071-91009294  | 021-88724227  |

برترین گزینه (کیس) پناهندگی برای ایرانیان چیست؟ پناهنده کیست؟

درخواست پناهندگی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هر ساله افراد زیادی کشور خود را به دلایلی ترک کرده و با استفاده از حقوق بین المللی که وجود دارد تقاضای پناهندگی می‌کنند. فرد پناهجو می‌تواند پناهنده، آواره و با یک مهاجر اقتصادی باشد. برای دریافت پناهندگی باید درخواستی رسمی برای دریافت پناهندگی یک کشور پر کنید و سپس تا زمانی که درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد می‌توانید در کشور مربوطه اقامت کنید. پس از بررسی درخواست شما پناهندگی اش مورد پذیرش قرار می‌گیرد و به‌طور رسمی موقعیت پناهندگی کسب می‌کند یا اینکه پناهندگی او رد می‌شود که در نتیجه این شخص مهاجر غیرقانونی است و مجبور است آن کشور را ترک کند و حتی ممکن است اخراج گردد. در ادامه بهترین کیس پناهندگی را مورد بررسی خواهیم داد.

پناهنده کیست؟

پناهنده یا پناهجو  به کسی گفته می‌شود که وطن  و کشور مادری خود را بنا به دلایل مختلف ترک می کند و سپس با استفاده از حق برخورداری از حقوق بین الملل ، از کشور دیگر تقاضای پناهندگی می کند.

نظر به‌ اينكه‌ منشور ملل‌ متحد و اعلاميه‌ جهاني‌ حقوق‌ بشر كه‌ در 10 دسامبر 1948 به‌ تصويب‌ مجمع‌ عمومي‌ رسيده‌ است‌ ـ اين‌ اصل‌ را مورد تأكيد قرار داده‌اند كه‌ كليه‌ افراد بشر بايد بدون‌ تبعيض‌ از حقوق‌ بشري‌ و آزاديهاي‌ اساسي‌ برخوردار گردند.افرادی که در وطن و کشور خود نسبت  به فعالیت‌های عقیدتی، جنسی، نژاد، زبان، ملیت، و قوم مورد پیگرد و تعقیب قرار گرفته ویا در خطر شکنجه، زندان و مرگ قرار داشته باشد میتوانند از کشور خود مهاجرت کرده و در کشور دیگری درخواست پناهندگی کنند.

پناهنده با مهاجر تفاوت دارند از آن جهت که مهاجر خود انتخاب کرده است که در کشور دیگری اقامت داشته باشد و به دنبال اقامت دائم در آنجاست اما پناهنده مجبور به ترک و فرار  کشور خود شده است.

انواع کیس های پناهندگی

کیس‌های پناهندگی به شکل‌های متفاوتی وجود دارند که بهترین کیس پناهندگی شامل موارد زیر می‌شو.

‌پناهندگی اجتماعی

در پناهندگی اجتماعی، شخص پناهنده تنها به خاطر داشتن زندگی و شغل بهتر در یک کشور خارجی پناهنده می شود. لازم به ذکر است که شخص پناهنده در صورتی پناهندگی از کشور موردنظر خود را دریافت می کند که بتواند مدارک محکمی مبنی بر سخت بودن زندگی کنونی خود در کشورش ارائه دهد.

پناهندگی سیاسی

در پناهندگی سیاسی، شخص پناهنده که عقاید سیاسی خاصی دارد که در رابطه با آن فعالیت می کند و به خاطر فعالیت و داشتن چنین عقایدی زندگی وی در کشورش در خطر است از این رو می تواند شخص پناهنده از کشور دیگری درخواست پناهندگی کند.

پناهندگی مذهبی

در پناهندگی مذهبی، شخص پناهنده به دلیل داشتن مذهبی خاص که در کشورش قابل قبول نیست می تواند  از کشوردیگری درخواست پناهندگی کند.

  • پناهندگی نژادی

در پناهندگی نژادی ، شخص پناهنده به دلیل مورد آزار و تبعیض قرار گرفتن در کشور خود  به خاطر نژاد خود  می تواند به کشور دیگری پناهنده شود.

پناهندگی جنگی

در پناهندگی جنگی، شخص پناهنده به دلیل آن که کشورش دچار جنگ است؛ می تواند به کشور دیگری پناهنده شود. قابل به ذکر است بعضی از کشور ها این نوع پناهندگی را قبول دارند و برخی دیگر آن را نمی پذیرند.

