071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین دانشگاه پزشکی چین

بهترین دانشگاه پزشکی چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشکده طب سوزنی نیوانگلند دو برنامه کارشناسی ارشد با گزینه های مختلف را برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی چین ، ارائه می دهد. صرف نظر از مقطع انتخابی دانشجو برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین، تمام دانش آموزان برنامه درسی طب سوزنی چینی را تکمیل می کنند. این برنامه دانش آموزان را با مبانی علمی درمانی در رویکردهای شرقی و غربی علوم پزشکی، آشنا می کند. ادامه مطلب را از زبان مشاورین موسسه حقوقی میرداماد می خوانیم.

بیشتر بدانید:

مهاجرت به کشور چین
تحصیل در کشور چین
مهاجرت از طریق تحصیل به چین
تحصیل پزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

بهترین دانشگاه پزشکی چین

برترین دانشگاه های رشته پزشکی در اکثر برنامه های پزشکی خود اساس تحقیقاتی را حفظ نموده اند. این برنامه ها شامل بیهوشی، قلب و عروق، مراقبت عمومی و داخلی، دستگاه گوارش، زنان و زایمان، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی می باشد.  در مقاله زیر به برترین دانشگاه های پزشکی چین بر اساس شهرت و زمینه تحقیقاتی آنان اشاره نموده:

  • دانشگاه ژنگژو: این دانشگاه، دانشگاه دولتی واقع در ژنگژو، هنان، جمهوری مردمی در چین می باشد. دانشگاه ژنگژو از بزرگ ترین دانشگاه های چین به سبب تعداد زیاد دانشجویان است. فضای دانشگاه 433 هکتار می باشد.
  • دانشگاه پزشکی گوآنژو: این دانشگاه که به دانشگاه پزشکی گوآنژو شهرت دارد، در شهر گوآنژو واقع شده است.
  • دانشگاه پزشکی کونمینگ: این دانشگاه در استان یونن، شهر کونمینگ کشور چین واقع شده است.
  • دانشگاه جیانگسو: این دانشگاه که از جمله دانشگاه های برتر رشته پزشکی چین است، در استان جیانگسو، شهر ژنجیانگ جهموری مردمی چین واقع شده است.
  • دانشگاه آیان جیااوتانگ: این دانشگاه در زمینه مهندسی، تکنولوژی، مدیریت و علوم طبیعی در شهر شانشی چین واقع شده است. این دانشگاه وزرات تحصیلات عالیه چین به حساب می آید.
  • دانشکده پزشکی نینگیا: دانشکده پزشکی نینگیا که پیش از این به عنوان کالج پزشکی نینگیا مشغول به فعالیت بود، دانشکده ای واقع در استان نینگیا، شهر یینچوآن کشور چین می باشد.
  • دانشگاه سیچوان: دانشگاه سیچوان در چنگدو، مرکز استان سیچوان کشور چین می باشد. این دانشگاه دارای تاریخی دیرینه و اجداد است و اولین جد آن در سال 1740، 141 سال پیش از میلاد مسیح تاسیس شد.
  • دانشگاه سه دره چین: این دانشگاه در استان هوبِی، شهر ییچانگ کشور چین واقع شده است. دانشگاه در منطقه زیلینگ، در جوار دره زیلینگ که یکی از 3 دره است می باشد. فضای دانشگاه 200 هکتار است و کل ناحیه ساختمانی 830000 متر مربع می باشد. کتابخانه دانشگاه دارای 2000000 نسخه کتاب می باشد.

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی چین

خوب اگر شما یک دانشجوی ایرانی یا هر شهروند قاره آسیا هستید و به دنبال بهترین کشور اقتصادی برای دنبال کردن دوره MBBS خود هستید، پس چین بهترین گزینه برای شماست. گذراندن دوره MBBS در چین هزینه کمتری نسبت به گذراندن دوره MBBS در ایالات متحده یا کشور انگلستان دارد و همچنین دارای شناخت جهانی می باشد. اگر نمی توانید MBBS را از کشور های پیشرفته و برجسته مانند ایالات متحده یا سایر کشور های اروپایی دنبال کنید، تحصیل پزشکی در چین درهای ورودی خود را برای شما باز کرده است.

