071-91009294  | 021-88724227  |

املاک در چین

املاک در چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور چین که رسما با نام جمهوری خلق چین شناخته می شود، کشوری در شرق آسیا امی باشد. این کشور پرجمعیت ترین کشور جهان است و در سال 2019 دارای حدود 1.4 میلیارد نفر جمعیت بوده است. همواره خرید ملک در این کشور حائز اهمیت بوده است و قیمت آن هر روزه در حال افزایش است. بررسی ها نشان داده است که ماهانه قیمت املاک در چین حدودا 0.3 % افزایش می یابد. چنانچه قصد خرید ملک در چین را دارید تا انتها این مقاله که توسط موسسه مهاجرتی میرداماد گرداوری شده است را مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و دقیقی در این رابطه به دست آورید.آنچه در این مقاله می خوانید:

  • املاک در چین
  • قوانین خرید املاک برای خارجی ها در کشور چین
  • انواع املاک در چین
  • قیمت املاک در چین
  • 10 شهر برتر کشور چین برای خرید ملک

بیشتر بدانید:

تحصیل در کشور چین
مهاجرت از طریق تحصیل به چین
تحصیل پزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

املاک در چین

اگر قصد دارید با بازار پیچیده املاک و مستغلات چین روبرو شوید، دانستن اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم، برایتان مفید خواهد بود:

در صورتی که می خواهید برای خرید ملک در کشور چین وام مسکن دریافت کنید، باید مبلغی برابر با 50٪ از ارزش آن ملک را در بانک سپرده گذاری نمایید. اگر خانه خود را فروخته اید و به وام مسکن جهت خانه جدید نیاز دارید، از شما 70٪ پیش پرداخت می خواهند.بسته به موقعیت ملک و همچنین کمیسیون که توسط نماینده املاک و مستغلات دریافت می شود، مالیات نقل و انتقالات ملک 3 تا 5 درصد تعیین می شود.بالاترین نرخ یک نماینده املاک و مستغلات هرگز بالاتر از 3٪ از کل مبلغ فروش نمی رود.مالیات کاربری اراضی باید توسط افرادی که زمین را اجاره داده اند پرداخت شود، این مالیات باید سالانه بر اساس سود سرمایه پرداخت شود و اگر کمتر از پنج سال صاحب آن ملک باشید، میزان این مالیات 5٪ تعیین می شود.حضور نمایندگان و وکلای املاک برای رسیدگی به مطالبات بازار املاک و مستغلات الزامی نیست اما مطمئناً اگر فردی خارجی باشید، می توانند به شما کمک بسیاری کنند.اکنون درک بهتری در مورد خرید ملک به عنوان فردی خارجی در چین دارید. همانطور که دیدید داشتن ملک در کشور چین مانند پیاده روی در پارک نیست.براساس گزارش ها، شهرهای چین در رنکینگ داغ ترین بازارهای مسکن جهان، در رتبه هشتم قرار گرفته اند و هر کدام حداقل 25 درصد افزایش قیمت را در سه ماهه سوم سال ثبت کردند.
به طور متوسط ، هشت شهر در کشور چین شاهد رشد قیمت سالانه 31.8 درصد بودند که سه شهر اصلی آن عبارتند از نانجینگ با 42.9 درصد، شانگهای با 39.5٪ و شنژن با 34.5٪ رشد قیمت.در میان 13 شهری که رشد بیش از 20 درصدی قیمت را در سه ماهه سوم به ثبت رسانده اند ، 10 مورد در چین گزارش شده اند.