پناهندگی براساس عضویت در گروه اجتماعی خاص

در این نوع از پناهندگی، شخص پناهنده به دلیل داشتن فعالیت در یک گروه اجتماعی خاص که برای وی خظر ساز است، می تواند از کشور دیگری درخواست پناهندگی کند.

پناهندگی یا مهاجرت غیر قانونی یکی از راه های مهاجرت به هر کشوری می باشد و یکی از راه های غیرقانونی برای اخذ تابعیت و اقامت هست که به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بهتر است که متقاضیان از راه های قانونی بهتری نظیر تحصیل، کار، ازدواج، سرمایه گذاری در کشور موردنظر خود اقدام کنند.

بهترین کیس پناهندگی

بهترین کیس پناهندگی

کیس پناهندگی، تقاضایی است که شخص متقاضی پناهندگی به کشور مورد نظر خود برای پناهندگی ارائه می دهد. درخواست های پناهندگی هر شخص پناهنده می تواند شامل علل تبعیض نژادی، دلایل سیاسی،مذهبی، عقیدتی، ملیتی و غیره باشد که زندگی در کشور خود را از وی سلب نموده است. شخص متقاضی پناهندگی باید برای هر دلیلش سند و مدرک ارائه دهد  و  بتواند شخص مصاحبه کننده را متقاعد کند و تنها ترس کافی نیست. متاقضیان پناهندگی کشورهایی نظیر افغانستان، سوریه و کشورهایی که بحران واقعی دارند و از کشورهای مورد خشونت و تجاوز هستند، تنها نیاز دارند که ادعای خود را توضیح دهند و نیازمند ارائه مدرک نیستند.

ویژگی های بهترین کیس پناهندگی

درخواست پناهندگی باید ویژگی های زیر را داشته باشد تا مورد پذیرش واقع شود.

  • درخواست پناهندگی باید به خاطر مواردی نظیر تبعیض نژادی، سیاسی، عقیدتی، مذهبی و یا تبعیض جنسیتی باشد که بتوان آن را با شند و مدرک ثابت کرد.
  • دلایل درخواست پناهندگی باید واقعی باشند.
  • کیس های پناهندگی نباید پیچیده باشند به طوری که شخص مصاحبه کننده سردرگم شود.
  • بین درخواست و گفته های شخص پناهنده نباید تناقصی باشد؛ شخص پناهنده باید از دروغ و بلوف پرهیز کند.
  • میزان موفقیت هر دلیل به مدرک و اسناد ارائه شده برای آن بستگی دارد.
  • گفته های هر درخواستی بازخوانی می شود تا از انتقال درست آن اطمینان حاصل شود.

پناهندگی در کشور های مختلف(آلمان،کانادا،استرالیا،انگلیس،آمریکا)

  • پناهندگی در آمریکا

راه های فراوانی برای مهاجرت به کشور آمریکا وجود دارد و مهاجرت به کشور آمریکا از طریق پناهندگی یکی از راه های اشتباه مهاجرتی به این کشور می باشد.

متقاضی پناهندگی در کشور آمریکا می تواند با نشان دادن دلایلی مبنی بر این که در کشور خود به خاطر عقاید مذهبی، سیاسی، اعتقادی خود مورد بازخواست قرار گرفته و در صورت بازگشت به کشور خود، مورد آزار و اذیت قرار می گیرد؛ می تواند برای پناهندگی در کشور آمریکا درخواست دهد.

بعد از ورود به کشور آمریکا، متقاضی پناهندگی در کشور آمریکا فرصت دارد تا به مدت  یک سال برای پناهندگی خود در این کشور اقدام کند. پس از اقدام شخص متقاضی برای پناهندگی، وی مصاحبه حضوری با نماینده اداره مهاجرت آمریکا خواهد داشت که در این فرآیند دلایل و مدارک شخص متقاضی بررسی می شود.

در صورتی پذیرش پناهندگی، شخص پناهنده می تواند برای همسر خود و فرزندان زیر 21 سال خود درخواست ورود و اقامت در آمریکا را انجام دهد. پس از گذشت یک سال از پذیرفته شدن درخواست پناهندگی شخص متقاضی،  وی می تواند برای اخد GREEN CARD  اقدام نماید .