لیست کالج های پزشکی در چین
لیست کالج های پزشکی در چین

لیست کالج های پزشکی در چین

پیگیری MBA از چین دارای شناخت جهانی است و این بدان معنی است که می توانید بعد از گذراندن دوره های پزشکی مربوط به کشور، به عنوان پزشک در هر جای دنیا شروع به فعالیت کنید.

هزینه ها:

  • کارشناسی ( به زبان چینی ) 5 ساله: 32،000 رنمینبی ( 4،476.71 دلار آمریکا ) در سال
  • کارشناسی (MBBS به زبان انگلیسی ) 6 ساله: 40،000 رنمینبی ( 5،596.06 دلار آمریکا ) در سال
  • کارشناسی ( دندانپزشکی به زبان انگلیسی ) 5 ساله: 40،000 رنمینبی ( 5،596.06 دلار آمریکا ) در سال
  • برنامه های کارشناسی ارشد 3 ساله: 42،000 رنمینبی ( 5،877.49 دلار آمریکا ) در سال
  • برنامه دکترا 3 ساله: 45،000 رنمینبی ( 6،296.96 دلار آمریکا ) در سال

دیگر هزینه ها:

  •  هزینه درخواست: 800 رنمینبی ( 111.96 دلار آمریکا 
  • امتحان فیزیکی: 700 رنمینبی ( 97.95 دلار آمریکا )
  •  اجازه اقامت: 800 رنمینبی ( 111.96 دلار آمریکا ) در سال
  • بیمه پزشکی: 800 رنمینبی ( 111.96 دلار آمریکا ) در سال
  • مسکن: 7500 رنمینبی ( 1،049.49 دلار آمریکا ) در سال برای یک اتاق

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی چین

  • اقتصاد قوی و جامعه پایدار

از نظر اقتصادی چین یکی از قویترین کشورهای جهان است. این کشور با مشکلات امنیتی داخلی روبرو نیست و همچنین دارای زیرساختی شگفت انگیز می باشد.

  • انتخاب های بسیار

صدها مدرسه پزشکی و دانشگاه در چین وجود دارد که امکان تحصیل برای هزاران دانشجو، چه خارجی و چه داخلی، فراهم نموده اند و این دانشگاه ها دارای گزینه های زیادی برای انتخاب هستند. در این کشور برخی از بهترین مدرسه های پزشکی دنیا، از جمله دانشگاه پکن و دانشگاه فودان قرار دارد. تقریباً تمام مدارس پزشکی چین در فهرست بین المللی آموزش پزشکی (IMED) ثبت شده اند.

  • شهریه کم

 شهریه مدارس پزشکی در چین بسیار پایین است. تحصیل در این دانشگاه سالانه تنها حدود 1.000 – 2000 دلار هزینه دارد.

  • تکمیل سریعتر مدرک تحصیلی

اکثر دانشگاه های چین مدرک پزشکی خود را به عنوان لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی (MBBS) ارائه می دهند. برنامه تحصیلی MBBS روند سریعی برای پزشک شدن،دارد که تنها پنج سال زمان می برد. این بدان معناست که می توانید سریعتر به یک پزشک مجاز تبدیل شوید. در حالی که پزشکانی که در ایالات متحده، کانادا یا آلمان مشغول به تحصیل پزشکی هستند، پس از گذشت هفت الی هشت سال تحصیلاتشان به طور کامل به اتمام می رسد. 

  • مطالعه طب سنتی

مدارس پزشکی چینی علاوه بر آموزش پزشکی مدرن، به دانشجویان طب سنتی و تکنیک های پزشکی باستانی مانند طب سوزنی را نیز آموزش می دهند. این آموزشات معمولاً در کشورهای دیگر اتفاق نمی افتد و فرصتی مناسب برای گسترش دانش شما محسوب می شود.

  • یادگیری پرکاربردترین زبان دنیا

دوره های پزشکی در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود اما همچنین لازم است که زبان چینی را به عنوان یک درس جداگانه یاد بگیرید که چیز بدی نیست!