املاک در چین
املاک در چین

قوانین خرید ملک توسط خارجی ها در کشور چین

یکی از بی رحمانه ترین مقررات در زمینه خرید ملک در هنگ کنگ چین این است که خارجی ها مجاز به خرید، اجاره و یا به ارث بردن زمین در هنگ کنگ نیستند. در حقیقت تمام اراضی دارای اهداف عمومی متعلق به دولت است. بنابراین شما فقط می توانید با آنها مذاکره کنید تا یک دوره ملکی را اجاره نمایید که این دوره می تواند تا 70 سال ادامه یابد. اگر به هر دلیلی بخواهید اجاره نامه خود را به یک توسعه دهنده بفروشید یا با وی مذاکره کنید، این کار باید توسط دولت تایید شود.افراد خارجی که حداقل یک سال در چین کار یا تحصیل کرده اند مجاز به خرید خانه در کشور چین می باشند. برای این خرید حدود یک هفته پیش از دریافت اجازه خرید ملک در مناطق تعیین شده، متقاضیان باید مراحل نظارت را طی کنند.خارجی ها نمی توانند صاحب خانه شوند. تملک خانه با هدف سرمایه گذاری توسط شرکت های خارجی و افراد در شرایط معمولی غیر مجاز است.قوانین مالکیت برای خارجی ها و افراد محلی در سال 2001 در سطح ملی تعیین شد، اما دولت های محلی سعی در برداشتن محدودیت ها دارند. مقامات شهرداری شانگهای این محدودیت را در ژوئیه 2001 برداشته و پکن در اوت 2002 به دنبال آن بود.

انواع املاک در کشور چین

در حالی که برای هر نیاز انواع مختلفی از ملک وجود دارد ، اکثر مهاجرانی که به چین نقل مکان می کنند در شهرهای بزرگ که دارای مجتمع های بزرگ آپارتمانی هستند ، مستقر می شوند. با این حال املاک مختلفی در چین برای اجاره وجود دارد:

  • آپارتمان های معمولی: یک انتخاب مشترک برای مهاجران. آپارتمان های معمولی معمولاً غیر مبله هستند و همیشه در وضعیت عالی نیستند، اما اگر بودجه کافی داشته باشید،عالی می باشند.
  • مجتمع های آپارتمانی بلندمرتبه: این آپارتمان ها معمولاً جدید، مبله و دارای سطح زندگی بالا تر و گرانتر از آپارتمان های معمولی هستند.
  • آپارتمانهایی دارای خدمات: مناسب برای تاجران با اقامت طولانی تر (یعنی چند هفته یا ماه). این آپارتمان ها به لوکسی هتل ها هستند اما فضای بیشتری دارند که معمولاً نیز گران تر است.
  • خانه های ویلایی: معمولاً مهاجران دارای همراه از این خانه ها استفاده می کنند. این آپارتمان ها دارای فضای وسیع، مبلمان مناسب و محیطی مناسب برای خانواده هایی که دارای بچه ها هستند می باشد. با این وجود این امکانات برای اکثر مهاجران مقرون به صرفه نیست و اغلب به دور از مرکز شهر قرار دارند.
  • املاک سنتی چینی: یک انتخاب مشترک برای مسافران. مسکن سنتی تجربه منحصر به فردی را ایجاد می کند. با این حال با توجه به اینکه معمولاً در سطح خیابان واقع شده اند، این مکان ها در حال تخریب و کم امنیت هستند.
انواع املاک در کشور چین
انواع املاک در کشور چین

قیمت املاک در چین

مانند سایر نقاط جهان قیمت هر ملک با میزان تقاضا در بازار رابطه مستقیم دارد. از آنجایی که اقتصاد چین روز به روز در حال پیشرفت است، طی سال های اخیر افزایش چشمگیری در قیمت املاک در این کشور رخ داده است. تا شروع جنگ های تجاری، هیچ تغییر اساسی در بازار رخ نداده بود اما امروزه اماکنی چون شنژن، شانگهای و پکن همچنان با تقاضا زیادی مواجه اند.ارزش ملک در چین با توجه به شهر و موقعیت ملک متفاوت اس ت. به طور متوسط در شهرهای مختلف چین می توانید قیمت های زیر را به ازای هر متر مربع انتظار داشته باشید:

  • شانگهای: ۵۹۰۰۰ یوان ( 8400 دلار ) در هر متر مربع
  • پکن: ۶۰۰۰۰ یوان ( 8500 دلار ) در هر متر مربع
  • شنژن: ۳۹۰۰۰ یوان ( 5500 دلار ) در هر متر مربع
  • گوانگژو: ۳۰۰۰۰ یوان ( 3300 دلار ) در هر متر مربع
  • تیانجین: ۲۳۰۰۰ یوان ( 8343 دلار ) در هر متر مربع
  • سوژو: ۱۶۰۰۰ یوان ( 2200 دلار ) در هر متر مربع

قیمت خرید آپارتمان در پایتخت کشور چین

قیمت خرید آپارتمان در پایتخت کشور چین به شرح زیر است:

  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 50441.17 یوان ( 7200 دلار ) می باشد.
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 27092.94 یوان ( 3900 دلار ) می باشد.

سیستم بانکی مرسوم کشور چین به کابوسی در این کشور مبدل گشته است. این سیستم بانکی توسط دولت متمرکز می شود و شش بانکی که در این سرزمین کار می کنند فقط به بخشنامه های حزب پاسخ می دهند.در حالی که یک شهروند معمولی برای خرید ملک روند کمی آسانتر برای معامله با بانک دارد، خارجی ها همیشه برای این امر را به چالش برانگیزترین پیش رو دارند. روش های جایگزین تأمین مالی مانند وام های خصوصی که فعالیتی پر رونق برای افرادی است که در این صنعت کار می کنند، در حال حاضر مورد توجه دولت قرار نگرفته است.

اجاره خانه یا آپارتمان در چین

از آنجا که این کشور مقصد اصلی مهاجران است، چگونگی پیدا کردن یک آپارتمان یا خانه اجاره ای در چین چالش به حساب نمی آید. در حقیقت صاحبان املاک و هتل های بزرگ زنجیره ای هر روز بیشتر و بیشتر از مهاجران استقبال می کنند، در حالی که نمایندگان املاک به چند زبانه کمک های خود را ارائه می دهند. در عین حال رقابت بسیار زیاد در این بازار وجود دارد و هزینه زندگی به ویژه در شانگهای و پکن بیشتر از هر زمانی می باشد.

هزینه اجاره آپارتمان در پایتخت کشور چین

هزینه ماهانه اجاره آپارتمان در پایتخت کشور چین به شرح زیر است:

  • آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر 3646.70 یوان ( 520 دلار ) می باشد.
  • آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 2030.55 یوان ( 290 دلار) می باشد.
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 7452.43 یوان ( 1000 دلار ) می باشد.
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 4،315.07 یوان ( 611 ) می باشد.
هزینه اجاره آپارتمان در پایتخت کشور چین
هزینه اجاره آپارتمان در پایتخت کشور چین

10 شهر برتر کشور چین برای خرید ملک

یکی از عوامل تعیین کننده بهترین شهر برای خرید خانه، تناسب متوسط دستمزد و قیمت هر متر خانه می باشد. بر این اساس چنانچه صاحب خانه ای در یکی شهرهای زیر زندگی کنید، مطمئناً در بین خوش شانس ترین صاحبان قرار خواهید گرفت.

شان ، استان شانشی

متوسط حقوق در شهر شان 5765 یوان ( 820 دلار ) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 9.67 سال کار است.

تایووان ، استان شانشی

متوسط حقوق در شهر تایووان 8465 یوان ( 1200 دلار ) در ماه است و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 11.61 سال کار است.

شیجیاژوانگ ، استان هبی

متوسط حقوق در شهر شیجیاژوانگ 5652 یوان ( 800 دلار ) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 12.75 سال کار است.

دالیان ، استان لیائونینگ

متوسط حقوق در دالیان 6164 یوان ( 872 دلار ) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 6 سال کار است..

ووهان ، استان هوبئی

متوسط حقوق: 6050 یوان ( 870 دلار ) 00در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 14.62 سال کار است.

چینگدائو ، استان شاندونگ

متوسط حقوق در چینگدائو 6000 یوان ( 850 دلار) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 15.62 سال کار است.

تیانجین

متوسط حقوق در تیانجین 5855 یوان ( 828 دلار ) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 23.3 سال کار است.