قابل ذکر است که اگر شخص پناهنده در طول اقامت خود در کشور آمریکا به کشور مادری خود بازگردد، این عمل خلاف ادعای مطرح شده ی وی در درخواست پناهندگی خود و مصاحبه اش می باشد ودر صورت مطلع شدن کشور آمریکا از این عمل، شخص موردنظر مورد بازخواست قرار می گیرد و حتی ممکن است در برخی موارد GREEN CARD  وی پس گرفته شود

  • پناهندگی در کانادا

کشور کانادا هر ساله تعدادی حدود سی هزار پناهنده جذب می کند که اخیرا با افزایش جنگ های خاورمینه، بر تعداد آمار پناهندگان کانادا افزوده شده است. دولت کانادا به اشخاصی که در کشورخود مورد اذیت و آزار هستند، امکان پناهنده شدن می دهد. لازم به ذکر است که این اشخاص توانایی بازگشت به کشور خود را ندارند.

  • روش های مختلف برای درخواست پناهندگی کانادا

به دو صورت می توان برای پناهندگی کانادا اقدام کرد:

  • برنامه اسکان مجدد که در آن متقاضی خارج از خاک کشور کانادا است.
  • برنامه پناهجو داخل کانادا که بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا برای متقاضیان داخل کشور است.

برای مهاجرت به کانادا علاوه بر پناهندگی راه‌های دیگری نیز وجود دارد مانند مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، مهاجرت به کانادا از طریق کار و مهاجرت به کانادا از طیق استارت‌آپ. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد مهاجرت از طریق پناهندگی مقاله شرایط مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی 2021 را مطالعه کنید.

  • پناهندگی در انگلستان

  • قوانین پناهندگی در انگلستان سال 2018

در ابتدا فرد متقاضی باید کشور خود را ترک نماید و در بدو ورود به کشور انگلستان در صورت واجد شرایط بودن، درخواست خود را اعلام نماید.

طبق آخرین قوانین پناهندگی در انگلستان، درخواست پناهندگی شهروندان اتحادیه ی اروپا مورد بررسی قرار نمی گیرد.

  • افراد واجد شرایط برای درخواست پناهندگی انگلستان

افرادی برای درخواست پناهندگی در انگلستان واجد شرایط می باشند که:

  • در کشور خود به دلیل آزار و اذیت نتوانند با آرامش زندگی کنند.
  • مورد آزار و شکنجه به دلایلی همچون نژادی، دینی، ملیتی، افکارسیاسی، وضعت اجتماعی و فرهنگی یا سیاسی قرار می گیرند.
  • مدت زمان پناهندگی در انگلستان

اگر دارای شرایط بالا هستید کشور انگلستان بهترین کیس پناهندگی است. مدت زمان پناهندگی در انگلستان 6 ماه می باشد که در صورت پذیرش به شخص متقاضی پناهندگی و خانواده ی وی اجازه اقامت به مدت 5 سال در انگلستان اعطا می شود. پس از گذشت 5 سال، شخص متقاضی می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

پناهندگی

  • پروسه غربالگری چیست؟

پس از این که شخص متقاضی پناهندگی درخواست خود را برای پناهندگی در این کشور ارائه داد، وی می تواند درخواست ملاقات با مامور اداره مهاجرت دهد که به آن غربالگری می گویند.

در پروسه ی غربالگری شخص متقاضی پناهندگی باید عکس و اثر انگشت خود را ارائه دهد. در روند صاحبه، دولت اطلاعاتی در مورد هویت اصلی شخص پناهنده کسب می کند.  در این پروسه از شخص متقاضی پناهندگی سوالاتی نظیر اینکه چرا در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و یا اینکه چرا این کشور را برای پناهندگی خود برگزیده است، پرسیده می شود.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به ترکیه

پس از پروسه ی غربالگری، شخص متقاضی پناهندگی مصاحبه ای جهت پناهندگی با کارمند اداره مهاجرتی خواهد داشت. در حین مصاحبه، شخص متقاضی مدارک زیر را باید به افسر مصاحبه کننده ارائه دهد:

  • گذرنامه و اسناد مسافرتی
  • مدارک هویتی
  • گواهی ثبت نام پلیس
  • در صورت عدم آشنایی شخص متقاضی پناهندگی  با زبان انگلیس، وی می توتند در مصاحبه پناهندگی درخواست مترجم دهد.
  • بعد از اتمام پروسه ی غربالگری، به متقاضی پناهندگی کارتی تحت عنوان ARC  ارائه می شود. در این کارت ذکر شده است که شخص متقاضی پناهنده می باشد  و تا زمان جواب نتیجه پناهندگی، اجازه دارد در کشور انگلستان اقامت کند.
  • اگر به شخص متقاضی پناهندگی طبق تصمیم گیری کارت ARC  ارائه نشود، وی باید تا زمان پاسخ از سوی اداره مهاجرت در بازداشت به سر برد.
  • پناهندگی در آلمان