  • کشوری بزرگی برای اکتشافات

 از نظر جغرافیایی چین کشور بسیار بزرگی است و شگفتی های طبیعی و مصنوعی زیادی دارد. در صورت تحصیل در چین، حداقل می توانید برخی از این موارد را کشف کنید. احتمالاً شما دانشگاهی در بیجینگ یا شانگهای با تمام آن آسمان خراش ها و جاده های شلوغ را تصویر می کنید اما چیزهای بیشتری در این کشور وجود دارد. 

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی چین

همه دوره ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند، و پزشکی یکی از نمونه های پر زرق و برق می باشد. با باز شدن در های چین، تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی به دانشگاه های چین جذب شده اند. به نظر می رسد دوره های مرتبط با علم انتخاب برتر و یکی از این دوره ها MBBS است. این دوره معمولاً یک دوره 6 ساله بوده و در تعدادی از دانشگاه های سراسر کشور ارائه می شود. MBBS یک دوره دشوار برای تحصیل در خارج از کشور می باشد زیرا برای تبدیل شدن به یک پزشک تمرین در ان بسیار مهم تر از گرفتن صرفا مدرک می باشد.

برای یک MBBS، شما نمی توانید در مقابل هزینه هایی که چین ارائه می دهد مقاومت نمایید. این یک گزینه ارزان است و بیشتر دانشگاه هایی که این دوره را ارائه می دهند از نظر تجهیزات بسیار خوب می باشند. چین دارای فن آوری است و آن چه را در اختیار ندارد، خیلی زود به دست خواهد آورد. چین یک کشور مترقی است و بنابراین یک مکان بسیار مهیج می باشد. اما همه تصمیمات زندگی نمی توانند مبتنی بر عامل خوب بودن باشند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که زبان یک مانع بزرگ می باشد و یک سال کلاس های ماندارین که به دانش جویان ارائه می شود کافی نیست. البته آن ها دوره مذکور را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اما اگر در یک بیمارستان چینی کارآموزی کنید، دانستن زبان ماندارین ضروری است. اگر مهارت های زبان ماندارین شما به اندازه کافی خوب است، و می خواهید سال کمتری را بگذرانید، می توانید برای ورود به برنامه زبان چینی تلاش نمایید – مشکل این مسئله این است که بسیار رقابتی است. من با چند فرد پر مشغله روبرو شده ام که عاشق یک چالش هستند اما به شما پیشنهاد می کنم نبرد های خود را عاقلانه انتخاب کنید. همچنین دانستن 3500 کاراکتر ماندارین در حالی که مفید و پایه خوبی است. یک گوینده / زبان شناس بومی آن را نمی سازد. علاوه بر این، پزشکی دارای یک زبان تخصصی برای خود می باشد، که یادگیری ان زمان بر می باشد.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی چین
شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی چین

 مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی چین

الزامات تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی چین همچنان بر پر کردن صحیح فرم درخواست در هنگام درخواست اصرار دارد زیرا اطلاعات مهمی وجود دارد که بسیار مورد نیاز می باشند. این امر مستلزم ان است که دانشجویان اطلاعات معتبری را به دانشگاه ارائه دهند، در صورت مراجعه اضطراری والدین یا سرپرست برای کسب اطلاعات بیشتر به راحتی می توانید با آنها تماس بگیرید همچنین معتقد است که با داشتن ایمیل معتبر، می توان با نتیجه گیری درباره نتایج پذیرش یا عدم پذیرش، به راحتی با دانش جویان تماس گرفت. این دانشگاه یک ایده عالی برای دانشجویانی خواهد داشت که برای تحصیل در دانشگاه آماده می شوند. این دانشگاه پیشنهاد می کند که دانشجویان زبان چینی را یاد بگیرند، حتی اگر برنامه های آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. وقتی ان ها در چین به کارهای عملی یا کارآموزی می پردازند، باید بدانند که چگونه با بیماران ارتباط برقرار کنند.

الزامات تحصیل پزشکی در چین دانشجویان را ملزم می کند که به سختی روی تحصیلات خود و حتی مهارت های زبان چینی خود را متمرکز کنند زیرا این امر برای آن ها مهم می باشد. علاوه بر این، همچنین به دانشجویان توصیه می کند از زندگی خود در چین برای تجربه های پزشکی و همچنین سایر تجربیات زندگی استفاده کنند. این امر شامل شخصیت های اخلاقی خوب نیز می شود که به موجب آن همه دانشجویان می توانند آزادانه و راحت در محل زندگی کنند. این امر دانشجویان را ملزم می کند تا با همسایگان خود ارتباط صلح آمیز برقرار کنند، زیرا برای دستیابی به کار های بزرگ در دانشگاه، پیوستن به تشکل های دانشجویی و مشارکت در فعالیت های ورزشی و خدمات داوطلبانه، برای دانشگاهیان ضروری می باشد.