شانگهای

متوسط حقوق در شانگهای 8825 یوان ( 1300 دلار) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 14. با 38.8 سال کار است.

پکن

متوسط حقوق در پکن 8717 یوان ( 1300 دلار ) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 41.15 سال کار است.

شنزن ، استان گوانگدونگ

متوسط حقوق در 8141 یوان ( 1151 دلار ) در ماه می باشد و ارزش 100 متر مربع از یک خانه معمولی برابر با 51 سال کار است.

همانطور که گفته شد خرید ملک در چین بسیار اهمیت دارد. در سال های اخیر قیمت املاک در کشور چین با رشد چشمگیری همراه بوده است که بیشتری افزایش قیمت در شهر های نانجینگ، شانگهای و شنزن بوده است. البته باید این را نیز در نظر داشت که مالکیت زمین برای خارجیانی که در کشور چین زندگی می کنند امکان پذیر نیست و آن ها صرفا می توانند حق استفاده از ملک را نهایتا تا 70 سال اجاره نمایند. متوسط قیمت املاک در کشور چین 3000 تا 7000 دلار به ازای هر متر مربع می باشد و با توجه به تناسب حقوق با قیمت ملک، بهترین شهر برای خرید ملک شهر شان در استان شانشی می باشد، جایی که با حقوق حداقل 10 سال کار قادر به خرید خانه ای صد متری می شوید.چنانچه هنوز به اطلاعات بیشتری در رابطه با املاک در چین، مهاجرت به چین دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد املاک در چین

1- متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در کشور چین چقدر است؟

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در کشور چین بین 3000 تا 8000 دلار می باشد.

2- بهترین شهر برای خرید ملک در کشور چین کدام است؟

بهترین شهر برای خرید ملک در کشور چین شهر سان در استان شانشی می باشد.

3- تورم ماهانه قیمت املاک در کشور چین چقدر است؟

تورم ماهانه قیمت املاک در کشور چین 3 درصد در ماه می باشد.

4- مالیات بر خرید ملک در کشور چین چقدر است؟

مالیات بر خرید ملک در کشور چین بین 3 تا 5 درصد از ارزش ملک خریداری شده می باشد.

5- آیا برای خرید ملک در کشور چین باید از طریق آژانس های املاکی اقدام کنم؟

خیر قانونی مبنی خرید ملک از طریق آژانس های املاک در کشور چین وجود ندارد.

6- آیا امکان خرید ملک برای خارجی ها در کشور چین وجود دارد؟

خیر امکان تملک زمین در کشور چین برای خارجی ها وجود ندارد تنها می توانند آن ملک را اجاره.

7- انواع ملک در کشور چین کدام است؟

انواع ملک در کشور چین عبارتند از آپارتمان،مجتمع های آپارتمانی بلندمرتبه، خانه های ویلای،املاک سنتی چین

8- متوسط اجاره ماهانه آپارتمان در مرکز شهر کشور چین چقدر است؟

متوسط اجاره ماهانه آپارتمان در مرکز شهر کشور چین 500 تا 1000 دلار در ماه می باشد.

9- آیا امکان مالکیت کامل ملک در کشور چین وجود دارد؟

در کشور چین مالکیت زمین همه به دولت تعلق دارد و شما می توانید حق استفاده از آن ملک راتا 70 سال خریداری کنید.

10- آیا در صورت زندگی در کشور چین قادر به خرید ملک می باشم؟

پس از یک سال زندگی و کار در کشور چین می توانید در بعضی از نقاط این کشور به خرید ملک بپردازید.

11- متوسط اجاره ماهانه ملک در اطراف مرکز شهر در کشور چین چقدر است؟

متوسط اجاره ماهانه ملک در اطراف مرکز شهر در کشور چین حدود 300 دلار تا 600 دلار در ماه باشد.

12- آیا امکان خرید ملک تجاری برای شهروندان خارجی در چین وجود دارد؟

خیر شهروندان خارجی در شرایط عادی تنها می توانند یک ملک مسکونی در چین خریداری نمایند.

اسکرول به بالا