راه های فراوانی برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت کشور آلمان وجود دارد؛ یکی از این راه ها مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی در این کشور می باشد. از دیگر راه‌های مهاجرت به آلمان می‌توان به مهاجرت تحصیل به کشور آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج که یکی از ساده‌ترین راه‌ها است و البته سرمایه گذاری در کشور آلمان است که بسیار محبوب است.

در حال حاضر کشور آلمان بیشتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا پناهنده می پذیرد که این پناهندگان از کشورهایی همچون ایران، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان می باشند. اداره فدرال مهاجرین کشور آلمان اعلام کرده است که انتظار می رود 300000 پناهنده وارد کشور آلمان شوند. در سال گذشته، حدود 1.1 میلیون پناهنده وارد کشور آلمان شده اند.

  • شرایط پناهندگان در آلمان

پناهندگان در کشور آلمان در کمپ های پناهندگی در شرایط سخت و در دضعیت نامساعد در کنار هم زندگی می کنند. در این کمپ ها افراد مختلف با ملیت ها و فرهنگ های متفاوتی هستند که خود یکی دیگر از مشکلات می باشد. هم چنین وضعیت حقوقی و روحی پناهندگان چندان مطلوب نمی باشد.  اتاق های کوچک، شرایط بهداشتی نامطلوب از دیگر ویژگی های این کمپ ها می باشد.

پناهندگان در آلمان تا زمانی که وضعیت حقوقی شان مشخص نشده باشد؛ از هیچ حق و حقوقی برخوردار نخواهند بود و حتی اجازه ی کار در آلمان را هم نخواهند داشت.

  • انواع محل اقامت برای پناهجویان در آلمان:

سه نوع محل اقامت مختلف برای پناهجویان در آلمان وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • مراکز پذیرش اولیه
  • مراکز اقامت جمعی
  • محل اقامت غیرمتمرکز

پناهنگان در 6 ماه اولیه موظف هستند در مارکز پذیرش اولیه در کشور آلمان اقامت داشته باشند. برخی از کشورهای فدرال نظیر بایرن دارای امکانت فراوانی برای پذیرش اولیه هستند. بعد از گذشت 6 ماه اقامت در مراکز پذیرش اولیه، پناهندگان در محل اقامت جمعی ساکن می شوند که این مراکز در همان مراکز پذیرش اولیه می باشند.

در کشور آلمان، بیشتر پناهندگان در مراکز اقامت جمعی مستقر هستند. تعدادی از مراکز پذیرش اولیه در کشور آلمان در نزدیک شهرهای بزرگی نظیر برلین، مونیخ واقع هستند و برخی دیگر در شهرهای کوچک نر قرار دارند.

افرادی که در کشور آلمان پناهنده می شوند، اگر قبل از اینکه درخواست پناهندگیشان پذیرفته شود به کشور خود بازگردند به مدت 10 سال اجازه ورود به کشورهای اروپایی را نخواهند داشت و به آن ها هیچ گونه ویزا برای سفر به کشورهای اروپایی تعلق نخواهد گرفت.

  • انواع کیس پناهندگی در آلمان

  • پناهندگی اجتماعی

با درخواست متقاضیان پناهندگی اجنماعی در کشور آلمان موافقت نمی شود. به دلیل نسبتا مطلوب بودن شرایط اقتصادی کشور ایران و امنیت بسیار بالای این کشور، با درخواست پناهندگی اجتماعی متقاضیان ایرانی موافقت نمی شود.

  • پناهندگی سیاسی

بهترین کیس پناهندگی می‌تواند پناهندگی سیاسی باشد. متقاضیان پناهندگی سیاسی در کشور آلمان باید قادر به اثبات آزاز و اذیت جسمی و روحی خود در کشور مادریشان باشند تا بتوانند به این طریق در کشور آلمان پناهنده شوند.

