می کنید که هم به دانشجویان بومی و هم به دانشجویان بین المللی آموزش رایگان ارائه می کنند (این لیست، دانشگاه های خصوصی را نیز شامل می شود). موسسات آموزش عالی خصوصی کاملا رایگان نیستند و از دانشجویان بین المللی شهریه دریافت میکنند.

  • برگن لند
  • دانشگاه اروپایی صلح، در اشتات اشلینینگ
  •  دوره های علمی کاربردی برگن لند در آیسن اشتات و پینکافلد
  • کارینتیا
  • دانشگاه کلاگنفورت
  • دانشگاه علوم کاربردی کارینتیا
  • اتریش جنوبی
  • دانشگاه دانوب در کرمز
  • دانشگاه خصوصی دانوب در کرمز
  • دانشگاه نیو دیزاین در سانکت پولتن
  • دانشگاه علوم کاربری IMC در کرمز
  • دانشگاه علمی کاربردی در وینر نیواستادت
  • موسسه علوم و فناوری اتریش در کلوسترنبرگ
  • سالزبورگ
  • دانشگاه سالزبورگ
  • دانشگاه موتزاتم سالزبرگ
  • دانشگاه پزشکی پاراسلسوس در سالزبرگ
  •  دانشگاه علوم کاربردی سالزبرگ در بوچ بی هالین و در کوچل
  • استیری
  • دانشگاه گراتز
  • دانشگاه فناوری گراتز
  • دانشگاه پزشکی گراتز
  • دانشگاه لئوبن
  • دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتز
  • فاخهوخشوله یوانئوم در گراتز
  • تایرل
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه پزشکی اینسبروک
  • دانشگاه علوم پسالمت، انفورماتیک پزشکی.
  • دانشگاه علوم کاربردی در کوفشتاین
  • دانشگاه مرکز مدیریت MCI در اینسبروک
  • اتریش شمالی
  • دانشگاه یوهانس کپلر در لینز
  • دانشگاه هنر و طراحی صنعتی در لینز
  • دانشگاه خصوصی کاتولیک–دینی در لینز
  • دانشگاه خصوصی آنتون بروکنر در زمینه موسیقی، نمایش و رقص در لینز
  •  دانشگاه علمی کاربردی در هاگنبرگ، لینز، استیر و ولز
  •  وین
  • دانشگاه وین
  • دانشگاه فناوری وین
  • دانشگاه پزشکی وین
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت وین
  • آکادمی هنرهای زیبا وین
  • دانشگاه هنرهای کاربردی وین
  • دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی وین
  • دانشگاه موسیقی و هنرهای اجرایی در وین
  • دانشگاه دامپزشکی وین
  • کنسرواتریوم وین
  • دانشگاه مدیریتی PEF در وین
  • دانشگاه سیگموند فروید در وین
  • دانشگاه MODUL وین
  • دانشگاه وبستر وین
  • فاخهوخشوله bfi وین
  • فاخهوخشوله تکنولوژی وین
  • فاخهوخشوله وین
  • مدرسه تجارت لادر
  •  دانشگاه فردیناند پورش فرن
  •  فورالبرگ
  •  دانشگاه علوم کاربردی فورالبرگ در دورنبیرن

متقاضیانی که مایل به تحصیل پزشکی و دانپزشکی اتریش و مهاجرت به اتریش را دارند، می توانند به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد شرایط تحصیل رایگان در اتریش

1-آیا برای تحصیل رایگان در اتریش محدودیت سنی وجود دارد؟

بله ، برای مقطع کارشناسی و پزشکی تا 24 سال ، برای کارشناسی ارشد تا 30 سال و برای مقطع دکتری تا 40 سال.

2-تحصیل رایگان در اتریش به چه زبانی می باشد؟

آلمانی.

3-آیا برای تحصیل رایگان در اتریش به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله ، مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا C1 .

4-آیا تحصیل رایگان در اتریش شرط معدل دارد؟

بله ، بهتر است معدل 18.5 یا 19 به بالا باشد.

5-آیا تحصیل رایگان در اتریش برای مقاطع کارشناسی و پزشکی کالج یا آزمون دارد؟

بله ، می بایست کالج را گذرانده سپس آزمون دهید و وارد دانشگاه شوید.

6-دوره تحصیل رایگان پزشکی در اتریش چند ساله است؟

6 سال.

7-آزمون ورودی پزشکی برای تحصیل رایگان در اتریش شامل چه مواردی است؟

زیست ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی ، هوش.

8-آیا قبول شدن در کنکور سراسری ایران برای تحصیل رایگان در اتریش تاثیر دارد؟

بله ، متقاضی می بایست در کنکور دانشگاه های ایران مجاز شده باشد.

9-هزینه زندگی برای متقاضیان تحصیل رایگان در اتریش چقدر است؟

ماهیانه حدود 600 الی 800 یورو.

10-بهترین دانشگاه اتریش برای تحصیل رایگان چه دانشگاهی است؟

اکثر دانشگاه های اتریش تحصیل رایگان را ارائه می دهند که همگی از سطح علمی خوبی برخوردار هستند.

11-آیا متقاضیان تحصیل رایگان در اتریش اجازه کار دارند؟

بله ، معمولا اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

اسکرول به بالا