این کار اجازه می دهد تا دانش جویان به همراه همه قوانین و مقررات دانشگاه به پیروی از قانون چین بپردازند. چین دارای آب و هوایی پویا و متغیر می باشد، بنابراین خوب است که دانشجویان آماده باشند، بنابراین، به آن ها توصیه می شود از نظر جسمی و روحی متناسب باشند. دیگر چه ! دانش جویان باید از نظر مالی آمادگی خوبی داشته باشند، به همین دلیل باید حمایت مالی ان ها از قبل اعلام گردد.

ارزانترین دانشگاه پزشکی چین

بسیاری از دانشگاه های چین برنامه تحصیلی MBBS را ارائه می دهند، در بین این دانشگاه های MBBS چین، ارزان ترین شهریه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی Luzhou است که شهریه آن 18000 یوان (2،260.39 یورو ) تعیین شده است. در ادامه شهریه هر یک از دانشگاه های MBBS چین آورده شده است که شامل ظرفیت ثبت نام دانشگاه نیز می باشد. اگر از شرایط دریافت بورس تحصیلی کشور چین اطلاعاتی را در دست ندارید با مشاورین ما در موسسه میرداماد در ارتباط باشید، آنها شما را به صورت کامل در مورد بهترین دانشگاه پزشکی چین و نحوه پذیرش هر کدام، راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول در مورد بهترین دانشگاه پزشکی چین

1-اسامی دانشگاهای پزشکی چین چیست؟

دانشگاه ژنگژو، دانشگاه پزشکی گوآنژو،دانشگاه پزشکی کونمینگ،دانشگاه جیانگسو و دانشکده پزشکی نینگیا

2-بزرگترین دانشگاه پزشکی چین چه نام دارد؟

دانشگاه ژنگژو

3-برترین دانشگاه رشته پزشکی چین چه نام دارد؟

دانشگاه جیانگسو

4-آیا پس از گذراندن دوره های پزشکی در کشور چین می توان به عنوان پزشک شروع به فعالیت کرد؟

پیگیری MBA از چین دارای شناخت جهانی است و این بدان معنی است که می توانید بعد از گذراندن دوره های پزشکی مربوط به کشور، به عنوان پزشک در هر جای دنیا شروع به فعالیت کنید.

5-میزان هزینه تحصیل در رشته پزشکی به زبان چینی در دانشگاه چین چه میزان می باشد؟

میزان هزینه رشته کارشناسی MBBS به زبان چینی 4،476.71 دلار آمریکا در سال می باشد.

6- میزان هزینه تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه چین چه میزان می باشد؟

میزان هزینه رشته کارشناسی MBBSبه زبان انگلیسی 5،596.06 دلار آمریکا در سال می باشد.

7-شهریه مدارس پزشکی در چین چه میزان می باشد؟

شهریه مدارس پزشکی در چین بسیار پایین است. تحصیل در این دانشگاه سالانه تنها حدود 1000 – 2000 دلار هزینه دارد.

8-مدت زمان تحصیل پزشکی در کشور چین چند سال می باشد؟

6سال

9-دانشگاه های پزشکی چین چه مدرکی به فارغ التحصیلان رشته پزشکی ارائه میکند؟

اکثر دانشگاه های چین مدرک پزشکی خود را به عنوان لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی (MBBS) ارائه می دهند.

10-در مدارس پزشکی کشور چین چه مطالبی آموزش داده می شود؟

مدارس پزشکی چینی علاوه بر آموزش پزشکی مدرن، به دانشجویان طب سنتی و تکنیک های پزشکی باستانی مانند طب سوزنی را نیز آموزش می دهند.

11-در دانشگاه های پزشکی چین دروس به چه زبانی تدریس می شود؟

برخی دروس به چینی و برخی دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود.

اسکرول به بالا