بررسی تقاضای پناهندگان سیاسی و صدور حکم نهایی آن ها حدود 7 ماه طول می کشد و متقاضیانی که با درخواست آ نها موافقت می شود، می توانند از تمامی مزایای حقوق شهروندان آلمانی نظیر کار و اشتغال و هم چنین خدمات اجتماعی برخوردار شوند.

قابل ذکر است که ممکن اسست اشخاصی که گواهی نامه اجازه موقت کشور آلمان را دریافت کرده اند، پس از گذشت چند سال درخواست پناهندگیشان رد شود که در این صورت باید فورا کشور آلمان را ترک کنند.

  • پناهندگی مذهبی

متقاضیان پناهندگی مذهبی در کشور آلمان باید قادر به اثبات تغییر دین در کشور خود باشند، آن ها هم چنین باید ثابت کنند در صورت بازگشت به کشور خود  مورد اذیت و آزار قرار خواهند گرفت به همین علت از کشور خود خارج شده و درخواست پناهندگی به کشور آلمان داده اند. این اشخاص حق بازگشت به کشور خود را ندارند زیرا در این صورت حرف خود را با عملشان نقض کرده اند.

  • مراحل پناهندگی در آلمان

در سال های اخیر پناهجویان زیادی برای پناهندگی در کشور آلمان درخواست داده اند. در کشور آلمان پناهندگان در 16 ایالت تقسیم می شوند و در کمپ های پناهندگی در این ایالت ها زندگی می کنند.

اشخاص متقاضی پناهندگی در کشور آلمان در بدو ورود به این کشور باید درخواست پناهندگی خود را در اداره کنترل مرزی و یا اداره پلیس به ثبت برسانند. پس از ثبت درخواست شخص متقاضی پناهندگی، وی به یکی از کمپ های پناهندگی منتقل می شود. در کمپ های پناهندگی، از اشخاص توسط پلیس عکس و اثر انگشت گرفته می شود تا مشخص شود که آیا این اشخاص در سایر کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده اند یا خیر.

کمپ های پناهندگی در کشور آلمان امکاناتی نظیر  ساختمان های بزرگ، ایستگاه پلیس، سالن غذاخوری و سالن های خواب با ظرفیت بسیار بالا را شامل می شوند.

کارکنان اداره مهاجرت و پناهندگان آلمان از پناهجویان سوالاتی نظیر اینکه چرا کشور خود را ترک کرده اند، می پرسند و بعد از پرسش سوالاتی نظیر این، تصمیم می گیرند که برای شخص پناهنده پرونده پناهندگی صادر کنند یا خیر.

پس از درخواست پناهندگی، به پناهندگان گواهی نامه اجازه اقامت در کشور آلمان داده می شود. اشخاصی که درخواست پناهندگی داده و اجازه اقامت موقت در کشور آلمان را دارند، می توانند از بیمه های اجتماعی برخوردار شوند

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به مجارستان

  • پناهندگی در استرالیا

  • قوانین پناهندگی در استرالیا

در سال های اخیر یکی از راه های پر متقاضی مهاجرتی ، پناهندگی در کشور استرالیا بوده است. این کشور حق پناهندگی را به رسمیت شناخته است و یکی از امضا کنندگان توافق نامه ی مربوط به وضعیت پناهندگان بوده است.

در حال حاضر کشور استرالیا با توجه به سیاست فعلی دولت خود، مانع ورود غیرقانونی افراد به کشور خود می شود . افرادی که به صورت غیرقانونی یا با ویزای غیرمعتبر وارد خااک کشور استرالیا می شوند، بازداشت می شوند.

اشخاصی که کیس پناهندگی در استرالیا را ارائه می دهند باید شرایط پناهندگی در کشور استرالیا را دارا باشند. علاوه بر این برای درخواست پناهندگی در استرایا باید مراحل پناهندگی در استرالیا طی شود تا کیس پناهندگی در استرالیا بررسی شود.

  • بیشترین موارد ذکر شده برای پناهندگی در استرالیا

بیشترین مواردی که برای پناهندگی در استرالیا ذکر شده، شامل مواردی همچون جنگ، ناآرامی های مدنی و آزار و اذیت بوده است.

  • کیس پناهندگی در استرالیا

کیس پناهندگی در استرالیا همان درخواست پناهندگی در استرالیا می باشد که در این درخواست، شخص پناهنده باید مواردی را ذکر نماید تا کیس یا همان درخواست پناهندگی وی در استرالیا مورد بازرسی قرار گیرد.

  • وضعیت پناهندگان ایرانی در استرالیا

وضعیت اسفبار پناهندگان در استرالیا قابل مشهود هست. مشکلاتی که افراد پناهنده در استرالیا دارند، شامل نبود بهداشت و امکانات مناسب و هم چنین شرایط زندگی نامناسب می باشد.

پناهندگان ایرانی در شرایط سخت و طاقت فرسا در استرالیا زندگی می کنند  و وضعیت زندگی چندان مطلوبی ندارند و مجبورند در کمپ های پناهندگی با سایر پناهندگان از کشورهای مختلف زندگی کنند تا زمانی که با درخواست پناهندگی آن ها موافقت شود.

  • مدت زمان پناهندگی در استرالیا

مدت زمان پناهندگی در کشور استرالیا 6 ماه تا نهایتا 10 ماه می باشد تا در این مدت پناهندگان بتوانند درخواست پناهندگی خود را در کشور استرالیا اعلام نمایند.

موسسه میرداماد به هیچ عنوان شیوه ی پناهندگی و حتی بهترین کیس پناهندگی را پیشنهاد نمیکند و تلاش دارد تا با ارائه ی روش های قانونی مسیر مهاجرت را برای هموطنان عزیزمان فراهم آورد.جهت بررسی بهترین روش های مهاجرتی با شماره های مشخص شده در وبسایت تماس بگیرید.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به روسیه

سوالات متداول در مورد برترین گزینه (کیس) پناهندگی برای ایرانیان چیست؟

1- پناهنده کیست؟

پناهنده یا پناهجو به کسی گفته میشود که وطن و کشور مادری خود را بنا به دلایل مختلف(عقیدتیجنسی-نژادزبانملیت) ترک کند و سپس با استفاده از حق برخورداری از حقوق بین الملل ، از کشور دیگر تقاضای پناهندگی کند .

2- فرق پناهنده با مهاجر در چیست؟

از آن جهت که مهاجر خود انتخاب کرده است که در کشور دیگری اقامت داشته باشد و به دنبال اقامت دائم در آنجا باشد اما پناهنده مجبور به ترک و فرار کشور خود شده است .

3- انواع کیس های پناهندگی کدامند؟

پناهندگی سیاسیپناهندگی اجتماعی – پناهندگی مذهبی –پناهندگی نژادی – پناهندگی جنگیپناهندگی بر اساس عضویت در گروه اجتماعی خاص

4- از چه طریقی میتوان پناهنده نژادی/ مذهبی شد؟

پناهندگی مذهبی : شخص پناهنده به دلیل داشتن مذهبی خاص که در کشورش قابل قبول نیست میتواند از کشور دیگری درخواست پناهندگی کند .

 پناهندگی نژادی : شخص پناهنده به دلیل مورد آزار و تبعیض قرار گرفتن در کشور خود به خاطر نژاد خود میتواند به کشور دیگری پناهنده شود .

5- بهترین کیس پناهندگی چیست؟

کیس پناهندگی تقاضایی است که شخص متقاضی پناهندگی به کشور خود برای پناهندگی ار ائه میدهد . درخواست های پناهندگی هر شخص پناهنده میتواند شامل علل تبعیض نژادی، دلایل سیاسی، مذهبی، عقیدتی، ملیتی و غیره باشد که زندگی در کشور خودش را سلب نموده است .شخص متقاضی باید مصاحبه کننده را متقاعد کند و تنها ترس کافی نیست .کشورهایی نظیر افغانستان، سوریه و کشورهایی که بحران دارند تنها نیاز دارند که ادعای خود را توضیح دهند و نیازمند ارائه مدرک نیستند .

6- ویژگی های بهترین کیس پناهندگی کدامند؟

  • دلایل درخواست پناهندگی باید واقعی باشند .
  • کیس های پناهندگی نباید پیچیده باشند به طوری که شخص مصاحبه کننده سردرگم شود .
  • میزان موفقیت هر دلیل به مدرک و اسناد ارائه شده برای آن بستگی دارد .
  • بین درخواست و گفته های شخص پناهنده نباید تناقضی باشد ، شخص پناهنده باید از دروغ و بلوف پرهیز کند .

7- چگونه میتوانم برای پناهندگی کشورکانادا اقدام کنم؟

کشور کانادا هر ساله تعدادی حدود سی هزار پناهنده جذب میکند که اخیرا با افزایش جنگ های خاورمیانه بر تعداد آمار پناهندگان کانادا افزوده شده است. دولت کانادا به اشخاصی که در کشور خود مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند امکان پناهنده شدن میدهد . لازم به ذکر است که این اشخاص توانایی بازگشت به کشور خود را ندارند .
به دو روش میتوان برای پناهندگی کانادا اقدام کرد :

  • برنامه اسکان مجدد که در آن متقاضی خارج از خاک کشور کانادا ست .
  • برنامه پناهجو داخل کانادا که بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا برای متقاضیان داخل کشور است .

8- پناهندگی آمریکا به چه صورتی است ؟

مهاجرت به کشور امریکا از طریق پناهندگی یکی از راه های اشتباه مهاجرتی به این کشور می باشد .
بعد از ورود به کشور امریکا ، متقاضی پناهندگی در کشور امریکا فرصت دارد تا به مدت یکسال برای پناهندگی خود دراین کشور اقدام کند .پس از اقدام شخص متقاضی برای پناهندگی ، وی مصاحبه حضوری با نماینده اداره مهاجرت امریکا خواهد داشت که در این فرآیند دلایل و مدارک شخص متقاضی بررسی میشود .در صورت پذیرش پناهندگی ، شخص پناهنده میتواند برای همسر خود و فرزندان زیر 21 سال خود درخواست ورود و اقامت در امریکا را انجام دهد . پس از گذشت یکسال از پذیرفته شدن درخواست پناهندگی شخص متقاضی ، وی می تواند برای اخذ گرین کارت اقدام نماید .اگر شخص پناهنده در طول اقامت خود در کشور امریکا به کشور مادری خود باز گردد مورد بازخواست قرار میگیرد و دربرخی موارد ممکن است گرین کارت وی پس گرفته شود .

9- چه افرادی واجد شرایط پناهندگی انگلستان هستند؟

  • افرادی که به علت آزار و اذیت نتوانند راحت و با آرامش زندگی کنند .
  • مورد آزار و اذیت و شکنجه بنا به دلایلی همچون نژادی ، دینی ، ملیتی، افکار سیاسی ، وضعیت اجتماعی، و فرهنگی ، یا سیاسی قرار گیرد .
  • مدت زمان پناهندگی در انگلستان

10- پروسه غربالگری چیست؟ و چه مدارکی نیاز دارد؟

در پروسه غربالگری شخص متقاضی پناهندگی باید عکس و اثر انگشت خود ر ا ارائه دهد . در این پروسه از شخص متقاضی سوالاتی نظیر اینکه چرا در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و یا اینکه چرا این کشور را برای پناهندگی انتخاب کرده است پرسیده میشود .

  • مدارک گذرنامه و اسناد مسافرتی
  • مدارک هویتی
  • گواهی ثبت نام پلیس میباشد .

نظرات کاربران

  • توسط sasan
    تاریخ: دی 27, 1398
    نفر
    نفر

    سلام شما کیس و مسیر را ارائه میکنید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      متاسفانه ما در مورد پناهندگی اقدامی انجام نمی دهیم.

  • توسط آزادی
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام شرایط مهاجرت چی هست و چقدر خرج داره و چطور میشه اونجا زندگی کرد

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 19, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      شرایط . هزینه های مهاجرت بسته به روش های انتخابی و شرایط هر فرد متفاوت است.

  • توسط نوروزعلی جعفری
    تاریخ: آذر 14, 1399
    نفر
    نفر

    سلام و احترام به شما بزرگواران
    ببخشید من میخواستم به عنوان پناهنده به کشور خارجی برم اخه وضعیت خوبی ندارم شما میتونید کمکم کنید؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 16, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      موسسه ما در زمینه پناهندگی اقدامی انجام نمی دهد.

  • توسط پریا
    تاریخ: آذر 18, 1399
    نفر
    نفر

    آیا کیس سیاسی اجتماعی یا اجتماعی مذهبی هم میشه ارائه کرد؟یعنی اینکه اگر دردومورد فعالیت داشته باشیم…یا فقط یک نوع کیس میشود ارائه داد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 18, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      موسسه ما در زمینه پناهندگی اطلاعاتی ندارد.

  • توسط Saeed
    تاریخ: مرداد 27, 1401
    نفر
    نفر

    کم هزینه ترین راه مهاجرت چه راهی هست ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 29, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      مسیر های مهاجرتی بر اساس شرایط هر فرد مشخص می شود. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا